הרכבת מבקשת להפחית מחירים בשעות לא עמוסות
ר"י מבקשת ממשרד האוצר להפחית את מחירי הנסיעה בשעות שאינן עמוסות, במטרה למשוך נוסעים ולשנות את שעות הנסיעה
הגיע הזמן!
למה הנוסעים מנתניה מקבלים הנחה בשעות השפל, והנוסעים מחדרה השכנה לא? ולמה לא למלא טיפה יותר את הרכבות הריקות של 11:00 בבוקר? מקווה שהאוצר יסכים...
כל הכבוד למנכ"ל הרכבת על המלחמה שהוא מנהלהגיע הזמן!
למה הנוסעים מנתניה מקבלים הנחה בשעות השפל, והנוסעים מחדרה השכנה לא? ולמה לא למלא טיפה יותר את הרכבות הריקות של 11:00 בבוקר? מקווה שהאוצר יסכים...
מישהו מבים למה באוצר שמים רגלים?כל הכבוד למנכ"ל הרכבת על המלחמה שהוא מנהל
בעניין זה. כזכור, זו לא הפעם הראשונה שהמנכ"ל מנסה להוזיל את מחירי הנסיעה בשעות השפל. לצערנו, באוצר שמים רגליים ליוזמה.
סביר להניח, שיהיה צורך בהגדלת הסבסודמישהו מבים למה באוצר שמים רגלים?
הרי זה מקרה קלאסי של התאמת מחירים לפי ביקוש והיצע. אז איך הם מתרצים את זה?
צודק, אבלסביר להניח, שיהיה צורך בהגדלת הסבסוד
הרי אם היה לכך ביקוש לא נראה לי, שהאוצר היה מתנגד לכך. לדעתי לא נותר אלא לפתח את תחום רכבות המשא ואסביר מה הקשר לכך: רכבות משא מכניסות הכנסה יפה לרכבת ישראל. פה מדברים ביזנס וזה לפני, שמדברים על הערך המוסף של יעילות (רכבת אחת ארוכה, במקום משאיות רבות), צמצום בזיהום האוויר ובתאונות הדרכים. עדיף בהרבה מפרסומות על הרכבת. ידוע, שיש בפורום אנשים ממפלגות שונות (ולא רק ממפלגה אחת, שמוזכרת פה לא מעט. בטח יש גם ממפלגות אחרות). אלה מוזמנים להציע למפלגות לקדם דברים שונים בתחום התחבורה ציבורית, כמו הוזלת תעריפים בשעות, שבהן יש פחות נוסעים וגם לקדם למען הכנסת המדינה, למען איכות הסביבה ולמען בטיחות בדרכים את תחום רכבות המשא. לא צריך להיות בממשלה לשם כך, אלא להיות בועדות שונות.
תגובהצודק, אבל
במערכת המסילות המוגבלת שיש, המשמעות של פתיחת חלונות לרכבת משא בשעות השפל, היא פגיעה בתדירות הקבועה של הרכבת לאורך כל היום, משמונה בבוקר בשעה XX:14 עד סוף השירות). המבנה הזה של הלוז מקל מאד על ציבור המשתמשים הקבועים.וחבל לפגוע בו (נגיד מישהו שכל יום חוזר ברכבת של 17:25 מהעבודה, אבל יום אחד צריך לחזור כבר ב-12:25 מכל מיני סיבות אישיות). בפניה הנרגשת לחברי הכנסת אני קורא לקדם את כל מערך המסילות, באופן שיאפשר להסיע גם רכבות משא במהלך היום, בדגש על קטע באר שבע קרית גת שמתוכנן לארבע מסילות והמסילה המזרחית
אורי ידידי ההכנסות מהובלת משאות בנסיגהסביר להניח, שיהיה צורך בהגדלת הסבסוד
הרי אם היה לכך ביקוש לא נראה לי, שהאוצר היה מתנגד לכך. לדעתי לא נותר אלא לפתח את תחום רכבות המשא ואסביר מה הקשר לכך: רכבות משא מכניסות הכנסה יפה לרכבת ישראל. פה מדברים ביזנס וזה לפני, שמדברים על הערך המוסף של יעילות (רכבת אחת ארוכה, במקום משאיות רבות), צמצום בזיהום האוויר ובתאונות הדרכים. עדיף בהרבה מפרסומות על הרכבת. ידוע, שיש בפורום אנשים ממפלגות שונות (ולא רק ממפלגה אחת, שמוזכרת פה לא מעט. בטח יש גם ממפלגות אחרות). אלה מוזמנים להציע למפלגות לקדם דברים שונים בתחום התחבורה ציבורית, כמו הוזלת תעריפים בשעות, שבהן יש פחות נוסעים וגם לקדם למען הכנסת המדינה, למען איכות הסביבה ולמען בטיחות בדרכים את תחום רכבות המשא. לא צריך להיות בממשלה לשם כך, אלא להיות בועדות שונות.
קובי תקן אותי אם אני טועהאורי ידידי ההכנסות מהובלת משאות בנסיגה
מזה שני עשורים. ההכנסות מהסעת נוסעים בגידול מתמיד מזה שני עשורים. שלא תתבלבל. במצבנו הנוחכי כמעט אין זמן מסילה פנוי. קוביז99
הנסיגה בתחום המשאותקובי תקן אותי אם אני טועה
משירות נוסעים אין רווחים משמעותיים. עיקר הרווחים ברכבת ישראל (ולמעשה במפעילים אחרים ברחבי העולם) הוא משירות המשא. רווח נוסף הוא כמובן בתחום הפרסום בתחנות הרכבת ועל גבי קרונות הרכבת. כך, שאם יהיו גידול של נוסעים, יהיה שיפור במצב הכלכלי, אך אם יורחב שירות המשא, המצב הכלכלי אמור להשתפר מאוד. להשערתי הסיבות לנסיגה בתחום המשא היא באי-פיתוח של תחום זה. יתקנו אותי אם אני טועה, אך פרוייקט המשא המשמעותי האחרון הוא הקו לרמת חובב מלפני כחמש שנים. לפני שנים נסגרו שלוחות שונות של רכבות משא, כמו למשל המחצבות בבנימינה או הקו לבצת ולא מעט שלוחות שונות. לסיכום לא נותר אלא להמשיך לפתח את תחום רכבת הנוסעים, כמו למשל הקו המשודרג לבאר שבע או הקו המהיר לאשדוד. לצד זה לפתח את תחום המשא למען רווחים לרכבת ישראל, אשר עימם ניתן יהיה לפתח בתחום התשתיות ובשיפור כלפי שירות הנוסעים.
אכן כך. עדיין היה ניתן לפתח בדומה לקו לרמתהנסיגה בתחום המשאות
קשורה לחוסר גמישות של רכבות בהעברה של משאות מנקודה לנקודה. שינוע ברכבת כרוך בשינוע נוסף אל מסוף המטענים בנק' המוצא וממסוף המטענים בנקודת היעד, או סלילת מסילה במיוחד לצורך העניין שלא כדאי לבצע כאשר אין התחייבות ארוכת שנים לשימוש בה. זה הרבה יותר בעייתי מאשר לעשות שימוש במשאיות שיכולות לסע על כבישים שכבר נסללו עבור הרכב הפרטי ויכולות להעביר את הסחורה מנק' המוצא ואל נק' היעד. במילים אחרות רכבות משא יעילות מאוד כאשר רוצים לשנע כמויות גדולות של סחורה למרחקים גדולים (מה שאין בישראל, אולי למעט נמל אילת) וכבר קיימת מסילת רכבת בקרבת מקור הסחורה או יעדה או שניהם. בכל מקרה רצוי שזה יהיה של מפעל או מס' מפעלים שיכול למלא רכבות בזמן סביר ע"מ שתדירות השינוע תהיה הגיונית. למשל מפעל פוספטים, ממגורות תבואה או נמל...
מאותה סיבה שמעלים את מחירי הנסיעה באוטובוסים.מישהו מבים למה באוצר שמים רגלים?
הרי זה מקרה קלאסי של התאמת מחירים לפי ביקוש והיצע. אז איך הם מתרצים את זה?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.