הקליפ ה"חדש" של UNKLE

הקליפ ה"חדש" של UNKLE

הקליפ אמנם יצא כבר לפני כמה שבועות טובים אבל היום יצא לי לראות אותו באם טי וי. בהחלט אחד הקליפים הטובים שיצא לי לראות בזמן האחרון... השאלה שלי היא לגבי המשמעות שלו - אני חשבתי שהרעיון הוא קולוניאליזם, אבל אני לא ממש בטוח. מה דעתכם?
 
אגב לשיר קוראים : An Eye For An Eye

ואם אני כבר פה אז המלצה לאחד השירים הכי טובים של הרכב ההארדקור מוב דיפ שנקרא גם כן : Eye For An Eye. אותו שם אבל הדבל עצום בתוכן =)
 

methadonepretty

New member
../images/Emo32.gif אתה באמת מאמין...

בנכונות הקביעה המתמטית שבחתימה שלך? כי נראה לי שיש שם איזה דפקט. :) רציתי לשאול אותך כבר כמה זמן.
 

סֵג

New member
גם הציטטה של גנדי בסוף

the old rule of an eye for an eye makes the whole world blind אחד מהמשפטים הכי טובים שיצאו מהפה של האיש המבריק הזה. קליפ מצויין. תואם את המוזיקה לאללה. כן, אני חושב שזה הרבה על המלחמה בעירק, עמים מדוכאים ושאר נושאים שהיאפים באמריקה אוהבים להוציא שירים עליהם לאחרונה. רוב האלבום החדש של UNKLE זה פחות או יותר סימפוניה לממשלים רקובים, קטע שאפשר לקלוט כבר משמות השירים על הדיסק: in a state, safe in mind, invasion.... יש שם יצורים צחורים קטנים שאל הטרטוריה שלהם מגיעה שק נוזלי, הם באים ומוצצים מזה ואז מתוך גופם פורצים יצורים שחורים. ויש הרגשה שזה מין חלק ממסע כיבושים של היצורים השחורים, כי הם באים בתעופה והולכים בתעופה. נראה די בטוח לומר שזה קשור להפצת שינאה, או רוע, שזה קשור לכיבושים או לחמדנות.. וכנראה כמטפורה פשטנית. אוקיי, עוד מישהו מבין את הקטע של UNKLE...? הרי הם שינו לחלוטין את ההרכב מהדיסק הקודם, אז מה הטעם להישאר תחת אותו שם?
 
כן הם גם שינו את הסגנון המוזיקלי

באלבום החדש שלהם השפעות ההיפהופ והטריפהופ פינו מקום להשפעות הרבה יותר חזקות של אמביינט. (כנראה בגלל היעדרו של די ג'יי שדואו) בכל אופן הפירוש שאני חשבתי עליו מזכיר את ההשתלטות הקולוניאליסטית האירופית על אמריקה. עד שהם הגיעו האינדיאנים חיו בשלווה (ובתמימות?) ואז האירופאים באו והביאו איתם את הנצרות (הרי היצור הגדול שם נראה כמו היצורים הקטנים רק שהוא ענק, מעין סוג של אל) ואת הקידמה הטכנולוגית והרובים (מה שמייצג בעצם הצוף שהם מוצצים מן היצור הענק) ולבסוף השתלטו על כל אמריקה ומיגרו את האינדיאנים. ועכשיו האירופאים לשעבר AKA אמריקאים משתמשים בכיבוש שלהם את אמריקה וממשיכים לכבוש שטחים נוספים בחסות אותה "קידמה" (פעם בשם הנצרות עכשיו בשם הדמוקרטיה) כלומר המלחמה בעיראק(?). אהממ אני יודע שזאת פרשנות קצת מורכבת ולא מתאימה במאה אחוז למקור אבל זה מה שחשבתי עליו וסתם רציתי לשתף =)
 

סֵג

New member
זה פרשנות מצויינת..

אני חושב שזה פחות או יותר מה שהם חשבו עליו. אני תופס את זה כמין דפוס ג'נרי כזה, שבא יצר או תכונה רעה מישתלטת על מישהו או אוכלוסיה, ובכך מפיצה את עצמה הלאה. זותומרת, אני רואה את הפירוש לקליפ הזה כמשהו אבסטרקטי יותר. איזה כוח מרושע שבא לביטוי בכיבוש זר, בשינאה, וכו'.. ועל כל פנים נראה שהוא פועל באותה צורה תמיד. אני הרגשתי יותר טוב עם האלבום הקודם של אנקל. אני לא מת על ההחלפה הזו של כמה אומנים, של רגש בפוליטיקה. לפעמים הם מצליחים לחדש בניסוח, ולדבר על המילחמה בעירק בצורה מעניינת, אבל המון פעמים הם נופלים לקלישאות וסתם משעממים. צריך לעסוק בפוליטיקה עם הכי הרבה כישרון. שאדו בטח קשור לשינוי הזה. הוא ולוול עשו עבודה הרבה יותר טובה מאנקל הנוכחי.זה אירוני בצורה מסויימת, אבל אני חושב שלמרות המטרות המשותפות של שתי ההרכבים, שאדו הוציא שיר אנטי-מלחמתי הרבה יותר חזק עם ז'אק דה לה רוצ'ה. שיר שמבחינתי שווה יותר מכל האלבום החדש של אנקל, והוא פי עשר יותר חזק.
 

karma

New member
או אולי סתם היה בא להם לעשות

קליפ נחמד...
 
למעלה