הרגלי שינה

שפרנים

New member
הרגלי שינה ../images/Emo53.gif

לאחר שקראתי את כל השרשורים בנושא (ואני יודעת שהיו הרבה- כמעט כמו עגלות- אבל מקווה שזה קצת יותר מעניין) ואחרי כמה ימים וערבים קשים במיוחד החלטתי לשנות מהרגלי הפסיביים בפורום זה ולהיות בצד השואל, מתייעץ ואפילו מתחנן לאמפטיה ואולי אפילו עזרה.וזה הולך להיות ארוך. רתם ומיה המתוקים בני ארבעה חודשים. נרדמים רק על הידיים, עם מוצץ, וישנים על הבטן.לאחר מספר מועט של נסיונות כושלים להירדם לבד במיטה מול מובייל עם חיתול על הראש וכו' ובשילוב אמא שלא מסוגלת לשמוע בכי, חזרנו להרדמות על הידיים. הבעיה האמיתית החלה כאשר שני הקטנים לא מצליחים להירדם על אבא, בוכים מאד, עוברים לאמא ורק אז נרדמים.חשוב לציין שתופעה זו החלה רק לאחרונה (מס שבועות) ועדיין קיימים מצבים שבהם הם כן יירדמו עליו בדרכ כשהם מאד רגועים, או לאחר האכלת לילה. כששניהם לא מעוניינים לישון בדיוק באותו זמן המצב עוד נסבל וקיים רק הקושי הפיזי שלי להרדים שני ילדים, שבאורח פלא ממשיכים לעלות במשקל, 5 פעמים ביום ( כולל תנומות בוקר, צהריים אחהצ וכו'). להשלמת התמונה אציין ש-מיה נרדמה בעגלה רק פעמיים ורתם עדיין לא הצליח וגם בטיול בעגלה כשהוא עייף ולא מצליח להירדם הוא נהיה מתוסכל, בוכה ומסיים את הטיול על הידיים/ במנשא. המצב הופך לבלתי נסבל כאשר שניהם רוצים לישון באותו זמן, בדר"כ בהשכבת הלילה.אם הם לא נרדמים על הבקבוק אני, אמא, מתחילה להרדים (כסא נדנדה/הליכה) את זה שהאכלתי והכל שליו ורגוע ונעים. באותו זמן אבא, שיש לציין שהוא אבא רגיש סובלני ומדהים שבאמת מנסה ככל יכולתו, מנסה להרדים את השני. אחרי כשתי דקות בערך מתחילות הצעקות שמפריעות לראשון להירדם ולי להישאר רגועה. אני מתפללת חזק חזק שהוא/היא כבר יירדם כדי שאוכל לרוץ לשני. בגלל שגם הבכי של השני הוא חזק חזק, תפילותי לא נענות ומה שקורה בדרכ זה שאני מניחה את זה שעליי, במצב שהוא רגוע וכמעט נרדם, במיטה או בנדנדה החשמלית ושוב מתפללת שהוא יירדם. לפעמים זה מצליח ואז הערב רק נראה קצת לא נעים ולפעמים בזמן שהלכתי לשני והוא כבר נרגע עליי וכמעט נרדם, הראשון לא הצליח להירדם, אבא לא הצליח לעזור לו ועכשיו הוא בוכה היסטרי ומפריע לשני. וככה אני מוצאת את עצמי מפרפרת שניים שלושה סיבובים בין הילדים הבוכים, לבעלי המתוסכל שסובל גם הוא, והדמעות לא מצליחות להישאר בפנים עד אחרי ההירדמות.כל הזמן עוברת לי בראש המחשבה- שאני הכי לא אוהבת כשהיא מגיעה-איך הכל היה נראה שונה אם כל אחד מהם היה ילד יחיד. ברור לי שהדברים היו נראים אחרת אם הם היו נרדמים לבד במיטה אבל אני מרגישה שסדרות החינוך למיניהן לא מתאימות לגילם, לטמפרמנט שלהם ולרגישות של אמא שלהם לבכי. המצב מאד מאד מתסכל אותי ויש לי גם כמה שאלות ספציפיות: האם באמת יכול להיות שבגיל הזה הם מרגישים ורוצים להירדם רק על אמא? האם יש אבות שעברו חויה דומה ויכולים לייעץ? במידה וכן נחליט על ניסיון חינוך- איך כדאי להרגיל תינוק שישן רק על הבטן להירדם לבד במיטה (על הגב מול המובייל הם לא מצליחים ועל הבטן עם כל סיבוב ראש המוצץ נופל להם ואחרי כמה החזרות הם מתחילים להתעצבן ולצאת מהשינה) האם יש למישהי ניסיון בילד/ים שבגיל יותר מבוגר הצליחו יותר בקלות להירדם לבד ללא צורך בשיטת ה-5 דקות ודומותיה? ושאלה טכנית אחרונה לעידוד-באיזה גיל מתחילים לישון פחות במשך היום ולעבור לשנת צהריים ארוכה יותר? אני מודה מראש על כל תגובה גם אם תהיה חלקית כי ההרגשה היא באמת קשה.
 
שפרנים יקרה,

שני דברים קודם כל: 1. אל תעלבי אם לא תקבלי תגובות עד מחר בבוקר. יש כמה פרפרות לילה בפורום הזה אבל הן בדרך כלל בצט. 2. ברוכה הבאה אלינו. קשה לי מאוד לענות לך לאור העובדה שהבנות ישנות לילה שלם מגיל 4 חודשים וקצת לפני. ואני לא רוצה לעורר קנאה. בכל אופן אני בטוחה שאם אני הייתי מגדלת אותן לבד הן היו נרדמות רק על הידיים לפחות עד הצבא.... אני חייבת את הלילות הרגועים שלי לאורלי שהתעקשה לא לוותר. דאגנו שהן אכלו, שתו, עשו קקי, החדר חם (בחורף) ונעים (בקיץ) יצאנו מהחדר ישבנו לידן בצורה כזו שהן לא ראו. זיהינו שזה לא בכי של מצוקה וחיכינו. היו לנו 3 לילות קשים (והןן היו קטנות קטנות מאוד כמעט חודש) אבל מאז הבית שקט כל פעם שהן הןלכות לישון. אני לא אגיד לך שאין ימים שלא קשה להן להירדם , הן יושבות במיטה ומקשקשות ואם הן בוכות הן יודעות שאנחנו שם וזה הכי חשוב. אני מאחלת לך הרבה הרבה בהצלחה. קשה נורא ליעץ רק ניסיתי להגיד איך אצלנו.
 

אוזי2

New member
קשה לי מאד לייעץ לך

כי כל אחד עושה מה שטוב לו, את כותבת שאת לא מסוגלת לשמוע את הבכי שלהם אבל ממה שכתבת הבנתי שהם בוכים ממילה וגם לא נח לא להם ולא לך ולבעלך, אז לא יותר טוב יומיים שלושה של בכי ושקט אחר כך לכל הזמן? אני הייתי שמה אותם במיטה על הבטן שמה את המוצץ בפה ואת האגרוף מצמידה להם לפהשיחזיקו את המוצץ, אחרי כמה פעמים שהמוצץ נופל הם לומדים לא להזיז את היד ואת זה עשיתי כבר בגיל חודש ואפילו לפני, לא זוכרת מתי בדיוק כבר עברו שנתיים. בדרך כלל ככל שהילדים יותר גדולים ויש להם כבר הרגלים, יותר קשה להרגיל אותם להרדם במיטה ואז הם מתחילים לינדוד למיטה שלכם, אני הייתי ממליצה להרגיל אותם כבר אתמול ואם לא אז היום לישון במיטה שלהם. בדרך כלל השינה מתקבעת על פעמיים ביום ולילה בסביבות גיל חצי שנה לפי מה שאני זוכרת. הרבה בהצלחה
 

SIKU

New member
שפרנים שלום

נתחיל בנושא הרגלים: כמו שכתבו קודמותי כדאי להנחיל הרגלים כמה שיותר מוקדם. אבל.. בגיל 4 חודשים גם הילדים שלי נרדמו על הידיים. הקו האדום שלי היה רק בישיבה לא קמים איתם ומסתובבים על הידים. אל אנחנו וגם לא הסבתות. (יש לי אחין שנרדם רק על הידיים בהליכה עד גיל שנתיים כמעט ומצב הגב של אמו שלו לא היה משהו בתקופה ההיא). לגבי עצות מעשיות: אם מיה נרדמת בעגלה, אז לפחות כל עוד מזג האויר נעים בערב שבעלך יהיה אחראי על הרדמה שלה בטיול בעגלה ואת תרדימי את רתם וכך ירד הלחץ. לגבי ההרגל של רק אמא זה הגיוני כבמשך היום הם גם נרדמים רק עליך אז למה פתאום לעבור לאבא רק בגלל שהוא הגיע. הם מכירים את המגע שלך ואת הריח שלך ואת הקול שלך ויש להם תחושת בטחון איתך וכן יותר קל להם להרדם עליך. רק תזכרי שהם נורא קטנים ואם הם היו כל אחד תינוק בודד לא היתה לך התלבטות פה. ובכי זו הדרך היחידה שלהם לתקשר איתך אז אל תפחדי מבכי. ושיהיה לך בהצלחה
 

taku

New member
אני לא מבינה גדולה בשיטת 5 הדקות

ויש לי לא מעט בעיות עם השינה של מיכל. הבעיות התחילו שאבא לא היה מסוגל לשמוע בכי. ואז זה המון על ידיים, אבא כמובן הולך והולך והולך, עם עשרה קילו של אף מנוזל מבכי שלא מרפה. הטלתי איסור חמור על הבעלול לגשת למיכל וגם להרדים אותה. מעכשיו זה מיכל ואמא. אין יותר על הידיים גם באמצע היום (כלומר לא להבין אותי לא נכון-יש על הידיים, חיבוקים וכאלו אבל לא לשעה- שעתיים). הסברתי לה שהיא כבר כבדה לאמא ואם היא רוצה אני מוכנה לרדת אליה ולחבק אותה. ויש הבנה. בנושא ההרדמות תמיד יש בכיות. אני נותנת לה לאכול את הבקבוק במיטה (שמה לה כרית קטנה והיא אוכלת). כשהיא הייתה קטנה יותר- זה עבד נהדר- היא הייתה נרדמת. גם עשינו טקס מיוחד לכבוד השינה- נשיקות לבובות, נשיקות לירח ומה לא. היום המצב השתנה. אני משערת שזה בגלל שהיא הבינה שבכי זה עמדת כוח מבחינתה. כבר כמה ימים שאני לא מוותרת. אני יודעת שהבכי הוא לא בגלל שהיא חולה או משהו בסגנון, אלא יותר אמצעי להשיג מה שהיא רוצה. ולכן כבר כמה ימים כשהיאבוכה יש לנו מעין דיאלוג. אני ניגשת אליה, לא מרימה על הידיים, מלטפת בעיקר, אומרת לה להסתובב הצידה, לשים ראש, לעצום עיניים ובסוף זה קורה. אני יכולה להעיד בשמחה שזה כבר לא אותו הבכי של פעם שהרעיד את כל הבית. בהצלחה!
 
עשיתי בשבילך חיפוש

כדי לבדוק מתי קרה הנס אצלנו. אני לא יודעת לצרף את ההודעה הישנה שלי כקישור (קוראים לה ניסים קטנים) אבל אתמצת : זה קרה בגיל 9 חדשים (אני יודעת שזה נשמע מייאש. אפילו אני לא זכרתי שזה היה בגיל מאוחר כל-כך), איתמר, סרבן שינה ידוע, שלא היה מוכן להירדם בשום אופן במצב אנכי, הושם במיטתו עם מוצץ רק לרגע ונמצא רדום. קשה לתאר איך השתנו חיינו מאותו רגע. היום הוא בן שנה וחודשיים. זה לא שהילד עכשיו חובב שינה, אבל לפחות הוא יכול לשכב במיטתו ולחכות לשינה שתגיע. גם אני לא הייתי מוכנה לנסות את החמש דקות. אני חושבת שזה תלוי בהורים יותר מכל. הדבר היחיד שאני עשיתי היה לחכות וזה עבד חלקית. המצב היום הוא שבלילה הם נרדמים כמעט בלי בעיות אבל קמים פעמיים-שלוש בלילה ומתעוררים בשש. לא המצב האידיאלי, אאבל אנחנו יכולים לחיות איתו. בהצלחה לכם.
 

oshkvarek

New member
גם אצלנו היה ככה

אנחנו הרדמנו על הידיים עד גיל כמעט שנה. גם הם אהבו על אמא ולא על אבא. אחרי ההאכלה (שכל אחד האכיל אחד כשאבא מאכיל את זה שמתנגד פחות וזה בד"כ היה קבוע) הייתי פשוט לוקחת את שניהם עלי. בגיל הזה לדעתי עדיין יש לזרום איתם לפי הצרכים שלהם לגבי השינה אבל עדיף כמובן לעשות את זה בחדר שלהם ליד המיטות שלהם ולהעביר אותם ישר למיטות ברגע שנרדמו כדי שיתרגלו לישון במיטה שלהם. בגיל הזה לא מתחילים בחינוך לשינה! הגיל שבו מתחילים בחינוך לשינה - אצלנו היה בין 9 חודשים לשנה, גמיש, לפי הצורך שלהם. השתמשנו בשיטת 5 דקות הפוכה נקרא לזה: יצאנו כל פעם לדקות מספר וחזרנו בטרם שהתחיל הבכי. ושוב יצאנו לקצת יותר זמן, ונכנסנו לפני הבכי. וככה כמה לילות עד שהתרגלו ללכת לישון. אני לא אומר שלא היה בכי בכלל, אבל היינו שם בשבילם, והאמנו שבשבילם ובשביל המשפחה כולה מוטב שהם ילמדו להרדם לבד במיטות שלהם. כל מה שאני יכולה לומר לך, את בתחילת הדרך וזה קשה, אבל גם הם: הם בסה"כ 4 חודשים בעולם הזה, ותחשבי כמה הוא מסובך לך ואז תחשבי כמה הוא מסובך להם. את לא היית רוצה את אמא?
 

סאני2

New member
שפרנים

אצלנו- עד גיל תשעה חדשים לרוב היו נרדמות על הידיים תוך כדי אכילת בקבוק. נאלצנו להמתין מעט ע"מ שירדמו חזק ורק אח"כ הן הוכנסו למיטות. בגיל תשעה חודשים התחיל להימאס לנו הן גדלו, וכל הסיפור הפך לכבד, (תרתי). לכן התחלנו להאכיל אותן על כרית (בסלון כמובן אלא מה?) תוך כדי הן היו נרדמות המתנה והופ למיטות. בגיל שנה וחודש וכאן אני חייבת המון המון תודות לחברות הפורום, בעיקר למיכל@ ולטל של 4. עם המון סבלנות וכוחות נפשיים הן קיבלו בקבוק במיטה ליטופים+ הסברים תהליך לא פשוט, לקח להן כמה ימים טובים להפנים שכאן נרדמים. נסו גם אתם להניח אותן במיטות, רק כשאתם בטוחים שהן עייפות. אז פשוט ללטף, לתת טפיחות קלות, לשיר בשקט, להסביר במילים. כשהחדר חשוך מוסיקה נעימה (שתושמע רק בזמן הירדמות). זה תהליך קצת מעייף ונדרשת מצדכם סבלנות, עד לרגע בו הן תרדמנה, מספר ימים כאלו והן יפנימו שהן אמורות להירדם במיטה. בנוגע לשאלה האחרונה רק החל מגיל שנה הן הפסיקו לישון את שנת הבוקר שלהן. בהצלחה
 

arnonr

New member
טיפ קטן לאבא...

אהלן, אצלנו (אני שמח להגיד) אין בעיות הרדמות. אייל ועידו בני 3 וחצי חודשים וישנים טוב בדר"כ. כבר אמרו פה את הטיפים העיקריים שגם אנחנו משתמשים בהם: מוצץ עם אגרוף עליו דקות ספורות לפני השנה, אנחנו גם מקלחים בערב ואז בקבוק אחרון טיפה מחומם ותוך גג חצי שעה הם כבר ישנים. משהו שבעלך יכול לנסות, ישפר לו את ההרגשה ואפילו הוא עלול לגלות שהוא מרדים טוב יותר ממך..
: אני מחזיק אותם על הכתף גבוה כשהחלק העליון שלהם גולש מעבר לגב (לאמא זה קצת מסובך\כבד לעשות את זה), אבל זה עובד מעולה. זה נשמע קצת מפחיד (חבר שלי קורא לזה תנוחת התוכי) אבל זה לוחץ להם על הבטן ומרדים אותם יופי. כשאני רואה שהם כבר "מנקרים" אני שם אותם בעדינות במיטה לפעמים עם מוצץ, ולפעמים כבר לא צריך אותו. אם לא הייתי מובן מספיק, או אתם צריכים כל סוג של עזרה נוספת, רק תגידו. שיהיה המון בהצלחה!
 

SIKU

New member
../images/Emo45.gif

הזכרת לי שגם בעלי היה מסתןבב ככה עם הילדים. אחד על כל כתף לפעמים. באמת מאד עוזר להרגע.
 
לדעתי לא מחנכים בגיל 4 חוד'....

אם בא טבעי - יופי, אם לא - סבלנות (למרות העייפות). מה אני הייתי עושה במקומכם (ואולי אתם כבר עושים, אבל לא סיפרתם): ברגע שהחלטתם על סדר יום - וגיל 4 חודשים מאוד מתאים לעיניין, לקראת ההליכה לישון צריך להיכנס לאוירת שינה ולצאת מאוירת משחקי היום. מה עושים: מתחילים במשחק רגוע על השטיח, ממשיכים באמבטיה, אח"כ אוכל ולמיטה עם מוזיקה נעימה ברקע. ביום הראשון - לא יעבוד, גם לא ביום השני, אחרי שבוע - יש לזה סיכוי. אם בכ"ז דורשים ידיים - תהיו שם בשבילם. הם קטנים וזקוקים לחום ומגע. לאבא אני ממליצה לבלות איתם קצת יותר אחה"צ ולהיות זה שעושה אמבטיה וכך יתרגלו ויהנו מהמגע שלך. אם שניהם דורשים ידיים ורק אמא : להרדימם אחד אחרי השני - האחד עוד משחק עם אבא כשהשני מתרחץ, אוכל ומורדם ואח"כ השני (אולי ע"י אבא). בגיל מאוחר יותר, אפשר להתחיל "לחנך" בעדינות החל מגיל חצי שנה. לגבי שינת היום - אצלי עד גיל שנה הילדים ישנו בבוקר שעה (מיד לאחר הפירות), וישנו צהריים מיד לאחר המרק. בגיל שנה, הוחלט בגן (בהסכמתי) שאפשר לוותר על שינת הבוקר ותוך שבוע נעלמה השינה והצורך בה. אם זיכרוני אינו מטעני, בגיל 4 חוד' עוד היתה שינה נוספת של אחה"צ (משהו כמו חצי שעה - שעה) שנעלמה בסביבות גיל 6-7 חוד'. חלומות פז
 
למעלה