הרכבת במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב

מצב
הנושא נעול.

tzvika pick

New member
הרכבת במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב

הרכבת במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב
כשנוסעים על דרך נמיר צפונה, אפשר לראות בתוך שטח המוזיאון רכבת, המכילה שתיים-שלוש קרונות וקטר קטן אחד. באיזה קטר וקרונות מדובר? הם היו בשימוש רכבת ישראל או משהו? ואיך הם הגיעו לשם לעזאזל?! :)
 

feedback

New member
מכיר...

הרכבת במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב
כשנוסעים על דרך נמיר צפונה, אפשר לראות בתוך שטח המוזיאון רכבת, המכילה שתיים-שלוש קרונות וקטר קטן אחד. באיזה קטר וקרונות מדובר? הם היו בשימוש רכבת ישראל או משהו? ואיך הם הגיעו לשם לעזאזל?! :)
מכיר...
הקרונות הם קרונועי האסלינגן. לגבי הקטר, אני לא בטוח אם זה קטר גרמני או לא. עדיף שתשאל את המומחים בפורום. בעמוד הזה למטה יש תמונות של הרכבת הנ"ל, וכפי שאפשר לראות, אין הבדל בינה לבין גרוטאות המתכת במפרץ חיפה, וכפי שנכתב בצד התמונות: and that's considered to be preservation!
 

tzvika pick

New member
כן...

מכיר...
הקרונות הם קרונועי האסלינגן. לגבי הקטר, אני לא בטוח אם זה קטר גרמני או לא. עדיף שתשאל את המומחים בפורום. בעמוד הזה למטה יש תמונות של הרכבת הנ"ל, וכפי שאפשר לראות, אין הבדל בינה לבין גרוטאות המתכת במפרץ חיפה, וכפי שנכתב בצד התמונות: and that's considered to be preservation!
כן...
היום שעברתי שם שוב, הקרונות באמת נראו לי כמו אסלינגן, והקטר הקטן מזכיר משהו את הקטר שהיה שמפעלי המתכת של חיפה.
 

david80

New member
7 מקרונות הביניים עדיין בשימוש!

כן...
היום שעברתי שם שוב, הקרונות באמת נראו לי כמו אסלינגן, והקטר הקטן מזכיר משהו את הקטר שהיה שמפעלי המתכת של חיפה.
7 מקרונות הביניים עדיין בשימוש!
והם משמשים כיום כקרונות רגילים! תוכל למצוא אותם בלינק שלמטה (חפש איפה שרשום "קרונות ביניים של קרונועים לשעבר")!
 
נייד רכבתי במוזיאון הארץ בתל-אביב

הרכבת במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב
כשנוסעים על דרך נמיר צפונה, אפשר לראות בתוך שטח המוזיאון רכבת, המכילה שתיים-שלוש קרונות וקטר קטן אחד. באיזה קטר וקרונות מדובר? הם היו בשימוש רכבת ישראל או משהו? ואיך הם הגיעו לשם לעזאזל?! :)
נייד רכבתי במוזיאון הארץ בתל-אביב
סיכום קצר (ממה שאני זוכר בעל-פה, כי אני לא בבית): - קטר Deutz מספר 202 שעבד בשירות רכבת ישראל (אם כי כנראה לא בצבעים האלו). חברו, מספר 203 מוצב במוזיאון הרכבת כשהוא עוטה את מספרו של הקטר השלישי בסדרה, 201 - קרון ניהוג לשעבר של מערך קרונועי אסלינגן מספר 5 (כלומר, קרון מספר נ.5) - קטר תעשייתי למסילה תקנית מתוצרת Ruston & Hornsby (אני לא בבית כרגע, אז אני סומך על אביתר שייתן פרטים מלאים אודותיו) - קרון ארגזי מסדרה א-35 (חלק מסדרה גדולה מאוד של קרונות תקניים שנבנו בארה"ב במלחמת העולם השנייה כסיוע לצבא הבריטי) - קרונית קטנה להובלת עובדים - אין לי עדיין כל פרטים אודותייה ואשמח לקבל כאלו.
 
בין יתר הדברים המעניינים

נייד רכבתי במוזיאון הארץ בתל-אביב
סיכום קצר (ממה שאני זוכר בעל-פה, כי אני לא בבית): - קטר Deutz מספר 202 שעבד בשירות רכבת ישראל (אם כי כנראה לא בצבעים האלו). חברו, מספר 203 מוצב במוזיאון הרכבת כשהוא עוטה את מספרו של הקטר השלישי בסדרה, 201 - קרון ניהוג לשעבר של מערך קרונועי אסלינגן מספר 5 (כלומר, קרון מספר נ.5) - קטר תעשייתי למסילה תקנית מתוצרת Ruston & Hornsby (אני לא בבית כרגע, אז אני סומך על אביתר שייתן פרטים מלאים אודותיו) - קרון ארגזי מסדרה א-35 (חלק מסדרה גדולה מאוד של קרונות תקניים שנבנו בארה"ב במלחמת העולם השנייה כסיוע לצבא הבריטי) - קרונית קטנה להובלת עובדים - אין לי עדיין כל פרטים אודותייה ואשמח לקבל כאלו.
בין יתר הדברים המעניינים
מוצב בכניסה לקרון (או היה מוצב בביקורי האחרון) לוח זמנים של הרכבת מימי המנדט!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה