הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)

מצב
הנושא נעול.

sigu

New member
הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)

הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)
האם יהיו לו תחנות גם בשפלה( ראשון לציון, נס ציונה)
ראיתי שהוא מתוכנן לעבוד בשדה התעופה. האם מתוכנן להיות שם חניון חינמי לנוסעי הרכבת?
 
אה?


הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)
האם יהיו לו תחנות גם בשפלה( ראשון לציון, נס ציונה)
ראיתי שהוא מתוכנן לעבוד בשדה התעופה. האם מתוכנן להיות שם חניון חינמי לנוסעי הרכבת?
אה?
 

sigu

New member
הכוונה מתל אביב לירושלים

הקו המהיר לתל ירושלים (עתידי)
האם יהיו לו תחנות גם בשפלה( ראשון לציון, נס ציונה)
ראיתי שהוא מתוכנן לעבוד בשדה התעופה. האם מתוכנן להיות שם חניון חינמי לנוסעי הרכבת?
הכוונה מתל אביב לירושלים
 
אז ככה

הכוונה מתל אביב לירושלים
אז ככה
הקו המהיר כשמו כן הוא, ללא תחנות עד כמה שאפשר. תהיה לו תחנה בנתב"ג, ואני מניח שהחניה שם לא תהיה חינם לנוסעי הרכבת כי לא זו מטרת החניון, וזהו. מבחינה תפעולית כנראה הרכבות ימשיכו דרך כל תחנות תל אביב לחיפה ומשם לכרמיאל, כלומר "קו כרמיאל-ירושלים".

חלק מהרכבות לא יוגדרו כמהירות, כנראה שאחת מתוך 3-4 רכבות בכל שעה תצא מירושלים, תיכנס לתחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז ורק אז תמשיך לתנב"ג ותל אביב. בשביל זה בונים עכשיו את "קשת מודיעין" שתאפשר זאת.

לטווח הרחוק יותר מתוכננת מסילה לאורך כביש 431 בין ענבה (הכניסה למודיעין) לבין מסילת ראשונים הקיימת ותחנת ראשונים, ומשם במסילה חדשה (שהתוואי שלה עוד לא ברור) לכיוון מסילת האיילון ותחנת משה דיין. עוד מוקדם לדעת איזה רכבות ישתמשו במסילה זו (מירושלים? ממודיעין? ולאן הן ימשיכו. תתעדכן בפורום בעוד כעשור...

כמו-כן יש הגיון רב בקו ירושלים-באר שבע, וזה מעוגן גם בתוכניות שמקדם משרד התחבורה לקווים מהירים בין ארבעת המטרופולינים, קיים פרויקט בתכנון שנקרא "עוקף רמלה-לוד" עבור הרכבות מבאר שבע לתל אביב וסביר שהוא יכלול גם חיבור בקשת למסילת ירושלים-ת"א. בקשר לזה תצטרך להתעדכן בפורום בעוד שני עשורים...
 

Ofekalef1

New member
מה זה עוקף רמלוד? יש על זה מידע כלשהו איפשהו?

אז ככה
הקו המהיר כשמו כן הוא, ללא תחנות עד כמה שאפשר. תהיה לו תחנה בנתב"ג, ואני מניח שהחניה שם לא תהיה חינם לנוסעי הרכבת כי לא זו מטרת החניון, וזהו. מבחינה תפעולית כנראה הרכבות ימשיכו דרך כל תחנות תל אביב לחיפה ומשם לכרמיאל, כלומר "קו כרמיאל-ירושלים".

חלק מהרכבות לא יוגדרו כמהירות, כנראה שאחת מתוך 3-4 רכבות בכל שעה תצא מירושלים, תיכנס לתחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז ורק אז תמשיך לתנב"ג ותל אביב. בשביל זה בונים עכשיו את "קשת מודיעין" שתאפשר זאת.

לטווח הרחוק יותר מתוכננת מסילה לאורך כביש 431 בין ענבה (הכניסה למודיעין) לבין מסילת ראשונים הקיימת ותחנת ראשונים, ומשם במסילה חדשה (שהתוואי שלה עוד לא ברור) לכיוון מסילת האיילון ותחנת משה דיין. עוד מוקדם לדעת איזה רכבות ישתמשו במסילה זו (מירושלים? ממודיעין? ולאן הן ימשיכו. תתעדכן בפורום בעוד כעשור...

כמו-כן יש הגיון רב בקו ירושלים-באר שבע, וזה מעוגן גם בתוכניות שמקדם משרד התחבורה לקווים מהירים בין ארבעת המטרופולינים, קיים פרויקט בתכנון שנקרא "עוקף רמלה-לוד" עבור הרכבות מבאר שבע לתל אביב וסביר שהוא יכלול גם חיבור בקשת למסילת ירושלים-ת"א. בקשר לזה תצטרך להתעדכן בפורום בעוד שני עשורים...
מה זה עוקף רמלוד? יש על זה מידע כלשהו איפשהו?
 

amit1270

New member
מה הקשר בין קו ירושלים-ת"א לירושלים-מודיעין?

אז ככה
הקו המהיר כשמו כן הוא, ללא תחנות עד כמה שאפשר. תהיה לו תחנה בנתב"ג, ואני מניח שהחניה שם לא תהיה חינם לנוסעי הרכבת כי לא זו מטרת החניון, וזהו. מבחינה תפעולית כנראה הרכבות ימשיכו דרך כל תחנות תל אביב לחיפה ומשם לכרמיאל, כלומר "קו כרמיאל-ירושלים".

חלק מהרכבות לא יוגדרו כמהירות, כנראה שאחת מתוך 3-4 רכבות בכל שעה תצא מירושלים, תיכנס לתחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז ורק אז תמשיך לתנב"ג ותל אביב. בשביל זה בונים עכשיו את "קשת מודיעין" שתאפשר זאת.

לטווח הרחוק יותר מתוכננת מסילה לאורך כביש 431 בין ענבה (הכניסה למודיעין) לבין מסילת ראשונים הקיימת ותחנת ראשונים, ומשם במסילה חדשה (שהתוואי שלה עוד לא ברור) לכיוון מסילת האיילון ותחנת משה דיין. עוד מוקדם לדעת איזה רכבות ישתמשו במסילה זו (מירושלים? ממודיעין? ולאן הן ימשיכו. תתעדכן בפורום בעוד כעשור...

כמו-כן יש הגיון רב בקו ירושלים-באר שבע, וזה מעוגן גם בתוכניות שמקדם משרד התחבורה לקווים מהירים בין ארבעת המטרופולינים, קיים פרויקט בתכנון שנקרא "עוקף רמלה-לוד" עבור הרכבות מבאר שבע לתל אביב וסביר שהוא יכלול גם חיבור בקשת למסילת ירושלים-ת"א. בקשר לזה תצטרך להתעדכן בפורום בעוד שני עשורים...
מה הקשר בין קו ירושלים-ת"א לירושלים-מודיעין?
בתחנת האומה יהיו 4 רציפים. אני לא חושב שיש בעיה לאפשר יציאת רכבות ייעודיות למודיעין בנוסף לרכבות לתל אביב (3-4 בשעה) ולא כחלק מאותו הקו שזמן הנסיעה בו יוכפל ויותר (כלומר יהיה עדיף לחכות לרכבת הבאה לתל אביב ואפילו לזאת שאחריה ולא לעשות את הסיבוב דרך מודיעין).

בנוסף, השתמע מדבריך שהקישור בין ירושלים לנתב"ג יתבצע רק דרך הקו המוארך הזה. אם זו הייתה כוונתך, זה ממש לא רעיון טוב. אין שום סיבה להאריך לתיירים ולנוסעים לחו"ל את הדרך לירושלים וממנה.
 
מה זה משנה? רכבת כזו לא תשרת את הנוסעים בין ירושלים לת"א

מה הקשר בין קו ירושלים-ת"א לירושלים-מודיעין?
בתחנת האומה יהיו 4 רציפים. אני לא חושב שיש בעיה לאפשר יציאת רכבות ייעודיות למודיעין בנוסף לרכבות לתל אביב (3-4 בשעה) ולא כחלק מאותו הקו שזמן הנסיעה בו יוכפל ויותר (כלומר יהיה עדיף לחכות לרכבת הבאה לתל אביב ואפילו לזאת שאחריה ולא לעשות את הסיבוב דרך מודיעין).

בנוסף, השתמע מדבריך שהקישור בין ירושלים לנתב"ג יתבצע רק דרך הקו המוארך הזה. אם זו הייתה כוונתך, זה ממש לא רעיון טוב. אין שום סיבה להאריך לתיירים ולנוסעים לחו"ל את הדרך לירושלים וממנה.
מה זה משנה? רכבת כזו לא תשרת את הנוסעים בין ירושלים לת"א
תתיחס כאילו מדובר בשני קווים נפרדים המבוצעים ברצף על ידי רכבת פיסית אחת.
כפי שיקרה בלולאת השרון.
 

amit1270

New member
ולכן אין שום סיבה לקשור את הקווים האלה יחד

מה זה משנה? רכבת כזו לא תשרת את הנוסעים בין ירושלים לת"א
תתיחס כאילו מדובר בשני קווים נפרדים המבוצעים ברצף על ידי רכבת פיסית אחת.
כפי שיקרה בלולאת השרון.
ולכן אין שום סיבה לקשור את הקווים האלה יחד
 
את הקווים לא, אבל אם לרכבת יהיה נוח יותר תפעולית לבצע

ולכן אין שום סיבה לקשור את הקווים האלה יחד
את הקווים לא, אבל אם לרכבת יהיה נוח יותר תפעולית לבצע
את קווים ירושלים-מודיעין ומודיעין-תל אביב באמצעות אותן רכבות ברצף והרכבת תצליח לעמוד בלוחות הזמנים של שני הקווים, לא צריכה להיות בעיה.
מבחינת קווים עדיין יהיה מדובר בשלושה קווים נפרדים:
ירושלים-נתב"ג-ת"א/צפון
ירושלים-מודיעין
מודיעין-נתב"ג-ת"א/צפון
 
ירושלים - מודיעין עדיין לא בתכנון כנראה!

מה הקשר בין קו ירושלים-ת"א לירושלים-מודיעין?
בתחנת האומה יהיו 4 רציפים. אני לא חושב שיש בעיה לאפשר יציאת רכבות ייעודיות למודיעין בנוסף לרכבות לתל אביב (3-4 בשעה) ולא כחלק מאותו הקו שזמן הנסיעה בו יוכפל ויותר (כלומר יהיה עדיף לחכות לרכבת הבאה לתל אביב ואפילו לזאת שאחריה ולא לעשות את הסיבוב דרך מודיעין).

בנוסף, השתמע מדבריך שהקישור בין ירושלים לנתב"ג יתבצע רק דרך הקו המוארך הזה. אם זו הייתה כוונתך, זה ממש לא רעיון טוב. אין שום סיבה להאריך לתיירים ולנוסעים לחו"ל את הדרך לירושלים וממנה.
ירושלים - מודיעין עדיין לא בתכנון כנראה!
נכון להיום המצב הוא:
1.בתחנת האומה בירושלים יהיו 3 רציפים ולא 4, אחד מרכזי ושני צידיים, כלומר 4 שפות רציפים ל 4 מסילות.

2.הקשר הראשון הצפוי ל 2020(?) יהיה מתחנת האומה בירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב. שים לב! לתחנת ״ההגנה״! החשמול המידי מתוכנן רק עד שם, וסביר להניח שבאותה תחנה יהיה צורך לרדת מהרכבת ולהמשיך ברכבת דיזל לתחנות התל אביביות היותר צפוניות.

3.על פי ההודעות שניתנו עד עכשיו, זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב ההגנה יהיה 27 דקות, אבל ללא עצירה בנמל התעופה(!!). הזמן הזה הוא מסגירת הדלתות/זנוק עד לעצירה כללית/פתיחת הדלתות. בחשוב זמן הנסיעה הכללי יש גם לקחת בחשבון את זמן הירידה לרציפים שימצאו 80-85 מ׳ מתחת לפני אולם הכניסה ונגישים באמצעות 3 מעליות ל 33 איש(ללא כבודה) ו/או 3 קומות של דרגנועים ו/או 450-500 מדרגות חרום.
במילים אחרות: אם לוקחים את זמן ההמתנה למעלית, זמן יציאת המגיעים במעלית, זמן הכניסה למעלית, זמן ירידת המעלית לקומת הרציפים, זמן היציאה מהמעלית, זמן ההליכה לקרון הרצוי(הרכבות תיהנה בנות 6 או 8 קרונות קרי באורך 150-200מ׳) וזמן העצירה בנתב״ג(3 דקות), יתכן מאוד שזמן הנסיעה ברוטו לא יהיה כל כך מפתה, מי יודע?
4.תזכורת: עדיין לא הוזמנו קטרים חשמליים וגם לא קרונות ממונעים. לקטרים אפשר עדיין לגשת למכרז עד ה 25 לחודש ולקרונות הממונעים עדיין לא פורסם מכרז. יצור קטר יקח כ-24 חודשים(אולי קצת פחות בסין?).
 

amit1270

New member
סליחה? מאיפה הבאת את זה?

ירושלים - מודיעין עדיין לא בתכנון כנראה!
נכון להיום המצב הוא:
1.בתחנת האומה בירושלים יהיו 3 רציפים ולא 4, אחד מרכזי ושני צידיים, כלומר 4 שפות רציפים ל 4 מסילות.

2.הקשר הראשון הצפוי ל 2020(?) יהיה מתחנת האומה בירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב. שים לב! לתחנת ״ההגנה״! החשמול המידי מתוכנן רק עד שם, וסביר להניח שבאותה תחנה יהיה צורך לרדת מהרכבת ולהמשיך ברכבת דיזל לתחנות התל אביביות היותר צפוניות.

3.על פי ההודעות שניתנו עד עכשיו, זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב ההגנה יהיה 27 דקות, אבל ללא עצירה בנמל התעופה(!!). הזמן הזה הוא מסגירת הדלתות/זנוק עד לעצירה כללית/פתיחת הדלתות. בחשוב זמן הנסיעה הכללי יש גם לקחת בחשבון את זמן הירידה לרציפים שימצאו 80-85 מ׳ מתחת לפני אולם הכניסה ונגישים באמצעות 3 מעליות ל 33 איש(ללא כבודה) ו/או 3 קומות של דרגנועים ו/או 450-500 מדרגות חרום.
במילים אחרות: אם לוקחים את זמן ההמתנה למעלית, זמן יציאת המגיעים במעלית, זמן הכניסה למעלית, זמן ירידת המעלית לקומת הרציפים, זמן היציאה מהמעלית, זמן ההליכה לקרון הרצוי(הרכבות תיהנה בנות 6 או 8 קרונות קרי באורך 150-200מ׳) וזמן העצירה בנתב״ג(3 דקות), יתכן מאוד שזמן הנסיעה ברוטו לא יהיה כל כך מפתה, מי יודע?
4.תזכורת: עדיין לא הוזמנו קטרים חשמליים וגם לא קרונות ממונעים. לקטרים אפשר עדיין לגשת למכרז עד ה 25 לחודש ולקרונות הממונעים עדיין לא פורסם מכרז. יצור קטר יקח כ-24 חודשים(אולי קצת פחות בסין?).
סליחה? מאיפה הבאת את זה?
אין לי מושג על מה אתה מסתמך, אבל מה שידוע לי שונה לחלוטין.
0. קשת מודיעין (ירושלים-מודיעין) תוכננה מזמן, ויש כבר חיבורים (מחלפים מסילתיים עתידיים) בשני קצותיה.
1. בתחנת האומה יהיו 4 מסילות סביב 2 רציפי-אי, כלומר בפועל 4 רציפים.
2. תחילת הנסיעות בקו מתוכננות ל-2018, ויש שיאמרו אפילו סוף 2017. לא ידוע לי על שינוי בלו"ז. אם החשמול יגיע עד "ההגנה" אין שום מניעה שימשיך צפונה לפחות עד ת"א-מרכז (וכנראה יותר). מבחינת העלות והקושי זאת תהיה תוספת קטנטונת אבל מבחינה תפעולית זה נחוץ, ולכן קשה לי להאמין שיוותרו על הקטע הזה במחיר של סתימת מסילות.
3. זמן הנסיעה הצפוי מתחנת האומה לתחנת ההגנה, ללא עצירות ביניים, הוא 28 דקות. עצירה בנתב"ג תוסיף 3-5 דקות. לפי התכנון, רוב הנוסעים ישתמשו בדרגנועים ולא במעליות. הרכבות יהיו ככה"נ באורך כ-250 מטר. עם כל זאת, אני מאמין שזמן הנסיעה יהיה תחרותי מאוד בשעות העומס.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא יודע מאיפה המידע, אבל הוא מוטעה לחלוטין.

ירושלים - מודיעין עדיין לא בתכנון כנראה!
נכון להיום המצב הוא:
1.בתחנת האומה בירושלים יהיו 3 רציפים ולא 4, אחד מרכזי ושני צידיים, כלומר 4 שפות רציפים ל 4 מסילות.

2.הקשר הראשון הצפוי ל 2020(?) יהיה מתחנת האומה בירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב. שים לב! לתחנת ״ההגנה״! החשמול המידי מתוכנן רק עד שם, וסביר להניח שבאותה תחנה יהיה צורך לרדת מהרכבת ולהמשיך ברכבת דיזל לתחנות התל אביביות היותר צפוניות.

3.על פי ההודעות שניתנו עד עכשיו, זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב ההגנה יהיה 27 דקות, אבל ללא עצירה בנמל התעופה(!!). הזמן הזה הוא מסגירת הדלתות/זנוק עד לעצירה כללית/פתיחת הדלתות. בחשוב זמן הנסיעה הכללי יש גם לקחת בחשבון את זמן הירידה לרציפים שימצאו 80-85 מ׳ מתחת לפני אולם הכניסה ונגישים באמצעות 3 מעליות ל 33 איש(ללא כבודה) ו/או 3 קומות של דרגנועים ו/או 450-500 מדרגות חרום.
במילים אחרות: אם לוקחים את זמן ההמתנה למעלית, זמן יציאת המגיעים במעלית, זמן הכניסה למעלית, זמן ירידת המעלית לקומת הרציפים, זמן היציאה מהמעלית, זמן ההליכה לקרון הרצוי(הרכבות תיהנה בנות 6 או 8 קרונות קרי באורך 150-200מ׳) וזמן העצירה בנתב״ג(3 דקות), יתכן מאוד שזמן הנסיעה ברוטו לא יהיה כל כך מפתה, מי יודע?
4.תזכורת: עדיין לא הוזמנו קטרים חשמליים וגם לא קרונות ממונעים. לקטרים אפשר עדיין לגשת למכרז עד ה 25 לחודש ולקרונות הממונעים עדיין לא פורסם מכרז. יצור קטר יקח כ-24 חודשים(אולי קצת פחות בסין?).
לא יודע מאיפה המידע, אבל הוא מוטעה לחלוטין.
 

איטלקי8

New member
אין שום סיכוי שיהיה קו ירושליים כרמיאל.

אז ככה
הקו המהיר כשמו כן הוא, ללא תחנות עד כמה שאפשר. תהיה לו תחנה בנתב"ג, ואני מניח שהחניה שם לא תהיה חינם לנוסעי הרכבת כי לא זו מטרת החניון, וזהו. מבחינה תפעולית כנראה הרכבות ימשיכו דרך כל תחנות תל אביב לחיפה ומשם לכרמיאל, כלומר "קו כרמיאל-ירושלים".

חלק מהרכבות לא יוגדרו כמהירות, כנראה שאחת מתוך 3-4 רכבות בכל שעה תצא מירושלים, תיכנס לתחנות פאתי מודיעין ומודיעין מרכז ורק אז תמשיך לתנב"ג ותל אביב. בשביל זה בונים עכשיו את "קשת מודיעין" שתאפשר זאת.

לטווח הרחוק יותר מתוכננת מסילה לאורך כביש 431 בין ענבה (הכניסה למודיעין) לבין מסילת ראשונים הקיימת ותחנת ראשונים, ומשם במסילה חדשה (שהתוואי שלה עוד לא ברור) לכיוון מסילת האיילון ותחנת משה דיין. עוד מוקדם לדעת איזה רכבות ישתמשו במסילה זו (מירושלים? ממודיעין? ולאן הן ימשיכו. תתעדכן בפורום בעוד כעשור...

כמו-כן יש הגיון רב בקו ירושלים-באר שבע, וזה מעוגן גם בתוכניות שמקדם משרד התחבורה לקווים מהירים בין ארבעת המטרופולינים, קיים פרויקט בתכנון שנקרא "עוקף רמלה-לוד" עבור הרכבות מבאר שבע לתל אביב וסביר שהוא יכלול גם חיבור בקשת למסילת ירושלים-ת"א. בקשר לזה תצטרך להתעדכן בפורום בעוד שני עשורים...
אין שום סיכוי שיהיה קו ירושליים כרמיאל.
אולי רק בהתחלה, כמו שהיה קו דימונה - ת"א.
התדירות הנדרשת מרכבות בקו ת"א - ירושליים כפולה ומכופלת מזו הנדרשת בקו חיפה כרמיאל.
 

בועז ל

New member
זה נכון רק ביחס להפעלה הראשונית, אבל מסיבה שונה לגמרי.

אין שום סיכוי שיהיה קו ירושליים כרמיאל.
אולי רק בהתחלה, כמו שהיה קו דימונה - ת"א.
התדירות הנדרשת מרכבות בקו ת"א - ירושליים כפולה ומכופלת מזו הנדרשת בקו חיפה כרמיאל.
זה נכון רק ביחס להפעלה הראשונית, אבל מסיבה שונה לגמרי.
והסיבה היא שחשמול קטע המסילה שבין ירושלים להרצליה יקדים את חשמול יתרת קטע המסילה שבין הרצליה לכרמיאל.
 
יכול להיות שחלק מהרכבות יהיה עד/מ ת"א, חלק עד/מ חיפה וחלק

אין שום סיכוי שיהיה קו ירושליים כרמיאל.
אולי רק בהתחלה, כמו שהיה קו דימונה - ת"א.
התדירות הנדרשת מרכבות בקו ת"א - ירושליים כפולה ומכופלת מזו הנדרשת בקו חיפה כרמיאל.
יכול להיות שחלק מהרכבות יהיה עד/מ ת"א, חלק עד/מ חיפה וחלק
עד/מ כרמיאל.
למשל:
1 בשעה - כרמיאל
2 בשעה - חיפה
1 בשעת שיא - תל אביב

כך קורה גם ברכבות לבאר שבע. בחלקן ת"א נקודת קצה, בחלקן חיפה ובחלקן נהריה.
והרכבות של מודיעין - לחלקן חיפה היא נקודת קצה, לחלקן קרית מוצקין ולחלקן נהריה.
 

קו 415

Active member
קו כרמיאל ירושלים

אין שום סיכוי שיהיה קו ירושליים כרמיאל.
אולי רק בהתחלה, כמו שהיה קו דימונה - ת"א.
התדירות הנדרשת מרכבות בקו ת"א - ירושליים כפולה ומכופלת מזו הנדרשת בקו חיפה כרמיאל.
קו כרמיאל ירושלים
קו כזה יכול לשרת את הציבור החרדי הירושלמי, הנוסע בסופי שבוע לערים שכונות חרדיות בצפון.
ובין היתר צפת, מירון, קרית אתא, ואפילו קהילה חרדית בכרמיאל.
&nbsp
כמובן, שבל"ג בעומר יש פוטנציאל ענק לקו כזה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה