הריון וסכרת סוג 1

10shosh

New member
הריון וסכרת סוג 1

אני סוכרתית 20 שנה ובהריון ראשון ומחפשת המלצות מנשים שעברו את זה, מה מומלץ לעשות כדי לעבור את זה בשלום ואיך נמנעים מן הקפיצות הנוראות הללו בסוכר בין גבוה לנמוך ?
 

elad2040

New member
צר לי,

אני לא יכול לעזור לך, אבל הייתי מציע לך להכנס לליווי במרפאת סכרת, שם יוכלו לתת לך יעוץ לאורך כל ההריון.
 

10shosh

New member
תודה !

תודה, אני נמצאת בליווי של מרפאת הריון בסיכון אבל אני מחפשת עצות של אנשים שהיו שם ועברו את זה, כן או לא בשלום..., ולא של רופאים שבעיניהם אני עוד סטטיסטיקה ואים יש בעיה אני אחת מתוך.....
 

elad2040

New member
האם יש שם מישהו שמתמחה

בסוכרת? אני לא רוצה להטיל ספק בקישורי הרופאים שם, אבל גיליתי בשנים האחרונות שהרבה רופאים שלא מתמחים בסוכרת סוג 1 לא יודעים עליה למעשה הרבה. טוב, אני לא אציק לך יותר מדי, אבל אף פעם אי אפשר להיות יותר מדי זהירים. כדאי לבדוק שלא מטפלים בך כ"הריון בסיכון" אלא כסוכרתית בהריון. רק בריאות!
 

10shosh

New member
זה בסדר אין לך מה לדאוג

רוב הנשים שאני פוגשת שם הן סוכרתיות או עם סוכרת הריון לכן יש שם רופא סכרת המתמחה בהריון במקביל לרופא נשים המתמחה בהריון בסיכון, לסוגיו השונים... ולפחות הרופא סכרת (בניגוד לרופאי הנשים !?!?) נחשב כבר סמכא בנושא בעיני כל הצוות שם, וכן בעיניי צוות הסכרת הרגיל שלי.
 
היי שוש.

ברוכה הבאה!
יש מידע על סוכרת הריונית במאמרים. מקווה שתישארי איתנו.... הרבה בריאות,
 

10shosh

New member
תודה דובדבן

אבל הבעיה שלי אינה סוכרת הריונית אלא הריון עם סוכרת סוג 1 ובמאמרים המידע הוא כללי וחוץ מלשמור על איזון קפדני אין שום המלצות, שזה נורא נחמד ויפה אבל קשה כאשר הדרישה לאינסולין משתנה כמעט כל שבוע וההיפויים חוגגים במיוחד כאשר מנסים לשמור על איזון טוב.
 

10shosh

New member
ושוב תודה (הסבר מפורט...)

נראה לי שיוצא לי לומר הרבה תודה לאחרונה (אני צריכה לחשוב על גיוון טוב..) ההריון עצמו קל יחסית (טפו טפו טפו...) הבעיה כפי שכתבתי לדובדבן הינה ההיפויים הרבים, כיוון שצריך להיות באיזון ככל הקרוב לנורמה - דבר שאינו פשוט. אני מחוברת למשאבה ובשבועיים האחרונים גיליתי שכדי להשאר "בטווחי הנורמה" אני צריכה לתת בולוס של 6-7 יחידות לשתי פרוסות לחם קל בבוקר (במצב "נורמלי" 1-3 תלוי בסוג האינסולין) ובערב זה יכול להיות שונה לחלוטין. והדבר משתנה בערך כל שבוע שבועיים, ולצפות את זה מראש קצת קשה, רק שאתה מגלה 200 חוזר ונשנה, משנים את המינון ומתפללים לא להכנס להיפו (מצב של 28-60 הוא מצב די רגיל אצלי). ואז השאלה האים נגרם נזק לעובר מהערכים הגבוהים אולי בעצם הוא נגרם מהיפויים. הרופא טוען שמצבים אלו קצרים ולא גורמים נזק לעובר אולם רופא אחר פלט שילדים של סוכרתיות נוטים להיות יותר "חולים" מילדים אחרים בשל החשיפה לשינויים בערכי הסוכר ואתה בטח לא רוצה לדעת מה רופא נשים רגיל אמר.... השאלה מה נכון, למי להאמין לכן אני מחפשת נשים שעברו את זה ויש להן המלצות (ובעזרת השם גם ילדים בריאים...או לא צריך לדעת למה להתכונן וכמובן איך למנוע) אז תודה גם לך על כול הברכות והרבה בריאות
 

elad2040

New member
הממ...

אמא שלי סבלה מסוכרת הריונית כשהיא היתה בהריון איתי, אלא שהיא לא ידעה את זה בזמנו. מלבד העובדה שאני סוכרתי סוג 1 בשנתיים האחרונות (דבר שדי קשה לדעת אם הוא קשור), נולדתי גדול יחסית (4 קילו) ואני סובל ממום קל בלב. אם אני מבין נכון אלה חלק מהבעיות הנפוצות לסוכר גבוה בעת ההריון (היינו, משקל גבוה ומומים בלב), אבל, שוב, אני לא מומחה. את יכולה לנסות לבדוק בפורום במה-טוק; עושה רושם שיש שם אנשים יותר מבוגרים.
 

10shosh

New member
ניסיתי

אבל אף אחד שם לא הגיב גם לא בפורום של האגודה אז או שאנשים שם מאד עסוקים או שיש שם רק הורים של...
 

10shosh

New member
חוץ מזה

הסיכוי של אמהות סוכרתיות (לא עם סכרת הריון) להעביר לילד סכרת הוא 1% אם הן מעל גיל 25 ומשומה קצת יותר אם הן פחות כך שלא נראה לי שהסכרת שלך היא בגלל זה. המום בלב זה כבר משהו אחר אבל גם לי יש, ואמא שלי לא היתה סוכרתית וגם לא היתה לה סכרת הריון
 

elad2040

New member
לא בדיוק.

אין קשר תורשתי מוכח בין סוכרת הריונים או סוכרת סוג 2 לסוכרת סוג 1. ובכל זאת נמצאות לא מעט משפחות בהן יש כמה סוגים של סוכרת (במשפחה שלי אמי סבלה מסוכרת הריונית ואבי מסוכרת סוג 2. אני, אם עוד לא ציינתי, סוג 1). אין עוד מסקנות חד משמעיות.
 

10shosh

New member
נכון

זה מה שכתבתי שידוע שהסיכוי של אשה סוכרתית (לא סוכרת הריון !) הוא 1% שגם ככה די נמוך. לפחות אצלכם זה מגוון לכל אחד יש סוג אחר, אבי היה סוכרתי סוג 1 וגם אני אבל נאמר לנו שזה די נדיר. בכל אופן רציתי הודות לך על ההמלצה, האתר שאני נכנסתי אליו קודם היה מתוקים ולא מ-טוק שם קיבלתי התיחסות ממנהל האתר ד"ר קנטר ולמרות שאת המלצות הרופאים אני מכירה בע"פ זה נחמד לקבל תשובה כי כפי שציינתי גם במתוקים וגם באתר של האגודה לא היתה שום תגובה.
 
למעלה