הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)

מצב
הנושא נעול.

nitro11

New member
עוקף רמלה-לוד זה בעצם חלק מהמסילה מהמזרחית לא?

אז ככה
הקו המהיר כשמו כן הוא, ללא תחנות עד כמה שאפשר. תהיה לו תחנה בנתב"ג, ואני מניח שהחניה שם לא תהיה חינם לנוסעי הרכבת כי לא זו מטרת החניון, וזהו. מבחינה תפעולית כנראה הרכבות ימשיכו דרך כל תחנות תל אביב לחיפה ומשם לכרמיאל, כלומר "קו כרמיאל-ירושלים".

חלק מהרכבות לא יוגדרו כמהירות, כנראה שאחת מתוך 3-4 רכבות בכל שעה תצא מירושלים, תיכנס לתחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז ורק אז תמשיך לתנב"ג ותל אביב. בשביל זה בונים עכשיו את "קשת מודיעין" שתאפשר זאת.

לטווח הרחוק יותר מתוכננת מסילה לאורך כביש 431 בין ענבה (הכניסה למודיעין) לבין מסילת ראשונים הקיימת ותחנת ראשונים, ומשם במסילה חדשה (שהתוואי שלה עוד לא ברור) לכיוון מסילת האיילון ותחנת משה דיין. עוד מוקדם לדעת איזה רכבות ישתמשו במסילה זו (מירושלים? ממודיעין? ולאן הן ימשיכו. תתעדכן בפורום בעוד כעשור...

כמו-כן יש הגיון רב בקו ירושלים-באר שבע, וזה מעוגן גם בתוכניות שמקדם משרד התחבורה לקווים מהירים בין ארבעת המטרופולינים, קיים פרויקט בתכנון שנקרא "עוקף רמלה-לוד" עבור הרכבות מבאר שבע לתל אביב וסביר שהוא יכלול גם חיבור בקשת למסילת ירושלים-ת"א. בקשר לזה תצטרך להתעדכן בפורום בעוד שני עשורים...
עוקף רמלה-לוד זה בעצם חלק מהמסילה מהמזרחית לא?
 
המסילה המזרחית לא עוקפת את לוד, היא נכנסת לתוכה.

עוקף רמלה-לוד זה בעצם חלק מהמסילה מהמזרחית לא?
המסילה המזרחית לא עוקפת את לוד, היא נכנסת לתוכה.
מסילת נשרים שתחבר בין מודיעין לראשון לציון היא בעצם מסילה עוקפת רמלה לוד (זו מסילת ההמשך של מסילת הראשונים לכיוון מזרח).
בעתיד הרחוק תהיה קשת בין המסילה מבאר שבע למסילת נשרים לכיוון מזרח וכך יווצר קשר מסילתי ישיר בין באר שבע לירושלים.
 

nitro11

New member
אז היא תעקוף אותה מדרום, האם תהיה מסילה שעוקפת ממזרח?

המסילה המזרחית לא עוקפת את לוד, היא נכנסת לתוכה.
מסילת נשרים שתחבר בין מודיעין לראשון לציון היא בעצם מסילה עוקפת רמלה לוד (זו מסילת ההמשך של מסילת הראשונים לכיוון מזרח).
בעתיד הרחוק תהיה קשת בין המסילה מבאר שבע למסילת נשרים לכיוון מזרח וכך יווצר קשר מסילתי ישיר בין באר שבע לירושלים.
אז היא תעקוף אותה מדרום, האם תהיה מסילה שעוקפת ממזרח?
כדי שרכבות שנוסעות מצפון לדרום לא יעברו בלוד
 
אין תכנון כזה, אבל אחרי שאכן תהיה מסילה מזרחית אולי בעשור

אז היא תעקוף אותה מדרום, האם תהיה מסילה שעוקפת ממזרח?
כדי שרכבות שנוסעות מצפון לדרום לא יעברו בלוד
אין תכנון כזה, אבל אחרי שאכן תהיה מסילה מזרחית אולי בעשור
הבא, אולי בעשור שאחריו, ייתכן שיחשבו לבנות קשת מכוון צפון לכוון מזרח למסילה למודיעין ולירושלים, ואז רכבות יוכלו להגיע דרך המסילה המזרחית מצפון וליסוע לירושלים בנתיב עוקף תל אביב ונתב"ג.
בכל מקרה לא מדובר על העתיד הנראה לעין.
ולמה צריך מסילה עוקפת לוד? רכבות יכולות פשוט לעבור בלוד מבלי לעצור בה וכבר כיום יש רכבות כאלה - הרכבות המהירות לבאר שבע וממנה.
 

Ofekalef1

New member
והן כמעט עוצרות בלוד...

אין תכנון כזה, אבל אחרי שאכן תהיה מסילה מזרחית אולי בעשור
הבא, אולי בעשור שאחריו, ייתכן שיחשבו לבנות קשת מכוון צפון לכוון מזרח למסילה למודיעין ולירושלים, ואז רכבות יוכלו להגיע דרך המסילה המזרחית מצפון וליסוע לירושלים בנתיב עוקף תל אביב ונתב"ג.
בכל מקרה לא מדובר על העתיד הנראה לעין.
ולמה צריך מסילה עוקפת לוד? רכבות יכולות פשוט לעבור בלוד מבלי לעצור בה וכבר כיום יש רכבות כאלה - הרכבות המהירות לבאר שבע וממנה.
והן כמעט עוצרות בלוד...
 
הסיבה היא הפיתולים הרבים והנסיעה האיטית

אין תכנון כזה, אבל אחרי שאכן תהיה מסילה מזרחית אולי בעשור
הבא, אולי בעשור שאחריו, ייתכן שיחשבו לבנות קשת מכוון צפון לכוון מזרח למסילה למודיעין ולירושלים, ואז רכבות יוכלו להגיע דרך המסילה המזרחית מצפון וליסוע לירושלים בנתיב עוקף תל אביב ונתב"ג.
בכל מקרה לא מדובר על העתיד הנראה לעין.
ולמה צריך מסילה עוקפת לוד? רכבות יכולות פשוט לעבור בלוד מבלי לעצור בה וכבר כיום יש רכבות כאלה - הרכבות המהירות לבאר שבע וממנה.
הסיבה היא הפיתולים הרבים והנסיעה האיטית
בתוך רמלה ולוד, ועד כמה שידוע לי מתוכנן עוקף רמלה לוד, אבל אולי אני טועה.
 

sigu

New member
ומה לגבי קו 100 של אגד. האם השינויים ישפיעו עליו?

אז ככה
הקו המהיר כשמו כן הוא, ללא תחנות עד כמה שאפשר. תהיה לו תחנה בנתב"ג, ואני מניח שהחניה שם לא תהיה חינם לנוסעי הרכבת כי לא זו מטרת החניון, וזהו. מבחינה תפעולית כנראה הרכבות ימשיכו דרך כל תחנות תל אביב לחיפה ומשם לכרמיאל, כלומר "קו כרמיאל-ירושלים".

חלק מהרכבות לא יוגדרו כמהירות, כנראה שאחת מתוך 3-4 רכבות בכל שעה תצא מירושלים, תיכנס לתחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז ורק אז תמשיך לתנב"ג ותל אביב. בשביל זה בונים עכשיו את "קשת מודיעין" שתאפשר זאת.

לטווח הרחוק יותר מתוכננת מסילה לאורך כביש 431 בין ענבה (הכניסה למודיעין) לבין מסילת ראשונים הקיימת ותחנת ראשונים, ומשם במסילה חדשה (שהתוואי שלה עוד לא ברור) לכיוון מסילת האיילון ותחנת משה דיין. עוד מוקדם לדעת איזה רכבות ישתמשו במסילה זו (מירושלים? ממודיעין? ולאן הן ימשיכו. תתעדכן בפורום בעוד כעשור...

כמו-כן יש הגיון רב בקו ירושלים-באר שבע, וזה מעוגן גם בתוכניות שמקדם משרד התחבורה לקווים מהירים בין ארבעת המטרופולינים, קיים פרויקט בתכנון שנקרא "עוקף רמלה-לוד" עבור הרכבות מבאר שבע לתל אביב וסביר שהוא יכלול גם חיבור בקשת למסילת ירושלים-ת"א. בקשר לזה תצטרך להתעדכן בפורום בעוד שני עשורים...
ומה לגבי קו 100 של אגד. האם השינויים ישפיעו עליו?
מבחינת זמן נסיעה
 
לאילו שינויים צפויים אתה מתכוון? לכביש 1?

את השרשור אני פתחתי
קו 100 הוא קו מהיר לירושלים
רציתי לשאול אם השינויים הצפויים אמורים לקצר גם זמני הנסיעה של קו 100
לאילו שינויים צפויים אתה מתכוון? לכביש 1?
 
קו 100 עתיד לעבור לאגד תעבורה

את השרשור אני פתחתי
קו 100 הוא קו מהיר לירושלים
רציתי לשאול אם השינויים הצפויים אמורים לקצר גם זמני הנסיעה של קו 100
קו 100 עתיד לעבור לאגד תעבורה
ועל הדרך ייפתחו גם קווים חדשים למוקדים אחרים בירושלים (הר חוצבים?)

יהיה שירות על כביש 1 כמו היום (כדי לא לפגוע במבשרת) ויהיה שירות דרך כביש 443 שכם יעצור בחניון שעכשיו מסיימים להכשיר בין בן שמן למודיעין ל-500 מכוניות.
 

sigu

New member
איפה אפשר לראות את התוכניות העתידיות של אגד?

קו 100 עתיד לעבור לאגד תעבורה
ועל הדרך ייפתחו גם קווים חדשים למוקדים אחרים בירושלים (הר חוצבים?)

יהיה שירות על כביש 1 כמו היום (כדי לא לפגוע במבשרת) ויהיה שירות דרך כביש 443 שכם יעצור בחניון שעכשיו מסיימים להכשיר בין בן שמן למודיעין ל-500 מכוניות.
איפה אפשר לראות את התוכניות העתידיות של אגד?
 

zivssps

New member
לא

הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)
האם יהיו לו תחנות גם בשפלה( ראשון לציון, נס ציונה)
ראיתי שהוא מתוכנן לעבוד בשדה התעופה. האם מתוכנן להיות שם חניון חינמי לנוסעי הרכבת?
לא
סליחה אם אני נשמע מזלזל או משהו, זו כלל לא הכוונה שלי, אך מן הסתם שלא יהיו לו תחנות נוספות שהרי הוא קו מהיר. אתה מכיר את ישראל, על כל תחנה שתוסיף, יתווספו לנסיעה 10 דקות לפחות.
 

nitro11

New member
הכל עניין של סדר עדיפויות (כדאי לקרוא).

הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)
האם יהיו לו תחנות גם בשפלה( ראשון לציון, נס ציונה)
ראיתי שהוא מתוכנן לעבוד בשדה התעופה. האם מתוכנן להיות שם חניון חינמי לנוסעי הרכבת?
הכל עניין של סדר עדיפויות (כדאי לקרוא).
זה היה תגובה שלי ל"עמוד השדרה", אבל זה התארך.
&nbsp
כיום רוב הכסף לתחבורה בינעירונית הולך לכבישים ורק מעט למסילות,
אך למרות זאת כיום יש שיא בבנייה של מסילות רכבת, 4 פרוייקטים בו זמנית.
אם ירצו אפשר לבנות את המסילה המזרחית עד סוף העשור.
רכבות שעוברות בלוד, גם אם הן לא עוצרות הן עדיין צריכות להאט (סיבובים ומעבר בעיר)
אני מתכוון למצב עתידי אחרי שיבנו את המזרחית ועירון וירצו לעשות קווים ישירים
בין באר-שבע לחיפה ובאר-שבע לעפולה, אז מעבר בלוד יאריך את זמן הנסיעה בצורה משמעותית.
&nbsp
לפי דעתי מסילות אלו (עירון, מזרחית, דרום) צריכות להיות מותאמות ל-230 קמ"ש, בדומה למסילת החוף.
היות והערים עפולה, חיפה, ירושלים, גוש-דן ובאר-שבע, גם מרכזות כמות של אוכלוסייה שמצדיקה
רכבות ישירות ביניהן, וגם יש ביניהן מרחק שמצדיק מהירות של 230 קמ"ש.
תתארו לכם עפולה באר-שבע או חיפה באר-שבע בפחות משעה.
המשמעות היא שיצטרכו להוסיף שתי מסילות במזרחית ובמסילת הדרום, אני חושב
שלא יהיה צורך להוסיף מסילות בעירון היות ולא יהיו בה תחנות.
בעוד שבמסילת הדרום זה יהיה יחסית פשוט, במסילה המזרחית אני חושב שזה יהיה פרוייקט מאוד מסובך וכנראה שיהיה צורך במנהרה מתחת ללוד או באזור מזרחית ללוד.
&nbsp
או פיתרון יותר פשוט, לקחת כמה D9 ושהם ידאגו לתוואי ישר, להעיף את כל מה שמפריע בדרך.
 
גודל האוכלוסיה הנוכחי והעתידי בעפולה מצדיק קו רכבת ישיר

הכל עניין של סדר עדיפויות (כדאי לקרוא).
זה היה תגובה שלי ל"עמוד השדרה", אבל זה התארך.
&nbsp
כיום רוב הכסף לתחבורה בינעירונית הולך לכבישים ורק מעט למסילות,
אך למרות זאת כיום יש שיא בבנייה של מסילות רכבת, 4 פרוייקטים בו זמנית.
אם ירצו אפשר לבנות את המסילה המזרחית עד סוף העשור.
רכבות שעוברות בלוד, גם אם הן לא עוצרות הן עדיין צריכות להאט (סיבובים ומעבר בעיר)
אני מתכוון למצב עתידי אחרי שיבנו את המזרחית ועירון וירצו לעשות קווים ישירים
בין באר-שבע לחיפה ובאר-שבע לעפולה, אז מעבר בלוד יאריך את זמן הנסיעה בצורה משמעותית.
&nbsp
לפי דעתי מסילות אלו (עירון, מזרחית, דרום) צריכות להיות מותאמות ל-230 קמ"ש, בדומה למסילת החוף.
היות והערים עפולה, חיפה, ירושלים, גוש-דן ובאר-שבע, גם מרכזות כמות של אוכלוסייה שמצדיקה
רכבות ישירות ביניהן, וגם יש ביניהן מרחק שמצדיק מהירות של 230 קמ"ש.
תתארו לכם עפולה באר-שבע או חיפה באר-שבע בפחות משעה.
המשמעות היא שיצטרכו להוסיף שתי מסילות במזרחית ובמסילת הדרום, אני חושב
שלא יהיה צורך להוסיף מסילות בעירון היות ולא יהיו בה תחנות.
בעוד שבמסילת הדרום זה יהיה יחסית פשוט, במסילה המזרחית אני חושב שזה יהיה פרוייקט מאוד מסובך וכנראה שיהיה צורך במנהרה מתחת ללוד או באזור מזרחית ללוד.
&nbsp
או פיתרון יותר פשוט, לקחת כמה D9 ושהם ידאגו לתוואי ישר, להעיף את כל מה שמפריע בדרך.
גודל האוכלוסיה הנוכחי והעתידי בעפולה מצדיק קו רכבת ישיר
לבאר שבע?
לעיתים עושים בפורום הזה מעפולה הרבה יותר ממה שהיא.
ויעברו עוד הרבה מאוד שנים עד שבאמת תהיה הצדקה לקו רכבת ישיר בין חיפה לבאר שבע שמדלג על תל אביב, שלא בימי ראשון וחמישי.
יש עוד הרבה מאוד מאוד פרויקטים הרבה יותר דחופים ונחוצים.
מדינת ישראל תוכל להסתפק עוד לא מעט עשורים ברכבות ישירות ורכבות מהירות בין תל אביב לחיפה, תל אביב לירושלים, תל אביב לבאר שבע, ירושלים לבאר שבע (כי מבחינה גיאוגרפית הדרך בין ירושלים לבאר שבע לא צריכה לעבור בת"א) ואילו בין חיפה לירושלים ובין חיפה לבאר שבע הקישור יהיה דרך תל אביב, למעט אולי רכבות ישירות בבקרי יום א' וערבי יום ה'.
החשיבות המרכזית של המסילה המזרחית אינה ביצירת קישור ישיר של רכבות נוסעים בין חיפה (שלא לדבר על עפולה) לבין ירושלים ובאר שבע, אלא ביצירת מסדרון תחבורתי לרכבות משא שלא יצטרכו ליסוע במסילת החוף העמוסה וביצירת יתירות למקרה של חסימה במסילת החוף.
 

nitro11

New member
זה לא רק עפולה זה גם כל מה שמצפון ומזרח לה

גודל האוכלוסיה הנוכחי והעתידי בעפולה מצדיק קו רכבת ישיר
לבאר שבע?
לעיתים עושים בפורום הזה מעפולה הרבה יותר ממה שהיא.
ויעברו עוד הרבה מאוד שנים עד שבאמת תהיה הצדקה לקו רכבת ישיר בין חיפה לבאר שבע שמדלג על תל אביב, שלא בימי ראשון וחמישי.
יש עוד הרבה מאוד מאוד פרויקטים הרבה יותר דחופים ונחוצים.
מדינת ישראל תוכל להסתפק עוד לא מעט עשורים ברכבות ישירות ורכבות מהירות בין תל אביב לחיפה, תל אביב לירושלים, תל אביב לבאר שבע, ירושלים לבאר שבע (כי מבחינה גיאוגרפית הדרך בין ירושלים לבאר שבע לא צריכה לעבור בת"א) ואילו בין חיפה לירושלים ובין חיפה לבאר שבע הקישור יהיה דרך תל אביב, למעט אולי רכבות ישירות בבקרי יום א' וערבי יום ה'.
החשיבות המרכזית של המסילה המזרחית אינה ביצירת קישור ישיר של רכבות נוסעים בין חיפה (שלא לדבר על עפולה) לבין ירושלים ובאר שבע, אלא ביצירת מסדרון תחבורתי לרכבות משא שלא יצטרכו ליסוע במסילת החוף העמוסה וביצירת יתירות למקרה של חסימה במסילת החוף.
זה לא רק עפולה זה גם כל מה שמצפון ומזרח לה
מדובר בכמות גדולה של אוכלוסייה כבר היום. אני באמת לא מצליח להבין למה אתה חושב שאין הצדקה
לרכבות בין עפולה לירושלים או לב"ש.
אני למשל גר באזור קרית שמונה, אם נסיעה לבאר שבע הייתה אורכת פחות משעתיים
הייתי עושה אותה איזה פעמיים בחודש ויש אנשים שהיו עושים אותה הרבה יותר פעמים.
אבל כיום זה איזה 3-4 שעות לכיוון אחד, אז אני לא עושה אותה בכלל.
תחשוב על זה שנסיעות בין הדרום לצפון ברכבת יהיו הרבה יותר אטרקטיביות לעומת הרכב,
ב-230 קמ"ש החיסכון לעומת הרכב הוא איזה 40 דקות מינימום, שלא נדבר על הנוחות.
עכשיו הפרוייקטים הכי נחוצים ודחופים כיום הם המזרחית ועירון (בדיוק מה שאנחנו מדברים), הרבה יותר מאילת(ביזבוז מוחלט), וקרית שמונה שאותה הייתי בונה כיום רק אם היא הייתה זולה ופשוטה.
&nbsp
הבעיה שמנסים למשוך מסילות לקצוות הארץ, אבל מה שצריך לעשות זה לבנות את רשת המסילות
מבפנים החוצה,לבנות את האורכיים (מזרחית, עירון, טבריה) לפני הרוחביים.
לגבי המזרחית זה טעות להסתכל עליה בעיקר כמסילת משא, לדעתי היא הבסיס של רשת המסילות,
ואם אני לא טועה גם שומרים לצידה תוואי לעוד שתי מסילות.
ואני לא רואה היגיון לנסוע מהצפון לדרום דרך תל אביב או מחיפה לירושלים דרך תל אביב,
זה סתם יאריך את זמן הנסיעה ויוריד מהאטרקטיביות של הרכבת לעומת הרכב.
&nbsp
כבר היום יש דיבורים על מסילות מהירות בין תל אביב לחיפה ובין תל אביב לבאר שבע,
ככה שכל מה שיישאר בעתיד לעשות זה רק להוסיף מסילות מהירות במזרחית ותראה כמה קווים ייפתחו לך.
אני מבטיח שאם נסיעה בין חיפה לבאר-שבע או לירושלים תיקח פחות משעה יהיה ביקוש.
היות וכל זה לא הולך לקרות... תשלימו אתם.
&nbsp
&nbsp
 
לקרית שמונה תהיה רכבת שתסע דרך כרמיאל

זה לא רק עפולה זה גם כל מה שמצפון ומזרח לה
מדובר בכמות גדולה של אוכלוסייה כבר היום. אני באמת לא מצליח להבין למה אתה חושב שאין הצדקה
לרכבות בין עפולה לירושלים או לב"ש.
אני למשל גר באזור קרית שמונה, אם נסיעה לבאר שבע הייתה אורכת פחות משעתיים
הייתי עושה אותה איזה פעמיים בחודש ויש אנשים שהיו עושים אותה הרבה יותר פעמים.
אבל כיום זה איזה 3-4 שעות לכיוון אחד, אז אני לא עושה אותה בכלל.
תחשוב על זה שנסיעות בין הדרום לצפון ברכבת יהיו הרבה יותר אטרקטיביות לעומת הרכב,
ב-230 קמ"ש החיסכון לעומת הרכב הוא איזה 40 דקות מינימום, שלא נדבר על הנוחות.
עכשיו הפרוייקטים הכי נחוצים ודחופים כיום הם המזרחית ועירון (בדיוק מה שאנחנו מדברים), הרבה יותר מאילת(ביזבוז מוחלט), וקרית שמונה שאותה הייתי בונה כיום רק אם היא הייתה זולה ופשוטה.
&nbsp
הבעיה שמנסים למשוך מסילות לקצוות הארץ, אבל מה שצריך לעשות זה לבנות את רשת המסילות
מבפנים החוצה,לבנות את האורכיים (מזרחית, עירון, טבריה) לפני הרוחביים.
לגבי המזרחית זה טעות להסתכל עליה בעיקר כמסילת משא, לדעתי היא הבסיס של רשת המסילות,
ואם אני לא טועה גם שומרים לצידה תוואי לעוד שתי מסילות.
ואני לא רואה היגיון לנסוע מהצפון לדרום דרך תל אביב או מחיפה לירושלים דרך תל אביב,
זה סתם יאריך את זמן הנסיעה ויוריד מהאטרקטיביות של הרכבת לעומת הרכב.
&nbsp
כבר היום יש דיבורים על מסילות מהירות בין תל אביב לחיפה ובין תל אביב לבאר שבע,
ככה שכל מה שיישאר בעתיד לעשות זה רק להוסיף מסילות מהירות במזרחית ותראה כמה קווים ייפתחו לך.
אני מבטיח שאם נסיעה בין חיפה לבאר-שבע או לירושלים תיקח פחות משעה יהיה ביקוש.
היות וכל זה לא הולך לקרות... תשלימו אתם.
&nbsp
&nbsp
לקרית שמונה תהיה רכבת שתסע דרך כרמיאל
מסילת עירון זה לא פרויקט דחוף והמסילה המזרחית זה לא הפרויקט הכי נחוץ ודחוף.
החישמול הרבה יותר דחוף.
המסילה הרביעית באיילון הרבה יותר דחופה.
קוי המתע"ן בגוש-דן הרבה יותר דחופים.
קישור מסילתי בין נצרת לחיפה הרבה יותר דחוף.
קישור מסילתי בין שתי תחנות ראשון לציון יותר דחוף.
קישור בית שמש למסילת A1 יותר דחוף.
קישור מסילתי בין אצבע הגליל למטרופולין חיפה לא פחות דחוף.

ולגבי החלק השני של הודעתך - קווים כמו צפון-באר שבע או צפון-ירושלים אינם קווי יוממות ולא יהיה צורך יומיומי ברכבות ישירות בקווים הללו.
רכבת אינה אוטובוס. אוטובוס יעיל בין חיפה לירושלים או לבאר שבע צריך לעקוף את גוש-דן. רכבת לא.
 

איטלקי8

New member
למה קישור מסילתי בין שתי הראשלציות הוא כזה דחוף?

לקרית שמונה תהיה רכבת שתסע דרך כרמיאל
מסילת עירון זה לא פרויקט דחוף והמסילה המזרחית זה לא הפרויקט הכי נחוץ ודחוף.
החישמול הרבה יותר דחוף.
המסילה הרביעית באיילון הרבה יותר דחופה.
קוי המתע"ן בגוש-דן הרבה יותר דחופים.
קישור מסילתי בין נצרת לחיפה הרבה יותר דחוף.
קישור מסילתי בין שתי תחנות ראשון לציון יותר דחוף.
קישור בית שמש למסילת A1 יותר דחוף.
קישור מסילתי בין אצבע הגליל למטרופולין חיפה לא פחות דחוף.

ולגבי החלק השני של הודעתך - קווים כמו צפון-באר שבע או צפון-ירושלים אינם קווי יוממות ולא יהיה צורך יומיומי ברכבות ישירות בקווים הללו.
רכבת אינה אוטובוס. אוטובוס יעיל בין חיפה לירושלים או לבאר שבע צריך לעקוף את גוש-דן. רכבת לא.
למה קישור מסילתי בין שתי הראשלציות הוא כזה דחוף?
לעניות דעתי בניית תחנת רכבת בקריית הממשלה בחיפה דחוף פי כמה וכמה מאשר חיבור הראשלציות במסילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה