הרכבת לירושלים - דעה אישית

מצב
הנושא נעול.

D O A

New member
הרכבת לירושלים - דעה אישית

הרכבת לירושלים - דעה אישית
שלום לכולם, אני עוקב אחרי הפורום זמן רב, אך מעולם לא כתבתי בו, ארצה לחלוק עמכם את דעותי האישיות לגבי קו הרכבת המתחדש לירושלים. קו זה לדעתי הוא בעל חשיבות עצומה מהבחינה התחבורתית, ויש לעודד שימוש בו הנה כמה מחשבות: הנושא הראשון הוא זמן הנסיעה, רבות דובר על כך שהנסיעה מת"א תארך בסביבות 75 דקות ובכך תהפוך הנסיעה ללא אטרקטיווית. ראשית יש לי על כך הערה. תחנת מלחה ממוקמת בדרום ירושלים ולא בכניסה לעיר כמו התחנה המרכזית, זמן נסיעה ממוצע מת"א לירושלים ברכב / אוטובוס (ללא פקקים) הוא 50-55 דקות, וזמן הנסיעה מהכניסה לעיר לאזור מלחה מוסיף לנסיעה כ-10 דקות. ז"א כאשר זמן הנסיעה ברכב אופטימלי (כשאין פקקים), נסיעה ברכבת תארך ב-10 יותר מנסיעה ברכב פרטי (לא הבדל משמעותי), ובשעות העומס בכבישים אני מאמין שנוסעי הרכבת ירוויחו לפחות כ-10 דקות. ברם, אני מציע לרכבת ישראל לחפש ולהשקיע בפתרונות טכנולוגיים שונים על מנת לקצר את זמן הנסיעה (והוזכרה כאן בפורום האפשרות להסב כמה ממערכי IC3 לקרונות נוטים), בסה"כ לא כדאי שההשקעה הפיננסית האדירה שהושקעה עד עתה תרד לטמיון, ובעוד 5 שנים כאשר יפתח הקו המהיר, קו מלחה יהפוך אטרקטיווי רק לחובבי נוף. הנושא השני הוא איך למשוך נוסעים לקו זה, לדעתי אפשר להפוך את הקו הזה במתכונתו הנוכחית לאטרקטיווי ביותר לאזרח הפשוט ע"י סיבסוד ממשלתי שלו, ואתן דוגמאות, מחיר נסיעה חד כיוונית בין ת"א לירושלים באגד הוא 17.70 מחיר הנסיעה ברכבת צריך להיות 12 ש"ח (ולא ברור לי איך זה יתכן אם נסיעה כיום ברכבת מבית שמש לת"א עולה כ 23 ש"ח). מירושלים לחיפה באגד המחיר הוא 39 ש"ח וברכבת הוא צריך להיות לדעתי בסביבות 28 ש"ח (ושוב פעם לא ברור לי איך זה יקרה אם כרטיס מבית שמש לחיפה ברכת עולה 38 ש"ח). בקיצור אני חושב שעל הממשלה ושר התחבורה להבין את הפוטנציאל התחבורתי של קו זה ולהשקיע בו על מנת שמספר הנוסעים בו יהיה רב. יש לי עוד כמה נושאים לדון בהם אעשה זאת בפעם אחרת. אשמח לשמוע את תגובותיכם.
 
כן ולא.

הרכבת לירושלים - דעה אישית
שלום לכולם, אני עוקב אחרי הפורום זמן רב, אך מעולם לא כתבתי בו, ארצה לחלוק עמכם את דעותי האישיות לגבי קו הרכבת המתחדש לירושלים. קו זה לדעתי הוא בעל חשיבות עצומה מהבחינה התחבורתית, ויש לעודד שימוש בו הנה כמה מחשבות: הנושא הראשון הוא זמן הנסיעה, רבות דובר על כך שהנסיעה מת"א תארך בסביבות 75 דקות ובכך תהפוך הנסיעה ללא אטרקטיווית. ראשית יש לי על כך הערה. תחנת מלחה ממוקמת בדרום ירושלים ולא בכניסה לעיר כמו התחנה המרכזית, זמן נסיעה ממוצע מת"א לירושלים ברכב / אוטובוס (ללא פקקים) הוא 50-55 דקות, וזמן הנסיעה מהכניסה לעיר לאזור מלחה מוסיף לנסיעה כ-10 דקות. ז"א כאשר זמן הנסיעה ברכב אופטימלי (כשאין פקקים), נסיעה ברכבת תארך ב-10 יותר מנסיעה ברכב פרטי (לא הבדל משמעותי), ובשעות העומס בכבישים אני מאמין שנוסעי הרכבת ירוויחו לפחות כ-10 דקות. ברם, אני מציע לרכבת ישראל לחפש ולהשקיע בפתרונות טכנולוגיים שונים על מנת לקצר את זמן הנסיעה (והוזכרה כאן בפורום האפשרות להסב כמה ממערכי IC3 לקרונות נוטים), בסה"כ לא כדאי שההשקעה הפיננסית האדירה שהושקעה עד עתה תרד לטמיון, ובעוד 5 שנים כאשר יפתח הקו המהיר, קו מלחה יהפוך אטרקטיווי רק לחובבי נוף. הנושא השני הוא איך למשוך נוסעים לקו זה, לדעתי אפשר להפוך את הקו הזה במתכונתו הנוכחית לאטרקטיווי ביותר לאזרח הפשוט ע"י סיבסוד ממשלתי שלו, ואתן דוגמאות, מחיר נסיעה חד כיוונית בין ת"א לירושלים באגד הוא 17.70 מחיר הנסיעה ברכבת צריך להיות 12 ש"ח (ולא ברור לי איך זה יתכן אם נסיעה כיום ברכבת מבית שמש לת"א עולה כ 23 ש"ח). מירושלים לחיפה באגד המחיר הוא 39 ש"ח וברכבת הוא צריך להיות לדעתי בסביבות 28 ש"ח (ושוב פעם לא ברור לי איך זה יקרה אם כרטיס מבית שמש לחיפה ברכת עולה 38 ש"ח). בקיצור אני חושב שעל הממשלה ושר התחבורה להבין את הפוטנציאל התחבורתי של קו זה ולהשקיע בו על מנת שמספר הנוסעים בו יהיה רב. יש לי עוד כמה נושאים לדון בהם אעשה זאת בפעם אחרת. אשמח לשמוע את תגובותיכם.
כן ולא.
מסכים עמך שרצוי שהמחיר יהיה מסובסד. אבל לא זה מה שיפיל או ירים את הקו לירושלים (זה שדרך בית-שמש ומלחה). מרבית הנוסעים היום ברכבת הם מחד גיסא חיילים שנוסעים בחינם ומאידך גיסא אנשים משני העשירונים העליונים שיש להם רכב איתו הם מגיעים לחניון התחנה וממשיכים ברכבת. שתי אוכלוסיות אלו לא משנה להם, עד גבול מסוים, מחיר הנסיעה ברכבת. החיילים כי זה ממילא בחינם והאזרחים מהמעמד הגבוה הן בגלל שיש להם מספיק כסף או בגלל שבעבודה מחזירים להם החזר הוצאות נסיעה. מה שכן, רצוי לעשות כרטיס חופשי יומי בדומה למה שעשו ברכבת עם דן. אדם קונה כרטיס הלוך חזור מנתניה/בית-יהושע/ראש-העין/כפר-סבא והכרטיס הזה משמש לו גם כחופשי יומי בקווי דן ברחבי תל-אביב.
 

nitsansh

New member
צריך לעשות חופשי-חודשי ברכבת

כן ולא.
מסכים עמך שרצוי שהמחיר יהיה מסובסד. אבל לא זה מה שיפיל או ירים את הקו לירושלים (זה שדרך בית-שמש ומלחה). מרבית הנוסעים היום ברכבת הם מחד גיסא חיילים שנוסעים בחינם ומאידך גיסא אנשים משני העשירונים העליונים שיש להם רכב איתו הם מגיעים לחניון התחנה וממשיכים ברכבת. שתי אוכלוסיות אלו לא משנה להם, עד גבול מסוים, מחיר הנסיעה ברכבת. החיילים כי זה ממילא בחינם והאזרחים מהמעמד הגבוה הן בגלל שיש להם מספיק כסף או בגלל שבעבודה מחזירים להם החזר הוצאות נסיעה. מה שכן, רצוי לעשות כרטיס חופשי יומי בדומה למה שעשו ברכבת עם דן. אדם קונה כרטיס הלוך חזור מנתניה/בית-יהושע/ראש-העין/כפר-סבא והכרטיס הזה משמש לו גם כחופשי יומי בקווי דן ברחבי תל-אביב.
צריך לעשות חופשי-חודשי ברכבת
שיוזיל את מחיר הנסיעה לנוסעים קבועים, שהם "הגרעין הקשה" של שרות תחבורה ציבורי. אם נניח מחיר הנסיעה יהיה 25 ש"ח, שזה 50 ש"ח הלוך-חזור, כרטיס חודשי צריך לעלות לא יותר מ-750 ש"ח (30 נסיעות), שזה לפחות 25% הנחה לנוסעים יוממים. מצד שני, צריך לעשות מחיר מוזל בשעות השפל, שבהן הרכבות לא מלאות, וכל נוסע נוסף זו הכנסה נטו לרכבת.
 
הרכבת תהייה חייבת להתמודד

צריך לעשות חופשי-חודשי ברכבת
שיוזיל את מחיר הנסיעה לנוסעים קבועים, שהם "הגרעין הקשה" של שרות תחבורה ציבורי. אם נניח מחיר הנסיעה יהיה 25 ש"ח, שזה 50 ש"ח הלוך-חזור, כרטיס חודשי צריך לעלות לא יותר מ-750 ש"ח (30 נסיעות), שזה לפחות 25% הנחה לנוסעים יוממים. מצד שני, צריך לעשות מחיר מוזל בשעות השפל, שבהן הרכבות לא מלאות, וכל נוסע נוסף זו הכנסה נטו לרכבת.
הרכבת תהייה חייבת להתמודד
עם המחירים של אגד: לנוערעד גיל 18 הניסעה עולה 17.70 ש"ח שני כיוונים
תהיו בטוחים שברכבת המחיר יהיה גבוהה הרבה יותר. ובקשר למה שכולם כותבים על זה שהתחנה נמצאת כביכול כ"כ מרוחקת ממרכז העיר: אני ירושלמי, ומכיר היטב את העיר. תחנתמלחה נמצאת צמוד לקניון מלחה, והיא לא כזה "חור" כמו שכולם חושבים, על סמך תחנות אחרות שנמצאות בקצה העיר - הנה דוגמא שתבהיר את העניין: נסיעה ממרכז העיר - המלךג'ורג' (ליד המשביר) לתחנה המרכזית, עם כל קו שעובר באזור - 4, 18, 14, 32 וכ'ו, לוקחת רבע שעה לפחות, כשהתנועה פקוקה זה יכול לקחת 20 דקות ואף יותר. מצד שני, נסיעה ממרכז העיר לתחנת מלחה בקוים 18, 4, 24 ו-6, לא עורכת יותר מרבע שעה. בעומס - 20 דקות. וברכב - הרבה יותר מהיר ליסוע לתחנת מלחה מאשר לתחנה המרכזית, בגלל הדרך הפקוקה לתחנה המרכזית, דרך שעוברת במרכז העיר. את כל הדברים האלו אני אומר על סמך ניסיון אישי רב. אבל זמן הנסיעה באמת פחות אטרקטיבי ואני מנחש שגם המחיר יהיה כך.
 
"לשני הכיוונים" אני מתכוון

הרכבת תהייה חייבת להתמודד
עם המחירים של אגד: לנוערעד גיל 18 הניסעה עולה 17.70 ש"ח שני כיוונים
תהיו בטוחים שברכבת המחיר יהיה גבוהה הרבה יותר. ובקשר למה שכולם כותבים על זה שהתחנה נמצאת כביכול כ"כ מרוחקת ממרכז העיר: אני ירושלמי, ומכיר היטב את העיר. תחנתמלחה נמצאת צמוד לקניון מלחה, והיא לא כזה "חור" כמו שכולם חושבים, על סמך תחנות אחרות שנמצאות בקצה העיר - הנה דוגמא שתבהיר את העניין: נסיעה ממרכז העיר - המלךג'ורג' (ליד המשביר) לתחנה המרכזית, עם כל קו שעובר באזור - 4, 18, 14, 32 וכ'ו, לוקחת רבע שעה לפחות, כשהתנועה פקוקה זה יכול לקחת 20 דקות ואף יותר. מצד שני, נסיעה ממרכז העיר לתחנת מלחה בקוים 18, 4, 24 ו-6, לא עורכת יותר מרבע שעה. בעומס - 20 דקות. וברכב - הרבה יותר מהיר ליסוע לתחנת מלחה מאשר לתחנה המרכזית, בגלל הדרך הפקוקה לתחנה המרכזית, דרך שעוברת במרכז העיר. את כל הדברים האלו אני אומר על סמך ניסיון אישי רב. אבל זמן הנסיעה באמת פחות אטרקטיבי ואני מנחש שגם המחיר יהיה כך.
"לשני הכיוונים" אני מתכוון
הלוך ושוב.
 

urilei

New member
תחשוב

הרכבת תהייה חייבת להתמודד
עם המחירים של אגד: לנוערעד גיל 18 הניסעה עולה 17.70 ש"ח שני כיוונים
תהיו בטוחים שברכבת המחיר יהיה גבוהה הרבה יותר. ובקשר למה שכולם כותבים על זה שהתחנה נמצאת כביכול כ"כ מרוחקת ממרכז העיר: אני ירושלמי, ומכיר היטב את העיר. תחנתמלחה נמצאת צמוד לקניון מלחה, והיא לא כזה "חור" כמו שכולם חושבים, על סמך תחנות אחרות שנמצאות בקצה העיר - הנה דוגמא שתבהיר את העניין: נסיעה ממרכז העיר - המלךג'ורג' (ליד המשביר) לתחנה המרכזית, עם כל קו שעובר באזור - 4, 18, 14, 32 וכ'ו, לוקחת רבע שעה לפחות, כשהתנועה פקוקה זה יכול לקחת 20 דקות ואף יותר. מצד שני, נסיעה ממרכז העיר לתחנת מלחה בקוים 18, 4, 24 ו-6, לא עורכת יותר מרבע שעה. בעומס - 20 דקות. וברכב - הרבה יותר מהיר ליסוע לתחנת מלחה מאשר לתחנה המרכזית, בגלל הדרך הפקוקה לתחנה המרכזית, דרך שעוברת במרכז העיר. את כל הדברים האלו אני אומר על סמך ניסיון אישי רב. אבל זמן הנסיעה באמת פחות אטרקטיבי ואני מנחש שגם המחיר יהיה כך.
תחשוב
מה קורה בקו לבאר שבע (גם מקרה די דומה, רכבת שאינה יתרון משמעותי מבחינת זמן נסיעה ועולה כמעט כפול מאוטובוס) ותבין שכנראה לא צפוי לנו פה מהפך גדול. הרכבת חייבת להוריד מחירים בכל הקווים (אולי חוץ מתל-אביב-חיפה)
 

raminec

New member
urilei, תחליף את הגישה

תחשוב
מה קורה בקו לבאר שבע (גם מקרה די דומה, רכבת שאינה יתרון משמעותי מבחינת זמן נסיעה ועולה כמעט כפול מאוטובוס) ותבין שכנראה לא צפוי לנו פה מהפך גדול. הרכבת חייבת להוריד מחירים בכל הקווים (אולי חוץ מתל-אביב-חיפה)
urilei, תחליף את הגישה
בקו ב"ש-ת"א יש הרבה או מעט נוסעים? לפי מה שידוע לי יש די הרבה, הייתי אפילו אומר שיש יותר נוסעים ממספר הכסאות שברכבת. אז למה להוריד מחיר? רכבת ישראל היא חברה כלכלית לכל דבר. אם יש מספיק ביקוש, לא מורידים מחירים ובצדק. אולי כשיסיימו את הכפלת המסילה לב"ש ויוכלו להעלות את התדירות של הרכבות, היצע המושבים ברכבת יצליח לעמוד בביקוש לנסיעות. או אז הרכבת תצטרך באמת להוריד מחירים כדי לעמוד בתחרות. אני יכול להגיד לך שהלוואי ושירות האוטובוסים מחיפה לתל-אביב היה כל כך זול כמו מב"ש לתל-אביב. אם ככה זה היה הייתי חוסך אלפי שקלים בשנה.
 

mucool2

New member
הערה

urilei, תחליף את הגישה
בקו ב"ש-ת"א יש הרבה או מעט נוסעים? לפי מה שידוע לי יש די הרבה, הייתי אפילו אומר שיש יותר נוסעים ממספר הכסאות שברכבת. אז למה להוריד מחיר? רכבת ישראל היא חברה כלכלית לכל דבר. אם יש מספיק ביקוש, לא מורידים מחירים ובצדק. אולי כשיסיימו את הכפלת המסילה לב"ש ויוכלו להעלות את התדירות של הרכבות, היצע המושבים ברכבת יצליח לעמוד בביקוש לנסיעות. או אז הרכבת תצטרך באמת להוריד מחירים כדי לעמוד בתחרות. אני יכול להגיד לך שהלוואי ושירות האוטובוסים מחיפה לתל-אביב היה כל כך זול כמו מב"ש לתל-אביב. אם ככה זה היה הייתי חוסך אלפי שקלים בשנה.
הערה
כשיכפילו את המסילה בין בש לת"א, הרכבת תהיה אטרקטיבית הרבה יותר מהיום! דווקא אז לא תהיה סיבה להוריד מחירים.
 

IסושיI

New member
וגם כשיפתחו

הערה
כשיכפילו את המסילה בין בש לת"א, הרכבת תהיה אטרקטיבית הרבה יותר מהיום! דווקא אז לא תהיה סיבה להוריד מחירים.
וגם כשיפתחו
את הקטע בין נתב"ג ללוד (את המחלף המסילתי) יהיה אפשר לנתב רכבות מבאר שבע וירושלים דרך נתב"ג ולהפוך את נתב"ג לתחנה מרכזית ביותר של נוסעים לצורך מעבר בין רכבות. השאלה הנשאלת היא מתי יושלם אותו מחלף מסילתי? וגם האם תחנת נתב"ג ערוכה לקלוט כמות כזו של רכבות?
 

urilei

New member
אז ככה

וגם כשיפתחו
את הקטע בין נתב"ג ללוד (את המחלף המסילתי) יהיה אפשר לנתב רכבות מבאר שבע וירושלים דרך נתב"ג ולהפוך את נתב"ג לתחנה מרכזית ביותר של נוסעים לצורך מעבר בין רכבות. השאלה הנשאלת היא מתי יושלם אותו מחלף מסילתי? וגם האם תחנת נתב"ג ערוכה לקלוט כמות כזו של רכבות?
אז ככה
קודם כל אתה (לא סושי, זה שלפניך) בהחלט צודק. אין הצדקה להוריד מחירים כאשר אין יכולת לקלוט עוד נוסעים. מה שכן באותה מידה גם אין הצדקה לפרסם את הרכבת! אז למה עושים את זה? ככה שאי הורדת המחיר אינה נובעת כנראה מהשיקול המאוד נכון שלך. חוץ מזה, בנתב"ג יש 2 מסילות שאני לא יודע אם יש מקום לעוד, ובכל מקרה גם כשיהיה המחלף אין סיכוי שכל הרכבות מ/אל הדרום יכנסו לנתב"ג, וגם לא נראה לי חצי. 4 רכבות בשעה (לכל כיוון) צפויות לעבור בו בקו ת"א-ירושלים. ואין מקום לעוד 3 רכבות מרחובות/אשדוד/אשקלון, 2 מראשון, אחת מבית-שמש ו-3 מבאר-שבע. יהיה ניתן להסיע דרך המסילה בנתב"ג להערכתי בסביבות אחת לשעתיים מ/אל כל יעד בדרום.
 

mucool2

New member
התכוונת לraminec או אליי?

אז ככה
קודם כל אתה (לא סושי, זה שלפניך) בהחלט צודק. אין הצדקה להוריד מחירים כאשר אין יכולת לקלוט עוד נוסעים. מה שכן באותה מידה גם אין הצדקה לפרסם את הרכבת! אז למה עושים את זה? ככה שאי הורדת המחיר אינה נובעת כנראה מהשיקול המאוד נכון שלך. חוץ מזה, בנתב"ג יש 2 מסילות שאני לא יודע אם יש מקום לעוד, ובכל מקרה גם כשיהיה המחלף אין סיכוי שכל הרכבות מ/אל הדרום יכנסו לנתב"ג, וגם לא נראה לי חצי. 4 רכבות בשעה (לכל כיוון) צפויות לעבור בו בקו ת"א-ירושלים. ואין מקום לעוד 3 רכבות מרחובות/אשדוד/אשקלון, 2 מראשון, אחת מבית-שמש ו-3 מבאר-שבע. יהיה ניתן להסיע דרך המסילה בנתב"ג להערכתי בסביבות אחת לשעתיים מ/אל כל יעד בדרום.
התכוונת לraminec או אליי?
 

raminec

New member
צודק ולא צודק

אז ככה
קודם כל אתה (לא סושי, זה שלפניך) בהחלט צודק. אין הצדקה להוריד מחירים כאשר אין יכולת לקלוט עוד נוסעים. מה שכן באותה מידה גם אין הצדקה לפרסם את הרכבת! אז למה עושים את זה? ככה שאי הורדת המחיר אינה נובעת כנראה מהשיקול המאוד נכון שלך. חוץ מזה, בנתב"ג יש 2 מסילות שאני לא יודע אם יש מקום לעוד, ובכל מקרה גם כשיהיה המחלף אין סיכוי שכל הרכבות מ/אל הדרום יכנסו לנתב"ג, וגם לא נראה לי חצי. 4 רכבות בשעה (לכל כיוון) צפויות לעבור בו בקו ת"א-ירושלים. ואין מקום לעוד 3 רכבות מרחובות/אשדוד/אשקלון, 2 מראשון, אחת מבית-שמש ו-3 מבאר-שבע. יהיה ניתן להסיע דרך המסילה בנתב"ג להערכתי בסביבות אחת לשעתיים מ/אל כל יעד בדרום.
צודק ולא צודק
רכבת ישראל מנסה לקדם קווים חדשים שנפתחו, כמו הקו החדש לנתב"ג והקו לראש העין. האם ראית פרסומת של רכבת ישראל לקו ב"ש-ת"א? אני לא (יכול להיות שפיספסתי?). במידה ורכבת ישראל אכן מפרסמת קווים שהם עמוסים מלכתחילה, אז אנו עדים לתופעה תמוהה למדיי. רכבת ישראל, כפי שכבר אמרתי, היא חברה כלכלית ולא סביר להניח שהם ישקיעו מליוני שקלים בפרסום קווים שכבר עמוסים לעייפה בזמן שיש קווים שעדין לא מיצו בהם את התשתית.
 
אתה טועה, ו-ב-ע-נ-ק !

תחשוב
מה קורה בקו לבאר שבע (גם מקרה די דומה, רכבת שאינה יתרון משמעותי מבחינת זמן נסיעה ועולה כמעט כפול מאוטובוס) ותבין שכנראה לא צפוי לנו פה מהפך גדול. הרכבת חייבת להוריד מחירים בכל הקווים (אולי חוץ מתל-אביב-חיפה)
אתה טועה, ו-ב-ע-נ-ק !
כי היום הקו לבאר-שבע הוא הקו השני במספר במספר הנוסעים. וזאת למרות שיש רק רכבת אחת בשעה וזמן הנסיעה הוא כמו באוטובוס (במידה ואין פקקים. אם הכביש ריק לגמרי הרכבת יותר איטית!) וכן מחיר הנסיעה כמעט כפול מהאוטובוס. כל אלו ביחד ובכל זאת הרכבת אל ומבאר-שבע היא סופר פופולרית. מעל 7000 נוסעים, ביום. כן, כן, מעל מליון נוסעים בשנה. רצוי לדעת עובדות לפני שמדברים. האם הקו לירושלים, למלחה דרך בית-שמש, יהיה כזה מוצלח? מסופקני. אבל אני כמעט בטוח שהוא יהיה הצלחה ולא כשלון (כלומר לפחות סביב אלף נוסעים ביום).
 

mucool2

New member
מיליון נוסעים בשנה?

אתה טועה, ו-ב-ע-נ-ק !
כי היום הקו לבאר-שבע הוא הקו השני במספר במספר הנוסעים. וזאת למרות שיש רק רכבת אחת בשעה וזמן הנסיעה הוא כמו באוטובוס (במידה ואין פקקים. אם הכביש ריק לגמרי הרכבת יותר איטית!) וכן מחיר הנסיעה כמעט כפול מהאוטובוס. כל אלו ביחד ובכל זאת הרכבת אל ומבאר-שבע היא סופר פופולרית. מעל 7000 נוסעים, ביום. כן, כן, מעל מליון נוסעים בשנה. רצוי לדעת עובדות לפני שמדברים. האם הקו לירושלים, למלחה דרך בית-שמש, יהיה כזה מוצלח? מסופקני. אבל אני כמעט בטוח שהוא יהיה הצלחה ולא כשלון (כלומר לפחות סביב אלף נוסעים ביום).
מיליון נוסעים בשנה?
באיזה שנה אתה חי? בשנת 2003 (לא השנה האחרונה, זו שלפניה) היו בקו ת"א-ב"ש 2,739,000 נוסעים (מקור: הצעת תקציב משרד התחבורה לשנת 2005).
 

mucool2

New member
סליחה, 2,739,300

מיליון נוסעים בשנה?
באיזה שנה אתה חי? בשנת 2003 (לא השנה האחרונה, זו שלפניה) היו בקו ת"א-ב"ש 2,739,000 נוסעים (מקור: הצעת תקציב משרד התחבורה לשנת 2005).
סליחה, 2,739,300
 

mucool2

New member
כמה הערות

הרכבת תהייה חייבת להתמודד
עם המחירים של אגד: לנוערעד גיל 18 הניסעה עולה 17.70 ש"ח שני כיוונים
תהיו בטוחים שברכבת המחיר יהיה גבוהה הרבה יותר. ובקשר למה שכולם כותבים על זה שהתחנה נמצאת כביכול כ"כ מרוחקת ממרכז העיר: אני ירושלמי, ומכיר היטב את העיר. תחנתמלחה נמצאת צמוד לקניון מלחה, והיא לא כזה "חור" כמו שכולם חושבים, על סמך תחנות אחרות שנמצאות בקצה העיר - הנה דוגמא שתבהיר את העניין: נסיעה ממרכז העיר - המלךג'ורג' (ליד המשביר) לתחנה המרכזית, עם כל קו שעובר באזור - 4, 18, 14, 32 וכ'ו, לוקחת רבע שעה לפחות, כשהתנועה פקוקה זה יכול לקחת 20 דקות ואף יותר. מצד שני, נסיעה ממרכז העיר לתחנת מלחה בקוים 18, 4, 24 ו-6, לא עורכת יותר מרבע שעה. בעומס - 20 דקות. וברכב - הרבה יותר מהיר ליסוע לתחנת מלחה מאשר לתחנה המרכזית, בגלל הדרך הפקוקה לתחנה המרכזית, דרך שעוברת במרכז העיר. את כל הדברים האלו אני אומר על סמך ניסיון אישי רב. אבל זמן הנסיעה באמת פחות אטרקטיבי ואני מנחש שגם המחיר יהיה כך.
כמה הערות
גם אני ירושלמי, ובכל זאת אני טוען שתחנת מלחה נמצאת בקצה העיר (היה יכול להיות יותר גרוע, אבל המיקום הזה עדיין רחוק מאידאלי, וירושלים היא באמת עיר ענקית). שאלה קטנה: כמה קווי אוטובוס מגיעים למלחה, וכמה מגיעים לתחנה המרכזית/בנייני האומה? לרוב חלקי העיר אין קשר ישיר עם קניון מלחה, אבל יש קשר לתחנה המרכזית. אני מקווה שזה ישתנה עם פתיחת קו הרכבת (מתוכנן שם מסוף אוטובוסים גדול). לגבי רבע שעה ממרכז העיר לקניון מלחה, נראה לי קצת מוזר. אפילו ברכב פרטי זה לוקח יותר. אתה בטוח במה שאתה אומר? קווים 4/18 נוסעים דרך עמק רפאים, שזה לא בדיוק פיקניק (או יותר נכון, אפשר לעשות פיקניק בין המכוניות בפקק שם).
 

q a z 7

New member
תשמע, אנשים נוסעים לתחנה המרכזית

כמה הערות
גם אני ירושלמי, ובכל זאת אני טוען שתחנת מלחה נמצאת בקצה העיר (היה יכול להיות יותר גרוע, אבל המיקום הזה עדיין רחוק מאידאלי, וירושלים היא באמת עיר ענקית). שאלה קטנה: כמה קווי אוטובוס מגיעים למלחה, וכמה מגיעים לתחנה המרכזית/בנייני האומה? לרוב חלקי העיר אין קשר ישיר עם קניון מלחה, אבל יש קשר לתחנה המרכזית. אני מקווה שזה ישתנה עם פתיחת קו הרכבת (מתוכנן שם מסוף אוטובוסים גדול). לגבי רבע שעה ממרכז העיר לקניון מלחה, נראה לי קצת מוזר. אפילו ברכב פרטי זה לוקח יותר. אתה בטוח במה שאתה אומר? קווים 4/18 נוסעים דרך עמק רפאים, שזה לא בדיוק פיקניק (או יותר נכון, אפשר לעשות פיקניק בין המכוניות בפקק שם).
תשמע, אנשים נוסעים לתחנה המרכזית
כי אין ברירה וזה הדרך היחדיה לצאת מהעיר בתחבורה ציבורית. אבל בשביל תושבי (תחזיק חזק) גילה, ארנונה, תלפיות מזרח, בקעה, מלחה, המושבה הגרמנית, קטמונים, גבעת משואה, קרית מנחם, קרית שרת, קריית יובל ויסלחו לי השכונות ששכחתי, הרכבת הרבה יותר קרובה מאשר התחנה המרכזית. רק בגילה יש יותר מ-20000 תושבים! הפוטנציאל של הקו עצום, קשה לי לראות איך התחנה לא תהיה מפוצצת בבקרים. תזכור גם שליד התחנה המרכזית אין חניה רבה ובחינם, ואילו במלחה יהיה ככה שאנשים רבים יעברו בירושלים לרכבת
 

mucool2

New member
לא הבנתי

תשמע, אנשים נוסעים לתחנה המרכזית
כי אין ברירה וזה הדרך היחדיה לצאת מהעיר בתחבורה ציבורית. אבל בשביל תושבי (תחזיק חזק) גילה, ארנונה, תלפיות מזרח, בקעה, מלחה, המושבה הגרמנית, קטמונים, גבעת משואה, קרית מנחם, קרית שרת, קריית יובל ויסלחו לי השכונות ששכחתי, הרכבת הרבה יותר קרובה מאשר התחנה המרכזית. רק בגילה יש יותר מ-20000 תושבים! הפוטנציאל של הקו עצום, קשה לי לראות איך התחנה לא תהיה מפוצצת בבקרים. תזכור גם שליד התחנה המרכזית אין חניה רבה ובחינם, ואילו במלחה יהיה ככה שאנשים רבים יעברו בירושלים לרכבת
לא הבנתי
קודם אתה מדבר על נסיעה בתחבורה ציבורית (מי שנוסע מהתחנה המרכזית) ואח"כ על חניה חינם. זה לא אותו הדבר! כיום, מי שיש לו רכב ורוצה להגיע לת"א (לא כולם נוסעים לשם, אבל נניח) לא יסע לתחנה המרכזית, יחנה את האוטו ויקח אוטובוס, ולא משנה אם החניה חינם או לא. זה פשוט לא משתלם לו, והוא יעדיף לעמוד בפקקים עם האוטו ולא באוטובוס. מי שאין לו מכונית נוסע לתחנה המרכזית באוטובוס (רוב הקווים מגיעים לשם) ומשם לוקח אוטובוס לכל יעד אחר בארץ. לְרוב השכונות שציינת אין קשר אוטובוסי טוב כל כך למלחה, ולכן, גם אחרי פתיחת הקו, אם לא יתגברו את השירות האוטובוסי בין מלחה לשאר העיר באופן משמעותי, התחנה לא תשרת ביעילות את חסרי הרכב, גם מדרום העיר. תושבי הסביבה המיידית, בעלי רכב מדרום-מערב העיר ואלה שגרים לאורך הקווים שמגיעים למלחה בזמן סביר הם כרגע קהל היעד של התחנה במלחה. זה לא כל-כך הרבה יחסית לירושלים, אבל זה יכול להיות לא רע. גם אני מקווה שהקו יצליח, אבל לא יותר מדי (
), כי אז יגידו שאין צורך בקו המהיר.
 

nitsansh

New member
ונשאלת השאלה....

לא הבנתי
קודם אתה מדבר על נסיעה בתחבורה ציבורית (מי שנוסע מהתחנה המרכזית) ואח"כ על חניה חינם. זה לא אותו הדבר! כיום, מי שיש לו רכב ורוצה להגיע לת"א (לא כולם נוסעים לשם, אבל נניח) לא יסע לתחנה המרכזית, יחנה את האוטו ויקח אוטובוס, ולא משנה אם החניה חינם או לא. זה פשוט לא משתלם לו, והוא יעדיף לעמוד בפקקים עם האוטו ולא באוטובוס. מי שאין לו מכונית נוסע לתחנה המרכזית באוטובוס (רוב הקווים מגיעים לשם) ומשם לוקח אוטובוס לכל יעד אחר בארץ. לְרוב השכונות שציינת אין קשר אוטובוסי טוב כל כך למלחה, ולכן, גם אחרי פתיחת הקו, אם לא יתגברו את השירות האוטובוסי בין מלחה לשאר העיר באופן משמעותי, התחנה לא תשרת ביעילות את חסרי הרכב, גם מדרום העיר. תושבי הסביבה המיידית, בעלי רכב מדרום-מערב העיר ואלה שגרים לאורך הקווים שמגיעים למלחה בזמן סביר הם כרגע קהל היעד של התחנה במלחה. זה לא כל-כך הרבה יחסית לירושלים, אבל זה יכול להיות לא רע. גם אני מקווה שהקו יצליח, אבל לא יותר מדי (
), כי אז יגידו שאין צורך בקו המהיר.
ונשאלת השאלה....
איזה אינטרס יהיה לחברת אגד, שמפעילה את התחבורה העירונית בירושלים, לתגבר את השרות לתחנת הרכבת, ובכך לפגוע באינטרס של חברת אגד שמפעילה גם את האוטובוסים הבינעירוניים מירושלים לכל חלקי הארץ...
 

mucool2

New member
והתשובה היא:

ונשאלת השאלה....
איזה אינטרס יהיה לחברת אגד, שמפעילה את התחבורה העירונית בירושלים, לתגבר את השרות לתחנת הרכבת, ובכך לפגוע באינטרס של חברת אגד שמפעילה גם את האוטובוסים הבינעירוניים מירושלים לכל חלקי הארץ...
והתשובה היא:
אם שיתוף הפעולה לא בא מלמטה, הוא צריך לבוא מלמעלה! אפשר (אולי גם צריך) לחוקק חוקים שיחייבו את כל מפעילי התח"צ לשתף פעולה. בסופו של דבר כולם ירוויחו מזה. ברוכים הבאים למאה ה-21!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה