הקו BRT הוורוד בשרון הוקפא (וכנראה נגנז)- צומת השרון

מצב
הנושא נעול.
זו השיטה של נת"ע ומשרד התחבורה - כשיש התנגדות של רשויות

הקו BRT הוורוד בשרון הוקפא (וכנראה נגנז)- צומת השרון
עדיין לא קראתי את המאמר המלא, רק ראיתי את הכותרת-‎

https://www.facebook.com/tzomet.hash/posts/1120337501315067:0
זו השיטה של נת"ע ומשרד התחבורה - כשיש התנגדות של רשויות
מקומיות, הקו הרלוונטי או הקטע הרלוונטי בקו נגנז.
כך קרה עם קטע הקו הסגול בגבעת שמואל ובפתח תקוה וכך קורה עם הקו הורוד.
מנכ"ל נת"ע כבר רמז על כך.
אם ראש עיריית רמת גן ימשיך לעשות בעיות ולהתעקש על דרישתו ההזויה שהקו האדום ברמת גן יהיה עילי, אז בהתאם לאותה שיטה, יחפרו את הקו האדום מתחת לרמת גן, מבלי לבנות את התחנות ברמת גן והקו פשוט ידלג על רמת גן.
 

jp3raptor

Member
כתושב רעננה אני מאוד מאוכזב מביילסקי

זו השיטה של נת"ע ומשרד התחבורה - כשיש התנגדות של רשויות
מקומיות, הקו הרלוונטי או הקטע הרלוונטי בקו נגנז.
כך קרה עם קטע הקו הסגול בגבעת שמואל ובפתח תקוה וכך קורה עם הקו הורוד.
מנכ"ל נת"ע כבר רמז על כך.
אם ראש עיריית רמת גן ימשיך לעשות בעיות ולהתעקש על דרישתו ההזויה שהקו האדום ברמת גן יהיה עילי, אז בהתאם לאותה שיטה, יחפרו את הקו האדום מתחת לרמת גן, מבלי לבנות את התחנות ברמת גן והקו פשוט ידלג על רמת גן.
כתושב רעננה אני מאוד מאוכזב מביילסקי
ההתנגדות שלו לקו הוורוד מטופשת למדי.
ההתעקשות שהקו יעבור בוויצמן היא לא הגיונית
 
מותר לראש עיריה להיות בעמדה מסויימת ולייצג עמדה של חלק

כתושב רעננה אני מאוד מאוכזב מביילסקי
ההתנגדות שלו לקו הוורוד מטופשת למדי.
ההתעקשות שהקו יעבור בוויצמן היא לא הגיונית
מותר לראש עיריה להיות בעמדה מסויימת ולייצג עמדה של חלק
מתושבי העיר.
הבעיה היא שממשלת ישראל וגופים הפועלים מטעמה כמו משרד התחבורה וחברה ממשלתית לא מסוגלים להגיע להסכמות עם ראשי עיריות ומעדיפים לנהוג בדרך הקלה של "לא רוצה - לא צריך".
זה רק מראה שהממשלה ואותם גופים הפועלים מטעמם לא באמת מחוייבים להקמת מערכת מתע"ן רצינית בגוש-דן.
זה תפקיד הממשלה למצוא את הדרך לפעול בשיתוף עם הרשויות המקומיות.
בדרך של שיתוף פעולה ואינטרסים ולא בדרך של כפייה, הנחתות, איומים וברוגזים.
במקום לבנות תוכנית שתהיה משותפת לגופים הממשלתיים ולרשויות המקומיות, הגופים הממשלתיים פועלים בדרך של "Take it or leave it".
 

jp3raptor

Member
רק שהוא מייצג את האינטרס הצר של עריית רעננה

מותר לראש עיריה להיות בעמדה מסויימת ולייצג עמדה של חלק
מתושבי העיר.
הבעיה היא שממשלת ישראל וגופים הפועלים מטעמה כמו משרד התחבורה וחברה ממשלתית לא מסוגלים להגיע להסכמות עם ראשי עיריות ומעדיפים לנהוג בדרך הקלה של "לא רוצה - לא צריך".
זה רק מראה שהממשלה ואותם גופים הפועלים מטעמם לא באמת מחוייבים להקמת מערכת מתע"ן רצינית בגוש-דן.
זה תפקיד הממשלה למצוא את הדרך לפעול בשיתוף עם הרשויות המקומיות.
בדרך של שיתוף פעולה ואינטרסים ולא בדרך של כפייה, הנחתות, איומים וברוגזים.
במקום לבנות תוכנית שתהיה משותפת לגופים הממשלתיים ולרשויות המקומיות, הגופים הממשלתיים פועלים בדרך של "Take it or leave it".
רק שהוא מייצג את האינטרס הצר של עריית רעננה
מעדיף את טובת איזור התעשייה והשכונה החדשה מאשר את טובת רוב תושבי רעננה.
&nbsp
ברגע שנתע מראה שהקו הוורוד משרת הייטב 60-70 אחוז מתושבי רעננה לעומת קו בוויצמן שהיה משרת 30 אחוז- שם מסתיים הוויכוח
 
אני מסכים שעמדת נת"ע זו העמדה הנכונה, אבל הדרך בה משרד

רק שהוא מייצג את האינטרס הצר של עריית רעננה
מעדיף את טובת איזור התעשייה והשכונה החדשה מאשר את טובת רוב תושבי רעננה.
&nbsp
ברגע שנתע מראה שהקו הוורוד משרת הייטב 60-70 אחוז מתושבי רעננה לעומת קו בוויצמן שהיה משרת 30 אחוז- שם מסתיים הוויכוח
אני מסכים שעמדת נת"ע זו העמדה הנכונה, אבל הדרך בה משרד
התחבורה ונת"ע פועלים מוטעית.
אם התוצאה היא שמשרד התחבורה ונת"ע מוותרים על ביצוע קו או חלק ממנו, אז זה כשלון שלהם.
הם צריכים לדעת למצוא את הדרך לגייס את העיריות לשיתוף פעולה.
אם ראש העיריה מציג למשל בעיה של סוחרים ברחוב אחוזה ואינטרס של עסקים באזור התעשיה - אז משרד התחבורה ונת"ע צריכים לדעת לשלב בדיון גם תשובות שלהם לטיעונים של העיריה ולהציב תוכנית כוללת שתענה גם על הצד של העיריה ותגייס את מחוייבות העיריה לתוכנית.
כשמציגים "זה מה יש - רוצים קחו, לא רוצים לא צריך", אז מסתיים הוויכוח ויחד איתו מסתיים הפרויקט עוד לפני שהתחיל.

ואם בראיית הממשלה מדובר בפרויקט ברמת חשיבות לאומית, אז מי שצריך לנהל את הדיונים עם ראשי העיריות הוא שר התחבורה בכבודו ובעצמו.
 

GLSRA

Active member
אם זה לא היה עצוב, זה באמת היה ממש מצחיק - חלם, זה כאן !!

זו השיטה של נת"ע ומשרד התחבורה - כשיש התנגדות של רשויות
מקומיות, הקו הרלוונטי או הקטע הרלוונטי בקו נגנז.
כך קרה עם קטע הקו הסגול בגבעת שמואל ובפתח תקוה וכך קורה עם הקו הורוד.
מנכ"ל נת"ע כבר רמז על כך.
אם ראש עיריית רמת גן ימשיך לעשות בעיות ולהתעקש על דרישתו ההזויה שהקו האדום ברמת גן יהיה עילי, אז בהתאם לאותה שיטה, יחפרו את הקו האדום מתחת לרמת גן, מבלי לבנות את התחנות ברמת גן והקו פשוט ידלג על רמת גן.
אם זה לא היה עצוב, זה באמת היה ממש מצחיק - חלם, זה כאן !!
 

alantan

New member
צריך להראות לעיריית רעננה מי הבוס

הקו BRT הוורוד בשרון הוקפא (וכנראה נגנז)- צומת השרון
עדיין לא קראתי את המאמר המלא, רק ראיתי את הכותרת-‎

https://www.facebook.com/tzomet.hash/posts/1120337501315067:0
צריך להראות לעיריית רעננה מי הבוס
לגבי עיריית כפר סבא, נראה שהדבר יותר כרוך במתן התחייבויות לגבי זמן העבודות. תכל'ס, מדובר בקטע קצר יחסית שאפשר להקים בשלבים ולא צריך לפגוע בסוחרים יותר משלושה חודשים. ברגע שיפתח 531, מספר המכוניות שזקוקות לעבור בוויצמן יפחת ממילא. צריך את תוואי ה-BRT הזה בשביל 567, לא רק בשביל 029 כך שחבל לוותר עליו רק בגלל עיריית רעננה.
&nbsp
לגבי רעננה, אפשר פשוט להעניש את העירייה. אם יהיה תוואי BRT בהרצליה וכפר סבא, שתי הערים הללו תזכנה ליתרון תעסוקתי לעומת רעננה שקשה יותר להגיע אליה. אז נכון שקו 029 יזדחל באחוזה, אבל הוא יטוס בשתי הקצוות שלו.
 

bralor4247

New member
אין ל BRT שום יתרון כשהוא במנהרה

יש למנהר את כל הפרויקט
תחרות מעולה מול כלי הרכב, אבל אין אינטרס ממשלתי בנושא
אין ל BRT שום יתרון כשהוא במנהרה
א. יש בעיית זיהום - כל התוואי הממונהר של ה BRT יהיה התחנה המרכזית של ירושלים.
ב. מספר התחנות יהיה קטן יותר והנגישות לתחנות תהיה הרבה פחות נוחה.
ג. הקישוריות לקווי תח"צ אחרים תהיה מסורבלת יותר.
ד. עלות הקמה גבוהה יותר.
ה. עלות אחזקה גבוהה יותר.

בקו האדום הרק"לי למשל המרחק בין התחנות בקטע התת-קרקעי יהיה פי 2 מאשר בקטעים הקרקעיים.

BRT צריך להיות בצירים עירוניים מרכזיים. ובכפר סבא ורעננה רחובות ויצמן (בכ"ס) ואחוזה (ברעננה) אלה הצירים העירוניים המרכזיים.
בשביל לעקוף את מרכזי הערים של כפר סבא ורעננה יש / יהיו רכבת כבדה ואת כביש 531.
 

bralor4247

New member
מי דיבר על brt

אין ל BRT שום יתרון כשהוא במנהרה
א. יש בעיית זיהום - כל התוואי הממונהר של ה BRT יהיה התחנה המרכזית של ירושלים.
ב. מספר התחנות יהיה קטן יותר והנגישות לתחנות תהיה הרבה פחות נוחה.
ג. הקישוריות לקווי תח"צ אחרים תהיה מסורבלת יותר.
ד. עלות הקמה גבוהה יותר.
ה. עלות אחזקה גבוהה יותר.

בקו האדום הרק"לי למשל המרחק בין התחנות בקטע התת-קרקעי יהיה פי 2 מאשר בקטעים הקרקעיים.

BRT צריך להיות בצירים עירוניים מרכזיים. ובכפר סבא ורעננה רחובות ויצמן (בכ"ס) ואחוזה (ברעננה) אלה הצירים העירוניים המרכזיים.
בשביל לעקוף את מרכזי הערים של כפר סבא ורעננה יש / יהיו רכבת כבדה ואת כביש 531.
מי דיבר על brt
מטרו, כמקובל בערי העולם המערבי. ממליץ ליסוע ללונדון ולראות תחנות מטרו בשכונות קטנות יותר מרעננה
 
ישראל אינה בריטניה וגוש דן אינו לונדון

מי דיבר על brt
מטרו, כמקובל בערי העולם המערבי. ממליץ ליסוע ללונדון ולראות תחנות מטרו בשכונות קטנות יותר מרעננה
ישראל אינה בריטניה וגוש דן אינו לונדון
כשלמדינת ישראל אין כוונה אפילו להפוך את הקווים האדום והירוק לקווי מטרו, לדבר על הקו הורוד כקו מטרו זה נחמד ויפה אבל לא מציאותי בעליל.
בינתיים מדינת ישראל לא מצליחה להקים אפילו קו רק"ל אחד בגוש דן. כשכבר קובעים לו חלק תת-קרקעי יש מי שדווקא רוצה אותו עילי. כשהוא עילי רוצים אותו תת-קרקעי.
 

bralor4247

New member
זה רק תירוץ בכדי לא לעשות כלום

ישראל אינה בריטניה וגוש דן אינו לונדון
כשלמדינת ישראל אין כוונה אפילו להפוך את הקווים האדום והירוק לקווי מטרו, לדבר על הקו הורוד כקו מטרו זה נחמד ויפה אבל לא מציאותי בעליל.
בינתיים מדינת ישראל לא מצליחה להקים אפילו קו רק"ל אחד בגוש דן. כשכבר קובעים לו חלק תת-קרקעי יש מי שדווקא רוצה אותו עילי. כשהוא עילי רוצים אותו תת-קרקעי.
זה רק תירוץ בכדי לא לעשות כלום
ישראל זה לא אירופה, זה רק תירוץ
אם לא מצליחים להקים את מה שצריך, יש להחליף את המתכננים והמבצעים על מנת כן לבצע מה שצריך.
 
כבר החליפו את המתכננים יותר מפעם אחת וכך גם התכנונים כבר

זה רק תירוץ בכדי לא לעשות כלום
ישראל זה לא אירופה, זה רק תירוץ
אם לא מצליחים להקים את מה שצריך, יש להחליף את המתכננים והמבצעים על מנת כן לבצע מה שצריך.
כבר החליפו את המתכננים יותר מפעם אחת וכך גם התכנונים כבר
השתנו יותר מפעם אחת ולכן גם לא מצליחים להגיע לשלב הביצוע של המבצעים הראשונים (אגב מבצעים פוטנציאלים כבר הוחלפו בשנת 2010 עת החליטה ממשלת ישראל לבטל את הזכיון של MTS ולהעביר את האחריות על הביצוע לחברת נת"ע).
כשנגיע למצב של מחשבה על החלפת מבצעים נהיה במצב מצויין.
ולהחליף בשלב הזה את המתכננים יהיה הרה אסון לפרויקט המתע"ן בכללותו.
במקום לדבר על העשור הבא, ספק אם נוכל לדבר אפילו על העשור שאחריו.
 
ולראש עיריית רעננה זה גם לא ממש ישנה

מי דיבר על brt
מטרו, כמקובל בערי העולם המערבי. ממליץ ליסוע ללונדון ולראות תחנות מטרו בשכונות קטנות יותר מרעננה
ולראש עיריית רעננה זה גם לא ממש ישנה
הוא ירצה את תחנות "המטרו" ברחוב ויצמן, כי באחוזה בניית התחנות למטרו תפגע בבוחריו הסוחרים באחוזה.
כפי שראש עיריית רמת גן לא רוצה את חפירת התחנות בז'בוטינסקי.
מטרו ברחוב ויצמן ברעננה זה בדיוק מה שחסר למדינת ישראל...
 

jp3raptor

Member
הוא גם רוצה להטיב עם איזור התעשייה מהסיבות הידועות

ולראש עיריית רעננה זה גם לא ממש ישנה
הוא ירצה את תחנות "המטרו" ברחוב ויצמן, כי באחוזה בניית התחנות למטרו תפגע בבוחריו הסוחרים באחוזה.
כפי שראש עיריית רמת גן לא רוצה את חפירת התחנות בז'בוטינסקי.
מטרו ברחוב ויצמן ברעננה זה בדיוק מה שחסר למדינת ישראל...
הוא גם רוצה להטיב עם איזור התעשייה מהסיבות הידועות
חברות משלמות ארנונה גבוהה בהרבה מתושב רגיל, לכן ראש הערייה מעדיף קו שמטיב עם איזור התעשייה ולא משרת כמעט את תושבי העיר
 
הפתרון הכי מתאים לאזור התעשיה ברעננה זה קווי אוטובוס

הוא גם רוצה להטיב עם איזור התעשייה מהסיבות הידועות
חברות משלמות ארנונה גבוהה בהרבה מתושב רגיל, לכן ראש הערייה מעדיף קו שמטיב עם איזור התעשייה ולא משרת כמעט את תושבי העיר
הפתרון הכי מתאים לאזור התעשיה ברעננה זה קווי אוטובוס
קצרים, מהירים ויעילים בין שתי תחנות הרכבת העתידיות של רעננה (כשהקו מתחנת רעננה דרום עובר גם בסמוך למסוף צומת רעננה ולקו הורוד באזור הצומת והקו מתחנת רעננה מערב עובר בסמוך לקו הורוד ברחוב ירושלים) לבין אזור התעשיה.
לא צריך קו BRT לאזור התעשיה של רעננה.
אבל ראש עירית רעננה צודק בכך שהתוכנית הכוללת של משרד התחבורה ושל נת"ע צריכה לקחת בחשבון גם את אזור התעשיה.
אחת הבעיות בנת"ע (בניגוד למשל ליפה נוף במטרופולין חיפה ולתוכנית אב לתחבורה בירושלים) היא שנת"ע מתייחסת לקווים "שלה" כאילו הם מערכת סגורה ורק בשוליים נותנת את הדעת למערכת בכללותה.

כשיפה נוף מתכננת למשל קו BRT לרכסים היא עושה זאת בין השאר על בסיס התוכנית שכביש 6 יוארך צפונה ובסמוך לרכסים ייסלל חניון חנה וסע שישמש למעבר לאותו קו BRT וזה מה שמאפשר לה להגיע להסכמה עם מועצת רכסים על תכנון קו כזה. בנת"ע כמעט לא עושים את שיקולי השילובים הללו.
הם בקושי עושים את שיקולי השילוביות בין הקווים שלהם לבין עצמם.
 

אורי404

New member
בכל הדברים, שכתבת אני מסכים איתך לחלוטין

הפתרון הכי מתאים לאזור התעשיה ברעננה זה קווי אוטובוס
קצרים, מהירים ויעילים בין שתי תחנות הרכבת העתידיות של רעננה (כשהקו מתחנת רעננה דרום עובר גם בסמוך למסוף צומת רעננה ולקו הורוד באזור הצומת והקו מתחנת רעננה מערב עובר בסמוך לקו הורוד ברחוב ירושלים) לבין אזור התעשיה.
לא צריך קו BRT לאזור התעשיה של רעננה.
אבל ראש עירית רעננה צודק בכך שהתוכנית הכוללת של משרד התחבורה ושל נת"ע צריכה לקחת בחשבון גם את אזור התעשיה.
אחת הבעיות בנת"ע (בניגוד למשל ליפה נוף במטרופולין חיפה ולתוכנית אב לתחבורה בירושלים) היא שנת"ע מתייחסת לקווים "שלה" כאילו הם מערכת סגורה ורק בשוליים נותנת את הדעת למערכת בכללותה.

כשיפה נוף מתכננת למשל קו BRT לרכסים היא עושה זאת בין השאר על בסיס התוכנית שכביש 6 יוארך צפונה ובסמוך לרכסים ייסלל חניון חנה וסע שישמש למעבר לאותו קו BRT וזה מה שמאפשר לה להגיע להסכמה עם מועצת רכסים על תכנון קו כזה. בנת"ע כמעט לא עושים את שיקולי השילובים הללו.
הם בקושי עושים את שיקולי השילוביות בין הקווים שלהם לבין עצמם.
בכל הדברים, שכתבת אני מסכים איתך לחלוטין
אכן לכיוון אזור התעשייה רעננה, מן הראוי, שיהיו קווי אוטובוסים טובים. נקווה, שכאשר ייפתחו שתי תחנות הרכבת העתידיות, יהיו קווי אוטובוסים מתאימים לכך.
עד אז יש לציין לטובה את קו 347 מכיוון תל אביב לאזור התעשייה ברעננה.

אני גם מסכים איתך לחלוטין על ההחלטה של נת"ע, שבה כל הפרויקט הוא בלעדי שלה ולא נתון לשום שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות או עם גורמים נוספים אחרים.
מילא אם הפרוייקטים השונים של נת"ע היו בקצב מתקדם, אבל לא ככה הם הדברים.
 
גם בכתבה הזו הגישה הזו של נת"ע באה לידי ביטוי

בכל הדברים, שכתבת אני מסכים איתך לחלוטין
אכן לכיוון אזור התעשייה רעננה, מן הראוי, שיהיו קווי אוטובוסים טובים. נקווה, שכאשר ייפתחו שתי תחנות הרכבת העתידיות, יהיו קווי אוטובוסים מתאימים לכך.
עד אז יש לציין לטובה את קו 347 מכיוון תל אביב לאזור התעשייה ברעננה.

אני גם מסכים איתך לחלוטין על ההחלטה של נת"ע, שבה כל הפרויקט הוא בלעדי שלה ולא נתון לשום שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות או עם גורמים נוספים אחרים.
מילא אם הפרוייקטים השונים של נת"ע היו בקצב מתקדם, אבל לא ככה הם הדברים.
גם בכתבה הזו הגישה הזו של נת"ע באה לידי ביטוי
גורם בנת"ע:"...בספטמבר 2014 נערך דיון במשרד התחבורה שבו הוחלט לקיים העדפה לתחבורה ציבורית בצורה נקודתית, והנושא הועבר לטיפול נתיבי איילון."
כלומר: מבחינת נת"ע האחריות הוסרה ממנה, זה כבר לא "שלה" אז זה לא עניינה. אותה זה כבר לא מעניין.
בכלל ההפרדה המלאכותית הזו בין נת"ע לנתיבי איילון (שלא קיימת בירושלים ובחיפה) היא אחת מהרעות החולות של התחבורה בגוש דן. ולכך אחראיים לחלוטין משרד התחבורה והשר העומד בראשו.
הגיע הזמן לאחד את שתי החברות הללו לחברה אחת שתרכז את כל נושאי התחבורה המטרופוליניים בגוש דן.
 
הלוואי שהם היו עושים משהו,

הפתרון הכי מתאים לאזור התעשיה ברעננה זה קווי אוטובוס
קצרים, מהירים ויעילים בין שתי תחנות הרכבת העתידיות של רעננה (כשהקו מתחנת רעננה דרום עובר גם בסמוך למסוף צומת רעננה ולקו הורוד באזור הצומת והקו מתחנת רעננה מערב עובר בסמוך לקו הורוד ברחוב ירושלים) לבין אזור התעשיה.
לא צריך קו BRT לאזור התעשיה של רעננה.
אבל ראש עירית רעננה צודק בכך שהתוכנית הכוללת של משרד התחבורה ושל נת"ע צריכה לקחת בחשבון גם את אזור התעשיה.
אחת הבעיות בנת"ע (בניגוד למשל ליפה נוף במטרופולין חיפה ולתוכנית אב לתחבורה בירושלים) היא שנת"ע מתייחסת לקווים "שלה" כאילו הם מערכת סגורה ורק בשוליים נותנת את הדעת למערכת בכללותה.

כשיפה נוף מתכננת למשל קו BRT לרכסים היא עושה זאת בין השאר על בסיס התוכנית שכביש 6 יוארך צפונה ובסמוך לרכסים ייסלל חניון חנה וסע שישמש למעבר לאותו קו BRT וזה מה שמאפשר לה להגיע להסכמה עם מועצת רכסים על תכנון קו כזה. בנת"ע כמעט לא עושים את שיקולי השילובים הללו.
הם בקושי עושים את שיקולי השילוביות בין הקווים שלהם לבין עצמם.
הלוואי שהם היו עושים משהו,
גם קו שיוקם במקום לא נכון תוך כמה שנים המגורים והעסקים יתקרבו אליו.
בדומה לך שהרבה מגדלי משרדים נבנו על האילון לאחר שהוא הושלם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה