הרהורים לגבי התערבות המילדת בשלב יציאת התינוק

הרהורים לגבי התערבות המילדת בשלב יציאת התינוק

היתה כאן הודעה מאד מעניינת שכפרה בצורך בעיסוי חזק והכנסת אצבעות לנרתיק בעת הלידה, במיוחד אם מדובר ביולדת לא מאולחשת. אני ילדתי פעמיים בבית וחוויתי את הלידות במצויינות ואת המיילדת כרגישה ומקצועית, אבל פתאום כשאני חושבת על זה אני זוכרת שממש צרחתי עליה שהיא מכאיבה לי בשלב יציאת הראש. היא לחצה על הפירינאום ומתחה ואז חשבתי שזה חלק מהעניין, ופתאום עכשיו אני חושבת- אולי לא?? שתי הלידות שלי הסתיימו בשלב לחיצות קצר מאד ובלי חתכים או קרעים כך שבמבחן התוצאה זה עבד, אבל אני תוהה אם זה לא היה עובד גם בלי זה. פתאום המחשבה על אצבעות שדוחפות ומושכות ומותחות בנרתיק בזמן הלידה נראית לי מיותרת ואפילו כמו סוג של אי אמון בגוף הנשי- אם במשך כל שלבי הלידה היה אפשר לסמוך על הגוף שלי שידע מה הוא עושה ולא להתערב באמצעים חיצוניים, למה בעצם זה שונה בשלב יציאת הראש? אולי יכולתי לעשות את כל זה בלי אצבעות שם? אשמח לתובנותיכן.
 

ayala26

New member
אני גם צעקתי על המיילדת

והיא בכלל לא עשתה כלום והידיים שלה לא היו בשום מקום בתוך הגוף שלי. זה הטחורים שהכאיבו לי והעבירו אותי על דעתי שחשבתי שזה היא והראש שכשהוא מוכתר הוא מותח את הפרינאום. היא לא עשתה לי עיסוי ולא מתיחה בשום שלב (גם לא כל כך אפשרי שישבתי על הכסא) אבל מרוב הסיפורים על עיסויים בגלל שעצמתי עיניים וכאב לי כבר חשבתי שאלו האצבעות שלה. והקטע הוא שבדיוק בשלב יציאת הראש בלידה הראשונה הגבתי בדיוק אותו הדבר! אמרתי למיילדת שהיא מכאיבה לי והיא היתה בהלם, אמרה לי שהיא לא עושה כלום, זה הראש.. ואז נזכרתי לפתוח עיניים בשתי הלידות ולגעת בראש של הבנים שלי.
 
רק בלידה הראשונה

קרה לי שהמיילדת החליטה למתוח לי את הצורה עם האצבעות שלה (אלוהים יודע למה, היא ממילא חתכה אותי בלי סיבה ) וזה נורא נורא כאב. אבל אין תובנות לגביי הקרעים- אני זכיתי לתפרים בכל הלידות.
 

Manty

New member
את פה! טוב לראותותך ../images/Emo13.gif

אני, כמובן, מסכימה עם התהייה שלך ובעצמי מהווה הוכחה כך: שלוש לידות וגינאליות עם שלב לחיצות קצר, שניים מהם ללא ידים זרות בתוכי. אני גם לא התעסקתי עם עיסויים למיניהם לפני הלידה אלא נשארתי אדוקה באמונתי שהגוף יודע בדיוק כיצד ללדת גם ובמיוחד ללא עזרה.
 
תסמכי תסמכי

שאת יכולה אני אמנם עשיתי קצת עיסוי פרינאום במהלך ההריון עצמו וזה עזר לי לתחושת הבטחון. זה גם עזר כי לא נקרעתי. בלידה עצמה- שום אצבע לא נכנסה אלי. לא לבדיקת פתיחה ולא לעיסוי. חששתי שזה יכווץ את הגוף שלי ויגרום לתחושה לא נוחה. בשבילי זה היה נכון לא לאפשר החדרת אצבעות, זה העצים אצלי את תחושת השליטה. כל דבר שקרה בגופי היה על ידי. מה שמצחיק (/עצוב) הוא שהמילדת שלי כיבדה את זה מאד אבל היו כמה נסיונות להכניס אצבעות לפי הטבעת כדי להעריך את התקדמות הלידה. קיבלתי את זה בהפוכה...הרחקתי אותה מידי ולא נתתי לה.
 
לפי הטבעת? ../images/Emo5.gif

לא נשמע לעניין
 

ט ו ש ה

New member
בעבר זו הייתה שיטת הבדיקה

לא מלמדים את זה היום בכלל בארץ, ורק מיילדות מאד ותיקות עוד מכירות את הטכניקה. לי לחלוטין לא ברור איך זה נעשה, אבל זה ממש....
 
בארץ עושים רק לפרות ברפת...../images/Emo8.gif

גם ביפן לא עושים אבל המילדת שלי היתה מהדור הישן והיא כנראה לא היתה רגילה להיות בלידה בלי לקבל איזשהו מדד רפואי למצב הלידה. חוצמזה היא היתה מדהימהונתנה לי ללדת כמו שרציתי בלי לגעת בי בזמן הלידה עצמה...
 

ט ו ש ה

New member
איכסה פיכסה

נשמע מאד לא מדעי, אני יודעת
אבל זה פשוט... דוחה אותי ברמות הדביזיה. הפולשנות שבזה, היא פשוט מחרידה. באחס. פיכס.
 

שונצו

New member
כמי שילדה כבר פעם אחת בלי כל עזרה בכלל

אני יכולה להגיד לך בוודאות שאני לא צריכה אף אחד שידחף לשם שום דבר.... לא אצבעות ולא מקלות.... אני יכולה ללדת יופי לבד....
 

swann

New member
גמני חשבתי על זה

ואני זוכרת שבשתי לידות הבית אכן נגעו לי, וההסבר של המיילדת היה שהיא מגנה לי על הפרינאום. ואני זוכרת שבלידה השלישית (לידת הבית השניה) הופתעתי מזה שהיא נוגעת בי, כי דיברנו על הלידה ועל מינימום עד אפס התערבויות. והנה ההגנה על הפרינאום ככה הפתיעה אותי. בהחלט משהו לזכור לפעם הבאה. תודה שהעלית את זה.
 

GLADYOLA

New member
אני מרגישה שאין צורך בעזרה

את הלידה השנייה צלמנו בוידאו. אני לא זוכרת שהמיילדת הציקה לי יותר מדיי או דחפה ידיים, אבל אח"כ בבית ראיתי בוידאו שהיא נגעה המון בתינוק בשלב היציאה וזה מאוד צרם לי. היא ממש סובבה לו את הראש לכל מיני כיוונים, כמו איזה כירופרקטור, וכשהגוף יצא היא משכה אותו. אח"כ היא שיפשפה אותו די בחוזקה. לכן רציתי בלידה השלישית ללדת בלי שיגעו בי בכלל. כ"כ רציתי שקראנו למיילדת באיחור. ילדתי באמבטיה, כשבעלי לידי. כיוון שדברנו על הלידה לפני וראינו סרטי לידה, חשבתי שאחד התפקידים שלו יהיו "להגן על הפרינאום". כשהראש יצא והוא שלח יד לשם ממש צעקתי עליו שלא יגע בי, זה ממש הפריע. באף לידה לא היו לי חתכים וקרעים בלאו הכי.
 
למעלה