הקרב על אקדח הלייזר בעיצומו

מצב
הנושא נעול.
הקרב על אקדח הלייזר בעיצומו../images/Emo141.gif

הקרב על אקדח הלייזר בעיצומו

הקרב על אקדח הלייזר בעיצומו
זה נוגע לכל אחד. פרטים כאן.
 
חבל לבזבז אנרגיה על מסע כגון זה

הקרב על אקדח הלייזר בעיצומו

הקרב על אקדח הלייזר בעיצומו
זה נוגע לכל אחד. פרטים כאן.
חבל לבזבז אנרגיה על מסע כגון זה
כאשר נהרגים בכבישים יותר אנשים מקורבנות המלחמות ופח"ע!המדינה ותושביה חייבים להתמקד בצורך הדחוף לשים קץ למולך המחריד הזה ע"י - (א) הגברת אכיפת חוקי התנועה; (ב) בניית חלופות תחבורתיות שפויות עבור מי שמעדיפים שלא להיחשף לסכנות שבכבישים; ועוד...
 
דוד יקירי ... ../images/Emo141.gif

חבל לבזבז אנרגיה על מסע כגון זה
כאשר נהרגים בכבישים יותר אנשים מקורבנות המלחמות ופח"ע!המדינה ותושביה חייבים להתמקד בצורך הדחוף לשים קץ למולך המחריד הזה ע"י - (א) הגברת אכיפת חוקי התנועה; (ב) בניית חלופות תחבורתיות שפויות עבור מי שמעדיפים שלא להיחשף לסכנות שבכבישים; ועוד...
דוד יקירי ...

ההשוואה המספרית בין הרוגי התאונות לבין הרוגי המלחמות מקוממת אותי כבר שנים רבות, וקרוב ל-20 שנה אני כותב על זה. זו השוואה דמגוגית, כי איך תשקלל כך-וכך מיליוני ק"מ נסועה מול כך-וכך ימי מלחמה? ואיך תביא בחשבון כי תאונות הדרכים הן חלק ממחיר הקידמה, בעוד שהמלחמות, בין מ´ ברירה, בין מ´ אין-ברירה, הן חלק ממחיר הפיגור? ומה תאמר על כך שבשוויצריה מס´ הרוגי התאונות גדול פי אלף, ערשת אלפים, מיליון ממס´ הרוגי המלחמות ופח"ע? לשיטתך זה אסון מחריד, אבל אני אומר: הלוואי עלינו!!! אז מי שרוצה נימוקים מדוע הקטל בדרכים הוא רעה חולה - זה מיותר, כי אפילו הרוג אחד ב-70 שנה הוא 100% הרוג. אבל מי שרוצה לצמצם את הקטל, שיתחיל לחפש פתרונות יצירתיים יותר, ולא יעלה גירה על עניין האכיפה, אשר טרם הוכח כל מיתאם בינו לבין מניעתן של התאונות. האם מישהו חקר אי-פעם מהי התועלת של השקל השולי, כאשר הוא מושקע באכיפה, או בתשתית? בוא נתחיל מזה. החלופה התחבורתית הכי שפוייה שאני מכיר היא לשבת בבית ולאכול פקסים (רצוי על נייר רגיל, ולא על נייר כימי). ובאשר לקרב על אקדח-הלייזר: משטרת ישראל רוצה לעשות לעצמה חיים קלים: היא קנתה מכשירי-אכיפה זולים אשר כל אחד מהם מחזיר את ההשקעה בו במשמרת-עבודה אחת של שוטר אחד והיא רוצה שכל העולם יקפוץ לדום לפי ה"נקלט וננעל" שלה. חיים ברלב ז"ל בהיותו שר המשטרה אמר שאכיפת המהירות הינה מלאכה קלה ולא-רלוואנטית. נצ"מ איתן בן-יהושע ז"ל בהיותו ראש מחלקת התנועה הורה לעקור מהניידות את מדי-המהירות האלקטרוניים מאותה הסיבה ממש! אבל שוטרים ממשיכים להיפגע וליהרג בהפעילם את המכשיר הזה ועולם כמנהגו!!! כל משטרת ישראל באה "להפגין נוכחות" כל אימת שאמינותו הממל"ז עומדת על הפרק נהיה שם גם אנחנו!!! שבת שלום לך. http://www.quimka.com
 
תודה להתיחסותך!

דוד יקירי ...

ההשוואה המספרית בין הרוגי התאונות לבין הרוגי המלחמות מקוממת אותי כבר שנים רבות, וקרוב ל-20 שנה אני כותב על זה. זו השוואה דמגוגית, כי איך תשקלל כך-וכך מיליוני ק"מ נסועה מול כך-וכך ימי מלחמה? ואיך תביא בחשבון כי תאונות הדרכים הן חלק ממחיר הקידמה, בעוד שהמלחמות, בין מ´ ברירה, בין מ´ אין-ברירה, הן חלק ממחיר הפיגור? ומה תאמר על כך שבשוויצריה מס´ הרוגי התאונות גדול פי אלף, ערשת אלפים, מיליון ממס´ הרוגי המלחמות ופח"ע? לשיטתך זה אסון מחריד, אבל אני אומר: הלוואי עלינו!!! אז מי שרוצה נימוקים מדוע הקטל בדרכים הוא רעה חולה - זה מיותר, כי אפילו הרוג אחד ב-70 שנה הוא 100% הרוג. אבל מי שרוצה לצמצם את הקטל, שיתחיל לחפש פתרונות יצירתיים יותר, ולא יעלה גירה על עניין האכיפה, אשר טרם הוכח כל מיתאם בינו לבין מניעתן של התאונות. האם מישהו חקר אי-פעם מהי התועלת של השקל השולי, כאשר הוא מושקע באכיפה, או בתשתית? בוא נתחיל מזה. החלופה התחבורתית הכי שפוייה שאני מכיר היא לשבת בבית ולאכול פקסים (רצוי על נייר רגיל, ולא על נייר כימי). ובאשר לקרב על אקדח-הלייזר: משטרת ישראל רוצה לעשות לעצמה חיים קלים: היא קנתה מכשירי-אכיפה זולים אשר כל אחד מהם מחזיר את ההשקעה בו במשמרת-עבודה אחת של שוטר אחד והיא רוצה שכל העולם יקפוץ לדום לפי ה"נקלט וננעל" שלה. חיים ברלב ז"ל בהיותו שר המשטרה אמר שאכיפת המהירות הינה מלאכה קלה ולא-רלוואנטית. נצ"מ איתן בן-יהושע ז"ל בהיותו ראש מחלקת התנועה הורה לעקור מהניידות את מדי-המהירות האלקטרוניים מאותה הסיבה ממש! אבל שוטרים ממשיכים להיפגע וליהרג בהפעילם את המכשיר הזה ועולם כמנהגו!!! כל משטרת ישראל באה "להפגין נוכחות" כל אימת שאמינותו הממל"ז עומדת על הפרק נהיה שם גם אנחנו!!! שבת שלום לך. http://www.quimka.com
תודה להתיחסותך!
ראשית, יש להבהיר שאותה השוואה שאתה מכנה "דמגוגיה" אינה מתיימרת להיות ניתוח סטטיסטי-מדעי, אלא אמצעי המחשה בעלמא. כדאי מאוד שנלמד ממדינות כמו אוסטרליה, בריטניה, ושוודיה, בהן לא משלימים עם הרג בכבישים כ"קרבנות הקידמה", אלא הצליחו להוריד את עקומת הקטל בעשרות אחוזים ע"י אכיפה ועוד ידם נטויה. שם קיבלו את העקרון המבוסס על חוקי הפיזיקה והרפואה, לפיו "!SPEED KILLS, SO KILL YOUR SPEED" אין ויכוח על כך ש- (א) המשטרה (כמו גופים ממשלתיים אחרים) מחפשת פתרונות קלים מתחת לפנס; (ב) מדינת ישראל נמצאת בפיגור עצום בהשקעה בתשתיות, במיוחד החלופה הציבורית-מסילתית, שהוכחה כבטוחה לאין שעור מהכביש. צריך לבנות תכנית ממלכתית ארוכת-טווח מסודרת ומאוזנת שתשלב את המרכיבים הנכונים של אכיפה ובניית תשתיות - אותם מרכיבים שהוכיחו עצמם במקומות אחרים...
 
על כך בדיוק נפשי בוכיה, דוד ../images/Emo141.gif

תודה להתיחסותך!
ראשית, יש להבהיר שאותה השוואה שאתה מכנה "דמגוגיה" אינה מתיימרת להיות ניתוח סטטיסטי-מדעי, אלא אמצעי המחשה בעלמא. כדאי מאוד שנלמד ממדינות כמו אוסטרליה, בריטניה, ושוודיה, בהן לא משלימים עם הרג בכבישים כ"קרבנות הקידמה", אלא הצליחו להוריד את עקומת הקטל בעשרות אחוזים ע"י אכיפה ועוד ידם נטויה. שם קיבלו את העקרון המבוסס על חוקי הפיזיקה והרפואה, לפיו "!SPEED KILLS, SO KILL YOUR SPEED" אין ויכוח על כך ש- (א) המשטרה (כמו גופים ממשלתיים אחרים) מחפשת פתרונות קלים מתחת לפנס; (ב) מדינת ישראל נמצאת בפיגור עצום בהשקעה בתשתיות, במיוחד החלופה הציבורית-מסילתית, שהוכחה כבטוחה לאין שעור מהכביש. צריך לבנות תכנית ממלכתית ארוכת-טווח מסודרת ומאוזנת שתשלב את המרכיבים הנכונים של אכיפה ובניית תשתיות - אותם מרכיבים שהוכיחו עצמם במקומות אחרים...
על כך בדיוק נפשי בוכיה, דוד

עקרונית אין לי ויכוח אתך - אלא על הדמגוגיה, על אותו "אמצעי המחשה בעלמא" - שהוא המקומם אותי, הן משום שאין הוא יכול להיכנס לקריטריונים של השקלול (שהם יותר ערכיים-ציבוריים-פוליטיים מאשר מקצועיים), והן משום שמצבה ה"יחסי" של הבטיחות בדרכים "ישתפר" ככל שיעלה מספר הרוגי המלחמה. אין זה נכון שהמספרים שנתת אינם מתיימרים להיות "ניתוח סטטיסטי מדעי", כי הם אכן סטטיסטיקה מלאה ומדוייקת, אבל היא סטטיסטיקה לא רלוואנטית, המאפשרת לקברניטי התעבורה שלנו להתרווח בהנאה על כורסותיהם ככל שהמצב הבטחוני מחמיר (ואם כך - מדוע שהם יחתרו לשלום?! ובאשר למיתאם בין האכיפה לבין הבטיחות בדרכים - זה עדיין מצריך הוכחה, ואם תקרא בעיוןל את ספרי "יקחו ממך את הרשיון" (כניסה מדף השער של האתר של קימקא, הקלק על התמונה).
 
אין לי ענין לקומם אותך

על כך בדיוק נפשי בוכיה, דוד

עקרונית אין לי ויכוח אתך - אלא על הדמגוגיה, על אותו "אמצעי המחשה בעלמא" - שהוא המקומם אותי, הן משום שאין הוא יכול להיכנס לקריטריונים של השקלול (שהם יותר ערכיים-ציבוריים-פוליטיים מאשר מקצועיים), והן משום שמצבה ה"יחסי" של הבטיחות בדרכים "ישתפר" ככל שיעלה מספר הרוגי המלחמה. אין זה נכון שהמספרים שנתת אינם מתיימרים להיות "ניתוח סטטיסטי מדעי", כי הם אכן סטטיסטיקה מלאה ומדוייקת, אבל היא סטטיסטיקה לא רלוואנטית, המאפשרת לקברניטי התעבורה שלנו להתרווח בהנאה על כורסותיהם ככל שהמצב הבטחוני מחמיר (ואם כך - מדוע שהם יחתרו לשלום?! ובאשר למיתאם בין האכיפה לבין הבטיחות בדרכים - זה עדיין מצריך הוכחה, ואם תקרא בעיוןל את ספרי "יקחו ממך את הרשיון" (כניסה מדף השער של האתר של קימקא, הקלק על התמונה).
אין לי ענין לקומם אותך
אלא לקיים דיון ציבורי בנושא כאוב ביותר. בסך הכול שנינו, ובטוחני גם שאר חברי הפורום, מסכימים שכל פגיעה בנפש בכביש מיותרת, כשם שכל קרבן פעולת איבה מיותר. המאבק בשתי המכות עובר דרך מקצוענות. הואיל ואנחנו בפורום העוסק בתחבורה והפיכתה לבטוחה, שפויה, וידידותית יותר, אנו מתמקדים בתחום הזה. אני בשמחה אקרא את תרומתך החשובה לנושא. מהתרשמות שטחית ראשונית אני מבין שאתה מתאר את חוסר המקצוענות של מוסדות שלטון ושיפוט ותהליכי קבלת החלטות בארץ. כוונתי גם להסתכל קדימה ולדרוש מהשלטונות/לאלצם (טרם הספקתי לראות כיצד אתה מציע זאת בספר) לגבש תכניות המבוססות, בין היתר, על פעולות חיוביות שכבר יושמו בהצלחה במקומות אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה