הקו BRT הוורוד בשרון הוקפא (וכנראה נגנז)- צומת השרון

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
אפילו בלונדון קו רדיאלי חיצוני יהיה מעל לפני הקרקע.

אין ל BRT שום יתרון כשהוא במנהרה
א. יש בעיית זיהום - כל התוואי הממונהר של ה BRT יהיה התחנה המרכזית של ירושלים.
ב. מספר התחנות יהיה קטן יותר והנגישות לתחנות תהיה הרבה פחות נוחה.
ג. הקישוריות לקווי תח"צ אחרים תהיה מסורבלת יותר.
ד. עלות הקמה גבוהה יותר.
ה. עלות אחזקה גבוהה יותר.

בקו האדום הרק"לי למשל המרחק בין התחנות בקטע התת-קרקעי יהיה פי 2 מאשר בקטעים הקרקעיים.

BRT צריך להיות בצירים עירוניים מרכזיים. ובכפר סבא ורעננה רחובות ויצמן (בכ"ס) ואחוזה (ברעננה) אלה הצירים העירוניים המרכזיים.
בשביל לעקוף את מרכזי הערים של כפר סבא ורעננה יש / יהיו רכבת כבדה ואת כביש 531.
אפילו בלונדון קו רדיאלי חיצוני יהיה מעל לפני הקרקע.
למעט רשת רק"ל אחת בדרום העיר (tramlink) שיש לה קטעים על הכביש באזור קרוידן מדובר במסילות רכבת עם תוואי נפרד מהכביש, אבל מחוץ למרכז פלוס (וודאי ברדיוס חיצוני בר השוואה לקו הוורוד וקו התכלת, חום וכו') מינהור הוא נדיר ביותר. הנה דיאגרמת "התחתית האמיתית" - במוצלל הקטעים התת קרקעיים, ובלבן - מה שאינו עובר במנהרות. המפה נכונה לאמצע העשור הקודם לפני פתיחת רשת האוברגראונד.
&nbsp
http://www.steveprentice.net/tube/TfLSillyMaps/real_underground.jpg
 

bralor4247

New member
על פי המפה שלך רעננה בהחלט יכולה להיות תחתית

אפילו בלונדון קו רדיאלי חיצוני יהיה מעל לפני הקרקע.
למעט רשת רק"ל אחת בדרום העיר (tramlink) שיש לה קטעים על הכביש באזור קרוידן מדובר במסילות רכבת עם תוואי נפרד מהכביש, אבל מחוץ למרכז פלוס (וודאי ברדיוס חיצוני בר השוואה לקו הוורוד וקו התכלת, חום וכו') מינהור הוא נדיר ביותר. הנה דיאגרמת "התחתית האמיתית" - במוצלל הקטעים התת קרקעיים, ובלבן - מה שאינו עובר במנהרות. המפה נכונה לאמצע העשור הקודם לפני פתיחת רשת האוברגראונד.
&nbsp
http://www.steveprentice.net/tube/TfLSillyMaps/real_underground.jpg
על פי המפה שלך רעננה בהחלט יכולה להיות תחתית
תסתכל על הnorthern line הוא מגיע תחתי עד לכ15 קמ ממרכז לונדון, נגיד westmimister. שזה פחות או יותר כמו רעננה תל אביב. תצרף את כמות התושבים של כפר סבא רעננה והרצליה יצא 250000 האוכלוסיה בכל barnet היא 350000, נשמע שדי מתאים למטרו, ויש לדאוג שהאחראים יבצעו את זה.
 
אבל הקו הורוד לא מגיע למרכז גוש דן, כפי שנכתב זה קו רדיאלי

על פי המפה שלך רעננה בהחלט יכולה להיות תחתית
תסתכל על הnorthern line הוא מגיע תחתי עד לכ15 קמ ממרכז לונדון, נגיד westmimister. שזה פחות או יותר כמו רעננה תל אביב. תצרף את כמות התושבים של כפר סבא רעננה והרצליה יצא 250000 האוכלוסיה בכל barnet היא 350000, נשמע שדי מתאים למטרו, ויש לדאוג שהאחראים יבצעו את זה.
אבל הקו הורוד לא מגיע למרכז גוש דן, כפי שנכתב זה קו רדיאלי
חיצוני.
אם וכאשר הקווים האדום והירוק יהפכו לקווי מטרו יהיה אפשר להתווכח האם גם הסגול והצהוב צריכים להיות קווי מטרו, אבל הקו הורוד נמצא הרחק מאחור בתור להפוך לקו מטרו.
בינתיים הוא אפילו לא קו רק"ל.
 

Ccyclist

Well-known member
ונעבור לרדיאליים בלונדון ופריס

אבל הקו הורוד לא מגיע למרכז גוש דן, כפי שנכתב זה קו רדיאלי
חיצוני.
אם וכאשר הקווים האדום והירוק יהפכו לקווי מטרו יהיה אפשר להתווכח האם גם הסגול והצהוב צריכים להיות קווי מטרו, אבל הקו הורוד נמצא הרחק מאחור בתור להפוך לקו מטרו.
בינתיים הוא אפילו לא קו רק"ל.
ונעבור לרדיאליים בלונדון ופריס
בלונדון מערכת האוברגראונד הרדיאלית באזורים 2 ו 3 עוברת על מסילות עיליות (פני השטח, חפירים וויאדוקטים) שהיו חלק מקווי רכבת עילית ווותיקים (קו צפון לונדון, קו מערב לונדון, וקו נוסף בדרום לונדון שיתקנו לי את שמו בגערה) כאשר רק מה שהיה פעם קו מזרח לונדון של התחתית הוא חלק תת קרקעי עם תחנות תת קרקעיות בקו. (מנהרת התמז בקו זה היא מנהרת התעבורה הראשונה שנבנתה מתחת לנהר כלשהו בעולם) יש גם מנהרה בולטת נוספת מתחת לגבעה שעליה שוכנת שכונת האמפסטד בצפון לונדון אבל אין תחנות תת קרקעיות בקטע זה. רשת זו בכתום על מפת התחתית (או גגלו London Overground) נמצאת ברדיוס שבגוש דן מקביל להרצליה, רמת גן ובת-ים, 3-4 ק"מ מליבת העיר (מה שבגוש דן זה בתוך האיילון, גלילות, וגבול בת ים חולון) בלבד.
&nbsp
בפריס המערכת הסובבת את הליבה היא של קווי רק"ל שסימונם במפת המטרו באות T המסמל tram. לפני כחודש עשיתי פוסט המשווה את גודל ליבת פריס למטרופולינים אחרים כולל גוש דן, קווי הרק"ל בפריס מקיפים את האזור שסימנתי באפור כהה רציף, בלי הרצועות שמייצגות קווים היוצאים מהליבה. ההיקף של המערכת הזו שהינה קרקעית לא יוצאת את ערי הליבה הרציפה של גוש דן, ובוודאי לא מגיעה לטבעת המשנית של כפר סבא ורעננה.
 

jp3raptor

Member
אין מספיק ביקושים כדי להעביר לתוואי תת קרקעי

יש למנהר את כל הפרויקט
תחרות מעולה מול כלי הרכב, אבל אין אינטרס ממשלתי בנושא
אין מספיק ביקושים כדי להעביר לתוואי תת קרקעי
בכלל עדיף לעיר פרברים כמו רעננה שהתוואי הוא עלי עם כמות טובה של תחנות.
&nbsp
אם בעתיד הביקושים יעלו באופן משמעותי ישקלו מן הסתם לבנות קו רק"ל עילי על אותו התוואי
 

bralor4247

New member
נמק והסבר

אין מספיק ביקושים כדי להעביר לתוואי תת קרקעי
בכלל עדיף לעיר פרברים כמו רעננה שהתוואי הוא עלי עם כמות טובה של תחנות.
&nbsp
אם בעתיד הביקושים יעלו באופן משמעותי ישקלו מן הסתם לבנות קו רק"ל עילי על אותו התוואי
נמק והסבר
כשבנו את נתיבי איילון אמרו לעובדים שלהם ליסוע רק דרך הכביש כי לא יהיו ביקושים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה