הרב עקיבא איגר ותלמידיו

talia olav

New member
הרב עקיבא איגר ותלמידיו

מזה זמן אני מנסה למצוא מידע על רבי שמעון לוי מפורדון, שהיה סב-סבת-סבתי. ככל הנראה הוא נולד במחצית השניה של המאה ה-18 (נכדתו ילידת 1834). לאחרונה נמסר לי שכנראה רבי שמעון לוי היה מתלמידיו של רבי עקיבא איגר. האם מישהו מכיר מקור העשוי לכלול מידע על תלמידיו של עקיבא איגר? ולפחות היכן לימד ומתי?
 

עב

New member
היכן לימד

לפי האנציקלופדיה העברית:נולד 1761 באיזנשטט. אחרי הבר מצווה (כנראה 1774) עבר לברסלאו וגר אצל דודו הרב בנימין זאב. בן ט"ו התחיל לומר "שיעור" לפני תלמידים בברסלאו. ב - 1780 עבר לליסה לבית חותנו. ב - 1791 נתקבל לרב במרקישפרידלאנד ושם יסד ישיבה. בשנת 1814 עבר לפוזנא שם נפטר ב - 1837. אני מניחה שלימד במקום בו גר.
 

חייקין

New member
בספרי "מפרוסיה באהבה" מופיע:

דר' סימון פרידמן, רב בלובליניץ. נולד ב 1849. נכדו של הרב הראשי הידוע סימון לוי מפורדון ובן דוד שני של הרב הראשי הידוע מפוזן הרב עקיבא אגר. גמר גמנסיה ב 1870 והמשיך בלימודיו בברלין ששם גם למד תיאולוגיה (1874).
 

talia olav

New member
וואוו! ../images/Emo140.gif

סופסוף מידע מוצק ראשון על הסב! וגם למדתי מכאן שהרב שמעון לוי נפטר לפני 1849. הנכד שמעון בתת-הענף שלי נולד מאוחר יותר. על ד"ר שמעון פרידמן והוריו לא ידעתי - נראה כי אמו היתה בתו של שמעון לוי? כמו-כן מעניין לדעת אם הקשר לעקיבא איגר הוא באמצעות לוי או פרידמן. אשמח כמובן לכל מידע נוסף, או להפניה למקור. המון תודה!
 

ישרון

New member
נסו לבדוק ב"חפץ חיים"

בקיבוץ חפץ חיים היה לולן בשם עקיבא איגר,מאחר ואנשי הקיבוץ המייסדים היו "יקים" יש סבירות לקשר.
 

talia olav

New member
עוד על איגר - לוי

בינתים מצאתי ב"בבא מציעא" עצי משפחה רבים של עקיבא אגר. בעצים בולטים שניים בשם זה: האחד יליד 1711-1720 - בן של צפורה לוי. השני עקיבא אגר יליד 1761, אשר אימו היתה גיטל אגר, ואילו אשתו היתה נכדתו של עקיבא הראשון, ונינתה של ציפורה לוי. חזרה למשפט שהביא חייקין, האומר שהנכד של סימון לוי היה בן-דוד שני של עקבא אגר. האם יתכן שהיה בן דוד שני של אשתו של עקיבא אגר ולא שלו עצמו? אם כך הרי שציפורה לוי היא אמו של סימון לוי "שלי" ושרשיה מגיעים עוד כמה דורות אחורנית. כל הבהרה על הקשרים הנ"ל תתקבל בשמחה רבה!
 

עב

New member
מה זה "בבא מציעא"?

אני מניחה שאת לא מתכוונת לספר התלמודי. האם מופיעה שם גם שרל אחות עקיבא איגר השני ובת גיטל? אם כן, מה הפרטים? היא הייתה סבתא של סבתא רבתא (המממ... נשמע מסובך)
 

talia olav

New member
ט.ל.ח. FTJP

ה"בבא מציעא" הוא ה-JGFF (זכויות לאיל), אבל אני התכוונתי ל-FTJP. כן - הן מופיעות.
 
למעלה