מאיפה הגיע השם הבזוי הזה - עיירות?
האם התדירות הזו תביס את האוטובוס?
ממה שקראתי בפורום הבעיה עם השלוחה הזו (שאם לא יהפכו אותה לחלק מקו העיירות היא תתנוון כדרכן של שלחות שאטל) היא שעד שמגיעים לתחנה אפשר כבר לעלות על אוטובוס תדיר בהרבה ורוב הזמן המשוואה היא שהאוטובוס יגיע לב"ש לפני הרכבת.
אני מאד בעד תחנה שם בתור חלק מקו ארוך יותר, ותקוותי שיצליחו להזיז את התחנה לתוך העיר, אך לא נשמע לי שתדירות של פעם בשעה תהיה יותר מניסוי כושל, כי כדי להציל את הקו שכיום משמש כמעין "מטרו למזוכיסטים" צריך לחשוב על תדירות בוקר וערב ( 07:00-10:00, 17:00-19:30 ) 20-15 דקות כדי שיהיה אפשר לפספס רכבת אחת ועדיין להגיע לב"ש וממנה בזמן. באמצע היום אני מניח שאפשר להוריד את התדירות למשהו סימלי.
מאיפה הגיע השם הבזוי הזה - עיירות?
מזה 15-20 שנה שאופקים, נתיבות, שדרות ודימונה הוכרזו - ערים.
לשאלתך, הרכבת לא תביס את האוטובוס כמו בקו חיפה תל אביב. הסיבות לכך:
1. תדירות האוטובוסים גבוהה בהרבה.
2. האוטובוס מסתובב ברחבי דימונה. הדבר חוסך את הצורך בקו אוטובוס או שאטל מהשכונה אל תחנת הרכבת וחזרה.
3. הרכבת מגיעה רק לתחנת באר שבע צפון. קווים 48/56 מגיעים למרכזית באר שבע דרך עמק שרה וקווים48א/49 מגיעים למכתשים, מוקדי השירות במתחם האורגים, האוניברסיטה, סורוקה ושדרות רגר.
4. בעבור סטודנטים: כל עוד אין חופשי סמסטריאלי/שנתי שמכובד ברכבת - עלויות הנסיעה ברכבת גבוהות מידי.
תהיה עליה במספר הנוסעים לפארק ההייטק, מנגד כמו שקו 90 ממרכז תל אביב להרצליה משגשג כך גם 49 של אגד מדימונה לרכבת צפון בבאר שבע יכול לשגשג. הסיבה היחידה היא הנוחות שיש לך קו אוטובוס ישיר לעבודה במרחק הליכה מביתך.
כמו כן במידה ויהיו אנשים שיבחרו לנסוע לתל אביב ברכבת יום יום, קו הרכבת יהיה יעיל עבורם. אבל כמה אנשים יסעו כשעה וחצי לכל כיוון יום יום? לא נראה לי שרבים יעשו זאת.