הרכבת בת"א: המדינה תפצה את היזם...

מצב
הנושא נעול.

mishat

New member
הרכבת בת"א: המדינה תפצה את היזם...

הרכבת בת"א: המדינה תפצה את היזם...
הנה כתבה מהיום בהארץ. הרכבת התחתית בת"א: המדינה תפצה את היזם על ירידה במספר הנוסעים... http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617049&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0 רבים במדינתינו בכלל ובפורום בפרט כועסים על כך שהמדינה העניקה רשת בטחון כזאת ליזמים של כביש 6 ובכך גרמה למחירי נסיעה גבוהים (שכן - למה ליזם להוריד מחיר אם הוא יודע שבכל מקרה יקבל את הכסף שלו אם לא מהנהגים אז מהמדינה), אבל - הנה שוב עושים את זה - הפעם עם רכבת תחתית.. אני מניח שיש לכך סיבה, כנראה שאחרת יזמים לא "מתלהבים" להכנס למכרז ועולה הסכנה שכלל לא תקום רכבת תחתית.. מה שכן - אם התנהגות היזם המפעיל תהיה דומה לזו של החברה שמפעילה את כביש 6 (דהיינו מחירי נסיעה מוגזמים), אזי נראה רכבת תחתית ריקה בתל-אביב... -- יש היום כתבה נוספת על רכבת מהירה תל-אביב-ירושליים. הנה היא: הרכבת: החלופה של הירוקים לקו לירושלים יקרה ב-440 מ' ש' http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617050&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0
 
מה לא עומד בתחזיות../images/Emo35.gif../images/Emo46.gif

הרכבת בת"א: המדינה תפצה את היזם...
הנה כתבה מהיום בהארץ. הרכבת התחתית בת"א: המדינה תפצה את היזם על ירידה במספר הנוסעים... http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617049&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0 רבים במדינתינו בכלל ובפורום בפרט כועסים על כך שהמדינה העניקה רשת בטחון כזאת ליזמים של כביש 6 ובכך גרמה למחירי נסיעה גבוהים (שכן - למה ליזם להוריד מחיר אם הוא יודע שבכל מקרה יקבל את הכסף שלו אם לא מהנהגים אז מהמדינה), אבל - הנה שוב עושים את זה - הפעם עם רכבת תחתית.. אני מניח שיש לכך סיבה, כנראה שאחרת יזמים לא "מתלהבים" להכנס למכרז ועולה הסכנה שכלל לא תקום רכבת תחתית.. מה שכן - אם התנהגות היזם המפעיל תהיה דומה לזו של החברה שמפעילה את כביש 6 (דהיינו מחירי נסיעה מוגזמים), אזי נראה רכבת תחתית ריקה בתל-אביב... -- יש היום כתבה נוספת על רכבת מהירה תל-אביב-ירושליים. הנה היא: הרכבת: החלופה של הירוקים לקו לירושלים יקרה ב-440 מ' ש' http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617050&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0
מה לא עומד בתחזיות

הם לא שפויים, קווי הרכבת התחתית הולכים להיות מפוצצים
מספיק עם השטויות האלו
 

Azazel

New member
איזה יופי. ../images/Emo99.gif הכי טוב זה כשאי

הרכבת בת"א: המדינה תפצה את היזם...
הנה כתבה מהיום בהארץ. הרכבת התחתית בת"א: המדינה תפצה את היזם על ירידה במספר הנוסעים... http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617049&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0 רבים במדינתינו בכלל ובפורום בפרט כועסים על כך שהמדינה העניקה רשת בטחון כזאת ליזמים של כביש 6 ובכך גרמה למחירי נסיעה גבוהים (שכן - למה ליזם להוריד מחיר אם הוא יודע שבכל מקרה יקבל את הכסף שלו אם לא מהנהגים אז מהמדינה), אבל - הנה שוב עושים את זה - הפעם עם רכבת תחתית.. אני מניח שיש לכך סיבה, כנראה שאחרת יזמים לא "מתלהבים" להכנס למכרז ועולה הסכנה שכלל לא תקום רכבת תחתית.. מה שכן - אם התנהגות היזם המפעיל תהיה דומה לזו של החברה שמפעילה את כביש 6 (דהיינו מחירי נסיעה מוגזמים), אזי נראה רכבת תחתית ריקה בתל-אביב... -- יש היום כתבה נוספת על רכבת מהירה תל-אביב-ירושליים. הנה היא: הרכבת: החלופה של הירוקים לקו לירושלים יקרה ב-440 מ' ש' http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617050&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0
איזה יופי.
הכי טוב זה כשאי
אפשר להפסיד. קדימה הקפיטליזם.
 

OMER G17

New member
אני צריך אותו ואגב הוא נבנה כבר!

מי צריך את כביש 6
גם מהירות גבוהה מידי גם הורס את הטבע שיהרסו את כביש 6
אני צריך אותו ואגב הוא נבנה כבר!
אולי במקומו כמובן היה אפשר לבנות כבר את מסילת ואדי ערה ואת קו העמק ואת הקו לכרמיאל ועוד פרוייקטים בצפון...אבל כל עוד הם לא בנויים..אז הוא חשוב מאוד והרבה אנשים משתמשים בו וזה מוריד הרבה מכוניות מכבישים מקבילים
 

IgKh

New member
לא בהכרח

אני צריך אותו ואגב הוא נבנה כבר!
אולי במקומו כמובן היה אפשר לבנות כבר את מסילת ואדי ערה ואת קו העמק ואת הקו לכרמיאל ועוד פרוייקטים בצפון...אבל כל עוד הם לא בנויים..אז הוא חשוב מאוד והרבה אנשים משתמשים בו וזה מוריד הרבה מכוניות מכבישים מקבילים
לא בהכרח
כמו כל הכבישים החדשים, כביש 6 מעודד נסיעות חדשות לפחות, או אף יותר משהוא מוריד רכבים מכבישים מקבילים.
 

IgKh

New member
לאו דווקא התכוונתי לתח"צ

כן, לדוגמה קו 995
לאו דווקא התכוונתי לתח"צ
אלא לרכב פרטי, אבל זו אולי דוגמא בודדת למשהו טוב שיצא מהכביש. בעקרון, ואת זה אני יכול להגיד לך גם מניסיון שלי, כביש 6 (ובעצם כל כביש) מעודד ומרגיל אנשים לצאת לנסיעות שלא עד כדי כך חיוניות ומוסיף סיבה נוספת לנסיעה ברכב ולא בתח"צ.
 
אני מבין שהקביעה שלך מבוססת

לאו דווקא התכוונתי לתח"צ
אלא לרכב פרטי, אבל זו אולי דוגמא בודדת למשהו טוב שיצא מהכביש. בעקרון, ואת זה אני יכול להגיד לך גם מניסיון שלי, כביש 6 (ובעצם כל כביש) מעודד ומרגיל אנשים לצאת לנסיעות שלא עד כדי כך חיוניות ומוסיף סיבה נוספת לנסיעה ברכב ולא בתח"צ.
אני מבין שהקביעה שלך מבוססת
על סקר או משהו? לדעתי כביש שש מוריד תנועה מכבישים אחרים וכך גם גורם לאויר נקי יותר. כי בכבישים מקבילים נוסעים על פקקים ורמזורים ואז כלי הרכב מזהמים יותר. לקחת את זה בחשבון הרווח וההפסד שלך?
 
אם כל הכבוד...

אני מבין שהקביעה שלך מבוססת
על סקר או משהו? לדעתי כביש שש מוריד תנועה מכבישים אחרים וכך גם גורם לאויר נקי יותר. כי בכבישים מקבילים נוסעים על פקקים ורמזורים ואז כלי הרכב מזהמים יותר. לקחת את זה בחשבון הרווח וההפסד שלך?
אם כל הכבוד...
כביש שש "מוריד" תנועה, לא ממש מוריד. הפקקים הם אותם פקקים, הזיהום הוא אותו זיהום, ובקצב הזה אם המדינה תחליט שהיא מכסה גם על נטע, אז זה יקרה גם ברכבת הקלה/תחתית. כביש שש הוא נוח למי שלא נוסע בו קבוע. ברגע שאתה נוסע בו קבוע, אתה משלם ובגדול. לא משתלם בכלל, גם עם כל המנויים וכיו"ב. ולא כך עושים את החישוב, אם הוא מוריד, החישוב הוא כמה הוא מוריד, כמה הוא עוזר, ואני חושב שבסדר גודל של פרוייקט כזה, אפשר להוציא הרבה יותר. אם היו מורידים מחירים, הרבה יותר היו משתמשים בכביש.
 
עם כל הכבוד../images/Emo122.gif

אם כל הכבוד...
כביש שש "מוריד" תנועה, לא ממש מוריד. הפקקים הם אותם פקקים, הזיהום הוא אותו זיהום, ובקצב הזה אם המדינה תחליט שהיא מכסה גם על נטע, אז זה יקרה גם ברכבת הקלה/תחתית. כביש שש הוא נוח למי שלא נוסע בו קבוע. ברגע שאתה נוסע בו קבוע, אתה משלם ובגדול. לא משתלם בכלל, גם עם כל המנויים וכיו"ב. ולא כך עושים את החישוב, אם הוא מוריד, החישוב הוא כמה הוא מוריד, כמה הוא עוזר, ואני חושב שבסדר גודל של פרוייקט כזה, אפשר להוציא הרבה יותר. אם היו מורידים מחירים, הרבה יותר היו משתמשים בכביש.
עם כל הכבוד
 
והנה משפט שיסכם כל זאת...

אם כל הכבוד...
כביש שש "מוריד" תנועה, לא ממש מוריד. הפקקים הם אותם פקקים, הזיהום הוא אותו זיהום, ובקצב הזה אם המדינה תחליט שהיא מכסה גם על נטע, אז זה יקרה גם ברכבת הקלה/תחתית. כביש שש הוא נוח למי שלא נוסע בו קבוע. ברגע שאתה נוסע בו קבוע, אתה משלם ובגדול. לא משתלם בכלל, גם עם כל המנויים וכיו"ב. ולא כך עושים את החישוב, אם הוא מוריד, החישוב הוא כמה הוא מוריד, כמה הוא עוזר, ואני חושב שבסדר גודל של פרוייקט כזה, אפשר להוציא הרבה יותר. אם היו מורידים מחירים, הרבה יותר היו משתמשים בכביש.
והנה משפט שיסכם כל זאת...
"נתיבי איילון נחשבים לאחד הכבישים העמוסים והצפופים בעולם, ומדי יום נעות בו כ-750 אלף מכוניות" (וואלה). http://news.walla.co.il/?w=/124/769038 זה בערך כמה כביש 6 עזר.
 
מה הקשר בין 6 ונ. איילון?

והנה משפט שיסכם כל זאת...
"נתיבי איילון נחשבים לאחד הכבישים העמוסים והצפופים בעולם, ומדי יום נעות בו כ-750 אלף מכוניות" (וואלה). http://news.walla.co.il/?w=/124/769038 זה בערך כמה כביש 6 עזר.
מה הקשר בין 6 ונ. איילון?
תשווה את כביש שש לכביש גהה, 4 ו 40. והחסכון הוא גם בזמן ששווה כסף, דלק שנחסך ותאונות דרכים שנמנעות. אם זה שווה או לא, תוכל לראות בכמות החברות שמגיעות להסדרי מינויים. בכל מקרה פחד לחשוב מה היה קורה בכביש גהה אלמלא כביש שש. כשהכביש יושלם מהצפון ועד ק. גת, הוא יתברר כחיוני עוןד יותר לתושבי הפריפריה.
 

קובי לו

New member
צודק צודקותיים !

מה הקשר בין 6 ונ. איילון?
תשווה את כביש שש לכביש גהה, 4 ו 40. והחסכון הוא גם בזמן ששווה כסף, דלק שנחסך ותאונות דרכים שנמנעות. אם זה שווה או לא, תוכל לראות בכמות החברות שמגיעות להסדרי מינויים. בכל מקרה פחד לחשוב מה היה קורה בכביש גהה אלמלא כביש שש. כשהכביש יושלם מהצפון ועד ק. גת, הוא יתברר כחיוני עוןד יותר לתושבי הפריפריה.
צודק צודקותיים !
כאחד שנוסע מדי פעם בכביש (על חשבוני האישי, פרטי וכיסי וממוני) אני יכול להגיד שאולי יכלו לסלול לו שוליים רחבים יותר, אך הוא כביש מעולה שאכן עוקף פקקים בדרך מהמרכז (או הדרום) לצפון או בדרך מהמרכז (או הצפון) לדרום. למשל נסיעה מי-ם לכפ"ס (בעיקר למזרח כפ"ס) או לראה"ע או נסיעה מקרית מלאכי לנתניה או מקרית גת לחדרה או מי-ם לחיפה (ועובדה שאגד עושה זאת) אכן משתלמות יותר (מבחינת זמן וידוע שזמן איז מאני, יענו time is money, וכן זיהום אוירית ותאונות דרכימית).
 
כן אבל הבעיה המרכזית היא...

צודק צודקותיים !
כאחד שנוסע מדי פעם בכביש (על חשבוני האישי, פרטי וכיסי וממוני) אני יכול להגיד שאולי יכלו לסלול לו שוליים רחבים יותר, אך הוא כביש מעולה שאכן עוקף פקקים בדרך מהמרכז (או הדרום) לצפון או בדרך מהמרכז (או הצפון) לדרום. למשל נסיעה מי-ם לכפ"ס (בעיקר למזרח כפ"ס) או לראה"ע או נסיעה מקרית מלאכי לנתניה או מקרית גת לחדרה או מי-ם לחיפה (ועובדה שאגד עושה זאת) אכן משתלמות יותר (מבחינת זמן וידוע שזמן איז מאני, יענו time is money, וכן זיהום אוירית ותאונות דרכימית).
כן אבל הבעיה המרכזית היא...
בנסיעות קבועות, ולא מדי פעם. גם ההורים שלי נסעו בכביש הזה, אבל כמה כבר נסיעות כאלו הם נסעו... אולי פעם בכמה חודשים. נסיעות קבועות הן הבעיה, וזה יקר.
 
מי שנוסע קבוע יש לו תכניות מינויים

כן אבל הבעיה המרכזית היא...
בנסיעות קבועות, ולא מדי פעם. גם ההורים שלי נסעו בכביש הזה, אבל כמה כבר נסיעות כאלו הם נסעו... אולי פעם בכמה חודשים. נסיעות קבועות הן הבעיה, וזה יקר.
מי שנוסע קבוע יש לו תכניות מינויים
וזה מוזיל משמעותית
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gifגם אמרו שמטרת הכביש הזה היא

למיטב ידעתי...
חצי מחיר זה המנויי הכי זול, ואני חושב שלאחד שמתמש בכביש רבות, זה עדיין יוצא יקר.
גם אמרו שמטרת הכביש הזה היא
"קירוב הפריפריה למרכז". מה שפועל קורה זה שתושבים מבוססים יותר מיישובים מבוססים שונים מהדרום (כמו, להבים, למשל) או מהצפון משתמשים בכביש. צודקים מי שאומרים שהכביש מקצר את זמן הנסיעה. לגבי זיהום אויר - אני לא בטוח בזה. בכביש הזה הרסו יערות וטבע. לדעתי, היה צריך להשקיע (עוד יותר) בפיתוח רכבות. תשתית רכבות תופשת פחות שטח, בהשוואה לכבישים וזיהום האויר ברכבות אמור להיות נמוך יותר. נכון, שמחירי הנסיעה ברכבת הם גובים מדי. אבל, בשוואה לכביש 6, סביר להניח שהרכבת היתה משתלמת יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה