הקו הטרום-משודרג לירושלים (מהתכנית "זהו זה")

מצב
הנושא נעול.

feedback

New member
הקו הטרום-משודרג לירושלים (מהתכנית "זהו זה")

הקו הטרום-משודרג לירושלים (מהתכנית "זהו זה")
[URL]http://www.youtube.com/watch?v=2Wd4RVfTaI4[/URL]

וואו, ראיתי את זה כילד קטן לפני המוווווווווווווון שנים, כשהוסיפו את הקטעים של יאצק לתכנית "שביל באמצע שביל בצד".
 

amit1270

New member


הקו הטרום-משודרג לירושלים (מהתכנית "זהו זה")
[URL]http://www.youtube.com/watch?v=2Wd4RVfTaI4[/URL]

וואו, ראיתי את זה כילד קטן לפני המוווווווווווווון שנים, כשהוסיפו את הקטעים של יאצק לתכנית "שביל באמצע שביל בצד".
 

down under

New member
יש בסרטון החמוד הזה מלא עריכות

הקו הטרום-משודרג לירושלים (מהתכנית "זהו זה")
[URL]http://www.youtube.com/watch?v=2Wd4RVfTaI4[/URL]

וואו, ראיתי את זה כילד קטן לפני המוווווווווווווון שנים, כשהוסיפו את הקטעים של יאצק לתכנית "שביל באמצע שביל בצד".
יש בסרטון החמוד הזה מלא עריכות
מעט אנכרוניסטיות, כלומר מראים את נחל שורק שזה (מת":א לירושלים) אחרי בית שמש בכלל ופתאום שלאק טראח הרכבת נכנסת לתחנת לוד.

התחלת הסרטון הוא כנראה גם כן מתחנת לוד או לכל היותר בני ברק של עד אמצע שנות ה-80, שהיתה נראית כמו איזו תחנה בריטית שכוחת אל.
יצא לי בשנים 84' ו-85' לנסוע מספר נסיעות אל ומבני ברק (לכוון חדרה, ברכבת שנסעה מחיפה לירושלים).
 

cwen

New member
היו בשנות השמונים נסיעות מבני ברק צפונה?

יש בסרטון החמוד הזה מלא עריכות
מעט אנכרוניסטיות, כלומר מראים את נחל שורק שזה (מת":א לירושלים) אחרי בית שמש בכלל ופתאום שלאק טראח הרכבת נכנסת לתחנת לוד.

התחלת הסרטון הוא כנראה גם כן מתחנת לוד או לכל היותר בני ברק של עד אמצע שנות ה-80, שהיתה נראית כמו איזו תחנה בריטית שכוחת אל.
יצא לי בשנים 84' ו-85' לנסוע מספר נסיעות אל ומבני ברק (לכוון חדרה, ברכבת שנסעה מחיפה לירושלים).
היו בשנות השמונים נסיעות מבני ברק צפונה?
אז לא דמיינתי שלקחו אותנו פעם ברכבת מבני ברק צפונה כשהייתי בבית ספר יסודי.
 

nitsansh

New member
נסעו מירושלים לחיפה דרך הקו המזרחי ובני ברק

היו בשנות השמונים נסיעות מבני ברק צפונה?
אז לא דמיינתי שלקחו אותנו פעם ברכבת מבני ברק צפונה כשהייתי בבית ספר יסודי.
נסעו מירושלים לחיפה דרך הקו המזרחי ובני ברק
 

down under

New member
כן בכ"ף ובנו"ן רבתיים

היו בשנות השמונים נסיעות מבני ברק צפונה?
אז לא דמיינתי שלקחו אותנו פעם ברכבת מבני ברק צפונה כשהייתי בבית ספר יסודי.
כן בכ"ף ובנו"ן רבתיים
עשיתי זאת במו עצמי מעל ל-5 פעמים לכל כוון, ברכבת אחת בלי החלפות או המרות או קונצים מחדרה לבני ברק ומבני ברק לחדרה.
מחיפה (או אולי אפילו נהריה) הרכבת נסעה על מסילת החוף (המערבית, לא המזרחית אשר נסגרה ככל הנראה בשלהי ה-60 או ראשית ה-70),
עצרה בחדרה מערב, נתניה ומשם בלי עצירות עד לתפעולית תל ברוך, קצת צפונית לת"א האונ' של ימינו.
משם היא היתה עולה על המסוט/עקלתון לכוון מזרח ונוסעת 3 עד 4 דקות ממש לאט עד לתחנת בני ברק, שנראתה הרבה אבל הרבה יותר דומה
לזו של לוד מאשר לזו של היום (הכוונה אין שום דמיון לבני ברק של החל משנת 2000).

היה מבנה עם צורה בריטית מצועצעת משהו, בלי רציף בכלל, כאשר המבנה היה מעץ ולא מבטון. זה מה שאני זוכר, לפחות.

רחוב הלח"י בכלל לא היה קיים והיה כביש ספק סלול ספק שביל עפר כבוש מרח' מבצע קדש (הכביש הראשי שאז בכלל קראו לו דרך הרצליה)
ועד לתחנת בני ברק.
 

nitsansh

New member
מבני ברק הרכבת המשיכה לירושלים דרך ראש העין

כן בכ"ף ובנו"ן רבתיים
עשיתי זאת במו עצמי מעל ל-5 פעמים לכל כוון, ברכבת אחת בלי החלפות או המרות או קונצים מחדרה לבני ברק ומבני ברק לחדרה.
מחיפה (או אולי אפילו נהריה) הרכבת נסעה על מסילת החוף (המערבית, לא המזרחית אשר נסגרה ככל הנראה בשלהי ה-60 או ראשית ה-70),
עצרה בחדרה מערב, נתניה ומשם בלי עצירות עד לתפעולית תל ברוך, קצת צפונית לת"א האונ' של ימינו.
משם היא היתה עולה על המסוט/עקלתון לכוון מזרח ונוסעת 3 עד 4 דקות ממש לאט עד לתחנת בני ברק, שנראתה הרבה אבל הרבה יותר דומה
לזו של לוד מאשר לזו של היום (הכוונה אין שום דמיון לבני ברק של החל משנת 2000).

היה מבנה עם צורה בריטית מצועצעת משהו, בלי רציף בכלל, כאשר המבנה היה מעץ ולא מבטון. זה מה שאני זוכר, לפחות.

רחוב הלח"י בכלל לא היה קיים והיה כביש ספק סלול ספק שביל עפר כבוש מרח' מבצע קדש (הכביש הראשי שאז בכלל קראו לו דרך הרצליה)
ועד לתחנת בני ברק.
מבני ברק הרכבת המשיכה לירושלים דרך ראש העין
 

25306yosef

New member
אני זוכר את זה היטב, הינה הנתונים:

כן בכ"ף ובנו"ן רבתיים
עשיתי זאת במו עצמי מעל ל-5 פעמים לכל כוון, ברכבת אחת בלי החלפות או המרות או קונצים מחדרה לבני ברק ומבני ברק לחדרה.
מחיפה (או אולי אפילו נהריה) הרכבת נסעה על מסילת החוף (המערבית, לא המזרחית אשר נסגרה ככל הנראה בשלהי ה-60 או ראשית ה-70),
עצרה בחדרה מערב, נתניה ומשם בלי עצירות עד לתפעולית תל ברוך, קצת צפונית לת"א האונ' של ימינו.
משם היא היתה עולה על המסוט/עקלתון לכוון מזרח ונוסעת 3 עד 4 דקות ממש לאט עד לתחנת בני ברק, שנראתה הרבה אבל הרבה יותר דומה
לזו של לוד מאשר לזו של היום (הכוונה אין שום דמיון לבני ברק של החל משנת 2000).

היה מבנה עם צורה בריטית מצועצעת משהו, בלי רציף בכלל, כאשר המבנה היה מעץ ולא מבטון. זה מה שאני זוכר, לפחות.

רחוב הלח"י בכלל לא היה קיים והיה כביש ספק סלול ספק שביל עפר כבוש מרח' מבצע קדש (הכביש הראשי שאז בכלל קראו לו דרך הרצליה)
ועד לתחנת בני ברק.
אני זוכר את זה היטב, הינה הנתונים:
רכבת נוסעים מספר 11 (שנות ה-80):

תחנת יציאה חיפה מזרח: 06:47 (הרכבת עמדה על קו 2, קטר בודד הגיע מהמוסך).
חיפה מרכז: הגעה 06:50, יציאה 06:54.
חיפה בת גלים: הגעה 06:57, יציאה 07:00.
עתלית: 07:12 (מפגש עם רכבת נוסעים מאספת מספר 52 שיצאה בשעה 06:00 מת"א מרכז).
בנימינה: 07:30
חדרה מערב: 07:41 (מפגש עם רכבת נוסעים מאספת מספר 54 שיצאה בשעה 07:00 מת"א מרכז).
נתניה: 07:52
עצירה תפעולית בתחנת הרצליה על קו 2 בשעה 08:06 לצורך מפגש עם רכבת נוסעים ישירה לנהריה מספר 22 שיצאה בשעה 08:00 מת"א מרכז.
08:18: בני ברק
08:30: ראש העין
09:00: לוד (החלפת נהגים. עד לשנת 1984 היה מפגש עם רכבת לת"א דרום שיצאה בשעה 07:30 מירושלים).
09:10: רמלה
09:33: נען
09:45: בית שמש
10:35: ירושלים

חזרה מירושלים לחיפה מזרח רכבת נוסעים מספר 14 (שנות ה-80):

16:00: יציאה מירושלים
16:45: הגעה לבית שמש, יציאה בשעה 16:49 (עד לשנת 1984 היה מפגש רכבות עם רכבת לירושלים שיצאה מת"א דרום בשעה 16:00.
17:11: נען
17:24: רמלה
17:27: לוד (החלפת נהגים).
17:51: ראש העין
18:03: בני ברק (ביציאה מבני ברק היה השלט הבא: הינך נכנס לקטע המופעל באיתות חשמלי, שים לב לסימנורים!)
18:25: נתניה. מפגש עם רכבת נוסעים מאספת מספר 39 שיצאה בשעה 16:33 מנהריה ובשעה 17:30 מבת גלים. מדובר למעשה באותו מערך (מערך מספר 51) שהפעיל בבוקר את רכבת ישירה מספר 22 שהיה איתה מפגש בהרצליה.
18:40: חדרה מערב
18:50: בנימינה
19:20: חיפה בת גלים
19:28: יציאה מחיפה בת גלים לאחר מפגש עם רכבת נוסעים מאספת לת"א מרכז מספר 55, שיצאה בשעה 18:38 מנהריה.
19:31: חיפה מרכז
19:35: חיפה מזרח - הרכבת נשארת בחיפה מזרח, הקטר ממשיך בודד למוסך.

שימו לב שבשנות ה-80 היתה רק מסילה אחת, ותחנות תפעוליות לצורך מפגשי רכבות. להלן רשימת תחנות תפעוליות בנסיעה לירושלים שבהן הוחלף שרביט בסוף שנות ה-80 (1988):

בני ברק
רינתיה
לוד (היה תא איתות צפוני, ותא איתות דרומי).
נען
בית שמש
ירושלים (תא איתות)

רשימת התחנות התפעוליות שהיו מבוטלות בסוף שנות ה-80, וגם רשימת שלוחות:

צומת עולמית - שלוחה לתחנת פתח תקוה שהיתה נעולה בנעילה שרביטית.
ראש העין - פעלה כתחנה (חניה) לנוסעים בלבד על קטע בני ברק - רינתיה, והיתה בה שלוחה לכיוון שדי חמד שהיתה נעולה בנעילה שרביטית.
צומת רמלה נשר - שלוחה למפעל המלט נשר ברמלה שהיתה נעולה בנעילה שרביטית.
נחל שורק - שלוחה צבאית שהיתה נעולה בנעילה שרביטית.
בר גיורא

טל"ח
 

alantan

New member
תודה יוסף! אני אוהב כשאתה כותב הודעות כאלה

אני זוכר את זה היטב, הינה הנתונים:
רכבת נוסעים מספר 11 (שנות ה-80):

תחנת יציאה חיפה מזרח: 06:47 (הרכבת עמדה על קו 2, קטר בודד הגיע מהמוסך).
חיפה מרכז: הגעה 06:50, יציאה 06:54.
חיפה בת גלים: הגעה 06:57, יציאה 07:00.
עתלית: 07:12 (מפגש עם רכבת נוסעים מאספת מספר 52 שיצאה בשעה 06:00 מת"א מרכז).
בנימינה: 07:30
חדרה מערב: 07:41 (מפגש עם רכבת נוסעים מאספת מספר 54 שיצאה בשעה 07:00 מת"א מרכז).
נתניה: 07:52
עצירה תפעולית בתחנת הרצליה על קו 2 בשעה 08:06 לצורך מפגש עם רכבת נוסעים ישירה לנהריה מספר 22 שיצאה בשעה 08:00 מת"א מרכז.
08:18: בני ברק
08:30: ראש העין
09:00: לוד (החלפת נהגים. עד לשנת 1984 היה מפגש עם רכבת לת"א דרום שיצאה בשעה 07:30 מירושלים).
09:10: רמלה
09:33: נען
09:45: בית שמש
10:35: ירושלים

חזרה מירושלים לחיפה מזרח רכבת נוסעים מספר 14 (שנות ה-80):

16:00: יציאה מירושלים
16:45: הגעה לבית שמש, יציאה בשעה 16:49 (עד לשנת 1984 היה מפגש רכבות עם רכבת לירושלים שיצאה מת"א דרום בשעה 16:00.
17:11: נען
17:24: רמלה
17:27: לוד (החלפת נהגים).
17:51: ראש העין
18:03: בני ברק (ביציאה מבני ברק היה השלט הבא: הינך נכנס לקטע המופעל באיתות חשמלי, שים לב לסימנורים!)
18:25: נתניה. מפגש עם רכבת נוסעים מאספת מספר 39 שיצאה בשעה 16:33 מנהריה ובשעה 17:30 מבת גלים. מדובר למעשה באותו מערך (מערך מספר 51) שהפעיל בבוקר את רכבת ישירה מספר 22 שהיה איתה מפגש בהרצליה.
18:40: חדרה מערב
18:50: בנימינה
19:20: חיפה בת גלים
19:28: יציאה מחיפה בת גלים לאחר מפגש עם רכבת נוסעים מאספת לת"א מרכז מספר 55, שיצאה בשעה 18:38 מנהריה.
19:31: חיפה מרכז
19:35: חיפה מזרח - הרכבת נשארת בחיפה מזרח, הקטר ממשיך בודד למוסך.

שימו לב שבשנות ה-80 היתה רק מסילה אחת, ותחנות תפעוליות לצורך מפגשי רכבות. להלן רשימת תחנות תפעוליות בנסיעה לירושלים שבהן הוחלף שרביט בסוף שנות ה-80 (1988):

בני ברק
רינתיה
לוד (היה תא איתות צפוני, ותא איתות דרומי).
נען
בית שמש
ירושלים (תא איתות)

רשימת התחנות התפעוליות שהיו מבוטלות בסוף שנות ה-80, וגם רשימת שלוחות:

צומת עולמית - שלוחה לתחנת פתח תקוה שהיתה נעולה בנעילה שרביטית.
ראש העין - פעלה כתחנה (חניה) לנוסעים בלבד על קטע בני ברק - רינתיה, והיתה בה שלוחה לכיוון שדי חמד שהיתה נעולה בנעילה שרביטית.
צומת רמלה נשר - שלוחה למפעל המלט נשר ברמלה שהיתה נעולה בנעילה שרביטית.
נחל שורק - שלוחה צבאית שהיתה נעולה בנעילה שרביטית.
בר גיורא

טל"ח
תודה יוסף! אני אוהב כשאתה כותב הודעות כאלה
 

down under

New member
לפי מספר רמזים אפשר להגיע לטווח של גג

באיזו שנה צולם הסרט?
לפי מספר רמזים אפשר להגיע לטווח של גג
3 שנים שבוודאות באחת מהן צולם הסרט.

הנשיא נבון מוזכר כנשיא לשעבר וכשר החינוך.
מתי הוא הספיק? רק בממשלת האחדות הראשונה של בין 84' ל-88'.

הוא הרי היה נשיא ל-5 שנים (הכהונה הוארכה בשל הפיאסקו והפאדיחה של עזר ויצמן, אז שנתיים לאחר תחילת כהונתו השניה היתה פרשת סרוסי
של שחיתות וכו' והוא התפוטר בצורה לא משפילה למדי, שלא כמו קצב. החליטו לשנות את הכהונה משתי כהונות בנות 5 שנים כל אחת לכהונה אחת בלבד
בת 7 שנים).
נבון היה נשיא מ-78' ועד 83'.

לכן בוודאות הסרטון הזה הוא או מ-84' או 85' או 86'.

עוד רמז? הצביעה של הקרונות, היא עדיין לא החום קרם המגעיל שהיה בשנים 85' עד 90'
(מנגד הצביעה הזו היתה גם לאורך מרבית שנות ה-70 ותחילת ה-80, כך שהרמז של הצבע תכלת של הקרונות יורד מהפרק).

רמז הכי חשוב, ארז נבון, יליד 73', בנו של הנשיא לשעבר, נראה כאן במפורש כמו ילד בן 10 עד 14.
כלומר לא יכול להיות לפני 83' (נניח שלא היו מזכירים שאביו הוא שר החינוך) ולא יכול להיות אחרי 87' שכן לא סביר שהוא היה כאן בן 14 ומעלה.

מכאן שהטווח המקסימלי של שנים הוא 84-87 (כלומר בוודאות מוחלטת באופן סופי באחת מ-4 השנים: 84,85,86,87).
 

Ccyclist

Well-known member
רכבת ה"חזור" עברה מתחת לגשר דב-יוסף בצהריים

לפי מספר רמזים אפשר להגיע לטווח של גג
3 שנים שבוודאות באחת מהן צולם הסרט.

הנשיא נבון מוזכר כנשיא לשעבר וכשר החינוך.
מתי הוא הספיק? רק בממשלת האחדות הראשונה של בין 84' ל-88'.

הוא הרי היה נשיא ל-5 שנים (הכהונה הוארכה בשל הפיאסקו והפאדיחה של עזר ויצמן, אז שנתיים לאחר תחילת כהונתו השניה היתה פרשת סרוסי
של שחיתות וכו' והוא התפוטר בצורה לא משפילה למדי, שלא כמו קצב. החליטו לשנות את הכהונה משתי כהונות בנות 5 שנים כל אחת לכהונה אחת בלבד
בת 7 שנים).
נבון היה נשיא מ-78' ועד 83'.

לכן בוודאות הסרטון הזה הוא או מ-84' או 85' או 86'.

עוד רמז? הצביעה של הקרונות, היא עדיין לא החום קרם המגעיל שהיה בשנים 85' עד 90'
(מנגד הצביעה הזו היתה גם לאורך מרבית שנות ה-70 ותחילת ה-80, כך שהרמז של הצבע תכלת של הקרונות יורד מהפרק).

רמז הכי חשוב, ארז נבון, יליד 73', בנו של הנשיא לשעבר, נראה כאן במפורש כמו ילד בן 10 עד 14.
כלומר לא יכול להיות לפני 83' (נניח שלא היו מזכירים שאביו הוא שר החינוך) ולא יכול להיות אחרי 87' שכן לא סביר שהוא היה כאן בן 14 ומעלה.

מכאן שהטווח המקסימלי של שנים הוא 84-87 (כלומר בוודאות מוחלטת באופן סופי באחת מ-4 השנים: 84,85,86,87).
רכבת ה"חזור" עברה מתחת לגשר דב-יוסף בצהריים

ניתוח נוסף: הלוגו על הקרונות הוא הלוגו הישן של ר"י.

הצביעה זכורה לי מהרכבות שהיו נוסעות מתחת לגשר דב-יוסף כאשר חזרתי העירה מבית הספר בגילה בין השנים 88-90, איכשהו היה "תיאום" בין קו 31 לרכבת.

הילדים בקרון מזכירים לי את "תפקידה" של הרכבת דאז - חוויה ולא אמצעי תחבורה, תמיד היו אומרים להורים שזו חוויה חובה.

פרסומות בקרון: "תפוס טרמפ לאומי"- בנק לאומי, Ollivetti (חצי מילה חסרה), על הקיר יש פרסומת עם כוס קפה על מקלדת סינתיסייזר או פסנתר, ולוגו V עם כיתוב עליון שמשלים אותו למשולש על עיגול כתום (בתקריב ברור שזה לא פרי).

יצחק נבון החזיק בתפקידי השר והסגן שצויינו מ84 ועד 90

בדקה 3:00 בדיוק מופיעה כל הרכבת, על קטר הדיזל, וכל קרונותיה.

בתחנת ירושלים (החאן) ישנו מבנה קמתיים המורכב משתי מכולות כחולות. יתכן שזהו מבנה ארעי שעמד שם תקופה מוגבלת שיכולה לצמצם את הטווח.

3:25 יש לילד חולצת ספורט כלשהי. זיהוייה יקל על גילוי התקופה, אם כי היא יכולה להיות בת שנה, אז היא מציינת ממתי ולא מתי בדיוק. הכיתוב: G-Line הסמל כנראה סמל מכבי. מצד שני אם הספורט סופח למשרד החינוך כבר אז החולצה שלו (שנבחרה להופעה הטלויזיונית) היתה מגיעה טרייה-טרייה מהעבודה של אביו.

קישוטי הסוכות שבחאן מעידים שהיה קל להשיג אותם, יתכן שזה יצמצם את תאריך ההפקה לסתיו / החגים.

השעון של הילד נראה כמו שעון-מחשבון של קסיו. בתחילת שנות ה90 זו היתה מתנת הבר-מצווה האולטימטיבית, כך שיתכן שזה מעיד על גילו. היו הורים שהניחו ששעון מחוגים הוא "חינוכי" ורק אחרי מספר שנים קנו לילדים שעונים דיגיטליים. כמו כן - עד כיתה ז' שעון מחשבון עוזר לרמות בחשבון, ומכיתה זו והלאה הוא מסייע באלגברה. מצד שני הוא נראה צעיר יותר מגיל הבר-מצווה, ואחותו הגדולה צעירה מדי להיות בגיל העשרה.

יש מגיב ביוטיוב שטוען שמדובר ב" 1985 בערך".
 

Ccyclist

Well-known member
כמו כן - הקטע נמצא גם באתר חינוכית 23

רכבת ה"חזור" עברה מתחת לגשר דב-יוסף בצהריים

ניתוח נוסף: הלוגו על הקרונות הוא הלוגו הישן של ר"י.

הצביעה זכורה לי מהרכבות שהיו נוסעות מתחת לגשר דב-יוסף כאשר חזרתי העירה מבית הספר בגילה בין השנים 88-90, איכשהו היה "תיאום" בין קו 31 לרכבת.

הילדים בקרון מזכירים לי את "תפקידה" של הרכבת דאז - חוויה ולא אמצעי תחבורה, תמיד היו אומרים להורים שזו חוויה חובה.

פרסומות בקרון: "תפוס טרמפ לאומי"- בנק לאומי, Ollivetti (חצי מילה חסרה), על הקיר יש פרסומת עם כוס קפה על מקלדת סינתיסייזר או פסנתר, ולוגו V עם כיתוב עליון שמשלים אותו למשולש על עיגול כתום (בתקריב ברור שזה לא פרי).

יצחק נבון החזיק בתפקידי השר והסגן שצויינו מ84 ועד 90

בדקה 3:00 בדיוק מופיעה כל הרכבת, על קטר הדיזל, וכל קרונותיה.

בתחנת ירושלים (החאן) ישנו מבנה קמתיים המורכב משתי מכולות כחולות. יתכן שזהו מבנה ארעי שעמד שם תקופה מוגבלת שיכולה לצמצם את הטווח.

3:25 יש לילד חולצת ספורט כלשהי. זיהוייה יקל על גילוי התקופה, אם כי היא יכולה להיות בת שנה, אז היא מציינת ממתי ולא מתי בדיוק. הכיתוב: G-Line הסמל כנראה סמל מכבי. מצד שני אם הספורט סופח למשרד החינוך כבר אז החולצה שלו (שנבחרה להופעה הטלויזיונית) היתה מגיעה טרייה-טרייה מהעבודה של אביו.

קישוטי הסוכות שבחאן מעידים שהיה קל להשיג אותם, יתכן שזה יצמצם את תאריך ההפקה לסתיו / החגים.

השעון של הילד נראה כמו שעון-מחשבון של קסיו. בתחילת שנות ה90 זו היתה מתנת הבר-מצווה האולטימטיבית, כך שיתכן שזה מעיד על גילו. היו הורים שהניחו ששעון מחוגים הוא "חינוכי" ורק אחרי מספר שנים קנו לילדים שעונים דיגיטליים. כמו כן - עד כיתה ז' שעון מחשבון עוזר לרמות בחשבון, ומכיתה זו והלאה הוא מסייע באלגברה. מצד שני הוא נראה צעיר יותר מגיל הבר-מצווה, ואחותו הגדולה צעירה מדי להיות בגיל העשרה.

יש מגיב ביוטיוב שטוען שמדובר ב" 1985 בערך".
כמו כן - הקטע נמצא גם באתר חינוכית 23
http://www.23tv.co.il/1031-he/Tachi.aspx

לא מדובר בהעלאה פיראטית מאיזה וידאו ביתי ללא מידע נוסף, אלא בקטע שהטלוויזיה החינוכית העלתה לאתרה, כך שניתן לברר איתם (אם שיטת הניהול שלהם לא מבורדקת מדי).

יאצק עצמו לא עוזר מדי, הדמות קיימת מ1983, אך הופיעה הן בזהו-זה והן בתוכנית טיולים בשם "שביל באמצע שביל בצד" שנוצרה רק מ1986.

כמו כן - הרובוט שהיה הפרס הראשון של טרופית (רובוט לבן עם עיניים מנצנצות) לא הופיע בקטע, מה שיכול להיות רמז.
 

נתנאל531

Well-known member
נצל"ש קו לירושלים

הקו הטרום-משודרג לירושלים (מהתכנית "זהו זה")
[URL]http://www.youtube.com/watch?v=2Wd4RVfTaI4[/URL]

וואו, ראיתי את זה כילד קטן לפני המוווווווווווווון שנים, כשהוסיפו את הקטעים של יאצק לתכנית "שביל באמצע שביל בצד".
נצל"ש קו לירושלים
מצאתי 3 סרטונים קצרים של הקו לירושלים שצולמו ככל הנראה על ידי נהג:

http://www.youtube.com/watch?v=ocDzOEQr3xw
http://www.youtube.com/watch?v=8hWFDJRuWcM
http://www.youtube.com/watch?v=IcTgGxfYnCg

בונוס לסיום - מסילת החוף מצפון לעתלית -
http://www.youtube.com/watch?v=26kBDG8ESsE

חבל שדוברות רכבת ישראל לא מרימה את הכפפה, ולא יוצרת בעצמה סרטונים באיכות טובה של נסיעה ברכבת ממבט הנהג, ביחוד של הקו ירושלים-תל אביב.
 

easylivin

New member
להפיק סרטונים כאלה עולה גרושים, אם בכלל

נצל"ש קו לירושלים
מצאתי 3 סרטונים קצרים של הקו לירושלים שצולמו ככל הנראה על ידי נהג:

http://www.youtube.com/watch?v=ocDzOEQr3xw
http://www.youtube.com/watch?v=8hWFDJRuWcM
http://www.youtube.com/watch?v=IcTgGxfYnCg

בונוס לסיום - מסילת החוף מצפון לעתלית -
http://www.youtube.com/watch?v=26kBDG8ESsE

חבל שדוברות רכבת ישראל לא מרימה את הכפפה, ולא יוצרת בעצמה סרטונים באיכות טובה של נסיעה ברכבת ממבט הנהג, ביחוד של הקו ירושלים-תל אביב.
להפיק סרטונים כאלה עולה גרושים, אם בכלל
וחברות רכבות בעולם עושות דברים כאלה באופן רשמי. פשוט להפעיל מצלמת HD ולא לכבות כל הדרך מנהריה ועד באר שבע...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה