הקליפ והתחנה.

מצב
הנושא נעול.
השראה כללית - אולי. העתקה? צריך דמיון מאד מפותח.

הנה ה"mood board" העיצובי, והתחנה ה2 שלך ממש מעתיקה אלמנט.
התחנה השניה שהבאת ממש מעתיקה אלמנט עיצובי של קיר לבנים וסמל הרשת, כפי שנהוג בתחנות ה"חדשות" משנות ה30.

בתחתית יש כ270 תחנות ולכן אינני מכיר כל אלמנט עיצובי בכל תחנה, אבל הנה "השראה" מסויימת:

בגדול: ההכלאה בין חלון השער של נתיבות והחלונות בתחנת Oakwood. קשה שלא לראות את הפרופורציות של המלבן הרוחבי והמלבן הלבן שמאגד שלושה שמשות ב"מקור".

בקטן:

1 - תחנת Camden Town. אלמנט השער, וכן אלמנט הקרמיקה. זוהי תחנת "יירקיס" קלאסית בסגנון העשור הראשון של המאה ה20. שים לב לשער, ולמיקום הסמל. כמו כן - שים לב שהמבנה מצופה קרמיקה בצבע בורדו, השארה לרעיון שאפשר להשתמש בקרמיקה...

2 - השער בנתיבות, מהפוסט של בועז.

3 - ירידה למפלס הרחוב והתחתית בתחנת הרכבת הארצית Waterloo זוהי תחנה ויקטוריאנית מאמצע המאה ה19. כשראיתי את השער בתמונה של בועז ישר חשבתי על הקונפיגורציה הזו, קירות הלבנים החשופים וכו'. סמל תחתית אמנם אין, אבל חייבים להודות בצבעוניות ובקומפוזיציה הדומה, זה ישר קפץ לי לראש כשראיתי את התמונה של בועז.

4 - חלון מסך משנות ה30, תחנת Oakwood. החלון נמצא בין ניצבי לבנים, הפרופורציות של הזכוכית האופקית מאד טיפוסיות לתקופה (אדריכלות מודרנית מוקדמת, אילוצים טכניים של מימדי זכוכית מול רצון ליצור חלונות גדולים), ומאד דומות לפרופורציות של הזכוכית האנכית בשער של נתיבות. כמו כן - שים לב להתאמה היחסית של המלבן שסביב סמל התחתית בתחנה זו, וזה שסביב ה"עיגול האנונימי" בנתיבות. זו כמעט העתקה.

יש להדגיש שמדובר בהכלאה מסויימת של סגנונות מ2 תקופות לפחות (הויקטוריאנים לא היו חולמים לשים אלמנט פשוט, אנשי שנות ה30 לא היו טורחים ליצור שער) יחד עם השפעת פרופורציות וחומרי בנייה מתקופה שלישית, אז יש לאדריכל כישרון מסויים, אבל זהו שימוש בשפה אדריכלית מסויימת של מקום ורשת תחבורה מאד ספציפיים.
השראה כללית - אולי. העתקה? צריך דמיון מאד מפותח.
הרשת שונה לגמרי - הסורגים לא דומים לא בכיוונים ולא בגדלים.
צורת הקשת שונה לגמרי.
הצבעים שונים.
רק הסמל מזכיר באופן כללי ביותר משהו שדומה בצורתו לסמל של התחתית, אבל לא זהה לו בשום צורה.
בקיצור, הטיעון שלך לא ברור וחסר בסיס.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה הגשטאלט של הסמל, ולגבי הסורגים - זה אותו היחס ב90 מעלות.

השראה כללית - אולי. העתקה? צריך דמיון מאד מפותח.
הרשת שונה לגמרי - הסורגים לא דומים לא בכיוונים ולא בגדלים.
צורת הקשת שונה לגמרי.
הצבעים שונים.
רק הסמל מזכיר באופן כללי ביותר משהו שדומה בצורתו לסמל של התחתית, אבל לא זהה לו בשום צורה.
בקיצור, הטיעון שלך לא ברור וחסר בסיס.
הנה הגשטאלט של הסמל, ולגבי הסורגים - זה אותו היחס ב90 מעלות.
כאשר אדריכל, מעצב תעשייתי או גרפיקאי מעצב צירוף צורני זה בא בעקבות לימודים הכוללים בין השאר רישום, תולדות האומנות, ואלמנטים מסויימים של ציור וגרפיקה. למי שיצר את הסורג / חלון בנתיבות יש עין טובה והוא העביר אלמנטים מסויימים שחוזרים על עצמם בתחנות תחתית לונדוניות בסגנון שנות ה30. המלבן והמעגל הם בפרופורציות מסויימות שחוזרות על עצמן בכמה וכמה תחנות ברשת ולכן למי שרגיל למקור "חסר" הפס האופקי של כיתוב התחתית הכחול, אבל הוא "מכיר" את המסגרת החיצונית הזו שהדגשתי.

כמו כן - בהעתקה טובה משנים איזה אלמנט או שניים ומקווים שאף אחד לא ישים לב, אבל מה לעשות - שמתי לב שהסורגים האנכיים הם ביחס דומה מאד לסורגי שנות ה30, ובדוגמה שבאמצע סובבתי את אלו שבצד הימני ב90 מעלות (וכן הארכתי אותם כדי שיראו יפה אבל לא שיניתי את היחס ביניהם) ותראה איך הם דומים להפליא ליחס שבין חלונות הזכוכית האופקית סטייל שנות ה30, יחס שמקרין על פרופורציות אחרות ועיטורים אופקיים אחרים בבניינים מהתקופה.

לו היו בונים בישראל תחנת רכבת בסגנון הבא: [URL]https://www.google.co.uk/search?q=art+nouveau+paris+metro&sa=X&rlz=1C1GPEA_enGB322GB322&espv=2&biw=1267&bih=661&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=asuQVJbvHMzwaObpgPAP&ved=0CC8Q7Ak[/URL] הייתי מזדעק שגנבו את הארט-נובו מהמטרו של פריז. גם זו שפת עיצוב ייחודית למקום וזמן מסויימים בהחלט.

 
אוקיי, מסכים איתך שהאדריכל כנראה ביקר בלונדון

הנה הגשטאלט של הסמל, ולגבי הסורגים - זה אותו היחס ב90 מעלות.
כאשר אדריכל, מעצב תעשייתי או גרפיקאי מעצב צירוף צורני זה בא בעקבות לימודים הכוללים בין השאר רישום, תולדות האומנות, ואלמנטים מסויימים של ציור וגרפיקה. למי שיצר את הסורג / חלון בנתיבות יש עין טובה והוא העביר אלמנטים מסויימים שחוזרים על עצמם בתחנות תחתית לונדוניות בסגנון שנות ה30. המלבן והמעגל הם בפרופורציות מסויימות שחוזרות על עצמן בכמה וכמה תחנות ברשת ולכן למי שרגיל למקור "חסר" הפס האופקי של כיתוב התחתית הכחול, אבל הוא "מכיר" את המסגרת החיצונית הזו שהדגשתי.

כמו כן - בהעתקה טובה משנים איזה אלמנט או שניים ומקווים שאף אחד לא ישים לב, אבל מה לעשות - שמתי לב שהסורגים האנכיים הם ביחס דומה מאד לסורגי שנות ה30, ובדוגמה שבאמצע סובבתי את אלו שבצד הימני ב90 מעלות (וכן הארכתי אותם כדי שיראו יפה אבל לא שיניתי את היחס ביניהם) ותראה איך הם דומים להפליא ליחס שבין חלונות הזכוכית האופקית סטייל שנות ה30, יחס שמקרין על פרופורציות אחרות ועיטורים אופקיים אחרים בבניינים מהתקופה.

לו היו בונים בישראל תחנת רכבת בסגנון הבא: [URL]https://www.google.co.uk/search?q=art+nouveau+paris+metro&sa=X&rlz=1C1GPEA_enGB322GB322&espv=2&biw=1267&bih=661&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=asuQVJbvHMzwaObpgPAP&ved=0CC8Q7Ak[/URL] הייתי מזדעק שגנבו את הארט-נובו מהמטרו של פריז. גם זו שפת עיצוב ייחודית למקום וזמן מסויימים בהחלט.
אוקיי, מסכים איתך שהאדריכל כנראה ביקר בלונדון
ולקח השראה מהסגנון. אבל עדיין, העתקה מדויקת זה לא. אז מה רע בזה? למה בעצם אתה מזדעק?
 

Ccyclist

Well-known member
כי זו העתקה עד כדי כך שהכינו מקום לסמל התחתית.

אוקיי, מסכים איתך שהאדריכל כנראה ביקר בלונדון
ולקח השראה מהסגנון. אבל עדיין, העתקה מדויקת זה לא. אז מה רע בזה? למה בעצם אתה מזדעק?
כי זו העתקה עד כדי כך שהכינו מקום לסמל התחתית.
הקטע של הסמל הוא זהות מותג. הוא אמור לחזור על עצמו - יחד עם גורמים עיצובים מלווים - עד כדי כך שהתת-מודע שלנו יזהה אוטומטית את המערכת או התחנה הקרובה. במקרה הזה הוא חדר לתת-מודע של המעצב בצורה כזו שללא מודעות הוא ממתג בו תחנה של רכבת ישראל.
&nbsp
מעצב מודע היה משלב את סמל רכבת ישראל בסורג. הפרופורציות מתאימות לכך, והיה בזה התכתבות מודעת.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה פוטושופ ב5 דקות לגירסה מודעת יותר עם סמל ר"י.

כי זו העתקה עד כדי כך שהכינו מקום לסמל התחתית.
הקטע של הסמל הוא זהות מותג. הוא אמור לחזור על עצמו - יחד עם גורמים עיצובים מלווים - עד כדי כך שהתת-מודע שלנו יזהה אוטומטית את המערכת או התחנה הקרובה. במקרה הזה הוא חדר לתת-מודע של המעצב בצורה כזו שללא מודעות הוא ממתג בו תחנה של רכבת ישראל.
&nbsp
מעצב מודע היה משלב את סמל רכבת ישראל בסורג. הפרופורציות מתאימות לכך, והיה בזה התכתבות מודעת.
הנה פוטושופ ב5 דקות לגירסה מודעת יותר עם סמל ר"י.
הנה מה ששילוב הסמל בחלון התחנה אמור לעשות.

הנוסע אולי לא שם לב לכך כל יום, אבל זה חלק ממיתוג הרכבת.

ספציפית יש בעיה מסויימת עם הסמל הא-סימטרי של ר"י, לעומת הסמל הסימטרי של התחתית, ולכן שתי הגירסאות - האחת שנראית "נכון" לנוסע מבפנים ומראה את המיתוג כפי שהמלבן והעיגול הם מיתוג חזק ללונדון, והשניה שבנוייה כדי שיראו את סמל ר"י על בניין התחנה, מה שיותר ריאלי - אך דורש מחשבה מסויימת מצד הנוסע שעובר בתחנה.



 

בישגד

New member
כי זו העתקה עד כדי כך שהכינו מקום לסמל התחתית.
הקטע של הסמל הוא זהות מותג. הוא אמור לחזור על עצמו - יחד עם גורמים עיצובים מלווים - עד כדי כך שהתת-מודע שלנו יזהה אוטומטית את המערכת או התחנה הקרובה. במקרה הזה הוא חדר לתת-מודע של המעצב בצורה כזו שללא מודעות הוא ממתג בו תחנה של רכבת ישראל.
&nbsp
מעצב מודע היה משלב את סמל רכבת ישראל בסורג. הפרופורציות מתאימות לכך, והיה בזה התכתבות מודעת.
לפי ההדמיות הכינו מקום לשעון, לפחות בצד השני
http://www.xnet.co.il/PicServer2/pic/20122006/90711/13_375.jpg
https://www.rail.co.il/NWExP.aspx?h...BA1C8or81kYjGwzxARzwozr4Ve2QFyNrJ6dY3MdRXpGQ=
אל דאגה, גם השעון בהדמיה מועתק אחד לאחד מתחנת רכבת כלשהי בלונדון, כדאי לשים לב שגם בו יש 12 שעות בדיוק.
וזה גם אריחים מלוטשים ולא לבנים בכלל.
&nbsp
כתבה בנושא http://www.xnet.co.il/architecture/articles/0,14710,L-3088195,00.html
 

Ccyclist

Well-known member
לפי ההדמיות הכינו מקום לשעון, לפחות בצד השני
http://www.xnet.co.il/PicServer2/pic/20122006/90711/13_375.jpg
https://www.rail.co.il/NWExP.aspx?h...BA1C8or81kYjGwzxARzwozr4Ve2QFyNrJ6dY3MdRXpGQ=
אל דאגה, גם השעון בהדמיה מועתק אחד לאחד מתחנת רכבת כלשהי בלונדון, כדאי לשים לב שגם בו יש 12 שעות בדיוק.
וזה גם אריחים מלוטשים ולא לבנים בכלל.
&nbsp
כתבה בנושא http://www.xnet.co.il/architecture/articles/0,14710,L-3088195,00.html
אם זה שעון זו השראה כללית, ראה תגובה למטה עם סמל ר"י.
 

Ccyclist

Well-known member
לפי ההדמיות הכינו מקום לשעון, לפחות בצד השני
http://www.xnet.co.il/PicServer2/pic/20122006/90711/13_375.jpg
https://www.rail.co.il/NWExP.aspx?h...BA1C8or81kYjGwzxARzwozr4Ve2QFyNrJ6dY3MdRXpGQ=
אל דאגה, גם השעון בהדמיה מועתק אחד לאחד מתחנת רכבת כלשהי בלונדון, כדאי לשים לב שגם בו יש 12 שעות בדיוק.
וזה גם אריחים מלוטשים ולא לבנים בכלל.
&nbsp
כתבה בנושא http://www.xnet.co.il/architecture/articles/0,14710,L-3088195,00.html
הנה למשל ארט נובו במטרו של פריז
https://www.google.co.uk/search?q=a...iv&ei=asuQVJbvHMzwaObpgPAP&ved=0CC8Q7Ak&rct=j
&nbsp
כפי שניתן לראות - סגנון ספציפי למקום וזמן מסוימים. גם אולמות נשפים תת קרקעיים שבמקרה עוברת בהן רכבת תחתית זה סגנון ספציפי לברה"מ לשעבר.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי הקיר הארוך והצר של יוספטל- זה בהחלט מתכתב.

לגבי הקיר הארוך והצר של יוספטל- זה בהחלט מתכתב.
אינני יודע למה משמש הקיר הארוך והצר בבת ים יוספטל, יתכן שהוא קישוט בלבד: https://he.wikipedia.org/wiki/תחנת_הרכבת_בת_ים_-_יוספטל#mediaviewer/File:Joseftahl-B1.jpg
&nbsp
הנה שתי תחנות לונדוניות מתוך הערך של תחנות תחתית שהן בניינים רשומים לשימור, כדאי להתרשם מסגנון שנות ה30 שאולי מתכתב טוב עם הבאוהאוס בגוש דן כי מדובר באותה התקופה, אך בגוש דן הביצוע המקורי היה בבטון לבן ולא בלבנים: http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground_stations_that_are_listed_buildings
&nbsp
בתחנת Turnpike Lane התת-קרקעית מדובר בפתרון אסטטי לפיר האיוורור:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Turnpike_Lane_stn_building.JPG
&nbsp
בתחנת Boston Manor העילית יתכן שמדובר במגדל תצפית עבור הדפו הסמוך:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Boston_Manor_stn_building.JPG
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה