הריסת עשרות המבנים בנזלת עיסא
http://www.btselem.org/ בסעיף "על הפרק" -- ובהשוואה, הנה מה שלא נוגעים בו, למרות ששם אפילו לא מדובר בשוק שמתפרנסים ממנו: המאחזים עדיין שם ונוספו חדשים - עקיבא אלדר 21.01 --------------------------------------------------- ביום שישי שעבר, כמה שעות לפני ההתקפה על גבעה 26, חג מטוס ססנה בין העננים באזור דרום הר חברון. דרור אטקס, שעוקב מטעם "שלום עכשיו" אחרי הבנייה בהתנחלויות, הציץ מהחלון. הוא הצביע על קבוצת קוביות לבנות בקצהו של שביל עפר שהתפתל על אחת הגבעות. "אתה רואה את הקרוואנים האלה", אמר, "זה מאחז חדש. בטיסה הקודמת שלנו, לפני חודש וחצי, הם לא היו כאן. כך יוצאת לדרך התנחלות חדשה". בדין וחשבון העדכני שאטקס הכין בעקבות הסיור האווירי, וסיורים רגליים שקדמו לו, נרשם: "קרוואנים חדשים בסמוך למצדות יהודה". את גבעה 26 לא הצלחנו לראות ביום שישי. העננים הסתירו גם את חוות מעון - אותם קרוואנים שפונו בהוראת בנימין בן אליעזר, ולמעשה הועתקו לגבעה סמוכה. אבל בכל האזור שמצפון לחברון השמים היו בהירים. יכולנו לראות בבירור את הבתים והקרוואנים ב55- המאחזים שפלשו לקרקע בחסותה של "ממשלת האחדות". אטקס אומר, שבסיורים הקרקעיים הוא גילה, כי 39 מהם מאוכלסים לפחות בחלק מהזמן. חמישה מאחזים אחרים דוללו, אך הם עדיין קיימים. רק תשעה מאחזים - כולם לא מאוישים - פורקו לחלוטין באותה תקופה. זה המקום לספר, שלפני שבוע נמסר רשמית מלשכת שר הביטחון החדש, שאול מופז, שהוא סיים ללמוד את סוגיית המאחזים. עוד נמסר, שכל המאחזים הלא חוקיים שנכללו ברשימה שהדרג המקצועי מסר לידי השר הקודם פורקו עד היסוד. טיסה בשמי הגדה ודו"ח "שלום עכשיו" מגלים, כי לא רק שרוב המאחזים מימי בן אליעזר עומדים על תלם, אלא שבזמן שמופז היה שקוע ב"לימוד הנושא" נוספו לפחות חמישה מאחזים חדשים. שמעה צפון הוקם בדרום הר חברון; ביצהר דרום-מזרח נתפסה גבעה חדשה, המרוחקת 200 מטר מההתנחלות; בקרני שומרון\נוה מנחם נוספו קרוואנים חדשים בין המאחז אלוני שילה לבין ההתנחלות עצמה; שני קרוואנים חדשים נוספו מדרום למאחז חוות יאיר (מגן דוד); ו5-4- קרוואנים חדשים הוקמו בסמוך למצדות יהודה בדרום הר חברון. במקרה "הטוב", הדרג המקצועי מסר לדרג המדיני נתונים שקריים. במקרה הרע, מופז סובל מליקויי למידה חמורים. במקרה הרע יותר, שר הביטחון אינו אומר אמת. השאלה מי מחפה על הפולשים לאדמותיהם אינה מעניינת את תושבי חברון ואת יושבי המערות. הם יודעים רק, שחבורתו של נתנאל עוזרי, שנרצח ביום שישי בלילה, ממררת זה שנים את חייהם מתחת לאפן של הרשויות הישראליות. בשבת האחרונה, למשל, הם ראו מקרוב כיצד מתנחלי חוות מעון חובטים במקלות ומיידים אבנים גדולות ב40- פעילי תעאיוש, שביקשו לסוכך על פלשתינאים שכל רצונם לעבד את אדמתם. אנשי המערות יודעים, שאפילו צו של בית המשפט הישראלי הגבוה לצדק לא שיכנע את השלטונות הישראליים לספק להם הגנה מפני הפורעים. לדידם אין הבדל מהיכן מסריח הדג - מראש הממשלה, משר הביטחון, מאלוף הפיקוד, או מכולם גם יחד. מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה, כי "נתוני ´שלום עכשיו´ אינם מדויקים. לדוגמה: באוקטובר אשתקד פונו 20 מאחזים, שחלקם מופיעים ברשימת ´שלום עכשיו´ ככאלה שלא פונו. חלק מהמאחזים המופיעים במסמך אושרו כחוק או נמצאים בהליכים משפטיים לקביעת מעמדם. בכל מקרה, שר הביטחון הורה על ביצוע עבודת מטה יסודית נוספת כדי לוודא שכל מאחז שיוגדר כלא חוקי מערכת הביטחון תפעל להסרתו". לשכת שר הביטחון מדגישה במיוחד את מאחז חוות גלעד שמופיע בדו"ח "שלום עכשיו" כמאחז שלא פונה, ומציינת את הפעילות "הממושכת והידועה לכל שבוצעה על ידי צה"ל לצורך פינויו והריסת המבנים במקום". בפעם הבאה שמופז יטוס מעל שמי הגדה כדאי שיבקש מהטייס לחוג מעל אזור חוות גלעד. ביום שישי כל נוסעי הססנה ראו במו עיניהם את המאחז עומד על תלו.
http://www.btselem.org/ בסעיף "על הפרק" -- ובהשוואה, הנה מה שלא נוגעים בו, למרות ששם אפילו לא מדובר בשוק שמתפרנסים ממנו: המאחזים עדיין שם ונוספו חדשים - עקיבא אלדר 21.01 --------------------------------------------------- ביום שישי שעבר, כמה שעות לפני ההתקפה על גבעה 26, חג מטוס ססנה בין העננים באזור דרום הר חברון. דרור אטקס, שעוקב מטעם "שלום עכשיו" אחרי הבנייה בהתנחלויות, הציץ מהחלון. הוא הצביע על קבוצת קוביות לבנות בקצהו של שביל עפר שהתפתל על אחת הגבעות. "אתה רואה את הקרוואנים האלה", אמר, "זה מאחז חדש. בטיסה הקודמת שלנו, לפני חודש וחצי, הם לא היו כאן. כך יוצאת לדרך התנחלות חדשה". בדין וחשבון העדכני שאטקס הכין בעקבות הסיור האווירי, וסיורים רגליים שקדמו לו, נרשם: "קרוואנים חדשים בסמוך למצדות יהודה". את גבעה 26 לא הצלחנו לראות ביום שישי. העננים הסתירו גם את חוות מעון - אותם קרוואנים שפונו בהוראת בנימין בן אליעזר, ולמעשה הועתקו לגבעה סמוכה. אבל בכל האזור שמצפון לחברון השמים היו בהירים. יכולנו לראות בבירור את הבתים והקרוואנים ב55- המאחזים שפלשו לקרקע בחסותה של "ממשלת האחדות". אטקס אומר, שבסיורים הקרקעיים הוא גילה, כי 39 מהם מאוכלסים לפחות בחלק מהזמן. חמישה מאחזים אחרים דוללו, אך הם עדיין קיימים. רק תשעה מאחזים - כולם לא מאוישים - פורקו לחלוטין באותה תקופה. זה המקום לספר, שלפני שבוע נמסר רשמית מלשכת שר הביטחון החדש, שאול מופז, שהוא סיים ללמוד את סוגיית המאחזים. עוד נמסר, שכל המאחזים הלא חוקיים שנכללו ברשימה שהדרג המקצועי מסר לידי השר הקודם פורקו עד היסוד. טיסה בשמי הגדה ודו"ח "שלום עכשיו" מגלים, כי לא רק שרוב המאחזים מימי בן אליעזר עומדים על תלם, אלא שבזמן שמופז היה שקוע ב"לימוד הנושא" נוספו לפחות חמישה מאחזים חדשים. שמעה צפון הוקם בדרום הר חברון; ביצהר דרום-מזרח נתפסה גבעה חדשה, המרוחקת 200 מטר מההתנחלות; בקרני שומרון\נוה מנחם נוספו קרוואנים חדשים בין המאחז אלוני שילה לבין ההתנחלות עצמה; שני קרוואנים חדשים נוספו מדרום למאחז חוות יאיר (מגן דוד); ו5-4- קרוואנים חדשים הוקמו בסמוך למצדות יהודה בדרום הר חברון. במקרה "הטוב", הדרג המקצועי מסר לדרג המדיני נתונים שקריים. במקרה הרע, מופז סובל מליקויי למידה חמורים. במקרה הרע יותר, שר הביטחון אינו אומר אמת. השאלה מי מחפה על הפולשים לאדמותיהם אינה מעניינת את תושבי חברון ואת יושבי המערות. הם יודעים רק, שחבורתו של נתנאל עוזרי, שנרצח ביום שישי בלילה, ממררת זה שנים את חייהם מתחת לאפן של הרשויות הישראליות. בשבת האחרונה, למשל, הם ראו מקרוב כיצד מתנחלי חוות מעון חובטים במקלות ומיידים אבנים גדולות ב40- פעילי תעאיוש, שביקשו לסוכך על פלשתינאים שכל רצונם לעבד את אדמתם. אנשי המערות יודעים, שאפילו צו של בית המשפט הישראלי הגבוה לצדק לא שיכנע את השלטונות הישראליים לספק להם הגנה מפני הפורעים. לדידם אין הבדל מהיכן מסריח הדג - מראש הממשלה, משר הביטחון, מאלוף הפיקוד, או מכולם גם יחד. מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה, כי "נתוני ´שלום עכשיו´ אינם מדויקים. לדוגמה: באוקטובר אשתקד פונו 20 מאחזים, שחלקם מופיעים ברשימת ´שלום עכשיו´ ככאלה שלא פונו. חלק מהמאחזים המופיעים במסמך אושרו כחוק או נמצאים בהליכים משפטיים לקביעת מעמדם. בכל מקרה, שר הביטחון הורה על ביצוע עבודת מטה יסודית נוספת כדי לוודא שכל מאחז שיוגדר כלא חוקי מערכת הביטחון תפעל להסרתו". לשכת שר הביטחון מדגישה במיוחד את מאחז חוות גלעד שמופיע בדו"ח "שלום עכשיו" כמאחז שלא פונה, ומציינת את הפעילות "הממושכת והידועה לכל שבוצעה על ידי צה"ל לצורך פינויו והריסת המבנים במקום". בפעם הבאה שמופז יטוס מעל שמי הגדה כדאי שיבקש מהטייס לחוג מעל אזור חוות גלעד. ביום שישי כל נוסעי הססנה ראו במו עיניהם את המאחז עומד על תלו.