הקרונועים באים

חדשות מעולות!
חסר לי קצת מספר הנוסעים בקרון אז הנה כתבה עתיקה שבה זה כתוב (1700 לקרון בישיבה וכפול מזה בעמידה)
ספונסר - רכבת ישראל הצטיידה בכ-330 קרונועים חשמליים החדשים מדגם סימנס DDEMU (sponser.co.il)
יוצא שרק בעזרת הקרונות האלה רכבת ישראל יכולה להסיע חצי מיליון נוסעים בישיבה, זה המון.
מדובר בשדרוג משמעותי.
 

846

Member
חדשות מעולות!
חסר לי קצת מספר הנוסעים בקרון אז הנה כתבה עתיקה שבה זה כתוב (1700 לקרון בישיבה וכפול מזה בעמידה)
ספונסר - רכבת ישראל הצטיידה בכ-330 קרונועים חשמליים החדשים מדגם סימנס DDEMU (sponser.co.il)
יוצא שרק בעזרת הקרונות האלה רכבת ישראל יכולה להסיע חצי מיליון נוסעים בישיבה, זה המון.
מדובר בשדרוג משמעותי.
התמונות בכתבה צולמו ע"י מתן זילברשטיין חבר ותיק בפורום, כל הכבוד!
 
חדשות מעולות!
חסר לי קצת מספר הנוסעים בקרון אז הנה כתבה עתיקה שבה זה כתוב (1700 לקרון בישיבה וכפול מזה בעמידה)
ספונסר - רכבת ישראל הצטיידה בכ-330 קרונועים חשמליים החדשים מדגם סימנס DDEMU (sponser.co.il)
יוצא שרק בעזרת הקרונות האלה רכבת ישראל יכולה להסיע חצי מיליון נוסעים בישיבה, זה המון.
מדובר בשדרוג משמעותי.
זה לא יעזור כל עוד לא יחשומל הקו הראשי בין באר שבע לנהריה
 

Bus Nerd

Active member
זה לא יעזור לצפון אבל מאוד יעזור לדרום. כמובן העובדה שלא עובדים עכשיו על הצפון היא שערוריה.
עובדים על חשמול במסילת החוף מצפון להרצליה למיטב ידיעתי. הבעיה היא שעיריית חיפה לא מאפשרת לחשמל בתחומה כי הם רוצים שיקוע או מינהור של המסילה וביטול תחנות הרכבת שבמרכז העיר, ולא מוכנים לאפשר לחשמול להתקדם דרך חיפה. בלי חשמול בחיפה לא יהיה ניתן להפעיל רכבות חשמליות מהצפון למרכז (אלא אם ירכשו קטרים היברידיים)
 
עובדים על חשמול במסילת החוף מצפון להרצליה למיטב ידיעתי. הבעיה היא שעיריית חיפה לא מאפשרת לחשמל בתחומה כי הם רוצים שיקוע או מינהור של המסילה וביטול תחנות הרכבת שבמרכז העיר, ולא מוכנים לאפשר לחשמול להתקדם דרך חיפה. בלי חשמול בחיפה לא יהיה ניתן להפעיל רכבות חשמליות מהצפון למרכז (אלא אם ירכשו קטרים היברידיים)
אתמול עברתי שם ולא ראיתי התקדמות של ממש בחשמול מצפון להרצליה. מה שכן, מבחינה סטטוטורית הכול מוכן להתחלה מידית של עבודות, אולי אפילו עד חיפה חוף הכרמל, כך שברגע שיסיימו עם הקו לאשקלון ועם לולאת השרון אין שום ספק שמסילת החוף תהיה הבאה בתור.
האמת שלאחר שקצת בדקתי את הנושא אני קצת יותר מבין את עמדת חיפה. הטענה שהחשמול מכער את הנוף זאת כנראה הסחת דעת, אולי אפילו ספין. הבעיה העיקרית היא שהמסילות בעיר התחתית הונחו בימי המנדט, בגובה הרחוב ובצמוד לבתי מגורים. מעבר לזה שהן מהוות מפגע עירוני, אין מקום להכפיל אותן בשביל רכבות מהירות. במוקדם או במאוחר לא יהיה מנוס מחפירת מנהרה, ובחיפה חוששים שהמנהרה הזאת תנותב כך שתדלג על מרכז העיר, בשביל לחסוך בעלויות. לכן, חיפה מנצלת את ההזדמנות כדי "לכופף ידיים" ולהוציא התחייבות ממשרדי הממשלה שמנהרת הרכבות תעבור במרכז העיר, ובעיקר בקריית הממשלה (משם יש חיבור נוח יותר לכרמלית). בעצם הם תוקעים את כל הצפון בשביל האינטרס העירוני שלהם אבל זה מובן לגמרי. לדעתי זה גם אינטרס לאומי ששירות הרכבות המהיר ישרת את מרכזי המטרופולינים.
 
אתמול עברתי שם ולא ראיתי התקדמות של ממש בחשמול מצפון להרצליה. מה שכן, מבחינה סטטוטורית הכול מוכן להתחלה מידית של עבודות, אולי אפילו עד חיפה חוף הכרמל, כך שברגע שיסיימו עם הקו לאשקלון ועם לולאת השרון אין שום ספק שמסילת החוף תהיה הבאה בתור.
האמת שלאחר שקצת בדקתי את הנושא אני קצת יותר מבין את עמדת חיפה. הטענה שהחשמול מכער את הנוף זאת כנראה הסחת דעת, אולי אפילו ספין. הבעיה העיקרית היא שהמסילות בעיר התחתית הונחו בימי המנדט, בגובה הרחוב ובצמוד לבתי מגורים. מעבר לזה שהן מהוות מפגע עירוני, אין מקום להכפיל אותן בשביל רכבות מהירות. במוקדם או במאוחר לא יהיה מנוס מחפירת מנהרה, ובחיפה חוששים שהמנהרה הזאת תנותב כך שתדלג על מרכז העיר, בשביל לחסוך בעלויות. לכן, חיפה מנצלת את ההזדמנות כדי "לכופף ידיים" ולהוציא התחייבות ממשרדי הממשלה שמנהרת הרכבות תעבור במרכז העיר, ובעיקר בקריית הממשלה (משם יש חיבור נוח יותר לכרמלית). בעצם הם תוקעים את כל הצפון בשביל האינטרס העירוני שלהם אבל זה מובן לגמרי. לדעתי זה גם אינטרס לאומי ששירות הרכבות המהיר ישרת את מרכזי המטרופולינים.
ה"כיפופי ידיים" בסופו של דבר יפגעו רק בהם כי החשמל יגיע אליהם באיחור אם בכלל והמסילה קיימת עם חשמל או בלי חשמל.

אולי בסופו של דבר יעקפו אותם נניח יחברו את רמת דוד עם קריית מוצקין.
 

luckydude

Member
אתמול עברתי שם ולא ראיתי התקדמות של ממש בחשמול מצפון להרצליה. מה שכן, מבחינה סטטוטורית הכול מוכן להתחלה מידית של עבודות, אולי אפילו עד חיפה חוף הכרמל, כך שברגע שיסיימו עם הקו לאשקלון ועם לולאת השרון אין שום ספק שמסילת החוף תהיה הבאה בתור.
האמת שלאחר שקצת בדקתי את הנושא אני קצת יותר מבין את עמדת חיפה. הטענה שהחשמול מכער את הנוף זאת כנראה הסחת דעת, אולי אפילו ספין. הבעיה העיקרית היא שהמסילות בעיר התחתית הונחו בימי המנדט, בגובה הרחוב ובצמוד לבתי מגורים. מעבר לזה שהן מהוות מפגע עירוני, אין מקום להכפיל אותן בשביל רכבות מהירות. במוקדם או במאוחר לא יהיה מנוס מחפירת מנהרה, ובחיפה חוששים שהמנהרה הזאת תנותב כך שתדלג על מרכז העיר, בשביל לחסוך בעלויות. לכן, חיפה מנצלת את ההזדמנות כדי "לכופף ידיים" ולהוציא התחייבות ממשרדי הממשלה שמנהרת הרכבות תעבור במרכז העיר, ובעיקר בקריית הממשלה (משם יש חיבור נוח יותר לכרמלית). בעצם הם תוקעים את כל הצפון בשביל האינטרס העירוני שלהם אבל זה מובן לגמרי. לדעתי זה גם אינטרס לאומי ששירות הרכבות המהיר ישרת את מרכזי המטרופולינים.
למיטב ידיעתי עדיין אין מוכנות להתחלה מיידית של עבודות חשמול מצפון לשפיים. ברכבת מתכוונים להביא את התכנון המפורט של מקטעים מצפון לשפיים לאישור במהלך 2021.

הקטעים שיש עליהם אישור עבודות כרגע הם ההגנה-אשקלון, שפירים-לוד, ולולאת השרון.

מבחינת הסיפור עם חיפה והחישמול הנקודה העיקרית שצריך לזכור זה שעד שיחליטו בדיוק איזו חלופת מנהור רוצים, אישור תוכנית, תכנון מפורט, הפקעות ובנייה ייקח עוד עשור לפחות עד שתהיה שם מסילה ממונהרת. אם יתחילו לחשמל את הרצועה הקיימת מחר יוכלו לסיים תוך כמה חודשים. אולי מגיע לחיפה שיקוע, אבל זה לא בסדר לכבול בין שני הפרוייקטים האלו.
 

luckydude

Member
זה לא יעזור כל עוד לא יחשומל הקו הראשי בין באר שבע לנהריה
שטויות. בוודאי שיעזור.

כל עוד יהיה חישמול מת״א לבנימינה, מסילת השרון, רחובות ואשקלון (שכולם יחושמלו מהר יחסית), ניתן יהיה להפעיל את הקרונועים ברשת הפרברית באיזור המרכז, שם הקרונועים יעילים במיוחד תודות לתאוצה המעולה שלהם.
 
איפה יש מתחם רכבתי במשמר איילון?
 

Ccyclist

Active member
איך התקדמות החישמול בשרון ? לדעתי אחרי החישמול הכי פשוט להריץ רכבות מירושלים לאשקלון אך לקבוע את ראש העין צפון כתחנת וויסות להרצה הרציפה שם ישונה ה"קו" מקו ירושלים - הרצליה - השרון לקו הירקון - חולון - אשקלון. כך לפחות ב 3 הרכבות שיש להן סלוט במסילות 1-2.

אינני יודע אם חישמול יאפשר 5 רכבות לכיוון במסילה השלישית, אבל אם זה המקרה אפשר להריץ 2 רכבות אשקלון - בני ברק - הרצליה בנוסף ל 3 בקו המשולב.

אני חוזה בעיות לקו הדיזל מבאר שבע לאשקלון כי תושבי הנגב המערבי רגילים לרכבת ישירה לתל אביב וההחלטה שלא לחשמל רק עד אשקלון ולחייב שם מעבר תגרור הרבה ביקורת. אני חושב שחישמול דרומה עדיף מהעברת רכבות דיזל במסילה השלישית.
 
איך התקדמות החישמול בשרון ? לדעתי אחרי החישמול הכי פשוט להריץ רכבות מירושלים לאשקלון אך לקבוע את ראש העין צפון כתחנת וויסות להרצה הרציפה שם ישונה ה"קו" מקו ירושלים - הרצליה - השרון לקו הירקון - חולון - אשקלון. כך לפחות ב 3 הרכבות שיש להן סלוט במסילות 1-2.

אינני יודע אם חישמול יאפשר 5 רכבות לכיוון במסילה השלישית, אבל אם זה המקרה אפשר להריץ 2 רכבות אשקלון - בני ברק - הרצליה בנוסף ל 3 בקו המשולב.

אני חוזה בעיות לקו הדיזל מבאר שבע לאשקלון כי תושבי הנגב המערבי רגילים לרכבת ישירה לתל אביב וההחלטה שלא לחשמל רק עד אשקלון ולחייב שם מעבר תגרור הרבה ביקורת. אני חושב שחישמול דרומה עדיף מהעברת רכבות דיזל במסילה השלישית
בסופו של דבר לא תהיה ברירה לחשמל את ההמשך לבאר שבע מיד אחרי אשקלון.
 

Bus Nerd

Active member
בסופו של דבר לא תהיה ברירה לחשמל את ההמשך לבאר שבע מיד אחרי אשקלון.
זה לא בתוכנית הנוכחית. התוכנית הנוכחית היא לפצל את הקו למקטע דיזל (ב"ש-אשקלון) ומקטע חשמלי (אשקלון וצפונה).
אחרי חשמול הקו הפרברי שרון-אשקלון הבאים בתור הם חשמול מסילת החוף (לפחות עד בנימינה) וחשמול הקו הראשי לב"ש.

ברור שבטווח הארוך כדאי לחשמל את כל הרשת, כולל שלוחות מטענים, אבל זה לא יקרה בטווח הקרוב.
 

luckydude

Member
זה לא בתוכנית הנוכחית. התוכנית הנוכחית היא לפצל את הקו למקטע דיזל (ב"ש-אשקלון) ומקטע חשמלי (אשקלון וצפונה).
אחרי חשמול הקו הפרברי שרון-אשקלון הבאים בתור הם חשמול מסילת החוף (לפחות עד בנימינה) וחשמול הקו הראשי לב"ש.

ברור שבטווח הארוך כדאי לחשמל את כל הרשת, כולל שלוחות מטענים, אבל זה לא יקרה בטווח הקרוב.
למיטב ידיעתי מסילת אשקלון - גורל הוכנסה לתכנית החישמול במסגרת הסכם הפשרה עם SEMI והמתמודדות האחרות שהפסידו במכרז החישמול ועתרו על ההפסד שלהן. עם זאת, הקטע הזה אמור להתבצע בשלבים האחרונים של הפרוייקט.
 

Bus Nerd

Active member
איך התקדמות החישמול בשרון ? לדעתי אחרי החישמול הכי פשוט להריץ רכבות מירושלים לאשקלון אך לקבוע את ראש העין צפון כתחנת וויסות להרצה הרציפה שם ישונה ה"קו" מקו ירושלים - הרצליה - השרון לקו הירקון - חולון - אשקלון. כך לפחות ב 3 הרכבות שיש להן סלוט במסילות 1-2.

אינני יודע אם חישמול יאפשר 5 רכבות לכיוון במסילה השלישית, אבל אם זה המקרה אפשר להריץ 2 רכבות אשקלון - בני ברק - הרצליה בנוסף ל 3 בקו המשולב.

אני חוזה בעיות לקו הדיזל מבאר שבע לאשקלון כי תושבי הנגב המערבי רגילים לרכבת ישירה לתל אביב וההחלטה שלא לחשמל רק עד אשקלון ולחייב שם מעבר תגרור הרבה ביקורת. אני חושב שחישמול דרומה עדיף מהעברת רכבות דיזל במסילה השלישית.
לא הבנתי מה היתרון בלאחד בין הקו לירושלים לקו לאשקלון
 

Ccyclist

Active member
לא הבנתי מה היתרון בלאחד בין הקו לירושלים לקו לאשקלון
השארת תדירות גבוהה בלולאת השרון במקום הידרדרות לרכבת כל חצי שעה.

מסילת הירקון תקבל 4-5 רכבות לשעה ממסילה 3.
מסילת השרון תקבל 3 רכבות בכיוון הנכון לשעה - לאיילון דרך הרצליה דרך מסילה 2.

הרכבת או שתי הרכבות שאין להן סלוטים של הקו לירושלים במסילות 1-2 יוכלו או להמשיך במסילות 4-3 ולחייג ברציף 6 בת"א מרכז או להסתיים בהרצליה או ראש העין צפון.

חבל לבזבז רכבות חשמליות שיכולות לתגבר את לולאת השרון, לולאה פרברית שצריכה לפעול בתדירות גבוהה.
 

Bus Nerd

Active member
השארת תדירות גבוהה בלולאת השרון במקום הידרדרות לרכבת כל חצי שעה.

מסילת הירקון תקבל 4-5 רכבות לשעה ממסילה 3.
מסילת השרון תקבל 3 רכבות בכיוון הנכון לשעה - לאיילון דרך הרצליה דרך מסילה 2.

הרכבת או שתי הרכבות שאין להן סלוטים של הקו לירושלים במסילות 1-2 יוכלו או להמשיך במסילות 4-3 ולחייג ברציף 6 בת"א מרכז או להסתיים בהרצליה או ראש העין צפון.

חבל לבזבז רכבות חשמליות שיכולות לתגבר את לולאת השרון, לולאה פרברית שצריכה לפעול בתדירות גבוהה.
רעיון מעניין ויצירתי ולכן אין סיכוי שרכבת ישראל אי פעם תחשוב עליו :)
 
איך התקדמות החישמול בשרון ? לדעתי אחרי החישמול הכי פשוט להריץ רכבות מירושלים לאשקלון אך לקבוע את ראש העין צפון כתחנת וויסות להרצה הרציפה שם ישונה ה"קו" מקו ירושלים - הרצליה - השרון לקו הירקון - חולון - אשקלון. כך לפחות ב 3 הרכבות שיש להן סלוט במסילות 1-2.

אינני יודע אם חישמול יאפשר 5 רכבות לכיוון במסילה השלישית, אבל אם זה המקרה אפשר להריץ 2 רכבות אשקלון - בני ברק - הרצליה בנוסף ל 3 בקו המשולב.

אני חוזה בעיות לקו הדיזל מבאר שבע לאשקלון כי תושבי הנגב המערבי רגילים לרכבת ישירה לתל אביב וההחלטה שלא לחשמל רק עד אשקלון ולחייב שם מעבר תגרור הרבה ביקורת. אני חושב שחישמול דרומה עדיף מהעברת רכבות דיזל במסילה השלישית.
לא בטוח שזו הכוונה. קו כזה ארוך יקשה מאד על שמירת אמינות בקטע ירושלים-ת"א שהוא מאד חשוב לרכבת.
לדעתי הם שומרים את קו ירושלים-הרצליה להארכה עתידית לחיפה חוף הכרמל כי זה הקטע בו יתרכז עיקר מאמץ החישמול בשנת 2021. זה גם הקטע העיקרי שדורש תגבור מבחינת מענה למספר הנוסעים הרב.
את קו אשקלון-שרון-רשל"צ לדעתי ישאירו תפעולית כמו היום, לפחות עד שיבשילו הפרויקטים שהיום כבר נמצאים בעבודה מסילה מזרחית, מסילת 431 ומסילה רביעית באיילון). כשזה יקרה אז ישברו את הלולאה ויבנו את המערך הזה מחדש.

לגבי מסילת העיירות, אני גם חושב שלא יהיה מנוס מלחשמל אותה, אבל אולי מחכים ללחץ הפוליטי שיביא לתקצוב שלה... לחץ שיתחיל כשהם יגלו שמתכוונים לנתק אותם מרכבת ישירה לתל אביב.
 
למעלה