הקריות בלהבות..היום ל´ג בעומר

אורניהו

New member
הקריות בלהבות..היום ל´ג בעומר

כל אחר הצהרים,שומעים את הילדים בין החצרות,כשהם גוררים קרשים,סוחבים עגלות סופר,ומעמיסים אותם בקרשים.זה הנקיון הכי טוב של כל המקלטים,והחצרות בקריות.ישנם כמה מקומות קבועים בקריה למדורות החג,חורשת האיצטדיון,וחוף הים.וביום הזה אנחנו מריחים את עשן המדורות כל הלילה,פעם היינו עושים מין סיבוב מדורות בכל המקומות.הלהיט של כל הזמנים היו ונשארו תפוחי האדמה המפויחים,היום כבר נשתכללו,ומשחילים אותם יחד עם תיל ברזל,אז קל יותר להוציא מהאש.אבל פעם היינו מחפשים אותם,ונוברים ברמץ החם.חלק גדול מהחוגגים,עושה מזה ממש פיקניק,עם בשר,פיתות,חמוצים וכל תפריטי הגריל למיניהם.קפה אמרתי....חג שמח.
 
ל"ג בעומר בעירי..../images/Emo117.gif../images/Emo169.gif../images/Emo170.gif

אחד מסממני ההתבגרות (שלא לומר ההזדקנות) הוא שהפסקנו ללכת למדורות, כבר לא מלווים את הילדים... ועדיין אין נכדים. אך נותרו זכרונות.. שבועיים לפני החג מתחילים לאסוף קורות עץ מבניינים שבתהליך בניה, החג הזה היה נותר אימת הקבלנים. השובבים לא הותירו עץ על עץ בשטח ואיפסנו את "האוצרות" במקלטים, היו גם המון ריבים ומכות על גניבת עצים בין החבורות. ואז מגיע היום הגדול....... בילדותי בבת ים הבערנו מדורות בחולות, ההורים לא ליוו אותנו, היינו עצמאיים בשטח וחוצמ-קרטושקס לא נכנסנו כלום למדורה. והקרטושקס בדרך כלל יצאו שרופים עם קליפה קשה. זרינו מלח וזהו. עברו שנים וגם בננו בעיסקי המדורות. ביום החג הקפדנו לסגור את כלהחלונות כי כל גבעתיים הייתה מתכסית בפיח שחור. וכמובן שהיו חידושים... ההורים הביאו גם פיתות עם חומוס, וגם השחילו את התפודים על תיל ברזל, והיו גם שיפודים של מרשמלו... כיף גדול לילדים. כבר שנים שבננו גדל.. ואין עם מי ללכת, אבל עוד משהו השתנה, אין כבר מגרשים ריקים למדורות וגם ריח המדורות כבר לא נישא באויר כמו פעם.... חג שמח לכל.
 

magy

New member
צודקת

גם אני הפסקתי לפני שנים רבות להיות ה"דרייבר" של הקטנים. אוטו עמוס בקרשים מכל אתר אפשרי בארץ. ריצה ממקום למקום, לבדוק ששניהם בסדר....לא שרופים, לא מוכים, לא רועדים מקור בלילה באיזה מגרש עם עוד כמה חברים גמדים.....שעמדו על שלהם ודרשו מהוריהם להעדר ללילה שלם.. ריצות בלילה לבדוק שהם בסדר... ולא כמונו, הם כבר לא הסתפקו בתפוחי אדמה הם דרשו בשר על האש......סלטים, חמוצים.....כמו גדולים. כל הילדים הרזים האלה....זללו בל"ג בעומר..... כל החגיגה היתה סביב האוכל ולא סביב הווי המדורה.... זה היה השוני בין הל"ג בעומר שלי.....והל"ג בעומר שלהם..... אני חושבת שהם בכלל לא ידעו למה המדורות של ל"ג בעומר.. הם חשבו שזה עוד פיקניק שמיועד לילדים...... גם אני כבר בקושי זוכרת....... עבור מוכנה לתת עשר שנים מחיי, עבור תפוח מפוייח .......וקשה...... הוי .......כנרת שלי...........
 

דודו21

New member
מי המציא את ל"ג בעומר?

ל"ג בעומר הוא אומנם חג ססגוני ומרכזי בימינו, אולם מפתיע לגלות שאינו מוזכר - לא בתורה, לא במשנה, לא בגמרא ואפילו לא בספרות הגאונים שנכתבה אחריה..... בספרות הלכתית שנכתבה מאוחר יותר דווקא מוזכר ל"ג בעומר - היום ה-‏33 לספירת העומר. אך גם כשהוא מוזכר, בחלק ניכר מהמקומות, הוא אינו מופיע כיום המיוחד בפני עצמו, אלא כתאריך המציין מעבר מתקופה אחת לזו שבאה אחריה. החל מיומו השני של חג הפסח ועד לחג השבועות יש מצווה למנות את הימים בכל ערב. סה"כ מונים שבעה שבועות. תחילה מברכים: "ברוך אתה ה´ אלוקנו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על ספירת העומר". אח"כ סופרים את הימים ואת השבועות. לדוגמא: "היום תשעה ימים שהם שבוע אחד ושני ימים לעומר
 
על ל"ג בעומר מתוך "חגים"

אתר בחסות התנועה הקיבוצית. קצת רקע ומינהגים. היום השלושים ושלושה לספירת העומר, חל בי"ח אייר. מעין מועד קטן בו .מפסיקים את האבלות שבימי ספירת העומר ונוהגים לשמוח. מקור החג אינו ברור ,סוברים שהוא נקבע לזכר מעשה גבורה או מפנה לטובת כוחות בר-כוכבא במרד .או לזכר הפסקת המגפה שפשטה בין תלמידי רבי עקיבא והפילה חללים רבים יש גם סברה שיום זה מציין את ראשית המרד הגדול ביהודה, בו הושאו משואות .בכל רחבי הארץ להודיע על התחלת המרד הסיבה שלא ניתן ליום שם הקשור בתוכנו מעיד, כנראה, שלא יכלו להכריז עליו .ועל תכניו בפומבי מטעמי זהירות מן השלטונות העוינים מתקופת האר"י ---- הרב יצחק לוריא --- במאה ה16 הודגש ל"ג בעומר כיום .פטירת רבי שמעון בר יוחאי והילולה לזכרו ´מנהגים ומושגים לפי סדר א´-ב אבלות בימי ספירת העומר - האבלות בימים אלה מקורה, כנראה, בתקופה החקלאית .בה מצויים הגידולים החקלאיים בסכנת פגיעת רוחות השרב ,לאחר חורבן המקדש נוסף הצער על ביטול מצוות הבאת קציר העומר למקדש .ולאחר כשלון מרד בר כוכבא נוסף בתקופה זו האבל על חללי המרד ועל כישלונו עבור יהדות אשכנז נוסף האבל על רדיפה והשמדת קהילות יהודיות בזמן זה בתקופת .מסעי הצלב (ביצים צבועות - מנהג המבטא ניגוד לאבלות. (אשכנז בר יוחאי" - שיר המושר בל"ג בעומר. חובר על-ידי רבי שמעון אבן לביא. השיר " עוסק ברשב"י --- רב שמעון בר יוחאי. הוא כתוב בשפת ה"קבלה" ועשרת הבתים .של השיר נקשרים לעשרת הספירות שבקבלה .בר כוכבא - הנהיג את יהודי ארץ ישראל במרד נגד רומא בשנים 132-135 לספירה כשרונותיו היו בעיקר בתחום הצבאי ולא הרוחני, ורבי עקיבא וחכמים אחרים ראו אותו כמשיח. יש מקורות בחז"ל שמספרים על דבר גבורתו, ויש מקורות .אחרים שמכנים אותו "בר כוזבא", בגלל שהכזיב הדלקת נרות בבית הכנסת - נהוג להדליק נרות רבים בבתי כנסת לזכר רשב"י .וצדיקים אחרים הילולא לרבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) במירון - . לפי האר"י נפטר רשב"י בל"ג בעומר ויום פטירתו היה נחשב בעיני תלמידיו כיום שמחה, עילוי וגילוי סודות קבליים. המנהג לעלות לקבר רשב"י ביום זה חודש על-ידי האר"י ומאז נהוג בארץ ישראל לשמוח בריקודים, שירה והדלקת מדורות סמוך לקבר. בעדות מסוימות נהוג גם לשרוף בגדים וכלים במדורה , מנהג השנוי במחלוקת בין הפוסקים. הספרדים נוהגים להוליך ספר תורה בשירה וריקודים תחת חופה מצפת .למירון הר מירון - הגבוה בערי הגליל, מקום קבורתו של רבי שמעון בר יוחאי. הרב יצחק לוריא המכונה "האר"י היה ממגורשי ספרד בסוף המאה ה 15 והוא התיישב .בצפת בגלל הקרבה לקבר רשב"י במירון ,חאלאקה - המנהג לעשות תספורת ראשונה לבנים בני השלוש בבוקר ל"ג בעומר .בקבר רשב"י במירון. מחליקים את כל שערות ראשיהם, חוץ מה"פאות" שנשארות .נהוג לשקול את קצוות השיער בזהב ולתרום את הכסף לצדקה חץ וקשת - מנהג בקרב יהודי אשכנז שרווח כיום בארץ לצאת לשדה עם חץ וקשת. הטעם למנהג בכתוב: "ללמד בני יהודה קשת" - ויש מפרשים שבל"ג .בעומר תראה הקשת בצבע אחר והגאולה תבוא טעם אחר מצוי באמירת חז"ל שבימי רשב"י לא נראתה קשת בשמיים - כיוון .שבכוחו היה להגן מפני הפורענות ולא נזקק העולם לאות הקשת .מראשית הציונות התפתחה מסורת לערוך בל"ג בעומר ימי ספורט, מחנאות וטיול חתונות - על פי ה"שולחן ערוך" לא נהגו להתחתן בימי ספירת העומר, בגין האבלות על מותם של תלמידי רבי עקיבא. ביום ל"ג בעומר נוהגים להפסיק את האבל .הנהוג בזמן ספירת העומר ולקיים חתונות, כביטוי לשמחה יום פטירת משה - כדי להדגיש את הקשר בין משה רבנו לרשב"י, יחול ז´ באדר .שהוא יום פטירת משה, באותו יום בשבוע בו חל ל"ג בעומר - יום פטירת רשב"י מדורות - מנהג שמקורו בהילולת רשב"י במירון להדליק מדורות ולהרבות באור .כיוון שיום פטירת רשב"י נחשב יום מרובה אור .המנהג להדליק מדורות רווח מראשית הציונות בכל רחבי הארץ ספר הזוהר - "הזוהר" הוא ספר היסוד של הקבלה, ומיוחס על ידי מאמינים לרבי "שמעון בר יוחאי. בחלק מן החוגים החסידיים הפך ל"ג בעומר ליום "שמחת תורה .בו מסיימים את לימוד הזוהר עומר - על פי ספר ויקרא פרק כג´, בט"ז ניסן היה נהוג להניף עומר מן התבואה שנקצרה זה עתה. המנהג חודש בהתיישבות העובדת בימינו. מיום זה נהוגה ספירת העומר, ארבעים ותשעה ימים שהם שבעה שבועות תמימות, עד לחג .השבועות. ביום השלושים ושלוש לספירת העומר חל ל"ג בעומר .רבי עקיבא - בן הדור השלישי לתנאים חכמי המשנה, חי במאות ה 1-2 לספירה .הוא תמך בבר כוכבא ובמרד שהנהיג נגד הרומאים, ואף ראה בו את המשיח רבי שמעון בר יוחאי - תלמידו המובהק של רבי עקיבא; על פי האגדה הוא הסתתר במערה בכפר פקיעין משך 13 שנה, ובתקופת מחבואיו חיבר את ספר הזוהר. הוא .נפטר ב י"ח באייר, שהוא יום ל"ג בעומר, ונקבר במרומות הר מירון תיקון - נקרא גם "סדר ל"ג בעומר". בקהילות שונות נהוג לקרוא פרקי זוהר .ולשמוח כל הלילה תספורת - נוהגים להפסיק את האבל הנהוג משך ימי ספירת העומר והתספורת היא .ביטוי לכך
 

magy

New member
יודעים מי זו אורה מורג?

"מאה תפוחים פלוס מעמ" סיפרו לי שהסידרה "לתפוס את השמיים", מבוססת על הספר.. יש משהו .....
 

שקדי

New member
אצלנו בשכונה............/images/Emo117.gif

עושים הערה ל´´ג בעומר למבוגרים.....ילדים לא מוזמנים איזה מתח.............פרטים בהמשך.........
 

magy

New member
תוכל לשיר למבוגרים שיר ישן

של שלישית שריד אני ושירי עת השמש שלח אל בֶּיתֶך את קרנַיו את הקצת משנתֶך אל השמש חייכת לא היה זה השמש, ילדתי זה הייתי אני ושירי לא היה זה השמש, ילדה שלי זה הייתי אני ושירי עת הרוח זימר באזנֶיך את סודו את הקשבת אל הרוח ושרת עִמדו לא היה זה הרוח, ילדתי זה הייתי אני ושירי לא היה זה הרוח, ילדה שלי זה הייתי אני ושירי לה לה.. לה לה לה לה לה לה ....לה לה לה ..לה לה לה לה ..לה לה לה לה לה לה ....לה לה לה ..לה לה עת הלילה פסע בחוצות ושתק והיום לעינייך נשק וחמק לא היה זה הלילה, ילדתי זה הייתי אני ושירי לא היה זה הלילה, ילדה שלי זה הייתי אני ושירי עת הסתיו הנווד אל ביתֶך שוב פּנה את לגמת מכוסו, מן היין המר לא היה זה הסתיו, לא ילדתי זה הייתי אני ושירי לא היה זה הסתיו, לא ילדתי זה הייתי אני ושירי לה לה.. לה לה לה לה לה לה ....לה לה לה ..לה לה לה לה ..לה לה לה לה לה לה ....לה לה לה ..לה לה
 

שקדי

New member
רעיון לא רע חבירה מנהלת....../images/Emo132.gif

אני דוקא חשבתי על שיר אחר שלוש היו תמיד אהבותיי ששלוש הו לא יותא מידי אהבתי שיר ישן וים כחול אהבתי אותך מכל אהבתי על החוף מחול לבנות קירות גבוהים לארמונות אהבתי מנגינה של יום אתמול אהבתי אותך מכל החול על שפת הים עצום ורב אך הארמון מזמן חרב ושיר ישן אל יום אתמול נלוה כי סוף גם לאהבה השיר הזה אולי ישן מאד אך שיר אחר הן אין לי עוד הים בחר בצבע הכחול בחרתי בך מכל אור הנר לאט לאט כבה אור נאון בא אל עירנו שיר חדש יושר לאהבה לא אדע למה אילם הוא מילים:תלמה אליגון לחן:מוני אמריליו
 

שקדי

New member
מתאים אולי גם השיר.....

על שועליו של שמשון........... מכירה את המילים????
 

טרה10

New member
שמו המקורי של בר כוכבא-בר כוסבא

או כוסיבא..וזה על שם המקום כוסיבא..או כוסיפא..שהיא היום כסיפה. העיירה נמצאת מדרום להר חברון שהיה המקום של המרד. לאחר שנמצאו האגרות..בהן השם מופיע..אין בכלל שאלה מה היה שמו. בר כוכבא נקרא על הפסוק שדרש ר´ עקיבא דרך כוכב מיעקב. לאחר המרד הגדול נותרה יבנה וחכמיה..אבל בנית עיר רומית על ובמקום ירושלים..לא הניח לנותרים מנוחה והם מרדו. שנית אבל זה זה היה לאחר 60 שנה..כבר דור אחר..!
 

אתנה33

New member
איש היה בישראל בר כוכבא שמו

איש צעיר גבה קומה עיני זוהר לו הוא היה גיבור הוא קרא לדרור כל העם אהב אותו הוא היה גיבור יום אחד קרה מקרה המקרה עצוב בר כוכבא נפל בשבי והושם בכלוב מה נורא כלוב זה בכלוב שאג אריה רק ראה את בר כוכבא התנפל אריה אך ראו נא בר כוכבא מה גיבור ועז חיש קפץ על האריה וקל כנשר טס על הר וגיא הוא טס עם דגל דרור ביד כל העם העם מחא לו כף בר כוכבא הידד
 

magy

New member
בגן , שרנו את זה......בגן..........

מי לימד אותך??????????
 

redredole

New member
כן נכון ../images/Emo117.gif../images/Emo117.gif../images/Emo117.gif

זה במקום שהיום שם פס´ז הוד והקאמרי אז זה היה מגרש ריק ואם במגרשים שהדלקנו בהם מדורות היה גם את המגרש ליד הסיליקט מי יודע וזוכר? במקום שהיום קולנוע תל אביב.
 
למעלה