Ccyclist
Well-known member
אפילו בלונדון קו רדיאלי חיצוני יהיה מעל לפני הקרקע.
למעט רשת רק"ל אחת בדרום העיר (tramlink) שיש לה קטעים על הכביש באזור קרוידן מדובר במסילות רכבת עם תוואי נפרד מהכביש, אבל מחוץ למרכז פלוס (וודאי ברדיוס חיצוני בר השוואה לקו הוורוד וקו התכלת, חום וכו') מינהור הוא נדיר ביותר. הנה דיאגרמת "התחתית האמיתית" - במוצלל הקטעים התת קרקעיים, ובלבן - מה שאינו עובר במנהרות. המפה נכונה לאמצע העשור הקודם לפני פתיחת רשת האוברגראונד.
 
http://www.steveprentice.net/tube/TfLSillyMaps/real_underground.jpg
אפילו בלונדון קו רדיאלי חיצוני יהיה מעל לפני הקרקע.אין ל BRT שום יתרון כשהוא במנהרה
א. יש בעיית זיהום - כל התוואי הממונהר של ה BRT יהיה התחנה המרכזית של ירושלים.
ב. מספר התחנות יהיה קטן יותר והנגישות לתחנות תהיה הרבה פחות נוחה.
ג. הקישוריות לקווי תח"צ אחרים תהיה מסורבלת יותר.
ד. עלות הקמה גבוהה יותר.
ה. עלות אחזקה גבוהה יותר.
בקו האדום הרק"לי למשל המרחק בין התחנות בקטע התת-קרקעי יהיה פי 2 מאשר בקטעים הקרקעיים.
BRT צריך להיות בצירים עירוניים מרכזיים. ובכפר סבא ורעננה רחובות ויצמן (בכ"ס) ואחוזה (ברעננה) אלה הצירים העירוניים המרכזיים.
בשביל לעקוף את מרכזי הערים של כפר סבא ורעננה יש / יהיו רכבת כבדה ואת כביש 531.
למעט רשת רק"ל אחת בדרום העיר (tramlink) שיש לה קטעים על הכביש באזור קרוידן מדובר במסילות רכבת עם תוואי נפרד מהכביש, אבל מחוץ למרכז פלוס (וודאי ברדיוס חיצוני בר השוואה לקו הוורוד וקו התכלת, חום וכו') מינהור הוא נדיר ביותר. הנה דיאגרמת "התחתית האמיתית" - במוצלל הקטעים התת קרקעיים, ובלבן - מה שאינו עובר במנהרות. המפה נכונה לאמצע העשור הקודם לפני פתיחת רשת האוברגראונד.
 
http://www.steveprentice.net/tube/TfLSillyMaps/real_underground.jpg