הקלות הבלתי נסבלת של הריפוד

מצב
הנושא נעול.
יתרה מזאת, הרעננים יוכלו להחליף בתחנת הרצליה.

הם יקבלו את הלולאה כמתוכנן בעוד שנה, אבל בינתיים תחברו
את הקו לתחנת הרצליה. שהרצליה תהיה תחנה סופית ולא רעננה מערב.
פסי הרכבת במחלף שמריהו מזרח בנויים כבר. רציפים בתחנת הרצליה יש.
אולי יש עוד כמה סגירות קטנות לעשות, אבל תכלס למה לא לתת לנו את זה.
יתרה מזאת, הרעננים יוכלו להחליף בתחנת הרצליה.
מהרצליה הרעננים יכולים להחליף רכבת ולעלות על מסילת החוף.
 

alantan

New member
הקלות הבלתי נסבלת של הריפוד


הקלות הבלתי נסבלת של הריפוד

בשיטת הסלאמי, הסיפוח הזוחל, רכבת ישראל מרפדת את עצמה לדעת.
פתיחת תחנה היא תירוץ לתוספת דקה נוספת לנסיעה.
נפתחים מחר שתי תחנות ברעננה, ותחנת הוד השרון סוקולוב הופכת לתחנת ביניים. זוהי הזדמנות נהדרת למחלקת התכנון להקדים את היציאה מסוקולוב לכיוון נורדאו בדקה אחת. זמן היציאה מנורדאו נותר בעינו...
 
וזה נכון גם למצב הסופי

יתרה מזאת, הרעננים יוכלו להחליף בתחנת הרצליה.
מהרצליה הרעננים יכולים להחליף רכבת ולעלות על מסילת החוף.
וזה נכון גם למצב הסופי
אז מה עדיף? שתי רכבות בשעה לכיוון הרצליה ודרכה לתל אביב ללא החלפה עבור תושבי רעננה ושתי רכבות בשעה לתושבי פתח תקוה וראש העין לכיוון תל אביב?
או ארבע רכבות בשעה לכיוון הרצליה ובאמצעות החלפה גם לתל אביב עבור תושבי רעננה וארבע רכבות בשעה לכיוון תל אביב עבור תושבי פתח תקוה וראש העין?
מה תורת התועלת הייתה עונה על השאלה הזו?
 
כמובן שאופציה ב' עדיפה, ארבע בשעה עם החלפה

וזה נכון גם למצב הסופי
אז מה עדיף? שתי רכבות בשעה לכיוון הרצליה ודרכה לתל אביב ללא החלפה עבור תושבי רעננה ושתי רכבות בשעה לתושבי פתח תקוה וראש העין לכיוון תל אביב?
או ארבע רכבות בשעה לכיוון הרצליה ובאמצעות החלפה גם לתל אביב עבור תושבי רעננה וארבע רכבות בשעה לכיוון תל אביב עבור תושבי פתח תקוה וראש העין?
מה תורת התועלת הייתה עונה על השאלה הזו?
כמובן שאופציה ב' עדיפה, ארבע בשעה עם החלפה
 

Paper Gahan

New member
קרה גם בלו"ז הקודם עם מודיעין (זה שהועלמו בו רכבות התגבור)

הקלות הבלתי נסבלת של הריפוד

בשיטת הסלאמי, הסיפוח הזוחל, רכבת ישראל מרפדת את עצמה לדעת.
פתיחת תחנה היא תירוץ לתוספת דקה נוספת לנסיעה.
נפתחים מחר שתי תחנות ברעננה, ותחנת הוד השרון סוקולוב הופכת לתחנת ביניים. זוהי הזדמנות נהדרת למחלקת התכנון להקדים את היציאה מסוקולוב לכיוון נורדאו בדקה אחת. זמן היציאה מנורדאו נותר בעינו...
קרה גם בלו"ז הקודם עם מודיעין (זה שהועלמו בו רכבות התגבור)
ברכבות למודיעין, הרכבת יוצאת מפאתי מודיעין רק ב XX:X5 במקום XX:X3. לא ברור לי למה? הרכבות כמעט תמיד היו מגיעות לשם בזמן הקודם (XX:X3). אז עכשיו הרכבות מגיעות לשם ומחכות עד שמגיע XX:X5. סתם מתסכל כשאתה כבר כל כך קרוב הביתה להיתקע בתחנה בלי סיבה.
וכמובן שההגעה למודיעין מרכז גם נדחתה מ XX:X3 ל XX:X4. שים לב, לפני השינוי הרכבת הייתה מגיעה למודיעין מרכז בדרך כלל 3-4 דקות לפני הלו"ז (כלומר ב XX:X9).
ודרך אגב, אם אני לא טועה, בלו"זים קודמים הרכבות היו יוצאות מפאתי אפילו ב XX:X1. כך שזה ממש ריפוד זוחל... כל לו"ז מוסיפים 2 דקות ואני לא מבין למה. כל עוד "מותר" להם לאחר בעד 5 דקות בהגעה לתחנת היעד הסופית, למה צריך לרפד את עצמנו לדעת בדיוק בתחנה האחת לפני אחרונה? אפשר להציע:
יציאה מפאתי ב XX:X1. מקסימום תצא באיחור של דקה שתיים.
הגעה למרכז ב XX:X0. ואם לא תאחר ביציאה מפאתי תגיע אפילו לפני כן.
סה:כ 4 דקות חיסכון. שיכפילו את זה ברכבת שלמה, עשרות נסיעות ביום, ויחסכו כל כך הרבה זמן לכולם...
 

raminec

New member
ככל שה"פקק" באיילון מחמיר

הקלות הבלתי נסבלת של הריפוד

בשיטת הסלאמי, הסיפוח הזוחל, רכבת ישראל מרפדת את עצמה לדעת.
פתיחת תחנה היא תירוץ לתוספת דקה נוספת לנסיעה.
נפתחים מחר שתי תחנות ברעננה, ותחנת הוד השרון סוקולוב הופכת לתחנת ביניים. זוהי הזדמנות נהדרת למחלקת התכנון להקדים את היציאה מסוקולוב לכיוון נורדאו בדקה אחת. זמן היציאה מנורדאו נותר בעינו...
ככל שה"פקק" באיילון מחמיר
ככה בעיית האיחורים המצטברים תחמיר והריפודים נדרשים לצורך ההתמודדות איתם.
הרכבות שנעות על מסילת השרון עושות שימוש במסילה הבודדת (המזרחית) וכל עיכוב בקו הזה מצטבר לאיחור על גבי איחור במהלך היום.
יכול להיות שברכבת ישראל מגזימים עם הריפודים, אבל גם יכול להיות שזה נדרש כתוצאה מהמצב הקיים שרק ילך יחמיר בשנים הקרובות עם פתיחת הקו המהיר לירושלים והשלמת לולאת השרון. לא מן הנמנע שבשלב זה יאלצו להוסיף אפילו עוד "ריפודים" ללו"ז...
 
השלמת לולאת השרון לא תוסיף רכבות

ככל שה"פקק" באיילון מחמיר
ככה בעיית האיחורים המצטברים תחמיר והריפודים נדרשים לצורך ההתמודדות איתם.
הרכבות שנעות על מסילת השרון עושות שימוש במסילה הבודדת (המזרחית) וכל עיכוב בקו הזה מצטבר לאיחור על גבי איחור במהלך היום.
יכול להיות שברכבת ישראל מגזימים עם הריפודים, אבל גם יכול להיות שזה נדרש כתוצאה מהמצב הקיים שרק ילך יחמיר בשנים הקרובות עם פתיחת הקו המהיר לירושלים והשלמת לולאת השרון. לא מן הנמנע שבשלב זה יאלצו להוסיף אפילו עוד "ריפודים" ללו"ז...
השלמת לולאת השרון לא תוסיף רכבות
בדיוק אותו מספר רכבות יעבור במסילה הבודדת באיילון ולא יתווספו רכבות במסילות קיימות בעקבות השלמת הלולאה.
להיפך, מספר הרכבות שיעברו במסילות הירקון ובקטעים הקיימים של מסילות השרון והמזרחית יפחת בשעות השיא ב-50% בעקבות השלמת לולאת השרון.
 
יש הרבה כפר סבאים הוד השרונים שעובדים בהרצליה

השלמת לולאת השרון לא תוסיף רכבות
בדיוק אותו מספר רכבות יעבור במסילה הבודדת באיילון ולא יתווספו רכבות במסילות קיימות בעקבות השלמת הלולאה.
להיפך, מספר הרכבות שיעברו במסילות הירקון ובקטעים הקיימים של מסילות השרון והמזרחית יפחת בשעות השיא ב-50% בעקבות השלמת לולאת השרון.
יש הרבה כפר סבאים הוד השרונים שעובדים בהרצליה
בשבילם לא צריך להשלים את הלולאה.
תנו לנו רכבת להרצליה (אם אפשר גם כניסה מערבית בתחנה בהרצליה), ונגיד תודה.

כיום אנחנו לקוחות שבויים של 29 הנורא, 39 שטיפה פחות נורא, 149/90 שזה סיפור, או ברכבת דרך תל אביב אוניברסיטה שזה ארוך מאוד.

רכבת להרצליה זה משנה את חוקי המשחק בשבילנו. שובר שיוויון.
 

alantan

New member
אכן, הלולאה לא ממש משפרת את זמני הנסיעה לתושבי כפר סבא

יש הרבה כפר סבאים הוד השרונים שעובדים בהרצליה
בשבילם לא צריך להשלים את הלולאה.
תנו לנו רכבת להרצליה (אם אפשר גם כניסה מערבית בתחנה בהרצליה), ונגיד תודה.

כיום אנחנו לקוחות שבויים של 29 הנורא, 39 שטיפה פחות נורא, 149/90 שזה סיפור, או ברכבת דרך תל אביב אוניברסיטה שזה ארוך מאוד.

רכבת להרצליה זה משנה את חוקי המשחק בשבילנו. שובר שיוויון.
אכן, הלולאה לא ממש משפרת את זמני הנסיעה לתושבי כפר סבא
מדובר בשיפור של דקה אחת מנורדאו ושש דקות מסוקולוב. אבל ההגעה להרצליה היא קריטית.
&nbsp
אממה, תושבי רעננה יהיו די עצבניים אם הם לא יקבלו את הלולאה...
 
השאלה מה קובע יותר - העצבים של תושבי רעננה בעלת כ-70 אלף

אכן, הלולאה לא ממש משפרת את זמני הנסיעה לתושבי כפר סבא
מדובר בשיפור של דקה אחת מנורדאו ושש דקות מסוקולוב. אבל ההגעה להרצליה היא קריטית.
&nbsp
אממה, תושבי רעננה יהיו די עצבניים אם הם לא יקבלו את הלולאה...
השאלה מה קובע יותר - העצבים של תושבי רעננה בעלת כ-70 אלף
התושבים או של תושבי פתח תקוה וראש העין (ביחד יותר משלוש מאות אלף)?
 
אני לא מבין למה השירות שלהם יפגע.

השאלה מה קובע יותר - העצבים של תושבי רעננה בעלת כ-70 אלף
התושבים או של תושבי פתח תקוה וראש העין (ביחד יותר משלוש מאות אלף)?
אני לא מבין למה השירות שלהם יפגע.
מדובר באותה תדירות, רק תחנת הקצה תזוז להרצליה.
כשתהיה לולאה ורכבות למזרח ולמערב אני מבין שחוקי המשחק ישתנו.
אבל עכשיו זה קו פשוט. תחנת הקצה זזה מהוד"ש-סוקולוב לרעננה מערב? נזיז אותה עוד תחנה אחת להרצליה.
 
לא התייחסתי למה שכתבת על הארכה להרצליה, אלא למצב הסופי

אני לא מבין למה השירות שלהם יפגע.
מדובר באותה תדירות, רק תחנת הקצה תזוז להרצליה.
כשתהיה לולאה ורכבות למזרח ולמערב אני מבין שחוקי המשחק ישתנו.
אבל עכשיו זה קו פשוט. תחנת הקצה זזה מהוד"ש-סוקולוב לרעננה מערב? נזיז אותה עוד תחנה אחת להרצליה.
לא התייחסתי למה שכתבת על הארכה להרצליה, אלא למצב הסופי
שבו תהיה לולאה.
 
הם יקבלו את הלולאה כמתוכנן בעוד שנה, אבל בינתיים תחברו

אכן, הלולאה לא ממש משפרת את זמני הנסיעה לתושבי כפר סבא
מדובר בשיפור של דקה אחת מנורדאו ושש דקות מסוקולוב. אבל ההגעה להרצליה היא קריטית.
&nbsp
אממה, תושבי רעננה יהיו די עצבניים אם הם לא יקבלו את הלולאה...
הם יקבלו את הלולאה כמתוכנן בעוד שנה, אבל בינתיים תחברו
את הקו לתחנת הרצליה. שהרצליה תהיה תחנה סופית ולא רעננה מערב.
פסי הרכבת במחלף שמריהו מזרח בנויים כבר. רציפים בתחנת הרצליה יש.
אולי יש עוד כמה סגירות קטנות לעשות, אבל תכלס למה לא לתת לנו את זה.
 

Bus Nerd

Active member
נדמה לי שעדיין אין מסילה בין שמריהו מזרח להרצליה בקו השרון

הם יקבלו את הלולאה כמתוכנן בעוד שנה, אבל בינתיים תחברו
את הקו לתחנת הרצליה. שהרצליה תהיה תחנה סופית ולא רעננה מערב.
פסי הרכבת במחלף שמריהו מזרח בנויים כבר. רציפים בתחנת הרצליה יש.
אולי יש עוד כמה סגירות קטנות לעשות, אבל תכלס למה לא לתת לנו את זה.
נדמה לי שעדיין אין מסילה בין שמריהו מזרח להרצליה בקו השרון
עברתי שם אתמול בדרכי לחיפה והיה נראה שרק באחד משני הרציפים החדשים של הרצליה מונחת מסילה, והיא לא מחוברת כל הדרך צפונה לשמריהו
 
תודה על המידע. ברור שלא הכל מוכן. אבל זו לא עבודה של שנה...

נדמה לי שעדיין אין מסילה בין שמריהו מזרח להרצליה בקו השרון
עברתי שם אתמול בדרכי לחיפה והיה נראה שרק באחד משני הרציפים החדשים של הרצליה מונחת מסילה, והיא לא מחוברת כל הדרך צפונה לשמריהו
תודה על המידע. ברור שלא הכל מוכן. אבל זו לא עבודה של שנה...
 

Ccyclist

Well-known member
גם מבחינת רעננה היכולת להחליף בהרצליה היא יתרון.

אכן, הלולאה לא ממש משפרת את זמני הנסיעה לתושבי כפר סבא
מדובר בשיפור של דקה אחת מנורדאו ושש דקות מסוקולוב. אבל ההגעה להרצליה היא קריטית.
&nbsp
אממה, תושבי רעננה יהיו די עצבניים אם הם לא יקבלו את הלולאה...
גם מבחינת רעננה היכולת להחליף בהרצליה היא יתרון.
הנסיעה בקווים 29, 39 מאחוזה להרצליה אורכת מעל חצי שעה של נסיעה עירונית איטית. הנסיעה ממרכז אחוזה לאחת מתחנות רעננה כ 5-10 דקות בלבד. תיאום טוב עם רכבת להרצליה יכול לקצר את הנסיעה להרצליה עצמה ל 10-15 דקות ומהרצליה לאיילון עם החלפה ל25-30 דקות גם במתכונת הקווים הקיימת.
&nbsp
אבל - עד פתיחת הקטע לתל אביב יש לשקול שקו מודיעין - נתב"ג - חיפה יעצור גם בהרצליה כדי לאפשר מעבר נוח.
&nbsp
בעת ביקור כוחותינו באזור בתחילת החודש המצב בתחנת הרצליה היה כזה שבשעות הערב זמן הנסיעה היה חור של כשעתיים ברכבות לנתב"ג בגלל חוסר התיאום באיילון בין הקווים הפרבריים לקו הארצי שאינו עוצר בהרצליה שתדירותו עוברת לפעם בשעה כבר ב 8 או 9 בערב. בתדירויות הנוכחיות של ר"י נסיעה שמצריכה 3 קווים שונים גוררת זמני המתנה מצטברים בלתי סבירים ולכן אם תחנת הרצליה תתפקד כתחנת קצה יש לשפר את הקישוריות בה. לכוחותינו היתה טיסת לילה ולכן מול אופציות של שעתיים ומעלה בתח"צ הם העדיפו נסיעת מונית של פחות משעה שאיפשרה פרידה מאוחרת יותר מקרוביהם שאותם באו לבקר בארץ.
 

Paper Gahan

New member
אבל זה לא אמור להחמיר מלו"ז ללו"ז?

ככל שה"פקק" באיילון מחמיר
ככה בעיית האיחורים המצטברים תחמיר והריפודים נדרשים לצורך ההתמודדות איתם.
הרכבות שנעות על מסילת השרון עושות שימוש במסילה הבודדת (המזרחית) וכל עיכוב בקו הזה מצטבר לאיחור על גבי איחור במהלך היום.
יכול להיות שברכבת ישראל מגזימים עם הריפודים, אבל גם יכול להיות שזה נדרש כתוצאה מהמצב הקיים שרק ילך יחמיר בשנים הקרובות עם פתיחת הקו המהיר לירושלים והשלמת לולאת השרון. לא מן הנמנע שבשלב זה יאלצו להוסיף אפילו עוד "ריפודים" ללו"ז...
אבל זה לא אמור להחמיר מלו"ז ללו"ז?
הרי האתגר של המסילה הבודדת שנעות עליה 4 רכבות לשעה בכל כיוון הוא לא חדש. להיפך, הורידו את רכבות התגבור למודיעין, הוציאו את רכבת הראשונים מהמשוואה, הפרידו את מלחה מבית שמש כדי למנוע איחורים... לכאורה דברים שרק מקלים, ולו במעט, על העומס באיילון.
 

alantan

New member
פה מדובר על יציאה יחסית בתחילת הקו...

ככל שה"פקק" באיילון מחמיר
ככה בעיית האיחורים המצטברים תחמיר והריפודים נדרשים לצורך ההתמודדות איתם.
הרכבות שנעות על מסילת השרון עושות שימוש במסילה הבודדת (המזרחית) וכל עיכוב בקו הזה מצטבר לאיחור על גבי איחור במהלך היום.
יכול להיות שברכבת ישראל מגזימים עם הריפודים, אבל גם יכול להיות שזה נדרש כתוצאה מהמצב הקיים שרק ילך יחמיר בשנים הקרובות עם פתיחת הקו המהיר לירושלים והשלמת לולאת השרון. לא מן הנמנע שבשלב זה יאלצו להוסיף אפילו עוד "ריפודים" ללו"ז...
פה מדובר על יציאה יחסית בתחילת הקו...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שירפדו, אם יעמדו... נהיה נדיר שהרכבת מגיעה ליעדה ממש על הדקה

הקלות הבלתי נסבלת של הריפוד

בשיטת הסלאמי, הסיפוח הזוחל, רכבת ישראל מרפדת את עצמה לדעת.
פתיחת תחנה היא תירוץ לתוספת דקה נוספת לנסיעה.
נפתחים מחר שתי תחנות ברעננה, ותחנת הוד השרון סוקולוב הופכת לתחנת ביניים. זוהי הזדמנות נהדרת למחלקת התכנון להקדים את היציאה מסוקולוב לכיוון נורדאו בדקה אחת. זמן היציאה מנורדאו נותר בעינו...
שירפדו, אם יעמדו... נהיה נדיר שהרכבת מגיעה ליעדה ממש על הדקה
ואני לא מדברת על שעות העומס כי אני לא נוסעת בהן. אני נוסעת בעיקר בקו ת"א חיפה, קו לא מאוד ארוך ודי ישיר (בד"כ רק עצירה אחת בבנימינה, לפעמים גם בעתלית) ואומנם הוא לרוב מתחיל לפני וממשיך אחרי, אבל גם כשהרכבת נכנסת לרציף בזמן (או אולי זה כבר הזמן שהיא אמורה לצאת בו, אבל אני לא קטנונית) ואין עומס מיוחד ולא קורה שום דבר מעניין במהלך הנסיעה, עדיין היא לא מביאה אותי ליעד (לרוב חוף הכרמל או אחת מתחנות ת"א) בדקה היעודה. ברוב הנסיעות היא נכנסת לתחנת היעד (שלי) באיחור של דקה-שתיים-שלוש וגם חמש-שש-שבע ואף אחד לא עושה מזה עניין כי זה ממש ממש רגיל... (כשיש בעיות לא רגילות, וגם כאלה יש, האיחור גדל, מן הסתם).
 

amit1270

New member
צריך להכין מדד מהירות חדש...

הקלות הבלתי נסבלת של הריפוד

בשיטת הסלאמי, הסיפוח הזוחל, רכבת ישראל מרפדת את עצמה לדעת.
פתיחת תחנה היא תירוץ לתוספת דקה נוספת לנסיעה.
נפתחים מחר שתי תחנות ברעננה, ותחנת הוד השרון סוקולוב הופכת לתחנת ביניים. זוהי הזדמנות נהדרת למחלקת התכנון להקדים את היציאה מסוקולוב לכיוון נורדאו בדקה אחת. זמן היציאה מנורדאו נותר בעינו...
צריך להכין מדד מהירות חדש...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה