הרכבת לירושלים - דעה אישית
הרכבת לירושלים - דעה אישית
שלום לכולם, אני עוקב אחרי הפורום זמן רב, אך מעולם לא כתבתי בו, ארצה לחלוק עמכם את דעותי האישיות לגבי קו הרכבת המתחדש לירושלים. קו זה לדעתי הוא בעל חשיבות עצומה מהבחינה התחבורתית, ויש לעודד שימוש בו הנה כמה מחשבות: הנושא הראשון הוא זמן הנסיעה, רבות דובר על כך שהנסיעה מת"א תארך בסביבות 75 דקות ובכך תהפוך הנסיעה ללא אטרקטיווית. ראשית יש לי על כך הערה. תחנת מלחה ממוקמת בדרום ירושלים ולא בכניסה לעיר כמו התחנה המרכזית, זמן נסיעה ממוצע מת"א לירושלים ברכב / אוטובוס (ללא פקקים) הוא 50-55 דקות, וזמן הנסיעה מהכניסה לעיר לאזור מלחה מוסיף לנסיעה כ-10 דקות. ז"א כאשר זמן הנסיעה ברכב אופטימלי (כשאין פקקים), נסיעה ברכבת תארך ב-10 יותר מנסיעה ברכב פרטי (לא הבדל משמעותי), ובשעות העומס בכבישים אני מאמין שנוסעי הרכבת ירוויחו לפחות כ-10 דקות. ברם, אני מציע לרכבת ישראל לחפש ולהשקיע בפתרונות טכנולוגיים שונים על מנת לקצר את זמן הנסיעה (והוזכרה כאן בפורום האפשרות להסב כמה ממערכי IC3 לקרונות נוטים), בסה"כ לא כדאי שההשקעה הפיננסית האדירה שהושקעה עד עתה תרד לטמיון, ובעוד 5 שנים כאשר יפתח הקו המהיר, קו מלחה יהפוך אטרקטיווי רק לחובבי נוף. הנושא השני הוא איך למשוך נוסעים לקו זה, לדעתי אפשר להפוך את הקו הזה במתכונתו הנוכחית לאטרקטיווי ביותר לאזרח הפשוט ע"י סיבסוד ממשלתי שלו, ואתן דוגמאות, מחיר נסיעה חד כיוונית בין ת"א לירושלים באגד הוא 17.70 מחיר הנסיעה ברכבת צריך להיות 12 ש"ח (ולא ברור לי איך זה יתכן אם נסיעה כיום ברכבת מבית שמש לת"א עולה כ 23 ש"ח). מירושלים לחיפה באגד המחיר הוא 39 ש"ח וברכבת הוא צריך להיות לדעתי בסביבות 28 ש"ח (ושוב פעם לא ברור לי איך זה יקרה אם כרטיס מבית שמש לחיפה ברכת עולה 38 ש"ח). בקיצור אני חושב שעל הממשלה ושר התחבורה להבין את הפוטנציאל התחבורתי של קו זה ולהשקיע בו על מנת שמספר הנוסעים בו יהיה רב. יש לי עוד כמה נושאים לדון בהם אעשה זאת בפעם אחרת. אשמח לשמוע את תגובותיכם.
הרכבת לירושלים - דעה אישית
שלום לכולם, אני עוקב אחרי הפורום זמן רב, אך מעולם לא כתבתי בו, ארצה לחלוק עמכם את דעותי האישיות לגבי קו הרכבת המתחדש לירושלים. קו זה לדעתי הוא בעל חשיבות עצומה מהבחינה התחבורתית, ויש לעודד שימוש בו הנה כמה מחשבות: הנושא הראשון הוא זמן הנסיעה, רבות דובר על כך שהנסיעה מת"א תארך בסביבות 75 דקות ובכך תהפוך הנסיעה ללא אטרקטיווית. ראשית יש לי על כך הערה. תחנת מלחה ממוקמת בדרום ירושלים ולא בכניסה לעיר כמו התחנה המרכזית, זמן נסיעה ממוצע מת"א לירושלים ברכב / אוטובוס (ללא פקקים) הוא 50-55 דקות, וזמן הנסיעה מהכניסה לעיר לאזור מלחה מוסיף לנסיעה כ-10 דקות. ז"א כאשר זמן הנסיעה ברכב אופטימלי (כשאין פקקים), נסיעה ברכבת תארך ב-10 יותר מנסיעה ברכב פרטי (לא הבדל משמעותי), ובשעות העומס בכבישים אני מאמין שנוסעי הרכבת ירוויחו לפחות כ-10 דקות. ברם, אני מציע לרכבת ישראל לחפש ולהשקיע בפתרונות טכנולוגיים שונים על מנת לקצר את זמן הנסיעה (והוזכרה כאן בפורום האפשרות להסב כמה ממערכי IC3 לקרונות נוטים), בסה"כ לא כדאי שההשקעה הפיננסית האדירה שהושקעה עד עתה תרד לטמיון, ובעוד 5 שנים כאשר יפתח הקו המהיר, קו מלחה יהפוך אטרקטיווי רק לחובבי נוף. הנושא השני הוא איך למשוך נוסעים לקו זה, לדעתי אפשר להפוך את הקו הזה במתכונתו הנוכחית לאטרקטיווי ביותר לאזרח הפשוט ע"י סיבסוד ממשלתי שלו, ואתן דוגמאות, מחיר נסיעה חד כיוונית בין ת"א לירושלים באגד הוא 17.70 מחיר הנסיעה ברכבת צריך להיות 12 ש"ח (ולא ברור לי איך זה יתכן אם נסיעה כיום ברכבת מבית שמש לת"א עולה כ 23 ש"ח). מירושלים לחיפה באגד המחיר הוא 39 ש"ח וברכבת הוא צריך להיות לדעתי בסביבות 28 ש"ח (ושוב פעם לא ברור לי איך זה יקרה אם כרטיס מבית שמש לחיפה ברכת עולה 38 ש"ח). בקיצור אני חושב שעל הממשלה ושר התחבורה להבין את הפוטנציאל התחבורתי של קו זה ולהשקיע בו על מנת שמספר הנוסעים בו יהיה רב. יש לי עוד כמה נושאים לדון בהם אעשה זאת בפעם אחרת. אשמח לשמוע את תגובותיכם.