עוקף רמלה-לוד זה בעצם חלק מהמסילה מהמזרחית לא?
עוקף רמלה-לוד זה בעצם חלק מהמסילה מהמזרחית לא?אז ככה
הקו המהיר כשמו כן הוא, ללא תחנות עד כמה שאפשר. תהיה לו תחנה בנתב"ג, ואני מניח שהחניה שם לא תהיה חינם לנוסעי הרכבת כי לא זו מטרת החניון, וזהו. מבחינה תפעולית כנראה הרכבות ימשיכו דרך כל תחנות תל אביב לחיפה ומשם לכרמיאל, כלומר "קו כרמיאל-ירושלים".
חלק מהרכבות לא יוגדרו כמהירות, כנראה שאחת מתוך 3-4 רכבות בכל שעה תצא מירושלים, תיכנס לתחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז ורק אז תמשיך לתנב"ג ותל אביב. בשביל זה בונים עכשיו את "קשת מודיעין" שתאפשר זאת.
לטווח הרחוק יותר מתוכננת מסילה לאורך כביש 431 בין ענבה (הכניסה למודיעין) לבין מסילת ראשונים הקיימת ותחנת ראשונים, ומשם במסילה חדשה (שהתוואי שלה עוד לא ברור) לכיוון מסילת האיילון ותחנת משה דיין. עוד מוקדם לדעת איזה רכבות ישתמשו במסילה זו (מירושלים? ממודיעין? ולאן הן ימשיכו. תתעדכן בפורום בעוד כעשור...
כמו-כן יש הגיון רב בקו ירושלים-באר שבע, וזה מעוגן גם בתוכניות שמקדם משרד התחבורה לקווים מהירים בין ארבעת המטרופולינים, קיים פרויקט בתכנון שנקרא "עוקף רמלה-לוד" עבור הרכבות מבאר שבע לתל אביב וסביר שהוא יכלול גם חיבור בקשת למסילת ירושלים-ת"א. בקשר לזה תצטרך להתעדכן בפורום בעוד שני עשורים...