הרכבת ה
לירושלים.

מצב
הנושא נעול.

גדדו

New member
הרכבת ה../images/Emo60.gif לירושלים.

הרכבת ה
לירושלים.
כתבה על בחירת קו זה, ב"הארץ".
 

נוסע99

New member
מה שמפריע לי פה

מה אתם אומרים על זה?
מה שמפריע לי פה
קראתי את המאמר ב"הארץ" והוא לא נראה לי מבוסס ומקצועי. שום טענה לא מועלה פה בשם מישהו מוגדר. מקסימום מדברים פה בשם "מקורות במשרד התחבורה". אני מתפלא על "הארץ" שהוריד דבר כזה לדפוס.
 
הם כתבו כי התוואי יעבור ליד כ' ערבי

מה שמפריע לי פה
קראתי את המאמר ב"הארץ" והוא לא נראה לי מבוסס ומקצועי. שום טענה לא מועלה פה בשם מישהו מוגדר. מקסימום מדברים פה בשם "מקורות במשרד התחבורה". אני מתפלא על "הארץ" שהוריד דבר כזה לדפוס.
הם כתבו כי התוואי יעבור ליד כ' ערבי
ליד כפר ערבי... אפשר לחשוב כאילו הקו נסלל כעת ולא היה ליד כפר בתיר מאז סלילת הקו ב1892
 

luckydude

Active member
לא מפתיע

הרכבת ה
לירושלים.
כתבה על בחירת קו זה, ב"הארץ".
לא מפתיע
לדעתי רוב מביני הדבר ידעו מראש שזה יעלה יותר והנסיעה תקח יותר זמן ממה שנאמר בהתחלה ולכן אני עדיין לא מבין למה התחילו בכלל בפרויקט במתכונתו הקיימת.
 

seffic

New member
התוואי הישן הוא קו חשוב ביותר.

לא מפתיע
לדעתי רוב מביני הדבר ידעו מראש שזה יעלה יותר והנסיעה תקח יותר זמן ממה שנאמר בהתחלה ולכן אני עדיין לא מבין למה התחילו בכלל בפרויקט במתכונתו הקיימת.
התוואי הישן הוא קו חשוב ביותר.
הקו המהיר הוא החיוני מכולם, כי הוא משרת את שני הערים המטרופולינים הגדולים במדינה. עם זאת, מטרת הרכבת היא לקרב איזורי פריפריה דלי מקומות תעסוקה, לאיזורים פעילים יותר, ואת זה עושה הקו הישן בבירור. לכל מי שקופץ למה ואיך לא ידעו, שידע כי יש אוכלוסייה במדינה הזאת גם מחוץ לגבולות גוש דן, שצריכה שירותי תחבורה יעילים, כמו תושבי בית שמש לוד והמושבים באיזור. סביר להניח כי הקו הישן יפעל בתדירות נמוכה יחסית לקו המהיר וזה לגיטימי, ועדיין הוא מבוקש עבור התושבים שם. באותו אופן ניתן להגיד על הקו אשקלון-שדרות-ב"ש, שגם הוא מיותר עבור אלו הנוסעים מת"א ישירות לב"ש. הרכבת בגלל יעילותה יחסית לרכב ממונע אחר, היא מנוף צמיחה לאיזור אותו היא משרתת, ולכן היא משולבת בתוכניות פיתוח בעל אופי כלכלי חברתי כיום. ואני שמח שסוף סוף החלו להפנים זאת גם בישראל.
 
הקו ישרת את תושבי הדרום

התוואי הישן הוא קו חשוב ביותר.
הקו המהיר הוא החיוני מכולם, כי הוא משרת את שני הערים המטרופולינים הגדולים במדינה. עם זאת, מטרת הרכבת היא לקרב איזורי פריפריה דלי מקומות תעסוקה, לאיזורים פעילים יותר, ואת זה עושה הקו הישן בבירור. לכל מי שקופץ למה ואיך לא ידעו, שידע כי יש אוכלוסייה במדינה הזאת גם מחוץ לגבולות גוש דן, שצריכה שירותי תחבורה יעילים, כמו תושבי בית שמש לוד והמושבים באיזור. סביר להניח כי הקו הישן יפעל בתדירות נמוכה יחסית לקו המהיר וזה לגיטימי, ועדיין הוא מבוקש עבור התושבים שם. באותו אופן ניתן להגיד על הקו אשקלון-שדרות-ב"ש, שגם הוא מיותר עבור אלו הנוסעים מת"א ישירות לב"ש. הרכבת בגלל יעילותה יחסית לרכב ממונע אחר, היא מנוף צמיחה לאיזור אותו היא משרתת, ולכן היא משולבת בתוכניות פיתוח בעל אופי כלכלי חברתי כיום. ואני שמח שסוף סוף החלו להפנים זאת גם בישראל.
הקו ישרת את תושבי הדרום
שעה וחצי מבאר שבע לירושלים בקו זה, לגבי כפר בתיר -ניתן לחצוב מנהרה עוקפת
 

אדיה

New member
ב"ש ירושלים?

הקו ישרת את תושבי הדרום
שעה וחצי מבאר שבע לירושלים בקו זה, לגבי כפר בתיר -ניתן לחצוב מנהרה עוקפת
ב"ש ירושלים?
הרי לא אמורה להיות רכבת ישירה, לא? זה יחחיב החלפת רכבת בלוד או רמלה לכן נראה לי שזמן הנסיעה הכולל יהיה יותר משעה וחצי
 

luckydude

Active member
לירושלים מב"ש עם הקו המהיר

ב"ש ירושלים?
הרי לא אמורה להיות רכבת ישירה, לא? זה יחחיב החלפת רכבת בלוד או רמלה לכן נראה לי שזמן הנסיעה הכולל יהיה יותר משעה וחצי
לירושלים מב"ש עם הקו המהיר
באופן תיאורתי אם יבנו תחנה במקום שקו 431 (רשל"צ מערב - מפגש דניאל) יחצה את קו ב"ש לוד אפשר יהיה, עם החלפה, להגיע מב"ש לירושליים בשעה בערך דרך הקו המהיר, כשייבנו ביום מן הימים קווים אלו.
 

אדיה

New member
לירושלים מב"ש עם הקו המהיר?

לירושלים מב"ש עם הקו המהיר
באופן תיאורתי אם יבנו תחנה במקום שקו 431 (רשל"צ מערב - מפגש דניאל) יחצה את קו ב"ש לוד אפשר יהיה, עם החלפה, להגיע מב"ש לירושליים בשעה בערך דרך הקו המהיר, כשייבנו ביום מן הימים קווים אלו.
לירושלים מב"ש עם הקו המהיר?
נדמה לי שזה יחייב 2 החלפות וכמובן צריך לקחת בחשבון את זמני ההמתנה (שאיש אינו מבטיח שיהיה תאום אופטימלי בין הרכבות המסוימות האלה) אבל כפי שציינת זה ענין לשנים. קיימת חלופה אחרת אותה הצעתי בעבר שאינה יקרה ואינה דורשת שנים ארוכות והיא לאפשר נסיעה ישירה מב"ש לירושלים ע"י תוספת קטע מסילה קצר. נראה לי שהמקום האופטימלי הוא במקביל לכביש 3 (כתבתי על כך באריכות בפורום זה בעבר). בויכוח על הקו לירושלים טענו המצדדים בשיפוץ הקו הישן שהוא יאפשר חיבור רכבתי לבירה לתושבי בית שמש, רמלה ולוד (מה שנכון) וכן לתושבי הדרום וכקו מטענים (שחלק לא מבוטל מהם מקורו בדרום הארץ). לפחות ככל שמדובר בדרום הארץ - ללא הקטע המוצע החיבור הוא וירטואלי ופרוש הדבר שההשקעה הכבדה בקו הישן תנוצל באופן חלקי בלבד.
 

luckydude

Active member
הקו המהיר

לירושלים מב"ש עם הקו המהיר?
נדמה לי שזה יחייב 2 החלפות וכמובן צריך לקחת בחשבון את זמני ההמתנה (שאיש אינו מבטיח שיהיה תאום אופטימלי בין הרכבות המסוימות האלה) אבל כפי שציינת זה ענין לשנים. קיימת חלופה אחרת אותה הצעתי בעבר שאינה יקרה ואינה דורשת שנים ארוכות והיא לאפשר נסיעה ישירה מב"ש לירושלים ע"י תוספת קטע מסילה קצר. נראה לי שהמקום האופטימלי הוא במקביל לכביש 3 (כתבתי על כך באריכות בפורום זה בעבר). בויכוח על הקו לירושלים טענו המצדדים בשיפוץ הקו הישן שהוא יאפשר חיבור רכבתי לבירה לתושבי בית שמש, רמלה ולוד (מה שנכון) וכן לתושבי הדרום וכקו מטענים (שחלק לא מבוטל מהם מקורו בדרום הארץ). לפחות ככל שמדובר בדרום הארץ - ללא הקטע המוצע החיבור הוא וירטואלי ופרוש הדבר שההשקעה הכבדה בקו הישן תנוצל באופן חלקי בלבד.
הקו המהיר
אני מאמין שבעוד שנים רבות שקו 431 והקו המהיר יהיו בשימוש יהיו רכבות ישירות מרשל"צ מערב/אשדוד/אשקלון/רחובות לירושליים דרך הקו המהיר כי זה יחסוך הרבה זמן אם היו צריכים לסוע לירושליים דרך ת"א. זה גם יאפשר החלפה נוחה מב"ש לירושליים אם יתכננו את זה טוב.
 

איליה.

New member
מה זה 431?

הקו המהיר
אני מאמין שבעוד שנים רבות שקו 431 והקו המהיר יהיו בשימוש יהיו רכבות ישירות מרשל"צ מערב/אשדוד/אשקלון/רחובות לירושליים דרך הקו המהיר כי זה יחסוך הרבה זמן אם היו צריכים לסוע לירושליים דרך ת"א. זה גם יאפשר החלפה נוחה מב"ש לירושליים אם יתכננו את זה טוב.
מה זה 431?
ואיפה זה מפגש דניאל?
 
החלפת רכבת בצומת נען

ב"ש ירושלים?
הרי לא אמורה להיות רכבת ישירה, לא? זה יחחיב החלפת רכבת בלוד או רמלה לכן נראה לי שזמן הנסיעה הכולל יהיה יותר משעה וחצי
החלפת רכבת בצומת נען
ואז הנסיעה תיקח שעה וחצי במקום שעה וארבעים באוטובוס
 

איליה.

New member
אם הרכבות לירושלים וב"ש יעצרו

החלפת רכבת בצומת נען
ואז הנסיעה תיקח שעה וחצי במקום שעה וארבעים באוטובוס
אם הרכבות לירושלים וב"ש יעצרו
בצומת נען, זה יאריך את הנסיעה מת"א לירושלים ומת"א לבאר שבע. לדעתי עדיף לא להאריך את הנסיעה, ושהנוסעים מב"ש לירושלים יחליפו בלוד או ברמלה.
 

אביב ש

New member
לא יותר פשוט להוסיף מסילונת של פניה

אם הרכבות לירושלים וב"ש יעצרו
בצומת נען, זה יאריך את הנסיעה מת"א לירושלים ומת"א לבאר שבע. לדעתי עדיף לא להאריך את הנסיעה, ושהנוסעים מב"ש לירושלים יחליפו בלוד או ברמלה.
לא יותר פשוט להוסיף מסילונת של פניה
ממסילת ב"ש לכוון מסילת ירושלים, ובכך לקצר את הזמן וכל זה..? אחרי הכל בטוח שלקו כמו ב"ש- ירושלים יהיה ביקוש..
 
הכי טוב

אם הרכבות לירושלים וב"ש יעצרו
בצומת נען, זה יאריך את הנסיעה מת"א לירושלים ומת"א לבאר שבע. לדעתי עדיף לא להאריך את הנסיעה, ושהנוסעים מב"ש לירושלים יחליפו בלוד או ברמלה.
הכי טוב
צלע שלישית שתעבור ליד מחנה נחל שורק. כמו בקו כפר סבא תל אביב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה