מה אתם אומרים על זה?הרכבת הלירושלים.
כתבה על בחירת קו זה, ב"הארץ".
מה שמפריע לי פהמה אתם אומרים על זה?
הם כתבו כי התוואי יעבור ליד כ' ערבימה שמפריע לי פה
קראתי את המאמר ב"הארץ" והוא לא נראה לי מבוסס ומקצועי. שום טענה לא מועלה פה בשם מישהו מוגדר. מקסימום מדברים פה בשם "מקורות במשרד התחבורה". אני מתפלא על "הארץ" שהוריד דבר כזה לדפוס.
גם מופיע בוואלההרכבת הלירושלים.
כתבה על בחירת קו זה, ב"הארץ".
לא מפתיעהרכבת הלירושלים.
כתבה על בחירת קו זה, ב"הארץ".
התוואי הישן הוא קו חשוב ביותר.לא מפתיע
לדעתי רוב מביני הדבר ידעו מראש שזה יעלה יותר והנסיעה תקח יותר זמן ממה שנאמר בהתחלה ולכן אני עדיין לא מבין למה התחילו בכלל בפרויקט במתכונתו הקיימת.
הקו ישרת את תושבי הדרוםהתוואי הישן הוא קו חשוב ביותר.
הקו המהיר הוא החיוני מכולם, כי הוא משרת את שני הערים המטרופולינים הגדולים במדינה. עם זאת, מטרת הרכבת היא לקרב איזורי פריפריה דלי מקומות תעסוקה, לאיזורים פעילים יותר, ואת זה עושה הקו הישן בבירור. לכל מי שקופץ למה ואיך לא ידעו, שידע כי יש אוכלוסייה במדינה הזאת גם מחוץ לגבולות גוש דן, שצריכה שירותי תחבורה יעילים, כמו תושבי בית שמש לוד והמושבים באיזור. סביר להניח כי הקו הישן יפעל בתדירות נמוכה יחסית לקו המהיר וזה לגיטימי, ועדיין הוא מבוקש עבור התושבים שם. באותו אופן ניתן להגיד על הקו אשקלון-שדרות-ב"ש, שגם הוא מיותר עבור אלו הנוסעים מת"א ישירות לב"ש. הרכבת בגלל יעילותה יחסית לרכב ממונע אחר, היא מנוף צמיחה לאיזור אותו היא משרתת, ולכן היא משולבת בתוכניות פיתוח בעל אופי כלכלי חברתי כיום. ואני שמח שסוף סוף החלו להפנים זאת גם בישראל.
ב"ש ירושלים?הקו ישרת את תושבי הדרום
שעה וחצי מבאר שבע לירושלים בקו זה, לגבי כפר בתיר -ניתן לחצוב מנהרה עוקפת
לירושלים מב"ש עם הקו המהירב"ש ירושלים?
הרי לא אמורה להיות רכבת ישירה, לא? זה יחחיב החלפת רכבת בלוד או רמלה לכן נראה לי שזמן הנסיעה הכולל יהיה יותר משעה וחצי
לירושלים מב"ש עם הקו המהיר?לירושלים מב"ש עם הקו המהיר
באופן תיאורתי אם יבנו תחנה במקום שקו 431 (רשל"צ מערב - מפגש דניאל) יחצה את קו ב"ש לוד אפשר יהיה, עם החלפה, להגיע מב"ש לירושליים בשעה בערך דרך הקו המהיר, כשייבנו ביום מן הימים קווים אלו.
הקו המהירלירושלים מב"ש עם הקו המהיר?
נדמה לי שזה יחייב 2 החלפות וכמובן צריך לקחת בחשבון את זמני ההמתנה (שאיש אינו מבטיח שיהיה תאום אופטימלי בין הרכבות המסוימות האלה) אבל כפי שציינת זה ענין לשנים. קיימת חלופה אחרת אותה הצעתי בעבר שאינה יקרה ואינה דורשת שנים ארוכות והיא לאפשר נסיעה ישירה מב"ש לירושלים ע"י תוספת קטע מסילה קצר. נראה לי שהמקום האופטימלי הוא במקביל לכביש 3 (כתבתי על כך באריכות בפורום זה בעבר). בויכוח על הקו לירושלים טענו המצדדים בשיפוץ הקו הישן שהוא יאפשר חיבור רכבתי לבירה לתושבי בית שמש, רמלה ולוד (מה שנכון) וכן לתושבי הדרום וכקו מטענים (שחלק לא מבוטל מהם מקורו בדרום הארץ). לפחות ככל שמדובר בדרום הארץ - ללא הקטע המוצע החיבור הוא וירטואלי ופרוש הדבר שההשקעה הכבדה בקו הישן תנוצל באופן חלקי בלבד.
מה זה 431?הקו המהיר
אני מאמין שבעוד שנים רבות שקו 431 והקו המהיר יהיו בשימוש יהיו רכבות ישירות מרשל"צ מערב/אשדוד/אשקלון/רחובות לירושליים דרך הקו המהיר כי זה יחסוך הרבה זמן אם היו צריכים לסוע לירושליים דרך ת"א. זה גם יאפשר החלפה נוחה מב"ש לירושליים אם יתכננו את זה טוב.
פהמה זה 431?
ואיפה זה מפגש דניאל?
החלפת רכבת בצומת נעןב"ש ירושלים?
הרי לא אמורה להיות רכבת ישירה, לא? זה יחחיב החלפת רכבת בלוד או רמלה לכן נראה לי שזמן הנסיעה הכולל יהיה יותר משעה וחצי
אם הרכבות לירושלים וב"ש יעצרוהחלפת רכבת בצומת נען
ואז הנסיעה תיקח שעה וחצי במקום שעה וארבעים באוטובוס
לא יותר פשוט להוסיף מסילונת של פניהאם הרכבות לירושלים וב"ש יעצרו
בצומת נען, זה יאריך את הנסיעה מת"א לירושלים ומת"א לבאר שבע. לדעתי עדיף לא להאריך את הנסיעה, ושהנוסעים מב"ש לירושלים יחליפו בלוד או ברמלה.
הכי טובאם הרכבות לירושלים וב"ש יעצרו
בצומת נען, זה יאריך את הנסיעה מת"א לירושלים ומת"א לבאר שבע. לדעתי עדיף לא להאריך את הנסיעה, ושהנוסעים מב"ש לירושלים יחליפו בלוד או ברמלה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.