הרד דיסק בעייתי? להלחץ?

ailag

New member
הרד דיסק בעייתי? להלחץ?

ההרד דיסק הנוכחי שלי הוא בן כשנתיים וחצי, קניתי אותו אחרי שהקודם יום אחד התחיל לשהק וסירב לתפקד - אני לא רוצה שזה יקרה שוב. הנוכחי הוא בעל קיבולת של 80 גיגה, יותר מדי לגבות (מילאתי את רובו והוא בבלגן). אתמול בערב עזבתי אותו לכמה זמן לאחר שינויי תוכנה קלים שלא היו אמורים לעשות בעיות, חזרתי ומצאתי אותו מאותחל. אחרי זה הייתי צריכה לאתחל שוב (מסיבה מוצדקת), כשאתחלתי אותו הוא עשה רעשים שהוא לפעמים עושה (רוב החומרה מ2001, הרעשים נשמעים מכיוון ספק הכוח אבל לא זו הבעיה כי הם שם מלא זמן) אז נתתי לו מכה קלה כי זה לפעמים עובד. הסתכלתי על המסך והיה כתוב error loading os. אז זה יכול להיות זמני, זה יכול להיות באשמת המכה שלי וזמני - אבל האם יכול להיות שההרד דיסק בדרך להדפק? להכנס לפאניקה? נ.ב. באופן די מוזר, המחשב עכשיו מהיר יותר באופן משמעותי - אבל יכול להיות שזה בגלל "שינויי התוכנה" - תוכנה שהסרתי.
 

DDN

New member
מעניין אם הדיסק מזדהה בBIOS.

לדעתי מוקדם מדי בשביל פאניקה, אבל ממש לא מוקדם לדאוג לגיבויים. ו80 גיגה זה ממש לא יותר מדי לגבות (לי היו 200, והצלחתי לגבות בצורה סבירה
) אם היית צריכה לתת לו מכות קטנות בעבר, זה הזמן לשקול דיסק חדש ולא לחכות שהנוכחי ימות סופית ולא תוכלי להוציא ממנו חומר.
 

adia

New member
תשובה

ראשית כל לפני הכל וראשית בראשיתו הראשון..לא לא לא להרביץ למחשב!!! אני אסביר לך למה לפני שנמשיך לפתרון הבעיה.החלק הרגיש ביותר..ואני מדגיש הרגיש ביותר הוא הכונן הקשיח!!!.אני לא אכנס עכשיו למבנה שלו אבל ממש ממש בגדול תדמייני פטיפון שמנגן ואת דופקת על הבסיס שעומד הפטיפון המנגן...טוב אין צורך להמשיך מה קורה נכון?? עכשיו זה בידיוק,אבל בידיוק מה שאת עושה שאת דופקת עליו.את פשוט הורסת את הכונן הקשיח,חד וחלק!. טוב,לגבי הרעשים ,אנשים רבים נוטים לחשוב(לפחות ברוב רובם של המיקרים)כי מקור הרעש שנשמע לכאורה מכיוונו של הכונן הוא רעש מהכונן.ולמה הם חושבים?כי מאורר חזית של מארז מותקן ממש בסמוך לכונן הקשיח,ובחלקם אפילו באותו ציר התקנה. ולאמיתו של דבר רוב הרעשים שיש מכיוון זה מקורם דווקא ברעשים של המאוורר. לכן,מה שאני מציע לך זה קודם כל לפתוח את המארז..ללא מכות..
,כאשר המחשב מנותק מהחשמל!לא מספיק רק לכבות אלא לנתקו מהחשמל. שאבי אבק מכל המחשב בצורה עדינה ויסודית. עתה,קחי FEN(כן כן של שיער)ובמצב קירור בלבד תעשי FEN למחשב כולל ספק הכוח והמאוררים.בייחוד מאוורר החזית שממנו כנראה נובע הרעש. אם ידיך ידי אומן מצרף לך מאמר שימון מאוררים.תפעלי על-פיו ותראי איזה נפלאות קורה למאוררים. אם,ורק אם פעולה זו לא תשקיט את הרעש(אגב את יכולה גם להפעיל לרגע את המחשב ללא המאורר הקדמי ע"מ לזהות אם זה מקור הרעש)אז אפשר להתחיל לגבות את המחשב כי ימיו של הכונן ספורים. בכל מקרה רק לאחר פעולות הניקוי ממליץ לך להוריד מהאתר של הכונן הקשיח שלך תוכנת בדיקה לכונן.תוכנות אלו של היצרנים נחשבים לאמינות וטובות.ומניסיון האריכו את חיי הכונן.
 

DDN

New member
תתעלמי. אין כזה דבר "בדוק" בתחום

הזה. בדוק הוא יוכל להגיד אחרי שהוא יהיה אצלך בבית ו"יבדוק".
 

DDN

New member
ד.א, לא ענית על השאלה שלי.

הדיסק מזדהה בBIOS? המחשב מזהה אותו כשהוא עולה? מה המצב שלו כרגע? או את כותבת מהמחשב המדובר, והתקלה באה-הולכת?
 

ghost7

New member
בנוסף למה שכבר נאמר

מקור נוסף (ולא נדיר) לרעש- רעד (ויברציות, בסלנג). אצלי- מכסה פלסטיק בחזית המארז. כשמתחיל להרעיש- הנחת יד (לא מכה) "מרגיעה" אותו לכמה ימים. אז מציע- כאשר מרעיש- לחפש, ע"י הנחת היד, או אף לחיצה, על מקומות שונים במשטחי המארז, אם יש מקומות שלחיצה עליהם גורמת לשינוי ברעש. כבר ראיתי "פתרון" של מעבדה לכונן אופטי שהרעיש- דחיפה בכח של חתיכת ספוג למרווח שבין הכונן למארז. (לא כדי לכסות הכונן- רק ליצור לחץ רציף).
 
למעלה