הרכבת הקלה בירושלים תפעל כמעט 24 שעות ביממה


ל-mynet ירושלים נודע כי ליאון למשרד התחבורה והודיע על כוונתו לקדם את המהלך, שיפעל במקביל למתכונת קווי הלילה של האוטובוסים. על פי התוכנית, בלילות חמישי ומוצ״ש הרכבת תמשיך לנוסע ולהציע שירות עד השעה 3:59 לפנות בוקר. לאחר מכן, הרכבת הראשונה של הבוקר יוצאת בשעה 05:30, כך שבפועל הרכבת תפעל כמעט יממה שלמה רצופה, מלבד 50 דקות בהן לא יהיה שירות.
 

Ccyclist

Active member

ל-mynet ירושלים נודע כי ליאון למשרד התחבורה והודיע על כוונתו לקדם את המהלך, שיפעל במקביל למתכונת קווי הלילה של האוטובוסים. על פי התוכנית, בלילות חמישי ומוצ״ש הרכבת תמשיך לנוסע ולהציע שירות עד השעה 3:59 לפנות בוקר. לאחר מכן, הרכבת הראשונה של הבוקר יוצאת בשעה 05:30, כך שבפועל הרכבת תפעל כמעט יממה שלמה רצופה, מלבד 50 דקות בהן לא יהיה שירות.

בימי חול מספיק שהרק"ל תפעל עד 1 בבוקר, שלא יהיו מצבים כמו זה שהיה לי לפני שנתיים שהאוטובוס האחרון מנתב"ג תוזמן רשמית לפספס את הרק"ל האחרונה מהתחנה המרכזית. למזלי האוטובוס הקדים אז הצלחתי לעלות על הרק"ל האחרונה.

אפילו מערכות מטרו צריכות הפסקה בלילה כדי שיהיה אפשר לבצע עבודות תחזוקה מינוריות בשעות הלילה בלי הפרעה לתנועה השוטפת. אינני בטוח לגבי הפעלת הלילה בברלין כיום אבל בזמנו היה רק U1/2 וכיום אני מבין שהתרחב, בלונדון וברצלונה הפעלות ה 24 שעות שמורות לסופי השבוע בלבד כשבלונדון מדובר במספר מצומצם של קווים ושלוחות.

לדעתי קו לילה מקביל לרק"ל יכול להיות פתרון טוב בין 1 בבוקר ל5 בבוקר בשני המקרים כשהפעלת סופ"ש היא אופציה שצריך לברר לפי הנסועה בקו הלילה. אם המסלול חזק מספיק להצדיק כלי מסילתי עירוני אי אפשר לטעון שאינו חזק מספיק לקו לילה.
 

yair480

New member

ל-mynet ירושלים נודע כי ליאון למשרד התחבורה והודיע על כוונתו לקדם את המהלך, שיפעל במקביל למתכונת קווי הלילה של האוטובוסים. על פי התוכנית, בלילות חמישי ומוצ״ש הרכבת תמשיך לנוסע ולהציע שירות עד השעה 3:59 לפנות בוקר. לאחר מכן, הרכבת הראשונה של הבוקר יוצאת בשעה 05:30, כך שבפועל הרכבת תפעל כמעט יממה שלמה רצופה, מלבד 50 דקות בהן לא יהיה שירות.
איך ימשיכו לבצע את העבודות שמתרחשות בימים אלו בקטע המסילה המקביל לחומות העיר העתיקה?
הסיבה שהרק"ל מסיים לפעול ב23 ולא 12 היא בגלל שצריך זמן פנוי כדי לתחזק את המסילות.
כמו כן יצא לי לראות שישנם כלים מיוחדים ששוטפים את המסילה והתחנות בשעות הלילה.
וגם ראיתי 'בשבתשתיות' שבקרוב יהיו פרוייקטים חדשים סביב המסילות הפעילות.

אופציית הקווים המקבילים עובדת כיום עד 00:30 ואולי יש לשקול את הארכת פעילות קווים אלו עד 1-2.
 
איך ימשיכו לבצע את העבודות שמתרחשות בימים אלו בקטע המסילה המקביל לחומות העיר העתיקה?
הסיבה שהרק"ל מסיים לפעול ב23 ולא 12 היא בגלל שצריך זמן פנוי כדי לתחזק את המסילות.
כמו כן יצא לי לראות שישנם כלים מיוחדים ששוטפים את המסילה והתחנות בשעות הלילה.
וגם ראיתי 'בשבתשתיות' שבקרוב יהיו פרוייקטים חדשים סביב המסילות הפעילות.

אופציית הקווים המקבילים עובדת כיום עד 00:30 ואולי יש לשקול את הארכת פעילות קווים אלו עד 1-
מדובר רק ביומיים בשבוע: חמישי ומוצש. ב 5 הימים הנותרים ניתן לתחזק את המסילות.
 
סיטיפס החברה השנואה על הירושלמים הוחלפה בחברת כפיר, בנתיים התדירות השתפרה ביום 7-19 לכל 6 דקות ובלילה (20-22) לכל 12 דקות יותר טוב מבעבר.
 

Ccyclist

Active member
סיטיפס החברה השנואה על הירושלמים הוחלפה בחברת כפיר, בנתיים התדירות השתפרה ביום 7-19 לכל 6 דקות ובלילה (20-22) לכל 12 דקות יותר טוב מבעבר.

בעת ההקמה הובטחה רק"ל כל 4 דקות.

חבל שבעשור של הפעלה לא פעלו להפרדה מפלסית (גישור או שיקוע) של תוואי הרק"ל בצמתים העיקריים שבמסלול.
 

ל-mynet ירושלים נודע כי ליאון למשרד התחבורה והודיע על כוונתו לקדם את המהלך, שיפעל במקביל למתכונת קווי הלילה של האוטובוסים. על פי התוכנית, בלילות חמישי ומוצ״ש הרכבת תמשיך לנוסע ולהציע שירות עד השעה 3:59 לפנות בוקר. לאחר מכן, הרכבת הראשונה של הבוקר יוצאת בשעה 05:30, כך שבפועל הרכבת תפעל כמעט יממה שלמה רצופה, מלבד 50 דקות בהן לא יהיה
החל מהיום יוארכו שעות הפעילות של הרכבת הקלה בירושלים
 
למעלה