אתמול עברתי שם ולא ראיתי התקדמות של ממש בחשמול מצפון להרצליה. מה שכן, מבחינה סטטוטורית הכול מוכן להתחלה מידית של עבודות, אולי אפילו עד חיפה חוף הכרמל, כך שברגע שיסיימו עם הקו לאשקלון ועם לולאת השרון אין שום ספק שמסילת החוף תהיה הבאה בתור.
האמת שלאחר שקצת בדקתי את הנושא אני קצת יותר מבין את עמדת חיפה. הטענה שהחשמול מכער את הנוף זאת כנראה הסחת דעת, אולי אפילו ספין. הבעיה העיקרית היא שהמסילות בעיר התחתית הונחו בימי המנדט, בגובה הרחוב ובצמוד לבתי מגורים. מעבר לזה שהן מהוות מפגע עירוני, אין מקום להכפיל אותן בשביל רכבות מהירות. במוקדם או במאוחר לא יהיה מנוס מחפירת מנהרה, ובחיפה חוששים שהמנהרה הזאת תנותב כך שתדלג על מרכז העיר, בשביל לחסוך בעלויות. לכן, חיפה מנצלת את ההזדמנות כדי "לכופף ידיים" ולהוציא התחייבות ממשרדי הממשלה שמנהרת הרכבות תעבור במרכז העיר, ובעיקר בקריית הממשלה (משם יש חיבור נוח יותר לכרמלית). בעצם הם תוקעים את כל הצפון בשביל האינטרס העירוני שלהם אבל זה מובן לגמרי. לדעתי זה גם אינטרס לאומי ששירות הרכבות המהיר ישרת את מרכזי המטרופולינים.