הריח שפולט הקטר מורגש בתוך הרכבת

מצב
הנושא נעול.

מלאך18

New member
הריח שפולט הקטר מורגש בתוך הרכבת

הריח שפולט הקטר מורגש בתוך הרכבת
אני לא יודע אם מישהו שם לב, אבל כשנוסעים בקומה השניה ברכבת, מורגש ריח לא קטן של העשן שפולט הקטר בעת הנסיעה.
 

luckydude

Member
חישמול

הריח שפולט הקטר מורגש בתוך הרכבת
אני לא יודע אם מישהו שם לב, אבל כשנוסעים בקומה השניה ברכבת, מורגש ריח לא קטן של העשן שפולט הקטר בעת הנסיעה.
חישמול
בזמן האחרון הרכבת יצאה עם כמה מכרזים לתכנון חשמול מערכת הרכבות. נקווה שלקראה סוף העשור נוכל להנות מרכבות בלי עשן שהן גם הרבה יותר שקטות. אני מניח שהרכבות קומותיים תוכננו באירופה ולכן לא היה דגש רב על הבעיה הזאת ונקווה שגם במהרה בימנו גם בישראל.
 
חשמול מסילות בארץ

חישמול
בזמן האחרון הרכבת יצאה עם כמה מכרזים לתכנון חשמול מערכת הרכבות. נקווה שלקראה סוף העשור נוכל להנות מרכבות בלי עשן שהן גם הרבה יותר שקטות. אני מניח שהרכבות קומותיים תוכננו באירופה ולכן לא היה דגש רב על הבעיה הזאת ונקווה שגם במהרה בימנו גם בישראל.
חשמול מסילות בארץ
הרעיון של חשמול מסילות הברזל של רכבת ישראל ישן כמעט כמו הרעיון של בניית הקו לאילת, ואם מתחשבים גם בכל מיני תוכניות בנושא מתקופת הבריטיים, אזי מבינים שלא צריך להתרגש מכל כותרת בעיתון. לחשמול מסילות ברזל יש הרבה יתרונות - הזיהום (המועט בלאו הכי) עובר ממרכז העיר אל תחנת הכח, יעילות ניצול האנרגיה מעט יותר טובה, הקטרים יותר שקטים (אם כי קרונועי ה-IC3 שלנו לא עושים הרבה יותר רעש מאחיהם החשמליים מדגם IR4 בדנמרק) והביצועים טובים (ולפעמים גם טובים בהרבה). יש גם חסרונות, כמו בטיחות (מפני חבלה ותקלות הסתבכות), פגיעה יותר גדולה בנוף החזותי (אבל פחותה בהרבה מזו של קווי המתח העליון שצצים כמו פטריות אחרי הגשם בארצנו), הפרעות למכשירי חשמל ביתיים וכיו"ב, אבל החסרון הגדול יותר כנראה שיש לזה בארץ הוא שזה עולה כסף (לא הרבה) ושאפשר להסתדר טוב מאוד גם בלי זה. למישהו מהקוראים יש כמה עשרות מליוני דולארים מיותרים לטובת חשמול המסילה הקרובה למקום מגורים ורכישת ציוד נייד מתאים? וכמו שאמרתי בתשובה לשאלה המקורית - לדעתי לא מדובר בריח של הקטר, אלא דווקא של הקרון. מכיוון שרכבות הקומותיים נבנו באירופה, לפי תכנון קיים ומוכר, הייתי מצפה שדווקא כן ייתנו מענה לבעיות של ריח חיצוני וכיו"ב, וגם אני מופתע לרעה.
 
אגב בקשר רכבת ל- אילת ........

חישמול
בזמן האחרון הרכבת יצאה עם כמה מכרזים לתכנון חשמול מערכת הרכבות. נקווה שלקראה סוף העשור נוכל להנות מרכבות בלי עשן שהן גם הרבה יותר שקטות. אני מניח שהרכבות קומותיים תוכננו באירופה ולכן לא היה דגש רב על הבעיה הזאת ונקווה שגם במהרה בימנו גם בישראל.
אגב בקשר רכבת ל- אילת ........
רוצים לעשות שהתחנת רכבת של אילת תהיה במקום שהיום נינמצא שדה התעופה של אילת כלומר רוצים להעביר את שדה התעופה של אילת למקום אחר ובמקומו לבנות תחנת רכבת כאשר המסילה של הרכבת תעבור על השטח של המסלול נחיתה . ואגב לגביי המסילה ל-אילת חשבו גם להמשיך את המסילה ל- כיוון מצרים ו-טאבה לאורך ים סוף .
 

יהוושע

New member
הכול ספקולציעס

אגב בקשר רכבת ל- אילת ........
רוצים לעשות שהתחנת רכבת של אילת תהיה במקום שהיום נינמצא שדה התעופה של אילת כלומר רוצים להעביר את שדה התעופה של אילת למקום אחר ובמקומו לבנות תחנת רכבת כאשר המסילה של הרכבת תעבור על השטח של המסלול נחיתה . ואגב לגביי המסילה ל-אילת חשבו גם להמשיך את המסילה ל- כיוון מצרים ו-טאבה לאורך ים סוף .
הכול ספקולציעס
 
ריחות בקומותיים

הריח שפולט הקטר מורגש בתוך הרכבת
אני לא יודע אם מישהו שם לב, אבל כשנוסעים בקומה השניה ברכבת, מורגש ריח לא קטן של העשן שפולט הקטר בעת הנסיעה.
ריחות בקומותיים
עד היום, הריח היחיד שהרגשתי בו בקרונות המודרניים (מו-דו/קומותיים) היה זה של הבלמים. מכיוון שזהו גם כן ריח מסריח, ייתכן שזהו הריח בו מדובר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה