"הרוב קובע:יוצאים מעזה" 25/10 הפגנה

"הרוב קובע:יוצאים מעזה" 25/10 הפגנה

ביום שני 25/10 יובא להכרעת הכנסת המהלך ההסטורי של הנסיגה מעזה. מטה הרוב יקיים מפגן גדול מחוץ לכנסת בשעות הערב במהלך הדיון כדי לוודא שהח"כים יישמעו לקול הרוב הדורש לצאת מעזה עכשיו. אמנם מדובר באמצע השבוע אך נוכחות כל אחד ואחת מאיתנו בנקודה הקריטית הזו חיונית. ההנתקות זקוקה לתמיכה ציבורית רחבה ולא רק להנהון מסויג. כאמור - ההפגנה תערך ביום שני ה25/10, ואינה קשורה לשום מפלגה או תנועה אחת. כל תנועה, כל מפלגה, וכל אדם שיבוא - ברוך הבא(ה) לפרטים בנוגע להסעות, עדכונים ושאר ירקות: 4256005 - 450, או בכרטיס אישי http://www.tapuz.co.il/pcards/showcard.asp?forumuserid=743968 שחר.
 

Alexco

New member
כנ"ל לגבייך

בשינוי הסיסמה של מטה הרוב (שהיה לי הרבה ביקורת עליו מלכתחילה) מ"יוצאים מעזה מתחילים לדבר" ל"יוצאים מעזה" יש משמעות סמלית מאוד חזקה שתמנע ממני לתמוך בו. מעבר לכך אני מתנגד לתכנית ההתנתקות של שרון שהיא השלב הראשון ביישום תכניתו לנעול את הפלסטינים במכלאות. מכלאה מס' 1 עזה תהיה מנותקת כמעט לחלוטין מיתר העולם, כולל אי יכולת של ארגונים הומניטריים להיכנס אליה, מה שמהווה פגיעה חריפה בזכויות אדם. תכנית ההתנתקות היא תכנית רעה מדינית משום שהיא תחזק את החמאס, הטוען שהוא מבריח את ישראל, ותמוטט את אלה המוכנים להידבר איתנו. את הקסאמים היא לא תעצור, מה שיתן אליבי לדוברי הימין הקיצוני... בשורה התחתונה בתקופת משאל מתפקדי הליכוד שרון אמר "התנתקות או ז'נבה". אני לא רואה סיבה סבירה לתמוך בהתנתקות.
 
אלכס, יקירי...

סיסמת "מטה הרוב" לא שונתה. חברי "מטה הרוב" פשוט החליטו להשתמש בחלק הקצר יותר של הסיסמה משום שההפגנה תהיה במהלך הדיון על ההנתקות. אחרת, הן יחד והן שלום עכשיו היו פורשות ממטה הרוב. הערכתי שהדבר ידוע לך. לגבי המשך הודעתך: גם אני לא חושב שההנתקות תפתור את כל הבעיות, ואני משוכנע ששרון לא מתכוון לנצל את המומנטום כדי לנהל מו"מ עם הפלשתינים. עם זאת, פינוי רצועת עזה יהווה תקדים בריא מאוד להמשך המאבק נגד ההתנחלויות ובעד חזרה למו"מ. אולי התהליך המדיני יהיה ארוך וקשה, אך הוא החובה הראשונה של מדינת ישראל על מנת להשיג ביטחון ושגשוג. השורה התחתונה - אם שרון לא ינצל את ההנתקות על מנת לקיים תהליך מדיני, אנו נדאג לקיום בחירות אחרי ההנתקות. הפסקה האחרונה שכתבתי ממצה פחות או יותר את המשותף בהצהרות של ראשי מטה הרוב (דהיינו, של חברי סיעת העבודה-מימד-עם אחד, סיעת יחד וההנהגה של שלום עכשיו). בהנחה שאתה תומך בעמדה זו, איני חושב שיש לך סיבה שלא לבוא להפגנה.
 

Alexco

New member
למיטב ידיעתי

יחד ויוזמת ז'נבה אכן פרשו ממטה הרוב בעקבות שינוי הסיסמה, אבל אני אבדוק את זה שוב. זה לא ששרון לא מתכוון לנצל את המומנטום כדי לנהל מו"מ, אלא שמטרתה של תכנית ההתנתקות היא לסכל את המו"מ. את הראיון עם וייסגלס במוסף הארץ לפני שבוע קראת?
 
לגבי הפסקה השניה,

אתה צודק. הרעיון הוא שלאחר תכנית ההנתקות נדחוף אותו לבחירות ומשם נמשיך בעצמנו.
 

Alexco

New member
בשביל מה?

זה מזכיר לי את "נתקוף את שרון אחרי החגים" של דליה איציק בזמנו. למה שהקמפיין של השמאל עכשיו יהיה לתמוך בתכנית הרעה של שרון? למה שהקמפיין של השמאל עכשיו לא יהיה להפיל את שרון?
 
שאלה טובה,

ואני אענה עליה. לשמאל כרגע בעיה אלקטורלית ומוראלית קשה. לא רק שהעם לא מאמין בשמאל - גם השמאל בקושי מאמין בשמאל. הסיבה לכך נעוצה גם בדיפלומטיה הרעועה של ברק (בעיקר מול הסורים) וגם בהנהגה הפלשתינית, שבהחלט מוססה את תקוות מרבית הציבור הישראלי להסדר קבע. השמאל צריך להתחשב במצב הנוכחי ולראות מה עדיף: האם להמשיך למקם את עצמו בשוליים (כפי שעשתה מפ"ם בעברה) ולהיות המוכיחים בשער? או שאולי עדיף לקחת את הכוונות והאידיאולוגיה שלנו אל עבר הציבור (מה שגם דורש התקדמות איטית במטרות - "עזה ויריחו תחילה", כזכור לך)? אני חושב שהשמאל לא יוכל להציל את המדינה אם יהיה עסוק בלהגיד "גוועלד" על כל בן ברית ארעי שיהיה לו מבחינה פוליטית. שרון כרגע הוא בן הברית של השמאל בכל הקשור ליציאה מעזה. כשם שלא בחלנו להקים קואליציה עם ש"ס (על אף הידיעה שחלק מההנהגה שם עשתה דברים איומים במשרד הפנים), עלינו לחשוב כיצד אנו מביאים את ההנתקות לידי מימוש. אח"כ? תלוי בשרון. אם הוא יחליט שהקואליציה איתנו טובה מספיק על מנת להמשיך לתהליך מדיני בילטראלי (בלי לפגוע בפסילה שהוא דורש לגבי ערפאת), אדרבא - נתמוך. אם הוא יחליט שעזה היא הקצה, נפיל אותו ונלך לבחירות. בכל זאת, על אף הגועל שיש לך כלפי שרון (וגם לי יש והוא מעורב בנימה אישית, כי המשפחה שלי היא שכולה מפעולות התגמול המפורסמות שלו) אסור לפספס את ההזדמנות הזאת. איך נוכל בעתיד לומר שהפכנו כל אבן בדרך לשלום אם לא ננצל את ההזדמנות הזו?
 
למעלה