הקמבאק של החורף-עדכוני ערב

  • פותח הנושא m70
  • פורסם בתאריך

DrunkGoat

New member
מהמפות שהבאתי אפשר להבין להפך.

גרדיינט חלש זה לא דבר רע לחוף. אולי בהרים הוא מקטין את השפעת האורוגרפיה, או מעלים אותה כליל, אבל בהנחה והרוח תהיה מערבית מספיק גם ליהודה ושומרון יגיעו משקעים בלי גרדיינט לחץ גדול.
 

הנילוס

New member
שוב אתה מפספס דרנקי..

בוא נקח מקרה בו ישנו שקע רום כמו שהיה לנו שבוע שעבר. להרים במקרה הזה זה לא כ"כ משנה מאיפה תבוא הרוח. בהנחה ויש בועת לחות בשכבות הבינוניות אזי גם רוח שמגיעה ממזרח, יורדת לעמקים, מגיעה להרים מהחלק המזרחי, עולה למעלה למרות שהיא יבשה. עצם נוכחות כיס לחות באותו מקום גם הרוח היבשה הזו בעת עליית תתקרר וכשתגיע לנקודה הראשונה בה יש לחות, יתפתח גם העננים. כך שלא תמיד ההר חייב רוח מן הים כדי לייצר עננים.
 

DrunkGoat

New member
אני לא מבין למה אתה מסביר לי..

על אורוגרפיה עכשיו. בוא נחזור להתחלה. אתה אמרת שלא יתכנו משקעים רציניים בישראל ללא תמיכה משמעותית יותר בקרקע וללא זרימה ימית ארוכה. אני הבאתי מספר מפות שסותרות את הטענה הזו, ואז אתה התחלת לדבר על אי"ס ועל אורוגרפיה. אז למה אני זה שמפספס את הנקודה?
 

הנילוס

New member
איפה אני רשמתי דבר כזה?

סה"כ התייחסתי ספציפית למפה שצורפה מבלי להתייחס למשקעים בהרחבה. מחסור במשקעים נגרם מגורמים רבים ולא רק מתצורה בקרקע. ואתה זה שרשמת בהודעה האחרונה שחולשה או מחסור ברוח מערבית אולי טוב לחוף אבל לא להרים. שטויות.
 

DrunkGoat

New member
זה בהחלט לא מה שכתבתי..

כתבתי שרוח חלשה יחסית (לא חסרה חס וחלילה, ואני מניח שאתה מבין את ההבדל העצום) לא משפיעה על הכמות בחוף אבל כן משפיעה על הכמות בהרים בגלל שהיא לא גורמת לאורוגרפיה משמעותית כמו שרוח חזקה יותר גורמת. אני מודע לכך שכמות המשקעים וקיומם תלויה באינסוף גורמים, ורק בגלל זה התווכחתי על מה שכתבת קודם (שלדעתך השקע לא עמוק מספיק בשביל לגרום לכמות משקעים גדולה). מבחינתי הויכוח הזה סגור כי אני ואתה לא מלמדים אחד את השני דבר בנתיים ועל מה שאנחנו לא מסכימים כנראה גם לא נסכים. לדעתי כמויות המשקעים בימים חמישי ושישי בכל הארץ יהיו גדולות מאוד.
 

KingofSnow

New member
שמע עיזה פזיזה

שנה שעברה הייתה שנת כל מטאטא יורה, ובעקביות. למה? ככה, אבל שוב ושוב ראיתי איך שקעים מסכנים מביאים עננות, מרחוק אפשר היה לראות משהו שנראה כמו סמרטוטים לא מרשימים, ולפני שהבנת מה קורה, טרררח 50 או 100 מ"מ. השנה זה ממש לא חוזר על עצמו בינתיים.
 

DrunkGoat

New member
מצטער אבל הנימוק הזה לא מספק אותי.

תשמעו, אם אתם רוצים להיות פסימיים, שיהיה לכם בכיף. גם אני לא אופטימי עד הגג, אני לא מצפה למאות מילימטרים, אבל אני מצפה למערכת לא רעה בכלל.
 

א ס ף ב

New member
ההשוואה לשנה שעברה לא רלוונטית

באמת. עד עכשיו, רוב המערכות שפקדו אותנו נבעו מנגזרת כזו או אחרת של אי"ס ולא משקע חזיתי. אולי ההתחלה קצת תקרטע בשלישי (עם הפוגה ברביעי), אם כי לקראת חמישי מסתמן שקע "חורפי" ראשון לעונה. לא סוער, אבל בהחלט פוטנציאל למערכת לא רעה
 

DrunkGoat

New member
../images/Emo45.gif

גם לדעתי - גשם מקומי בשלישי עד רביעי בבוקר, והתחדשות הגשם ברביעי בלילה.
 

KingofSnow

New member
../images/Emo31.gif ההשואה רלונטית בהחלט

עד כה יש לנו עד כה השנה מצב די עקבי שבו אפיקיות ברום מתקיימת אך איננה נתמכת בשקע קפריסאי מסודר, אלא בחולשה בתצורת אי"ס. ברור שלים יש תפקיד מכריע בכך, כאשר מצב הים והזרמים שבו, אכן משתנים אבל באיטיות.
 

m70

New member
תלוי איך אתה מתיחס לתצוגה של

טופקרטן אני מניח שיש שקע רדוד מול חופינו,והרוחות לא יהיו מזרחיות,אם אתה מתיחס למפה כאי"ס. מפה אחרת יכולה לשפוך אור מפות המשקעים מראות הרבה פעילות על החוף,ופחות בפנים הארץ.
 

הנילוס

New member
משה אני מבכים איתך. שלא תטעה!

אני בסה"כ זורע מעט רלוונטיות למפות של אותו טופקארטן שאתה מצרף. שים לב שוב שכמו בשבוע שעבר נוצרת חולשה בקרקע כמו בשבוע שעבר כבטן אל מול הרמה הטורכית מצפון. וברגע שטמפ' הים כמו שהיא עכשיו (נמוכה) אנחנו זקוקים לרוח ימית ארוכה כדי לקבל עננות שנוצרת מהפרש טמפ' בין הים לאויר. במקרה הזה, החולשה בקרקע לא מקבלת שום תמיכה רלוונטית קרי מקור לחות חיוני או ים חם או סתם חברים שיועילו. מעבר לכך צריך אויר קר מאוד ברום כדי ליצור קונווקציה טובה במקרה שהים קריר ואין לנו את זה. הסיבה היחידה שהסעודים נהנו השבוע זה בעיקר בגלל טמפ' 850 גבוהה במיוחד מה שחסר היה לנו. ולכן שם לא היה חיוני כ"כ קיפאון נוראי ברום.
 

yavnaei

New member
אבל בהחלט נידבקים!! מה זה השפעות

האלה-לכל מקום שאני מגיע משפריצים עלי נזלת בגוונים שונים!!! בין לאדן? eln? באדר מיינהוף? או סתם עראפת?
 
שלא נדבר על בית ספר...

בגלל שיטת המנות הנפוצה לאחרונה בבתי ספר כל ילד מדביק ילד אחר בבית ספר. ילדים לא רוצים להחסיר שעות ולקבל הורדה בציון אז הם באים לבית ספר עם חום, שיעולים ומליוני בקטריות. אחלה של חממה לפיזור מחלות בין משפחות.
 

yavnaei

New member
נראה אותך מתייחד עם מיקרופון שאחרים

נתנו לו בנזלת.....
 
למעלה