הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)

מצב
הנושא נעול.
אין לי מחלוקת איתך לגבי תחנה בקרית הממשלה בחיפה

למה קישור מסילתי בין שתי הראשלציות הוא כזה דחוף?
לעניות דעתי בניית תחנת רכבת בקריית הממשלה בחיפה דחוף פי כמה וכמה מאשר חיבור הראשלציות במסילה.
אין לי מחלוקת איתך לגבי תחנה בקרית הממשלה בחיפה
לא התייחסתי לכל הפרויקטים ופרויקט של הקמת תחנה הוא פרויקט נקודתי וקטן יחסית. אני התייחסתי לפרויקטים יותר גדולים.
החיבור של תחנות ראשון לציון חשוב מכיוון שלאחר השלמת מסילת השרון זו תהיה החוליה החסרה בהשלמת קו רכבת בצורת 8 שיכסה את מרבית חלקי גוש דן ויקשר ביניהם. קו ה-8 הזה למעשה יהיה חלק ממערכת המתע"ן בגוש דן.
בנוסף הקישור הזה (יחד עם מסילת נשרים) הוא גם חלק מהחיבור של מודיעין ושל ירושלים לראשון לציון ולחלק הדרומי של גוש דן.
 

sigu

New member
ומה לגבי קו 100 של אגד. האם השינויים ישפיעו עליו?

הכל עניין של סדר עדיפויות (כדאי לקרוא).
זה היה תגובה שלי ל"עמוד השדרה", אבל זה התארך.
&nbsp
כיום רוב הכסף לתחבורה בינעירונית הולך לכבישים ורק מעט למסילות,
אך למרות זאת כיום יש שיא בבנייה של מסילות רכבת, 4 פרוייקטים בו זמנית.
אם ירצו אפשר לבנות את המסילה המזרחית עד סוף העשור.
רכבות שעוברות בלוד, גם אם הן לא עוצרות הן עדיין צריכות להאט (סיבובים ומעבר בעיר)
אני מתכוון למצב עתידי אחרי שיבנו את המזרחית ועירון וירצו לעשות קווים ישירים
בין באר-שבע לחיפה ובאר-שבע לעפולה, אז מעבר בלוד יאריך את זמן הנסיעה בצורה משמעותית.
&nbsp
לפי דעתי מסילות אלו (עירון, מזרחית, דרום) צריכות להיות מותאמות ל-230 קמ"ש, בדומה למסילת החוף.
היות והערים עפולה, חיפה, ירושלים, גוש-דן ובאר-שבע, גם מרכזות כמות של אוכלוסייה שמצדיקה
רכבות ישירות ביניהן, וגם יש ביניהן מרחק שמצדיק מהירות של 230 קמ"ש.
תתארו לכם עפולה באר-שבע או חיפה באר-שבע בפחות משעה.
המשמעות היא שיצטרכו להוסיף שתי מסילות במזרחית ובמסילת הדרום, אני חושב
שלא יהיה צורך להוסיף מסילות בעירון היות ולא יהיו בה תחנות.
בעוד שבמסילת הדרום זה יהיה יחסית פשוט, במסילה המזרחית אני חושב שזה יהיה פרוייקט מאוד מסובך וכנראה שיהיה צורך במנהרה מתחת ללוד או באזור מזרחית ללוד.
&nbsp
או פיתרון יותר פשוט, לקחת כמה D9 ושהם ידאגו לתוואי ישר, להעיף את כל מה שמפריע בדרך.
ומה לגבי קו 100 של אגד. האם השינויים ישפיעו עליו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה