הרכבת מבקשת להפחית מחירים בשעות לא עמוסות

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
הרכבת מבקשת להפחית מחירים בשעות לא עמוסות
ר"י מבקשת ממשרד האוצר להפחית את מחירי הנסיעה בשעות שאינן עמוסות, במטרה למשוך נוסעים ולשנות את שעות הנסיעה
 

easylivin

New member
הרכבת מבקשת להפחית מחירים בשעות לא עמוסות
ר"י מבקשת ממשרד האוצר להפחית את מחירי הנסיעה בשעות שאינן עמוסות, במטרה למשוך נוסעים ולשנות את שעות הנסיעה
הגיע הזמן!
למה הנוסעים מנתניה מקבלים הנחה בשעות השפל, והנוסעים מחדרה השכנה לא? ולמה לא למלא טיפה יותר את הרכבות הריקות של 11:00 בבוקר? מקווה שהאוצר יסכים...
 

בועז ל

New member
הגיע הזמן!
למה הנוסעים מנתניה מקבלים הנחה בשעות השפל, והנוסעים מחדרה השכנה לא? ולמה לא למלא טיפה יותר את הרכבות הריקות של 11:00 בבוקר? מקווה שהאוצר יסכים...
כל הכבוד למנכ"ל הרכבת על המלחמה שהוא מנהל
בעניין זה. כזכור, זו לא הפעם הראשונה שהמנכ"ל מנסה להוזיל את מחירי הנסיעה בשעות השפל. לצערנו, באוצר שמים רגליים ליוזמה.
 

eman70

New member
כל הכבוד למנכ"ל הרכבת על המלחמה שהוא מנהל
בעניין זה. כזכור, זו לא הפעם הראשונה שהמנכ"ל מנסה להוזיל את מחירי הנסיעה בשעות השפל. לצערנו, באוצר שמים רגליים ליוזמה.
מישהו מבים למה באוצר שמים רגלים?
הרי זה מקרה קלאסי של התאמת מחירים לפי ביקוש והיצע. אז איך הם מתרצים את זה?
 

אורי404

New member
מישהו מבים למה באוצר שמים רגלים?
הרי זה מקרה קלאסי של התאמת מחירים לפי ביקוש והיצע. אז איך הם מתרצים את זה?
סביר להניח, שיהיה צורך בהגדלת הסבסוד
הרי אם היה לכך ביקוש לא נראה לי, שהאוצר היה מתנגד לכך. לדעתי לא נותר אלא לפתח את תחום רכבות המשא ואסביר מה הקשר לכך: רכבות משא מכניסות הכנסה יפה לרכבת ישראל. פה מדברים ביזנס וזה לפני, שמדברים על הערך המוסף של יעילות (רכבת אחת ארוכה, במקום משאיות רבות), צמצום בזיהום האוויר ובתאונות הדרכים. עדיף בהרבה מפרסומות על הרכבת. ידוע, שיש בפורום אנשים ממפלגות שונות (ולא רק ממפלגה אחת, שמוזכרת פה לא מעט. בטח יש גם ממפלגות אחרות). אלה מוזמנים להציע למפלגות לקדם דברים שונים בתחום התחבורה ציבורית, כמו הוזלת תעריפים בשעות, שבהן יש פחות נוסעים וגם לקדם למען הכנסת המדינה, למען איכות הסביבה ולמען בטיחות בדרכים את תחום רכבות המשא. לא צריך להיות בממשלה לשם כך, אלא להיות בועדות שונות.
 

amirv

New member
סביר להניח, שיהיה צורך בהגדלת הסבסוד
הרי אם היה לכך ביקוש לא נראה לי, שהאוצר היה מתנגד לכך. לדעתי לא נותר אלא לפתח את תחום רכבות המשא ואסביר מה הקשר לכך: רכבות משא מכניסות הכנסה יפה לרכבת ישראל. פה מדברים ביזנס וזה לפני, שמדברים על הערך המוסף של יעילות (רכבת אחת ארוכה, במקום משאיות רבות), צמצום בזיהום האוויר ובתאונות הדרכים. עדיף בהרבה מפרסומות על הרכבת. ידוע, שיש בפורום אנשים ממפלגות שונות (ולא רק ממפלגה אחת, שמוזכרת פה לא מעט. בטח יש גם ממפלגות אחרות). אלה מוזמנים להציע למפלגות לקדם דברים שונים בתחום התחבורה ציבורית, כמו הוזלת תעריפים בשעות, שבהן יש פחות נוסעים וגם לקדם למען הכנסת המדינה, למען איכות הסביבה ולמען בטיחות בדרכים את תחום רכבות המשא. לא צריך להיות בממשלה לשם כך, אלא להיות בועדות שונות.
צודק, אבל
במערכת המסילות המוגבלת שיש, המשמעות של פתיחת חלונות לרכבת משא בשעות השפל, היא פגיעה בתדירות הקבועה של הרכבת לאורך כל היום, משמונה בבוקר בשעה XX:14 עד סוף השירות). המבנה הזה של הלוז מקל מאד על ציבור המשתמשים הקבועים.וחבל לפגוע בו (נגיד מישהו שכל יום חוזר ברכבת של 17:25 מהעבודה, אבל יום אחד צריך לחזור כבר ב-12:25 מכל מיני סיבות אישיות). בפניה הנרגשת לחברי הכנסת אני קורא לקדם את כל מערך המסילות, באופן שיאפשר להסיע גם רכבות משא במהלך היום, בדגש על קטע באר שבע קרית גת שמתוכנן לארבע מסילות והמסילה המזרחית
 

אורי404

New member
צודק, אבל
במערכת המסילות המוגבלת שיש, המשמעות של פתיחת חלונות לרכבת משא בשעות השפל, היא פגיעה בתדירות הקבועה של הרכבת לאורך כל היום, משמונה בבוקר בשעה XX:14 עד סוף השירות). המבנה הזה של הלוז מקל מאד על ציבור המשתמשים הקבועים.וחבל לפגוע בו (נגיד מישהו שכל יום חוזר ברכבת של 17:25 מהעבודה, אבל יום אחד צריך לחזור כבר ב-12:25 מכל מיני סיבות אישיות). בפניה הנרגשת לחברי הכנסת אני קורא לקדם את כל מערך המסילות, באופן שיאפשר להסיע גם רכבות משא במהלך היום, בדגש על קטע באר שבע קרית גת שמתוכנן לארבע מסילות והמסילה המזרחית
תגובה
זוהי בהחלט סיבה מצויינת לקדם הכפלות שונות, ביניהן שדרוג קו באר שבע ולקדם את הקו אשדוד-פלשת-יבנה מערב-ראשון לציון-חולון/בת ים-תל אביב, אשר יוריד מרכבות המשא בקו הישן דרך רחובות. עד אז אפשר להמשיך לפתח ככל הניתן את תחום המשא בהפעלת רכבות משא נוספות בלילה. בקשר למסילה המזרחית מכפר סבא לחדרה. הדעות שלי ללמה כן ולמה לא: למה כן: - מסילת אורך נוספת למסילת החוף. - מדובר בתוואי קצר יחסית מכפר סבא (צומת חמד ליתר דיוק) לחדרה. - שיפור שירות הנוסעים עבור איזור עמק חפר, ערי המשולש (טייבה, קלאנסווה וטירה), צור יגאל, כוכב יאיר. - שירות נוסעים, כקישור מחבל עזה לגדה המערבית. נסיעה מארז וירידה באיזור קלקיליה וטול כרם וחזרה. למה לא: - למעשה תושבי האיזור יכולים גם להסתדר עם קווי הרכבת הקיים, כמו קו החוף או קו כפר סבא-תל אביב. קשה לי גם להאמין, שאם וכאשר תהיה מסילה מזרחית היא תשמש לרכבות נוסעים. - גם רכבת משא ניתן לשפר באמצעות הוספת מסילות בקו החוף, שבאותה הזדמנות תוקם מסילה מקבילה לכביש החוף, שתדלג על בנימינה וחדרה. זה לדעתי יותר יעיל. לסיכום אינני בטוח אם תריך להיות בסדר העדיפויות הקמת מסילה מזרחית. מובן לי שיש צורך להוספה לקו החוף, אבל יש לדעתי שתי אלטרנטיבות: האלטרנטיבה הראשונה היא שדרוג קו החוף, שצויין לעיל. אלטרנטיבה שנייה, שהסיכויים נמוכים היא מסילת רכבת לאורך כביש 4. מסילה זו תהיה קרובה לאיזורים מרכזיים בגוש דן ולאיזורים נוספים וזה לדעתי היה הכי טוב.
 

kobiz99

New member
סביר להניח, שיהיה צורך בהגדלת הסבסוד
הרי אם היה לכך ביקוש לא נראה לי, שהאוצר היה מתנגד לכך. לדעתי לא נותר אלא לפתח את תחום רכבות המשא ואסביר מה הקשר לכך: רכבות משא מכניסות הכנסה יפה לרכבת ישראל. פה מדברים ביזנס וזה לפני, שמדברים על הערך המוסף של יעילות (רכבת אחת ארוכה, במקום משאיות רבות), צמצום בזיהום האוויר ובתאונות הדרכים. עדיף בהרבה מפרסומות על הרכבת. ידוע, שיש בפורום אנשים ממפלגות שונות (ולא רק ממפלגה אחת, שמוזכרת פה לא מעט. בטח יש גם ממפלגות אחרות). אלה מוזמנים להציע למפלגות לקדם דברים שונים בתחום התחבורה ציבורית, כמו הוזלת תעריפים בשעות, שבהן יש פחות נוסעים וגם לקדם למען הכנסת המדינה, למען איכות הסביבה ולמען בטיחות בדרכים את תחום רכבות המשא. לא צריך להיות בממשלה לשם כך, אלא להיות בועדות שונות.
אורי ידידי ההכנסות מהובלת משאות בנסיגה
מזה שני עשורים. ההכנסות מהסעת נוסעים בגידול מתמיד מזה שני עשורים. שלא תתבלבל. במצבנו הנוחכי כמעט אין זמן מסילה פנוי. קוביז99
 

אורי404

New member
אורי ידידי ההכנסות מהובלת משאות בנסיגה
מזה שני עשורים. ההכנסות מהסעת נוסעים בגידול מתמיד מזה שני עשורים. שלא תתבלבל. במצבנו הנוחכי כמעט אין זמן מסילה פנוי. קוביז99
קובי תקן אותי אם אני טועה
משירות נוסעים אין רווחים משמעותיים. עיקר הרווחים ברכבת ישראל (ולמעשה במפעילים אחרים ברחבי העולם) הוא משירות המשא. רווח נוסף הוא כמובן בתחום הפרסום בתחנות הרכבת ועל גבי קרונות הרכבת. כך, שאם יהיו גידול של נוסעים, יהיה שיפור במצב הכלכלי, אך אם יורחב שירות המשא, המצב הכלכלי אמור להשתפר מאוד. להשערתי הסיבות לנסיגה בתחום המשא היא באי-פיתוח של תחום זה. יתקנו אותי אם אני טועה, אך פרוייקט המשא המשמעותי האחרון הוא הקו לרמת חובב מלפני כחמש שנים. לפני שנים נסגרו שלוחות שונות של רכבות משא, כמו למשל המחצבות בבנימינה או הקו לבצת ולא מעט שלוחות שונות. לסיכום לא נותר אלא להמשיך לפתח את תחום רכבת הנוסעים, כמו למשל הקו המשודרג לבאר שבע או הקו המהיר לאשדוד. לצד זה לפתח את תחום המשא למען רווחים לרכבת ישראל, אשר עימם ניתן יהיה לפתח בתחום התשתיות ובשיפור כלפי שירות הנוסעים.
 

raminec

New member
קובי תקן אותי אם אני טועה
משירות נוסעים אין רווחים משמעותיים. עיקר הרווחים ברכבת ישראל (ולמעשה במפעילים אחרים ברחבי העולם) הוא משירות המשא. רווח נוסף הוא כמובן בתחום הפרסום בתחנות הרכבת ועל גבי קרונות הרכבת. כך, שאם יהיו גידול של נוסעים, יהיה שיפור במצב הכלכלי, אך אם יורחב שירות המשא, המצב הכלכלי אמור להשתפר מאוד. להשערתי הסיבות לנסיגה בתחום המשא היא באי-פיתוח של תחום זה. יתקנו אותי אם אני טועה, אך פרוייקט המשא המשמעותי האחרון הוא הקו לרמת חובב מלפני כחמש שנים. לפני שנים נסגרו שלוחות שונות של רכבות משא, כמו למשל המחצבות בבנימינה או הקו לבצת ולא מעט שלוחות שונות. לסיכום לא נותר אלא להמשיך לפתח את תחום רכבת הנוסעים, כמו למשל הקו המשודרג לבאר שבע או הקו המהיר לאשדוד. לצד זה לפתח את תחום המשא למען רווחים לרכבת ישראל, אשר עימם ניתן יהיה לפתח בתחום התשתיות ובשיפור כלפי שירות הנוסעים.
הנסיגה בתחום המשאות
קשורה לחוסר גמישות של רכבות בהעברה של משאות מנקודה לנקודה. שינוע ברכבת כרוך בשינוע נוסף אל מסוף המטענים בנק' המוצא וממסוף המטענים בנקודת היעד, או סלילת מסילה במיוחד לצורך העניין שלא כדאי לבצע כאשר אין התחייבות ארוכת שנים לשימוש בה. זה הרבה יותר בעייתי מאשר לעשות שימוש במשאיות שיכולות לסע על כבישים שכבר נסללו עבור הרכב הפרטי ויכולות להעביר את הסחורה מנק' המוצא ואל נק' היעד. במילים אחרות רכבות משא יעילות מאוד כאשר רוצים לשנע כמויות גדולות של סחורה למרחקים גדולים (מה שאין בישראל, אולי למעט נמל אילת) וכבר קיימת מסילת רכבת בקרבת מקור הסחורה או יעדה או שניהם. בכל מקרה רצוי שזה יהיה של מפעל או מס' מפעלים שיכול למלא רכבות בזמן סביר ע"מ שתדירות השינוע תהיה הגיונית. למשל מפעל פוספטים, ממגורות תבואה או נמל...
 

אורי404

New member
הנסיגה בתחום המשאות
קשורה לחוסר גמישות של רכבות בהעברה של משאות מנקודה לנקודה. שינוע ברכבת כרוך בשינוע נוסף אל מסוף המטענים בנק' המוצא וממסוף המטענים בנקודת היעד, או סלילת מסילה במיוחד לצורך העניין שלא כדאי לבצע כאשר אין התחייבות ארוכת שנים לשימוש בה. זה הרבה יותר בעייתי מאשר לעשות שימוש במשאיות שיכולות לסע על כבישים שכבר נסללו עבור הרכב הפרטי ויכולות להעביר את הסחורה מנק' המוצא ואל נק' היעד. במילים אחרות רכבות משא יעילות מאוד כאשר רוצים לשנע כמויות גדולות של סחורה למרחקים גדולים (מה שאין בישראל, אולי למעט נמל אילת) וכבר קיימת מסילת רכבת בקרבת מקור הסחורה או יעדה או שניהם. בכל מקרה רצוי שזה יהיה של מפעל או מס' מפעלים שיכול למלא רכבות בזמן סביר ע"מ שתדירות השינוע תהיה הגיונית. למשל מפעל פוספטים, ממגורות תבואה או נמל...
אכן כך. עדיין היה ניתן לפתח בדומה לקו לרמת
חובב. איפה עוד למשל? ייתכן שאם היו מחזירים את השלוחה למחצבות בנימינה, היה ניתן לשנע משא. אגב, אם אני לא טועה אמור להיסלל בתוואי זה כביש, אך ייתכן, שאני טועה. אולי חידוש הקו לבצת. עליי לציין, שאינני בקיא בזה. היה ניתן לפתוח שלוחה לאיזור התעשייה לאיזור התעשייה חדרה. יש תכנית מגרה לשלוחה קצרה זו למפעלי הנייר. להקים שלוחה בתוך איזור התעשייה קיסריה. אפשר היה להרחיב את מסופי המטען, למשל את בני ברק. אולי בנוסף למה שיש במפעל "גרנות", לנצל את השלוחה של איזור חדרה מזרח לתחומים אחרים של משא. לשנע מכוניות מהנמלים לבני ברק או איזורים אחרים. להעביר שלדות אוטובוסים מהנמלים למפעל "מרכבים", הקרוב לתחנת קיסריה-פרדס חנה (זה לפני, שמדברים על שלוחה לתוך איזור התעשייה של משאות אחרים). אם חלק מן הצעדים היה מתממש, תחום המשאות היה משתפר. ברב פה דיברתי על חידוש שלוחות, על הרחבת מסופי מטענים או פתיחת שלוחות קצרות.
 

mister K

New member
מישהו מבים למה באוצר שמים רגלים?
הרי זה מקרה קלאסי של התאמת מחירים לפי ביקוש והיצע. אז איך הם מתרצים את זה?
מאותה סיבה שמעלים את מחירי הנסיעה באוטובוסים.
כי אנחנו חיים במדינה קפיטליסטית שמעודדת נסיעה ברכב פרטי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה