הרכבת הטרנס סיבירית- זקוק ליעוץ.

yanivtil

New member
הרכבת הטרנס סיבירית- זקוק ליעוץ.

אני זקוק למידע על הרכבת. חבר אמר לי שניתן לקנות כרטיסי נסיעה חופשית לרכבת ואז לעלות ולרדת עליה לסירוגין מרוסיה ועד סין, כשבאמצע יורדים ממנה לטיולים בדרך ,עולים חזרה וממשיכים לתחנה או ליעד הטיול הבא. האם אתם מכירים את האפשרות הזו והאם היא אכן קיימת? כמה עלול לעלות כרטיס שכזה וכיצד ניתן להשיג מידע על סוג טיול שכזה? תודה רבה, יניב.
 

SPnage

New member
מאוד לא מומלץ

יתכן ועקרונית ניתן לנצל את שארית הדרך בכרטיס, אבל המקום שלך על הרכבת לא ישמר! תאלץ לאחר הירידה מהרכבת ללכת לאחראי התחנה שיאשר לך את ניצול הכרטיס ויזמין לך מקום ברכבת הבאה (אם יש בכלל). אין דבר כזה "חופשי חודשי" על הרכבת, ואם אתה לא דובר רוסית שוטפת חבל לך על הזמן (וגם אם כן למה לך הטירטור הזה כל עצירה?). הכי פשוט זה לקנות כרטיס לכל נסיעה בנפרד. יש הרבה רכבות שנוסעות לכל מיני יעדים וברוב המקרים יש יותר מרכבת אחת שיכולה לקחת אותך. אם אתה לא רוצה כאב ראש, יש מספר חברות באנגליה שמתמחות בטיולים של הטראנס סיבירית. הם יכולים לארגן לך את כל הכרטיסים, יאספו אותך מהתחנות ויכולים גם לארגן בתי מלון או שינה אצל משפחות מקומיות. בכל מקרה גם אם מזמינים רק כרטיסים זה כמובן יוצא הרבה יותר יקר. כרטיס ממוסקווה לבייג'ין עולה בסביבות 200$, וככל שמוסיפים יותר עצירות המחיר הסופי עולה. לדוגמא: מוסקווה-אירקוטסק 130$, אירקוטסק - אולן באטר 60$, אולן באטר - בייג'ין 60$. קח בחשבון עוד 100$ לויזה הרוסית. ולסיות המלצה חמה, תתחיל את הטיול בסנט פיטרסבורג ולא במוסקווה, העיר הזאת מדהימה ולדעתי הרבה יותר שווה ממוסקווה. רק 8 שעות (25$) ברכבת לילה למוסקווה.
 

kogawa

New member
טראנססיבירית לסין?

הטראנס סיבירית ככל הידוע לי לא מגיעה כלל לסין, ולסין יש להתפצל או לטראנס מונגולית דרך אולן בטאר או לטראנס מאנצ'ורית שמגיעה לבייג'ינג דרך מאנצ'וריה. למונגוליה לא תצטרך (כך היה לפחות לפני חדשיים) וויזה אבל לסין ולרוסיה כמובן.
 

SPnage

New member
טראנססיבירית לסין!

אם להיות קטנוניים אז אכן "הטראנסיבירית" לא מגיע לסין אלא שתי השלוחות האחרות שלה, אבל את כל הרכבות האלה מכנים בשם טראנסיבירית. בכל מקרה כשמגיעים לשם זה לא משנה כי מגלים שאין בכלל דבר כזה, פשוט קונים כרטיס לרכבת מאיפה שרוצים לאן שרוצים, בלי שום תואר כזה או אחר לרכבת.
 

yanivtil

New member
אתגר קטן + ייעוץ על ספרים.

אז ככה. כיוון שאני לא מבין בזה כלום, וכיוון שאני רואה שיש כאן יותר מאדם אחד שבהחלט מבינים בזה, מה דעתכם לנסות ולהציע מסלול טיול בקו הנ"ל? אורך הטיול כולו חודש - חודש ושבוע, מדובר בזוג צעיר והרפתקן נשוי טרי טרי, בלי דרישות מיוחדות (רק דרישות מינימליות של הגיינה), שנינו אוהבים טבע ונופים מאוד מאוד, נשמח לראות תרבויות אחרות ולראות דברים חדשים. איזה מסלול הייתם אתם מתכננים? איפה הייתם עוצרים ולאן הייתם נוסעים? איזה ספר מומלץ יותר, מדריך הרכבת הטראנס סיבירית של לונלי פלאנט או המדריך השני (שיש בו 430 דף, מאה יותר מאשר אצל לונלי פלנט) ? מחכה להצעות המסלול ולהצעות לשיפור המסלול, תודה רבה רבה לכם, יניב.
 

SPnage

New member
תראה...

אין הרבה אפשרויות למסלול על הרכבת, היא נוסעת לאורך המסילה ולך נותר רק להחליט איפה בדרך אתה רוצה לרדת ולכמה זמן. כמו כן תלוי איזה טיול אתם רוצים - יש בסיביר המון אפשרויות לטיולים וטרקים בטבע אם אתם בקטע. אני יכול להמליץ על אירקוטסק כדי לראות את אגם בייקל (מומלץ להקדיש לאזור כמה ימים ולא להשאר בעיר), ושמעתי טובות על נובוסיבירסק. מעבר לזה אין בעיה להעביר שבועות במונגוליה, בין שבוע לשבועיים בסנט פיטרסבורג ומוסקווה (ביחד) ולפחות שבוע לבייג'ין. יותר מזה ברוסיה לא הייתי. לגבי ספר, אני השתמשתי ב-hand book כך שאני לא יכול להעיד על הלונלי. לדעתי הוא ספר טוב מאוד, יש הסברים על כל מקום לאורך המסילה כולל מידע ומפה לכל מקום שיכול מאוד לעזור. בנוסף יש להם מדריך של הנסיעה לפי קילומטר, כלומר רושם לך בדיוק מה יש לראות מהחלון ואיפה אתה נמצא לאורך הדרך גם במקומות שלא עוצרים.
 

yanivtil

New member
אתגר קטן + ייעוץ על ספרים.

אז ככה. כיוון שאני לא מבין בזה כלום, וכיוון שאני רואה שיש כאן יותר מאדם אחד שבהחלט מבינים בזה, מה דעתכם לנסות ולהציע מסלול טיול בקו הנ"ל? אורך הטיול כולו חודש - חודש ושבוע, מדובר בזוג צעיר והרפתקן נשוי טרי טרי, בלי דרישות מיוחדות (רק דרישות מינימליות של הגיינה), שנינו אוהבים טבע ונופים מאוד מאוד, נשמח לראות תרבויות אחרות ולראות דברים חדשים. איזה מסלול הייתם אתם מתכננים? איפה הייתם עוצרים ולאן הייתם נוסעים? איזה ספר מומלץ יותר, מדריך הרכבת הטראנס סיבירית של לונלי פלאנט או המדריך השני (שיש בו 430 דף, מאה יותר מאשר אצל לונלי פלנט) ? מחכה להצעות המסלול ולהצעות לשיפור המסלול, תודה רבה רבה לכם, יניב.
 
למעלה