הרכבת המהירה בעולם: 580 קמ"ש ו-61.4 מיליארד $

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
הרכבת המהירה בעולם: 580 קמ"ש ו-61.4 מיליארד $

הרכבת המהירה בעולם: 580 קמ"ש ו-61.4 מיליארד $
נסיעות המבחן של הרכבת המגנטית המהירה בעולם נמשכות ■ הפרויקט צפוי להיפתח רק ב-2027

http://www.haaretz.co.il/1.2109696
 

easylivin

New member
יותר מ-800 מיליון ש"ח לקילומטר!

הרכבת המהירה בעולם: 580 קמ"ש ו-61.4 מיליארד $
נסיעות המבחן של הרכבת המגנטית המהירה בעולם נמשכות ■ הפרויקט צפוי להיפתח רק ב-2027

http://www.haaretz.co.il/1.2109696
יותר מ-800 מיליון ש"ח לקילומטר!
כמובן שלדעתם של הטוקבקיסטים זה קטן עלינו... "תבנו לנו כזה בארץ".

מצטער, המהירות של המגלב פשוט מפסיקה להרשים לאור המספר הזה. אם אכן יבנו את הקו במחיר הזה ב-2027, אז אולי בעוד 50 שנה המחיר יירד לרמה שתצדיק דיון.
 

david80

New member
עד אז, ניתן גם לשפר את המהירויות במסילות ברזל

יותר מ-800 מיליון ש"ח לקילומטר!
כמובן שלדעתם של הטוקבקיסטים זה קטן עלינו... "תבנו לנו כזה בארץ".

מצטער, המהירות של המגלב פשוט מפסיקה להרשים לאור המספר הזה. אם אכן יבנו את הקו במחיר הזה ב-2027, אז אולי בעוד 50 שנה המחיר יירד לרמה שתצדיק דיון.
עד אז, ניתן גם לשפר את המהירויות במסילות ברזל
מעבר ל-360 קמ"ש.
 

easylivin

New member
למגלב יש יתרון מובנה *תיאורתי*: הוא מרחף

עד אז, ניתן גם לשפר את המהירויות במסילות ברזל
מעבר ל-360 קמ"ש.
למגלב יש יתרון מובנה *תיאורתי*: הוא מרחף
מעל התוואי שלו ולא בא איתו במגע (אין חיכוך עם כל ההשלכות). הבעיה היא שנכון להיום ולעשורים הקרובים כנראה, מחיר מימוש הטכנולוגיה הזאת הוא אסטרונומי.
 

darkshadow1

New member
בשנגחאי זה לכאורה לא היה יקר במיוחד:

למגלב יש יתרון מובנה *תיאורתי*: הוא מרחף
מעל התוואי שלו ולא בא איתו במגע (אין חיכוך עם כל ההשלכות). הבעיה היא שנכון להיום ולעשורים הקרובים כנראה, מחיר מימוש הטכנולוגיה הזאת הוא אסטרונומי.
בשנגחאי זה לכאורה לא היה יקר במיוחד:
הטענה היא שהעלות הייתה 1.2 מיליארד דולר ל-30 קילומטרים, שזה שבריר מהעלות של הקו שנבנה ביפן. נכון שבסין עלויות הבנייה נמוכות יותר ויכול להיות שצימקו את העלויות בכוונה- אבל סביר להניח שחלק לא מבוטל מהעלות של הקו ביפן נובע מכך שחלק גדול ממנו יבנה מתחת לערים גדולות, ואני לא חושב שיש לכך תקדים כלשהו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה