הרכבת לפני 1992

מצב
הנושא נעול.

Shark Alarm

New member
הרכבת לפני 1992


הרכבת לפני 1992

אם אני לא טועה, בשנה הזאת פתיחת ציר איילון ותחילת ההשקה בפיתוח תשתיות רכבת ישראל.
שימו לב ללוח זמנים משנת 1980, לא רק שפחות מעמוד, אלא כדבר פרסומת מתוך עיתון "דבר" ב- 26/3/1980
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1980/03/26&page=1&rtl=true

יש עוד מלא הפתעות שאפשר למצוא במנוע החיפוש הזה שם כמו לדוגמא שבשנת 1979 העדיפו את המטענים על פני הנוסעים:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...de=image&href=DAV/1977/05/06&page=48&rtl=true

ברכבת מתהדרים בשנת 1974 על 28 רכבות (מתוכן 17 מהירות) בקו תל אביב לחיפה (ביום, כן):
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1974/08/27&page=8&rtl=true
 

סנוי

New member
פשוט עולם אחר... בתור יליד 89' - מאוד מעניין, תודה!

הרכבת לפני 1992

אם אני לא טועה, בשנה הזאת פתיחת ציר איילון ותחילת ההשקה בפיתוח תשתיות רכבת ישראל.
שימו לב ללוח זמנים משנת 1980, לא רק שפחות מעמוד, אלא כדבר פרסומת מתוך עיתון "דבר" ב- 26/3/1980
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1980/03/26&page=1&rtl=true

יש עוד מלא הפתעות שאפשר למצוא במנוע החיפוש הזה שם כמו לדוגמא שבשנת 1979 העדיפו את המטענים על פני הנוסעים:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...de=image&href=DAV/1977/05/06&page=48&rtl=true

ברכבת מתהדרים בשנת 1974 על 28 רכבות (מתוכן 17 מהירות) בקו תל אביב לחיפה (ביום, כן):
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1974/08/27&page=8&rtl=true
פשוט עולם אחר... בתור יליד 89' - מאוד מעניין, תודה!
 

easylivin

New member
כמה מאבני הדרך במהפך שעברה רכבת ישראל בשנות ה-90:

הרכבת לפני 1992

אם אני לא טועה, בשנה הזאת פתיחת ציר איילון ותחילת ההשקה בפיתוח תשתיות רכבת ישראל.
שימו לב ללוח זמנים משנת 1980, לא רק שפחות מעמוד, אלא כדבר פרסומת מתוך עיתון "דבר" ב- 26/3/1980
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1980/03/26&page=1&rtl=true

יש עוד מלא הפתעות שאפשר למצוא במנוע החיפוש הזה שם כמו לדוגמא שבשנת 1979 העדיפו את המטענים על פני הנוסעים:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...de=image&href=DAV/1977/05/06&page=48&rtl=true

ברכבת מתהדרים בשנת 1974 על 28 רכבות (מתוכן 17 מהירות) בקו תל אביב לחיפה (ביום, כן):
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1974/08/27&page=8&rtl=true
כמה מאבני הדרך במהפך שעברה רכבת ישראל בשנות ה-90:
1989 - שפל במספר הנוסעים ברכבת משנת 1952
1990 - פתיחת הקו הפרברי ת"א-רחובות
(סוף שנות ה-80 - תחילת שנות ה-90) - שיפוץ/שדרוג משמעותי של קרונות הנוסעים, כולל התקנת מיזוג אויר
(תחילת שנות ה-90) - החלה ההכפלה של מסילת החוף, כולל שדרוג התחנות בין ת"א לחיפה
1991 - פתיחת הקו הפרברי חיפה-קרית מוצקין
1992 - קרונועי IC3: הגדלה משמעותית של הצי הנייד, בתוספת ציוד מודרני ומהיר
1993 - סיום הקמת ציר האיילון
1996 - פתיחת תחנת ת"א השלום
1996 - הגעת מערכי המו-דו הספרדיים
(1997?) - הארכת הקו הפרברי לבנימינה
1998 - הגעת קטרי הבו-בו המיועדים בעיקר לשירות הנוסעים
1999 - חידוש השירות לראש העין, שיוארך לאחר מכן לכפר-סבא
1999 - שדרוג המסילה לבאר שבע ופתיחתה מחדש לשירות נוסעים
(סוף העשור?) - סיום הכפלת מסילת החוף

לסיכומו של דבר: 12.7 מיליון נוסעים בשנת 2000 לעומת 2.3 מיליון ב-1989. ושנות ה-2000 דורשות פוסט נפרד...
הכוונה אך ורק לשינויים שהשפיעו באופן משמעותי על מפסר הנוסעים ברכבת.

באשר למטענים: מצורפת המחשה סטטיסטית משנת 1972. מעניין שמאז לא ראינו מהפכים בסדר גודל דומה בתחום המטענים, ומשנת 2000 הטונאז' יורד בהדרגה. אאל"ט רק בשנה או בשנתיים האחרונות חלה עלייה בהיקף ובהכנסות.

 

zvir1

New member
שכחת מה איפשר את התנעת המהפך...

כמה מאבני הדרך במהפך שעברה רכבת ישראל בשנות ה-90:
1989 - שפל במספר הנוסעים ברכבת משנת 1952
1990 - פתיחת הקו הפרברי ת"א-רחובות
(סוף שנות ה-80 - תחילת שנות ה-90) - שיפוץ/שדרוג משמעותי של קרונות הנוסעים, כולל התקנת מיזוג אויר
(תחילת שנות ה-90) - החלה ההכפלה של מסילת החוף, כולל שדרוג התחנות בין ת"א לחיפה
1991 - פתיחת הקו הפרברי חיפה-קרית מוצקין
1992 - קרונועי IC3: הגדלה משמעותית של הצי הנייד, בתוספת ציוד מודרני ומהיר
1993 - סיום הקמת ציר האיילון
1996 - פתיחת תחנת ת"א השלום
1996 - הגעת מערכי המו-דו הספרדיים
(1997?) - הארכת הקו הפרברי לבנימינה
1998 - הגעת קטרי הבו-בו המיועדים בעיקר לשירות הנוסעים
1999 - חידוש השירות לראש העין, שיוארך לאחר מכן לכפר-סבא
1999 - שדרוג המסילה לבאר שבע ופתיחתה מחדש לשירות נוסעים
(סוף העשור?) - סיום הכפלת מסילת החוף

לסיכומו של דבר: 12.7 מיליון נוסעים בשנת 2000 לעומת 2.3 מיליון ב-1989. ושנות ה-2000 דורשות פוסט נפרד...
הכוונה אך ורק לשינויים שהשפיעו באופן משמעותי על מפסר הנוסעים ברכבת.

באשר למטענים: מצורפת המחשה סטטיסטית משנת 1972. מעניין שמאז לא ראינו מהפכים בסדר גודל דומה בתחום המטענים, ומשנת 2000 הטונאז' יורד בהדרגה. אאל"ט רק בשנה או בשנתיים האחרונות חלה עלייה בהיקף ובהכנסות.
שכחת מה איפשר את התנעת המהפך...
1988-מעבר הרכבת לסמכות רשות הנמלים והרכבות ותקציב הפיתוח שלה.
 

easylivin

New member
נכון, אבל התכוונתי יותר לדברים שנבנו ובוצעו "בשטח".

שכחת מה איפשר את התנעת המהפך...
1988-מעבר הרכבת לסמכות רשות הנמלים והרכבות ותקציב הפיתוח שלה.
נכון, אבל התכוונתי יותר לדברים שנבנו ובוצעו "בשטח".
 

tristis

New member
ורק תארו לכם מה היה קורה אם אגד היו הסמכות (כפי שהם זממו)

שכחת מה איפשר את התנעת המהפך...
1988-מעבר הרכבת לסמכות רשות הנמלים והרכבות ותקציב הפיתוח שלה.
ורק תארו לכם מה היה קורה אם אגד היו הסמכות (כפי שהם זממו)
 

down under

New member
מספר תיקונים קלים (בגדול מה שכתבת נכון אבל היו קצת אי דיוקים

כמה מאבני הדרך במהפך שעברה רכבת ישראל בשנות ה-90:
1989 - שפל במספר הנוסעים ברכבת משנת 1952
1990 - פתיחת הקו הפרברי ת"א-רחובות
(סוף שנות ה-80 - תחילת שנות ה-90) - שיפוץ/שדרוג משמעותי של קרונות הנוסעים, כולל התקנת מיזוג אויר
(תחילת שנות ה-90) - החלה ההכפלה של מסילת החוף, כולל שדרוג התחנות בין ת"א לחיפה
1991 - פתיחת הקו הפרברי חיפה-קרית מוצקין
1992 - קרונועי IC3: הגדלה משמעותית של הצי הנייד, בתוספת ציוד מודרני ומהיר
1993 - סיום הקמת ציר האיילון
1996 - פתיחת תחנת ת"א השלום
1996 - הגעת מערכי המו-דו הספרדיים
(1997?) - הארכת הקו הפרברי לבנימינה
1998 - הגעת קטרי הבו-בו המיועדים בעיקר לשירות הנוסעים
1999 - חידוש השירות לראש העין, שיוארך לאחר מכן לכפר-סבא
1999 - שדרוג המסילה לבאר שבע ופתיחתה מחדש לשירות נוסעים
(סוף העשור?) - סיום הכפלת מסילת החוף

לסיכומו של דבר: 12.7 מיליון נוסעים בשנת 2000 לעומת 2.3 מיליון ב-1989. ושנות ה-2000 דורשות פוסט נפרד...
הכוונה אך ורק לשינויים שהשפיעו באופן משמעותי על מפסר הנוסעים ברכבת.

באשר למטענים: מצורפת המחשה סטטיסטית משנת 1972. מעניין שמאז לא ראינו מהפכים בסדר גודל דומה בתחום המטענים, ומשנת 2000 הטונאז' יורד בהדרגה. אאל"ט רק בשנה או בשנתיים האחרונות חלה עלייה בהיקף ובהכנסות.
מספר תיקונים קלים (בגדול מה שכתבת נכון אבל היו קצת אי דיוקים
לא רציניים)

2000 (יוני 2000) התחלת הקו לראש העין שכעבור 4 שנים ב-2003 יוארך עד כפר סבא.

97' קטרי הבו-בו הראשונים הגיעו לארץ

99' הארכת הקו הפרברי לבנימינה ועשיית ה"טריק" הזה של רכבות ת"א - חיפה רק עם תחנת בנימינה (חלקן גם עם עתלית בנוסף)
והפרבריות מרחובות לבנימינה (שנת 99' ולא 97').

שירות סדיר (אמנם מצחיק ומגוחך בתחילה של רכבת אחת ליום לכל כוון וקצת אח"כ 2 רכבות ביום לכל כוון) בקו לבאר שבע החל כבר ב-97'.
אני עשיתי נסיעת חובבים ברכבת הטילטינג במחצית הראשונה של 98'. יש לי את מרבית לוחות הזמנים מ-95' ועד היום ובלוח של 97' יש
את הנסיעה היומית בין ב"ש לת"א.
 

easylivin

New member
תודה על התיקונים והתוספות, קובי.

מספר תיקונים קלים (בגדול מה שכתבת נכון אבל היו קצת אי דיוקים
לא רציניים)

2000 (יוני 2000) התחלת הקו לראש העין שכעבור 4 שנים ב-2003 יוארך עד כפר סבא.

97' קטרי הבו-בו הראשונים הגיעו לארץ

99' הארכת הקו הפרברי לבנימינה ועשיית ה"טריק" הזה של רכבות ת"א - חיפה רק עם תחנת בנימינה (חלקן גם עם עתלית בנוסף)
והפרבריות מרחובות לבנימינה (שנת 99' ולא 97').

שירות סדיר (אמנם מצחיק ומגוחך בתחילה של רכבת אחת ליום לכל כוון וקצת אח"כ 2 רכבות ביום לכל כוון) בקו לבאר שבע החל כבר ב-97'.
אני עשיתי נסיעת חובבים ברכבת הטילטינג במחצית הראשונה של 98'. יש לי את מרבית לוחות הזמנים מ-95' ועד היום ובלוח של 97' יש
את הנסיעה היומית בין ב"ש לת"א.
תודה על התיקונים והתוספות, קובי.
את כל הדברים כתבתי מזיכרון... רק לגבי הפעלת הקו לבנימינה, דווקא חיפשתי ומשום מה לא מצאתי מידע קונקטרי ברשת או בפורום.
 
קובי אתה טועה לגבי קטרי הבו-בו: ! שים לב:

מספר תיקונים קלים (בגדול מה שכתבת נכון אבל היו קצת אי דיוקים
לא רציניים)

2000 (יוני 2000) התחלת הקו לראש העין שכעבור 4 שנים ב-2003 יוארך עד כפר סבא.

97' קטרי הבו-בו הראשונים הגיעו לארץ

99' הארכת הקו הפרברי לבנימינה ועשיית ה"טריק" הזה של רכבות ת"א - חיפה רק עם תחנת בנימינה (חלקן גם עם עתלית בנוסף)
והפרבריות מרחובות לבנימינה (שנת 99' ולא 97').

שירות סדיר (אמנם מצחיק ומגוחך בתחילה של רכבת אחת ליום לכל כוון וקצת אח"כ 2 רכבות ביום לכל כוון) בקו לבאר שבע החל כבר ב-97'.
אני עשיתי נסיעת חובבים ברכבת הטילטינג במחצית הראשונה של 98'. יש לי את מרבית לוחות הזמנים מ-95' ועד היום ובלוח של 97' יש
את הנסיעה היומית בין ב"ש לת"א.
קובי אתה טועה לגבי קטרי הבו-בו: ! שים לב:
הם הגיעו רק בשנת 1998 ארצה ולא 1997 כדבריך, כאשר השלושה הראשונים שמגיעים, מגיעים אל נמל אשדוד ביום 21.05.1998 והם 731, 733, 734.
732 הגיע רק אח"כ במשלוח השני.
מן הסתם הייתי בנמל ותיעדתי כל פיפס בפריקות.
האוניה שהביאה אותם נקראית "ORION STAR"
ראשון גלגלי קטר מספר
731 נגע בארץ הקודש בשעה 08:03.
ראשון גלגלי קטר מספר
733 נגע בארץ הקודש בשעה 08:43.
ראשון גלגלי קטר מספר
734 נגע בארץ הקודש בשעה 09:17.
אביתר.
 

סנוי

New member
סיכום כזה רק ממחיש כמה מהר התקדמנו בתחבורה מסילתית. וואו!

מספר תיקונים קלים (בגדול מה שכתבת נכון אבל היו קצת אי דיוקים
לא רציניים)

2000 (יוני 2000) התחלת הקו לראש העין שכעבור 4 שנים ב-2003 יוארך עד כפר סבא.

97' קטרי הבו-בו הראשונים הגיעו לארץ

99' הארכת הקו הפרברי לבנימינה ועשיית ה"טריק" הזה של רכבות ת"א - חיפה רק עם תחנת בנימינה (חלקן גם עם עתלית בנוסף)
והפרבריות מרחובות לבנימינה (שנת 99' ולא 97').

שירות סדיר (אמנם מצחיק ומגוחך בתחילה של רכבת אחת ליום לכל כוון וקצת אח"כ 2 רכבות ביום לכל כוון) בקו לבאר שבע החל כבר ב-97'.
אני עשיתי נסיעת חובבים ברכבת הטילטינג במחצית הראשונה של 98'. יש לי את מרבית לוחות הזמנים מ-95' ועד היום ובלוח של 97' יש
את הנסיעה היומית בין ב"ש לת"א.
סיכום כזה רק ממחיש כמה מהר התקדמנו בתחבורה מסילתית. וואו!
 

amit1270

New member
אאל"ט, הכפלת קו החוף בין ת"א לחיפה הסתיימה ב-1998

כמה מאבני הדרך במהפך שעברה רכבת ישראל בשנות ה-90:
1989 - שפל במספר הנוסעים ברכבת משנת 1952
1990 - פתיחת הקו הפרברי ת"א-רחובות
(סוף שנות ה-80 - תחילת שנות ה-90) - שיפוץ/שדרוג משמעותי של קרונות הנוסעים, כולל התקנת מיזוג אויר
(תחילת שנות ה-90) - החלה ההכפלה של מסילת החוף, כולל שדרוג התחנות בין ת"א לחיפה
1991 - פתיחת הקו הפרברי חיפה-קרית מוצקין
1992 - קרונועי IC3: הגדלה משמעותית של הצי הנייד, בתוספת ציוד מודרני ומהיר
1993 - סיום הקמת ציר האיילון
1996 - פתיחת תחנת ת"א השלום
1996 - הגעת מערכי המו-דו הספרדיים
(1997?) - הארכת הקו הפרברי לבנימינה
1998 - הגעת קטרי הבו-בו המיועדים בעיקר לשירות הנוסעים
1999 - חידוש השירות לראש העין, שיוארך לאחר מכן לכפר-סבא
1999 - שדרוג המסילה לבאר שבע ופתיחתה מחדש לשירות נוסעים
(סוף העשור?) - סיום הכפלת מסילת החוף

לסיכומו של דבר: 12.7 מיליון נוסעים בשנת 2000 לעומת 2.3 מיליון ב-1989. ושנות ה-2000 דורשות פוסט נפרד...
הכוונה אך ורק לשינויים שהשפיעו באופן משמעותי על מפסר הנוסעים ברכבת.

באשר למטענים: מצורפת המחשה סטטיסטית משנת 1972. מעניין שמאז לא ראינו מהפכים בסדר גודל דומה בתחום המטענים, ומשנת 2000 הטונאז' יורד בהדרגה. אאל"ט רק בשנה או בשנתיים האחרונות חלה עלייה בהיקף ובהכנסות.
אאל"ט, הכפלת קו החוף בין ת"א לחיפה הסתיימה ב-1998
והעבודות נמשכו עשור (בדומה להכפלות האחרונות...).
 

GLSRA

Member
מקסים - ענק- בלתי נתפס - תודה

הרכבת לפני 1992

אם אני לא טועה, בשנה הזאת פתיחת ציר איילון ותחילת ההשקה בפיתוח תשתיות רכבת ישראל.
שימו לב ללוח זמנים משנת 1980, לא רק שפחות מעמוד, אלא כדבר פרסומת מתוך עיתון "דבר" ב- 26/3/1980
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1980/03/26&page=1&rtl=true

יש עוד מלא הפתעות שאפשר למצוא במנוע החיפוש הזה שם כמו לדוגמא שבשנת 1979 העדיפו את המטענים על פני הנוסעים:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...de=image&href=DAV/1977/05/06&page=48&rtl=true

ברכבת מתהדרים בשנת 1974 על 28 רכבות (מתוכן 17 מהירות) בקו תל אביב לחיפה (ביום, כן):
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1974/08/27&page=8&rtl=true
מקסים - ענק- בלתי נתפס - תודה
 

davidfainshtein

New member
מנהל
אני מנסה להזמין מקום שמור

הרכבת לפני 1992

אם אני לא טועה, בשנה הזאת פתיחת ציר איילון ותחילת ההשקה בפיתוח תשתיות רכבת ישראל.
שימו לב ללוח זמנים משנת 1980, לא רק שפחות מעמוד, אלא כדבר פרסומת מתוך עיתון "דבר" ב- 26/3/1980
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1980/03/26&page=1&rtl=true

יש עוד מלא הפתעות שאפשר למצוא במנוע החיפוש הזה שם כמו לדוגמא שבשנת 1979 העדיפו את המטענים על פני הנוסעים:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...de=image&href=DAV/1977/05/06&page=48&rtl=true

ברכבת מתהדרים בשנת 1974 על 28 רכבות (מתוכן 17 מהירות) בקו תל אביב לחיפה (ביום, כן):
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1974/08/27&page=8&rtl=true
אני מנסה להזמין מקום שמור
מצלצל ל- 03-253548 ואף אחד לא עונה...
 

davidfainshtein

New member
מנהל
לא יודע... זה מה כתוב בפרסומת.


חסרה לך ספרה - כל המספרים היום בני 7 ספרות
לא יודע... זה מה כתוב בפרסומת.

אתה יודע מה?
מי זוכר איזה ספרות הוסיפו כשהוסיפו את הסיפרה השביעית בקידומת 03?
בטח קובי יזכור.
בואו ננסה להוסיף ולצלצל.
 

down under

New member
הרדוף/מומחה לבזק (לא זוכר מה הניק השלישי של ההזוי הזה)

לא יודע... זה מה כתוב בפרסומת.

אתה יודע מה?
מי זוכר איזה ספרות הוסיפו כשהוסיפו את הסיפרה השביעית בקידומת 03?
בטח קובי יזכור.
בואו ננסה להוסיף ולצלצל.
הרדוף/מומחה לבזק (לא זוכר מה הניק השלישי של ההזוי הזה)
בטוח יזכור.

אני כמעט בטוח שהוסיפו את הספרה 5 לפני 6 הספרות.
לפעמים גם הוסיפו את הספרה 6.

בקיצור, במרבית ת"א, ר"ג, ב"ב וגבעתיים, חולון ובת ים הוסיפו 5 ו-6 לפני שש הספרות שהיו אז.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
יאללה, תתקשר מחר.


הרדוף/מומחה לבזק (לא זוכר מה הניק השלישי של ההזוי הזה)
בטוח יזכור.

אני כמעט בטוח שהוסיפו את הספרה 5 לפני 6 הספרות.
לפעמים גם הוסיפו את הספרה 6.

בקיצור, במרבית ת"א, ר"ג, ב"ב וגבעתיים, חולון ובת ים הוסיפו 5 ו-6 לפני שש הספרות שהיו אז.
יאללה, תתקשר מחר.

תבקש להזמין מקום שמור לחיפה.
 

25307yosef

New member
מספר הטלפון כיום הוא 03-6953548

הרדוף/מומחה לבזק (לא זוכר מה הניק השלישי של ההזוי הזה)
בטוח יזכור.

אני כמעט בטוח שהוסיפו את הספרה 5 לפני 6 הספרות.
לפעמים גם הוסיפו את הספרה 6.

בקיצור, במרבית ת"א, ר"ג, ב"ב וגבעתיים, חולון ובת ים הוסיפו 5 ו-6 לפני שש הספרות שהיו אז.
מספר הטלפון כיום הוא 03-6953548
האם הבנת מה בדיוק עשו בחברת בזק בהמרה של מספרי הטלפון בעיר תל אביב ל-7 ספרות?

להלן הסבר קצר ביותר ותמציתי ביותר:

בראשית שנות ה-80' חלק ממספרי הטלפון בעיר תל אביב שהחלו בספרות 25 היו שייכים למרכזת נורדיה (רחוב בן ציון 3 בסמוך לדיזינגוף סנטר), וחלק ממספרי הטלפון שהחלו בספרות 25 היו שייכים למרכזת דפנה (בניין הדר דפנה). כל אזור על פרשת דרכים (תחנת סבידור) היה משוייך באותם הימים למרכזת דפנה הסמוכה הנמצאת בסמוך למקום בבניין הדר דפנה, מרחק הליכה של כמה דקות.

לאחר ההמרה ל-7 ספרות התווספה הספרה 5 לכל מספרי הטלפון שהיו מחוברים למרכזת נורדיה (03-5251600). ואילו למספרי הטלפון שהיו מחוברים למרכזת דפנה, הספרה הראשונה 2 הוחלפה בספרות 69 (03-6951600).

ואילו לרשת המטכ"לית של צה"ל שהחלה בספרות 69 התווספה הספרה 5 במעבר ל-7 ספרות (03-5691600), סתם לידע כללי לגולשי הפורום המקשרים את ה-69 לסקס.

בשנות ה-80' הותקנו ברכבת ישראל מרכזות טלפון פרטיות חדשות ולצורך כך נדרשה רכבת ישראל לתוספת של קווי טלפון על מנת לשפר את השירות. לכן מספר הטלפון הוחלף בשנות ה-80' למספר חדש והוא 03-254271 ולאחר ההמרה ל-7 ספרות המספר שונה ל-03-6954271.

עם המעבר של רכבת ישראל לשיטה החדשה דאז של צירי PRI עם חיוג ישיר פנימה לשלוחות הפנימיות, הוחלף מספר הטלפון למספר החדש 03-5421515 שאגב שוייך אז דווקא למרכזת ירקון ברחוב ויצמן 58 ולא למרכזת דפנה (באותם הימים לא היתה במרכזת דפנה אפשרות להקצות עורקי PRI ולכן העורק הוקצה ממרכזת ירקון הסמוכה לככר המדינה).

עם שדרוגה של מרכזת דפנה והוספת האפשרות להקצות צירי PRI, הוחלף שוב מספר הטלפון למספר החדש 03-6937515 המשמש את רכבת ישראל בתל אביב עד היום כמספר מוביל.

לכן כל ניסיון להתקשר לכל מספרי הטלפון האחרים לעייל לא יוביל לרכבת ישראל.

בעיר חיפה הסיפור דומה. לפני התקנת המרכזת הפרטית החדשה של רכבת ישראל בתחנת חיפה בת גלים, פעלה המרכזת הישנה בתחנת חיפה מרכז השמונה במספר 04-641761 (או המספר לאחר ההמרה ל-7 ספרות 04-8641761) שהיה מחובר למרכזת מעלה השחרור (הבורג') של בזק. לאחר המעבר למרכזת החדשה בבת גלים הוחלף מספר הטלפון למספר 04-531211 (או לאחר ההמרה ל-7 ספרות 04-8531211). אזור בת גלים היה משוייך אז למרכזת מערב חיפה ברחוב יפו 152 הממוקמת בצמוד למתחם בתי הקברות הנוצריים (בית הקברות הצבאי הבריטי לחללי מלחמת העולם הראשונה, בית הקברות הטמפלרי, בית הקברות הפרוטסטנטי).

לאחר המעבר של רכבת ישראל לחיוג ישיר פנימה לשלוחות הפנימיות, הוחלף מספר הטלפון למספר 04-564564 ועם המעבר ל-7 ספרות התווספה הספרה 8 והמספר הפך להיות 04-8564564. כל טווח המספור בחיפה המתחיל בספרות 04-8564XXX משמש את רכבת ישראל עד היום.

ואילו בתל אביב לעומת זאת התווספו עם השנים טווחי מספור שונים של מרכזת דפנה לחי"פים ללא כל סדר כמו בחיפה.

זה היה כמובן בקצרה ועל קצה המזלג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה