הקפצה מגן חובה לכיתה ב'

מצב
הנושא נעול.

xyx989

New member
הקפצה מגן חובה לכיתה ב'

הקפצה מגן חובה לכיתה ב'
שלום לכולם, הנני הורה לילד בן 5 וחצי, והינו קורא כותב פותר תרגילי חשבון ברמה של סוף כיתה ב'. והחל לקרוא אנגלית. האם נכון הוא להעביר את הילד איבחון אצל פסיכולוג חברתי וע"פ זאת לקבוע האם הוא כך יכול לקפוץ ישירות לכיתה ב', או אם "שיפשוף קל" בכיתה א' ואז תוך 3 חודשים לכיתה ב'. אני דיי טרוד בעניין?
 

אגוזים1

New member
אני חושבת

הקפצה מגן חובה לכיתה ב'
שלום לכולם, הנני הורה לילד בן 5 וחצי, והינו קורא כותב פותר תרגילי חשבון ברמה של סוף כיתה ב'. והחל לקרוא אנגלית. האם נכון הוא להעביר את הילד איבחון אצל פסיכולוג חברתי וע"פ זאת לקבוע האם הוא כך יכול לקפוץ ישירות לכיתה ב', או אם "שיפשוף קל" בכיתה א' ואז תוך 3 חודשים לכיתה ב'. אני דיי טרוד בעניין?
אני חושבת
שאם בכל מקרה אתם שוקלים הדלגה (עכשיו או אחרי "שיפשוף קל") הרי במילא תצטרכו איבחון פסיכולוגי. לכן אין שום מניעה לדעתי לבצע את האיבחון עכשיו וזאת בלי קשר כרגע להחלטה האם להדליג עכשיו או לא...
 
אצל פסיכולוג חברתי בטח שלא

הקפצה מגן חובה לכיתה ב'
שלום לכולם, הנני הורה לילד בן 5 וחצי, והינו קורא כותב פותר תרגילי חשבון ברמה של סוף כיתה ב'. והחל לקרוא אנגלית. האם נכון הוא להעביר את הילד איבחון אצל פסיכולוג חברתי וע"פ זאת לקבוע האם הוא כך יכול לקפוץ ישירות לכיתה ב', או אם "שיפשוף קל" בכיתה א' ואז תוך 3 חודשים לכיתה ב'. אני דיי טרוד בעניין?
אצל פסיכולוג חברתי בטח שלא
אצל פסיכולוג חינוכי
כמו שכבר נאמר - אבחון בכל מקרה תצטרכו בשביל הדלגה, עם או בלי שפשוף קל. אבל, נסה לחשוב, למה בעצם אתם רוצים להקפיץ? בגלל ההתקדמות שלו? אם הוא כבר מתחיל לקרוא אנגלית, וכבר ברמה של סוף כיתה ב' בחשבון - מה זה יפתור?
 

אגוזים1

New member
האמת...

אצל פסיכולוג חברתי בטח שלא
אצל פסיכולוג חינוכי
כמו שכבר נאמר - אבחון בכל מקרה תצטרכו בשביל הדלגה, עם או בלי שפשוף קל. אבל, נסה לחשוב, למה בעצם אתם רוצים להקפיץ? בגלל ההתקדמות שלו? אם הוא כבר מתחיל לקרוא אנגלית, וכבר ברמה של סוף כיתה ב' בחשבון - מה זה יפתור?
האמת...
עוד לא הצלחתי להבין איך הורים יודעים באיזו רמה נמצא ילדם
... אני עוד לא ממש הצלחתי להבין מה היא בעצם יודעת ומה לא
... סתם לדוגמא, כשהיא הייתה בגן האחיין שלי (עולה לכיתה ג') עשה איתי עבודה לבית הספר - משחק חשבוני (עשינו מלחמה שבמקום ציורים של קלפים יש תרגילי כפל). חלק מהקלפים נשארו אצלנו וביתי בקשה לשחק איתם מלחמה. עד אז היא לא הכירה את המושג כפל... חילקנו את הקלפים ביננו ויצאו כל מני כפולות פשוטות (1*6 , 2*8, 3*5) בסוף יצא 7*7. אמרתי לה שזה מאוד קשה אז שתקח את הזמן ותענה מתי שיתחשק לה. אחרי כמה זמן היא אמרה לי 49!!! שאלתי אותה איך היא הגיעה לזה. אז היא הסבירה: "3*7 זה 21, 21 ועוד 21 זה 42 ואז פשוט מוסיפים עוד 7 וזה יוצא 49" כלומר, מלבד היכולת לשלוף בע"פ את לוח הכפל, ההבנה של המושג כפל הייתה שם בלי שהוסבר לה (חוץ מלהגיד שכפל זה פעמים), בלי שהיא תרגלה, בלי כלום. אז עכשיו השאלה. האם רגע לפני שהיא ביקשה לשחק במשחק הזה היא ידעה או לא ידעה כפל??? באיזו "רמה" היא הייתה? ואגב, כך היה גם עם שברים... כלומר, עד שלא עולה בדעתי לשאול אותה משהו אין לי שום דרך לדעת אם היא יודעת את זה או לא... מצד שני, טכניקה ושיטות אין לה בכלל. כך לדוגמא היא לא ידעה חיבור במאונך עד שחברה (גדולה) שלה באה אליה ולימדה אותה. גם חיבור של שברים או כפל עם שברים היא מבצעת לפי ההגיון (שלה) ולא בעזרת שיטות (מכנה משותף וכדומה) אז מהבחינה הזאת היא ממש לא ב"רמת" הכיתה שאמורה לבצע את התרגילים הללו... בקיצור... מסובך
...
 
בחלק מהמשפחות יש מורים...

האמת...
עוד לא הצלחתי להבין איך הורים יודעים באיזו רמה נמצא ילדם
... אני עוד לא ממש הצלחתי להבין מה היא בעצם יודעת ומה לא
... סתם לדוגמא, כשהיא הייתה בגן האחיין שלי (עולה לכיתה ג') עשה איתי עבודה לבית הספר - משחק חשבוני (עשינו מלחמה שבמקום ציורים של קלפים יש תרגילי כפל). חלק מהקלפים נשארו אצלנו וביתי בקשה לשחק איתם מלחמה. עד אז היא לא הכירה את המושג כפל... חילקנו את הקלפים ביננו ויצאו כל מני כפולות פשוטות (1*6 , 2*8, 3*5) בסוף יצא 7*7. אמרתי לה שזה מאוד קשה אז שתקח את הזמן ותענה מתי שיתחשק לה. אחרי כמה זמן היא אמרה לי 49!!! שאלתי אותה איך היא הגיעה לזה. אז היא הסבירה: "3*7 זה 21, 21 ועוד 21 זה 42 ואז פשוט מוסיפים עוד 7 וזה יוצא 49" כלומר, מלבד היכולת לשלוף בע"פ את לוח הכפל, ההבנה של המושג כפל הייתה שם בלי שהוסבר לה (חוץ מלהגיד שכפל זה פעמים), בלי שהיא תרגלה, בלי כלום. אז עכשיו השאלה. האם רגע לפני שהיא ביקשה לשחק במשחק הזה היא ידעה או לא ידעה כפל??? באיזו "רמה" היא הייתה? ואגב, כך היה גם עם שברים... כלומר, עד שלא עולה בדעתי לשאול אותה משהו אין לי שום דרך לדעת אם היא יודעת את זה או לא... מצד שני, טכניקה ושיטות אין לה בכלל. כך לדוגמא היא לא ידעה חיבור במאונך עד שחברה (גדולה) שלה באה אליה ולימדה אותה. גם חיבור של שברים או כפל עם שברים היא מבצעת לפי ההגיון (שלה) ולא בעזרת שיטות (מכנה משותף וכדומה) אז מהבחינה הזאת היא ממש לא ב"רמת" הכיתה שאמורה לבצע את התרגילים הללו... בקיצור... מסובך
...
בחלק מהמשפחות יש מורים...
כאשר ילד מראה הבנה ושליטה מיד לאחר שהוסבר לו המינוח ללא צורך בתרגול, ברור שהוא עומד בדרישת הרמה. גם לי אין טכניקה ושיטות (אולי יש, אבל אני לא משתמשת בהן).
 

ציפי ג

New member
איך ידעתי?

האמת...
עוד לא הצלחתי להבין איך הורים יודעים באיזו רמה נמצא ילדם
... אני עוד לא ממש הצלחתי להבין מה היא בעצם יודעת ומה לא
... סתם לדוגמא, כשהיא הייתה בגן האחיין שלי (עולה לכיתה ג') עשה איתי עבודה לבית הספר - משחק חשבוני (עשינו מלחמה שבמקום ציורים של קלפים יש תרגילי כפל). חלק מהקלפים נשארו אצלנו וביתי בקשה לשחק איתם מלחמה. עד אז היא לא הכירה את המושג כפל... חילקנו את הקלפים ביננו ויצאו כל מני כפולות פשוטות (1*6 , 2*8, 3*5) בסוף יצא 7*7. אמרתי לה שזה מאוד קשה אז שתקח את הזמן ותענה מתי שיתחשק לה. אחרי כמה זמן היא אמרה לי 49!!! שאלתי אותה איך היא הגיעה לזה. אז היא הסבירה: "3*7 זה 21, 21 ועוד 21 זה 42 ואז פשוט מוסיפים עוד 7 וזה יוצא 49" כלומר, מלבד היכולת לשלוף בע"פ את לוח הכפל, ההבנה של המושג כפל הייתה שם בלי שהוסבר לה (חוץ מלהגיד שכפל זה פעמים), בלי שהיא תרגלה, בלי כלום. אז עכשיו השאלה. האם רגע לפני שהיא ביקשה לשחק במשחק הזה היא ידעה או לא ידעה כפל??? באיזו "רמה" היא הייתה? ואגב, כך היה גם עם שברים... כלומר, עד שלא עולה בדעתי לשאול אותה משהו אין לי שום דרך לדעת אם היא יודעת את זה או לא... מצד שני, טכניקה ושיטות אין לה בכלל. כך לדוגמא היא לא ידעה חיבור במאונך עד שחברה (גדולה) שלה באה אליה ולימדה אותה. גם חיבור של שברים או כפל עם שברים היא מבצעת לפי ההגיון (שלה) ולא בעזרת שיטות (מכנה משותף וכדומה) אז מהבחינה הזאת היא ממש לא ב"רמת" הכיתה שאמורה לבצע את התרגילים הללו... בקיצור... מסובך
...
איך ידעתי?
כי יש לי ילד שגדול ממנו בשלושה מחזורים. את החומר שהגדול למד הוא כבר ידע. כך שהכשהוא היה באלף הוא ידע חומר של דלת. לא שלט בכל הרזים, לא בטכניקות שונות, לא בסדר, וכד' אבל כן הבין את הכללים והחוקים. ואז עשתה לו המנחה של חשבון אבחון, ויצא שהוא ברמה של ה. כך ידענו.
 

אגוזים1

New member
ציפי יש לי שאלה

איך ידעתי?
כי יש לי ילד שגדול ממנו בשלושה מחזורים. את החומר שהגדול למד הוא כבר ידע. כך שהכשהוא היה באלף הוא ידע חומר של דלת. לא שלט בכל הרזים, לא בטכניקות שונות, לא בסדר, וכד' אבל כן הבין את הכללים והחוקים. ואז עשתה לו המנחה של חשבון אבחון, ויצא שהוא ברמה של ה. כך ידענו.
ציפי יש לי שאלה
אם מוצאים שהרמה היא של כיתה מסויימת אבל כמו שאמרת חסרות טכניקות ושיטות פיתרון (מקובלות) איך בעצם עובדים איתם?
 

ציפי ג

New member
הוא נאלץ לרכוש אותן

ציפי יש לי שאלה
אם מוצאים שהרמה היא של כיתה מסויימת אבל כמו שאמרת חסרות טכניקות ושיטות פיתרון (מקובלות) איך בעצם עובדים איתם?
הוא נאלץ לרכוש אותן
לדוגמא סוגריים. הוא היה חייב ללמוד לעבוד עם סוגריים. הוא פשוט רץ על חוברות לימוד עצמיות.
 

I am ADiDi

New member
קל לדעת כשיש אחים גדולים

האמת...
עוד לא הצלחתי להבין איך הורים יודעים באיזו רמה נמצא ילדם
... אני עוד לא ממש הצלחתי להבין מה היא בעצם יודעת ומה לא
... סתם לדוגמא, כשהיא הייתה בגן האחיין שלי (עולה לכיתה ג') עשה איתי עבודה לבית הספר - משחק חשבוני (עשינו מלחמה שבמקום ציורים של קלפים יש תרגילי כפל). חלק מהקלפים נשארו אצלנו וביתי בקשה לשחק איתם מלחמה. עד אז היא לא הכירה את המושג כפל... חילקנו את הקלפים ביננו ויצאו כל מני כפולות פשוטות (1*6 , 2*8, 3*5) בסוף יצא 7*7. אמרתי לה שזה מאוד קשה אז שתקח את הזמן ותענה מתי שיתחשק לה. אחרי כמה זמן היא אמרה לי 49!!! שאלתי אותה איך היא הגיעה לזה. אז היא הסבירה: "3*7 זה 21, 21 ועוד 21 זה 42 ואז פשוט מוסיפים עוד 7 וזה יוצא 49" כלומר, מלבד היכולת לשלוף בע"פ את לוח הכפל, ההבנה של המושג כפל הייתה שם בלי שהוסבר לה (חוץ מלהגיד שכפל זה פעמים), בלי שהיא תרגלה, בלי כלום. אז עכשיו השאלה. האם רגע לפני שהיא ביקשה לשחק במשחק הזה היא ידעה או לא ידעה כפל??? באיזו "רמה" היא הייתה? ואגב, כך היה גם עם שברים... כלומר, עד שלא עולה בדעתי לשאול אותה משהו אין לי שום דרך לדעת אם היא יודעת את זה או לא... מצד שני, טכניקה ושיטות אין לה בכלל. כך לדוגמא היא לא ידעה חיבור במאונך עד שחברה (גדולה) שלה באה אליה ולימדה אותה. גם חיבור של שברים או כפל עם שברים היא מבצעת לפי ההגיון (שלה) ולא בעזרת שיטות (מכנה משותף וכדומה) אז מהבחינה הזאת היא ממש לא ב"רמת" הכיתה שאמורה לבצע את התרגילים הללו... בקיצור... מסובך
...
קל לדעת כשיש אחים גדולים
למשל, לאפרוח יש אחות גדולה ממנו ב3 שנים, וכשאני יושבת איתה על שיעורי ביית אני רואה שהוא מייד מבין ויכול להסביר ולעזור לה עם החומר (והיא נחשבת לתלמידה טובה...) וקרה מקרה מביך בשנה שעברה כשהוא היה בגן ואצלה למדו שברים, וחברה שלה לא הבינה כלום והוא הסביר לה.... אז אני מניחה שהיום (מסיים א') הוא בערך יודע כמו אחותו הגדולה (שמסיימת ד'), וזו הנחה דיי מבוססת. האמת שלדעתי הוא יכול יותר - אבל אין לו הזדמנות לדעת יותר, כי בעצם הוא לומד בעיקר מלשבת לידה כשהיא מכינה שעורים. אני גם לא מעודדת אותו לדעת יותר, כי חשוב לי יותר לעבוד על הכישורים החברתיים ויכולות שאין לו בכלל (למשל - לא לצעוק את התשובה ששאלתי את אחותו ולהפריע לה לחשוב, הוא בד"כ עונה ראשון וצועק את התשובה המון פעמים וזה ממש מציק!) מיכל
 

אגוזים1

New member
טוב, אצלנו היא הבכורה...

קל לדעת כשיש אחים גדולים
למשל, לאפרוח יש אחות גדולה ממנו ב3 שנים, וכשאני יושבת איתה על שיעורי ביית אני רואה שהוא מייד מבין ויכול להסביר ולעזור לה עם החומר (והיא נחשבת לתלמידה טובה...) וקרה מקרה מביך בשנה שעברה כשהוא היה בגן ואצלה למדו שברים, וחברה שלה לא הבינה כלום והוא הסביר לה.... אז אני מניחה שהיום (מסיים א') הוא בערך יודע כמו אחותו הגדולה (שמסיימת ד'), וזו הנחה דיי מבוססת. האמת שלדעתי הוא יכול יותר - אבל אין לו הזדמנות לדעת יותר, כי בעצם הוא לומד בעיקר מלשבת לידה כשהיא מכינה שעורים. אני גם לא מעודדת אותו לדעת יותר, כי חשוב לי יותר לעבוד על הכישורים החברתיים ויכולות שאין לו בכלל (למשל - לא לצעוק את התשובה ששאלתי את אחותו ולהפריע לה לחשוב, הוא בד"כ עונה ראשון וצועק את התשובה המון פעמים וזה ממש מציק!) מיכל
טוב, אצלנו היא הבכורה...
אז אין את ה"בעיה" הזו
... בכל אופן, אני מניחה שבדרך הזו בעצם יודעים את הרמה המינימלית שלהם לא??? אבל בטח לא את המקסימום... האמת, אני אפילו לא יודעת מה לשאול בכדי לדעת
...
 

Forum User

New member
לעניות דעתי: לבדוק בשלות רגשית

הקפצה מגן חובה לכיתה ב'
שלום לכולם, הנני הורה לילד בן 5 וחצי, והינו קורא כותב פותר תרגילי חשבון ברמה של סוף כיתה ב'. והחל לקרוא אנגלית. האם נכון הוא להעביר את הילד איבחון אצל פסיכולוג חברתי וע"פ זאת לקבוע האם הוא כך יכול לקפוץ ישירות לכיתה ב', או אם "שיפשוף קל" בכיתה א' ואז תוך 3 חודשים לכיתה ב'. אני דיי טרוד בעניין?
לעניות דעתי: לבדוק בשלות רגשית
ילד צעיר, שאינו בשל רגשית לחברת ילדים שעשויים להיות בוגרים ממנו בשנתיים שלמות יסבול מכך יותר מאשר ירוויח מההדלגה.
 
מה גם שלא לגמרי ברור (לי לפחות)

לעניות דעתי: לבדוק בשלות רגשית
ילד צעיר, שאינו בשל רגשית לחברת ילדים שעשויים להיות בוגרים ממנו בשנתיים שלמות יסבול מכך יותר מאשר ירוויח מההדלגה.
מה גם שלא לגמרי ברור (לי לפחות)
מה הוא ירוויח.
 
אני בעניין ה"שפשוף הקל"

הקפצה מגן חובה לכיתה ב'
שלום לכולם, הנני הורה לילד בן 5 וחצי, והינו קורא כותב פותר תרגילי חשבון ברמה של סוף כיתה ב'. והחל לקרוא אנגלית. האם נכון הוא להעביר את הילד איבחון אצל פסיכולוג חברתי וע"פ זאת לקבוע האם הוא כך יכול לקפוץ ישירות לכיתה ב', או אם "שיפשוף קל" בכיתה א' ואז תוך 3 חודשים לכיתה ב'. אני דיי טרוד בעניין?
אני בעניין ה"שפשוף הקל"
בחיאת אל תעשו את זה לילד שלכם עברתי את זה על בשרי לפני כך וכך שנים זה אסון מבחינה חברתית להגיע לכתה ב' מגובשת באמצע השנה ביחוד אם אתה "קטן וחכם" עדיף שיתחיל איתם ישר בתחילת השנה אז תמיד יש כמה תלמידים חדשים וזה פחות בולט ופחות "מסמן" את הילד שלך. ובאופן אישי אני בכלל נגד הדלגה מכל סוג שהוא, עדיף שישתעמם בחברת בני גילו בכתה א' ויעשיר את חוויות הלימודים בחוגי אחה"צ ואח"כ בחוגי מחוננים מאשר שיבלה כל הזמן בחברת ילדים שגדולים ממנו בשנה וחצי.
 
השאלה היא

אני בעניין ה"שפשוף הקל"
בחיאת אל תעשו את זה לילד שלכם עברתי את זה על בשרי לפני כך וכך שנים זה אסון מבחינה חברתית להגיע לכתה ב' מגובשת באמצע השנה ביחוד אם אתה "קטן וחכם" עדיף שיתחיל איתם ישר בתחילת השנה אז תמיד יש כמה תלמידים חדשים וזה פחות בולט ופחות "מסמן" את הילד שלך. ובאופן אישי אני בכלל נגד הדלגה מכל סוג שהוא, עדיף שישתעמם בחברת בני גילו בכתה א' ויעשיר את חוויות הלימודים בחוגי אחה"צ ואח"כ בחוגי מחוננים מאשר שיבלה כל הזמן בחברת ילדים שגדולים ממנו בשנה וחצי.
השאלה היא
בחברת מי יהיה לילד טוב יותר. יש ילדים שטוב להם יותר דווקא בחברת הגדולים יותר.
 
הדשא של השכן...

אני בעניין ה"שפשוף הקל"
בחיאת אל תעשו את זה לילד שלכם עברתי את זה על בשרי לפני כך וכך שנים זה אסון מבחינה חברתית להגיע לכתה ב' מגובשת באמצע השנה ביחוד אם אתה "קטן וחכם" עדיף שיתחיל איתם ישר בתחילת השנה אז תמיד יש כמה תלמידים חדשים וזה פחות בולט ופחות "מסמן" את הילד שלך. ובאופן אישי אני בכלל נגד הדלגה מכל סוג שהוא, עדיף שישתעמם בחברת בני גילו בכתה א' ויעשיר את חוויות הלימודים בחוגי אחה"צ ואח"כ בחוגי מחוננים מאשר שיבלה כל הזמן בחברת ילדים שגדולים ממנו בשנה וחצי.
הדשא של השכן...
ההכללה "עדיף שישתעמם בחברת בני גילו בכתה א' ויעשיר את חוויות הלימודים בחוגי אחה"צ ואח"כ בחוגי מחוננים מאשר שיבלה כל הזמן בחברת ילדים שגדולים ממנו בשנה וחצי" ודאי אינה מתאימה לכוולם. הבת שלי סבלה כלכך בכתה א', עד שהפסיקה לתפקד לחלוטין ופתחה תופעות פסיכוסומטיות. רק אחרי שהודלגה נהיה שקט. נכון שגם להחלטה כזו יש מחיר, אבל ההכללה שהמחיר הזה גבוה מידי והאלטרנטיבה עדיפה תמיד - אינה במקומה.
 
צודקת

הדשא של השכן...
ההכללה "עדיף שישתעמם בחברת בני גילו בכתה א' ויעשיר את חוויות הלימודים בחוגי אחה"צ ואח"כ בחוגי מחוננים מאשר שיבלה כל הזמן בחברת ילדים שגדולים ממנו בשנה וחצי" ודאי אינה מתאימה לכוולם. הבת שלי סבלה כלכך בכתה א', עד שהפסיקה לתפקד לחלוטין ופתחה תופעות פסיכוסומטיות. רק אחרי שהודלגה נהיה שקט. נכון שגם להחלטה כזו יש מחיר, אבל ההכללה שהמחיר הזה גבוה מידי והאלטרנטיבה עדיפה תמיד - אינה במקומה.
צודקת
דיברתי מהמקום של הכאב הפרטי שלי
 

ציפי ג

New member
לאבחן

הקפצה מגן חובה לכיתה ב'
שלום לכולם, הנני הורה לילד בן 5 וחצי, והינו קורא כותב פותר תרגילי חשבון ברמה של סוף כיתה ב'. והחל לקרוא אנגלית. האם נכון הוא להעביר את הילד איבחון אצל פסיכולוג חברתי וע"פ זאת לקבוע האם הוא כך יכול לקפוץ ישירות לכיתה ב', או אם "שיפשוף קל" בכיתה א' ואז תוך 3 חודשים לכיתה ב'. אני דיי טרוד בעניין?
לאבחן
ואז להיות יותר חכם. רק לדעת שאת הבוחר בחירה הנמצאת בד"כ בקטגורית הרע במיעוטו ולא בחירה הנמצאת בקטגורית הטוב ביותר.
 

xyx989

New member
אתם עוזרים מאוד.האיבחון יתקיים בי..

הקפצה מגן חובה לכיתה ב'
שלום לכולם, הנני הורה לילד בן 5 וחצי, והינו קורא כותב פותר תרגילי חשבון ברמה של סוף כיתה ב'. והחל לקרוא אנגלית. האם נכון הוא להעביר את הילד איבחון אצל פסיכולוג חברתי וע"פ זאת לקבוע האם הוא כך יכול לקפוץ ישירות לכיתה ב', או אם "שיפשוף קל" בכיתה א' ואז תוך 3 חודשים לכיתה ב'. אני דיי טרוד בעניין?
אתם עוזרים מאוד.האיבחון יתקיים בי..
הילד יעבור איבחון ביום שישי הקרוב , קרי בעוד יומיים. האם יש לכם עצות מועילות, כדיי לצמצם למינימום את ההשפעה השלילית של האיבחון, במידה שיש כזו. ושוב כל הערה מחשבה שיש בה לעזור, אנא שתפו אותי. תודה.
 

אגוזים1

New member
אצלנו לא הייתה השפעה שלילית

אתם עוזרים מאוד.האיבחון יתקיים בי..
הילד יעבור איבחון ביום שישי הקרוב , קרי בעוד יומיים. האם יש לכם עצות מועילות, כדיי לצמצם למינימום את ההשפעה השלילית של האיבחון, במידה שיש כזו. ושוב כל הערה מחשבה שיש בה לעזור, אנא שתפו אותי. תודה.
אצלנו לא הייתה השפעה שלילית
בכלל... להיפך, היא מאוד נהנתה. תראי, קודם כל היא לא הייתה מודעת לכל הדילמות לפני האיבחון כך שהאיבחון לא היה כזה משמעותי עבורה. (בדרך כלל כשמדברים המון על משהו הוא מאבד את הפרופורציות האמיתיות שלו) דבר שני, אנחנו הצגנו לה את האיבחון כדרך למצוא נקודות קושי ונקודות חוזק כאשר הדרך בה זה מושג זה ע"י משחקים או חידות מעניינות (ונתתי לה דוגמאות מחיי היום יום בהם יש דברים שהולכים לה מאוד בקלות ויש דברים בהם היא מתקשה ואמרתי שאולי זה יכול להסביר חלק מהדברים). אמרתי לה שנראה לי שיהיה לה נחמד (היא מאוד אוהבת את הדברים הללו) ופשוט עשינו מזה מין יום כיף כזה. רק לציין שהיא הייתה בת שמונה כך שאני לא יודעת עד כמה הדרך הזו מתאימה לילד בן חמש וחצי. בכל מקרה, אני אישית לא הייתי מזכירה בכלל בכלל את נושא ההדלגה, בטח לא לפני שתקבלו את תוצאות האיבחון...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה