הקו האדום ברכבת הקלה בת"א

מצב
הנושא נעול.

loco58

New member
כתבה מעניינת על הרכבת הקלה בת"א

הקו האדום ברכבת הקלה בת"א
כפי שידוע הקו האדום מוקם בתצורה של רכבת קלה שעוברת במנהרה ארוכה ולא רכבת תחתית קלאסית עם רציפים ארוכים לרכבות ארוכות ומהירות יותר.
האם העובדה שהתוואי של הרכבת מעל הקרקע לא מופרד כלל מהכבישים והמרחק בין התחנות קטן מאוד לא סותם את הגולל על אפשרות עתידית להרחבת הרציפים והפיכת הקו לקו רכבת תחתית קלאסי?
בכל המקרים שאני מכיר בהן רכבת תחתית יוצאת מהמנהרה למפלס הקרקע, הדרך שלה עדיין מופרדת לחלוטין מהכביש בין אם בדרך שקועה או בגשר עילי.
כתבה מעניינת על הרכבת הקלה בת"א
נתקלתי בבלוג הזה ברשת, הנוגע לאורבניזם ותכנון תחבורה בערים (בין היתר). אחד הפוסטים נוגע לרק"ל שלנו ומסכם די יפה את רוב הבעיות שלה בעיני מישהו המתגורר בחו"ל.

מהסתכלות נוספת מסתבר שהכותב הוא ישראלי לשעבר, כנראה משם מגיעה ההיכרות הטובה שלו עם ת"א.

להנאתכם
 

darkshadow1

New member
יש לכותב טעות אחת בולטת:

כתבה מעניינת על הרכבת הקלה בת"א
נתקלתי בבלוג הזה ברשת, הנוגע לאורבניזם ותכנון תחבורה בערים (בין היתר). אחד הפוסטים נוגע לרק"ל שלנו ומסכם די יפה את רוב הבעיות שלה בעיני מישהו המתגורר בחו"ל.

מהסתכלות נוספת מסתבר שהכותב הוא ישראלי לשעבר, כנראה משם מגיעה ההיכרות הטובה שלו עם ת"א.

להנאתכם
יש לכותב טעות אחת בולטת:
הוא טוען שהבסיסים הצבאיים תל השומר, צריפים וגלילות לא יקבלו שירות טוב מספיק- כשבמציאות שלושתם אמורים לעבור לנגב עד 2020.
 

loco58

New member
הכותב התייחס למעבר הבסיסים

יש לכותב טעות אחת בולטת:
הוא טוען שהבסיסים הצבאיים תל השומר, צריפים וגלילות לא יקבלו שירות טוב מספיק- כשבמציאות שלושתם אמורים לעבור לנגב עד 2020.
הכותב התייחס למעבר הבסיסים
הוא טוען שיש הצדקה להקים שלוחה המגיעה עד לבסיסים, מכיוון שגם אם הם אמורים לעבור לנגב, יקומו במקומם שכונות גדולות מאוד הראויות לשירות ע"י הרק"ל שתקום.
מצד שני יש כאן סתירה מסויימת בגלל שלפי לוחות הזמנים העכשויים הבסיסים יפונו לפני הקמת הקו האדום. מעניין לראות מה יקרה קודם...
 
הקו הסגול אמור לעבור באזור של תל השומר,

הכותב התייחס למעבר הבסיסים
הוא טוען שיש הצדקה להקים שלוחה המגיעה עד לבסיסים, מכיוון שגם אם הם אמורים לעבור לנגב, יקומו במקומם שכונות גדולות מאוד הראויות לשירות ע"י הרק"ל שתקום.
מצד שני יש כאן סתירה מסויימת בגלל שלפי לוחות הזמנים העכשויים הבסיסים יפונו לפני הקמת הקו האדום. מעניין לראות מה יקרה קודם...
הקו הסגול אמור לעבור באזור של תל השומר,
לקו החום יש חלופה שעוברת באזור הבסיס בצריפין.
אין שום קשר בין הקו האדום לתל השומר, צריפין או גלילות.
 
זה מה שקורה כש"מומחה" מתבטא בנושא

הקו הסגול אמור לעבור באזור של תל השומר,
לקו החום יש חלופה שעוברת באזור הבסיס בצריפין.
אין שום קשר בין הקו האדום לתל השומר, צריפין או גלילות.
זה מה שקורה כש"מומחה" מתבטא בנושא
שאין לו מושג בו, רק משום שיש לו במה לבטא את חוסר ידיעתו...

אתה כמובן צודק, אבל הבלוגר הגאון לא יודע מה זה הקו הסגול, לא יודע מה זה הקו החום, ולא יודע מה זה הקו האדום. הוא שמע משהו ממישהו, הכניס את דעותיו הפוליטיות (המגוחכות כשלעצמן), ובנה עליהן תזה.

מה שהכי מצחיק: הוא רוצה שעכשיו יבטלו את כל תכנון המתע"ן, ימציאו תכנית חדשה לגמרי של 4-5 קווים, יתכננו אותה תכנון מפורט, יקבלו היתרי בניה וחפירה, יסתדרו עם כל הרשויות המקומיות, יבטלו את כל העבודות שנערכו עד כה בפרוייקט, יתחילו מחדש בהעתקת תשתיות, יתמודדו עם כל ההליכים המשפטיים שיגיעו, ויבנו את הקווים לפי התכנית החדשה. אין בעיה! עניין של 40-70 שנה בלבד.

המאמר הזה הוא פרסומת מושלמת לתת רמה שאליה מגיעים הבלוגרים.
 
לא מעניינת,לא חכמה, לא "מסכמת יפה" שום דבר

כתבה מעניינת על הרכבת הקלה בת"א
נתקלתי בבלוג הזה ברשת, הנוגע לאורבניזם ותכנון תחבורה בערים (בין היתר). אחד הפוסטים נוגע לרק"ל שלנו ומסכם די יפה את רוב הבעיות שלה בעיני מישהו המתגורר בחו"ל.

מהסתכלות נוספת מסתבר שהכותב הוא ישראלי לשעבר, כנראה משם מגיעה ההיכרות הטובה שלו עם ת"א.

להנאתכם
לא מעניינת,לא חכמה, לא "מסכמת יפה" שום דבר
כמו הרבה מאד בלוגים, ערימה של שטויות שמנוסחת באופן נחרץ (כביכול מפרטת "עובדות") כדי לחפות על העובדה שהכותב לא מבין דבר וחצי דבר בתחום עליו הוא כותב (ונכשלת גם בכך...)

רק כמה דוגמאות על קצה המזלג:

"איש לא מאמין שהיא תיבנה" - ממש... רק חבל שהיא כבר נבנית בימים אלה. שורה אחת למעלה הכותב האינטליגנטי מודה בכך בעצמו ("הקו שבבניה").

"העדר יכולת בבניה הוביל לעלויות חריגות" - זו הבעיה של הפרוייקט?! פגמים בבניה עצמה? איך אפשר לדעת זאת כשכל מה שנעשה עד כה זה העתקת תשתיות וחפירת פירים? לכותב אין שמץ של מושג מה עיכב את הפרוייקט ב-13 השנה האחרונות. הוא כנראה ישן כמו חוני המעגל ולא שמע על המשבר הפיננסי העולמי ועל העיכובים המכוונים של משרד האוצר.

"הפתיחה צפויה ב-2016" - באיזו מדינה? מצרים? טהיטי? ברזיל?

וזה רק בשתי פסקאות בפתיחה....

ואני כבר לא מדבר על תיאוריות הקונספירציה השמאלניות המגוחכות שלו - הקו האדום נועד כמובן להפלות את הערבים בעג'מי והמזרחים בשכונת התקווה, וכיו"ב הבלים של "פעילים חברתיים".

בקיצור - חרטא.
 

loco58

New member
אני מפעיל סינון אוטומטי בקריאה באינטרנט

לא מעניינת,לא חכמה, לא "מסכמת יפה" שום דבר
כמו הרבה מאד בלוגים, ערימה של שטויות שמנוסחת באופן נחרץ (כביכול מפרטת "עובדות") כדי לחפות על העובדה שהכותב לא מבין דבר וחצי דבר בתחום עליו הוא כותב (ונכשלת גם בכך...)

רק כמה דוגמאות על קצה המזלג:

"איש לא מאמין שהיא תיבנה" - ממש... רק חבל שהיא כבר נבנית בימים אלה. שורה אחת למעלה הכותב האינטליגנטי מודה בכך בעצמו ("הקו שבבניה").

"העדר יכולת בבניה הוביל לעלויות חריגות" - זו הבעיה של הפרוייקט?! פגמים בבניה עצמה? איך אפשר לדעת זאת כשכל מה שנעשה עד כה זה העתקת תשתיות וחפירת פירים? לכותב אין שמץ של מושג מה עיכב את הפרוייקט ב-13 השנה האחרונות. הוא כנראה ישן כמו חוני המעגל ולא שמע על המשבר הפיננסי העולמי ועל העיכובים המכוונים של משרד האוצר.

"הפתיחה צפויה ב-2016" - באיזו מדינה? מצרים? טהיטי? ברזיל?

וזה רק בשתי פסקאות בפתיחה....

ואני כבר לא מדבר על תיאוריות הקונספירציה השמאלניות המגוחכות שלו - הקו האדום נועד כמובן להפלות את הערבים בעג'מי והמזרחים בשכונת התקווה, וכיו"ב הבלים של "פעילים חברתיים".

בקיצור - חרטא.
אני מפעיל סינון אוטומטי בקריאה באינטרנט
זה מאוד עוזר להירגע ולהתעלם משטויות כמו אלו בפוסט שעליהן הצבעת, ובצדק.
ולמרות זאת הנקודה הכי חשובה לדעתי שהוא מעלה היא שלתל אביב מגיעה מערכת מטרו תת קרקעית מלאה, ולא יצור כלאיים מטרו-רק"ל או מערכת BRT. כתמיכה בטענה הוא הביא 2 ערים (ונקובר וקופנהגן) ונתונים נוספים. זו הסיבה שקישרתי לכאן את הפוסט (ואני מקווה שלא יהפוך לעוד שרשור פוליטי, כבר היה אחד היום)
 

alantan

New member
והגבתי על הפוסט שם לפני חמש דקות

אני מפעיל סינון אוטומטי בקריאה באינטרנט
זה מאוד עוזר להירגע ולהתעלם משטויות כמו אלו בפוסט שעליהן הצבעת, ובצדק.
ולמרות זאת הנקודה הכי חשובה לדעתי שהוא מעלה היא שלתל אביב מגיעה מערכת מטרו תת קרקעית מלאה, ולא יצור כלאיים מטרו-רק"ל או מערכת BRT. כתמיכה בטענה הוא הביא 2 ערים (ונקובר וקופנהגן) ונתונים נוספים. זו הסיבה שקישרתי לכאן את הפוסט (ואני מקווה שלא יהפוך לעוד שרשור פוליטי, כבר היה אחד היום)
והגבתי על הפוסט שם לפני חמש דקות
נראה אם התגובה שלי תאושר.
 

darkshadow1

New member
בהתחשב בעלויות המצב הגיוני.

אני מפעיל סינון אוטומטי בקריאה באינטרנט
זה מאוד עוזר להירגע ולהתעלם משטויות כמו אלו בפוסט שעליהן הצבעת, ובצדק.
ולמרות זאת הנקודה הכי חשובה לדעתי שהוא מעלה היא שלתל אביב מגיעה מערכת מטרו תת קרקעית מלאה, ולא יצור כלאיים מטרו-רק"ל או מערכת BRT. כתמיכה בטענה הוא הביא 2 ערים (ונקובר וקופנהגן) ונתונים נוספים. זו הסיבה שקישרתי לכאן את הפוסט (ואני מקווה שלא יהפוך לעוד שרשור פוליטי, כבר היה אחד היום)
בהתחשב בעלויות המצב הגיוני.
החלק שהוא לגמרי לא הגיוני בכל העניין הוא העלויות של הקו האדום, שנראות חסרות כל פרופורציה למצב בקנדה. איך זה יתכן שבונקובר הקימו 19 קילומטרים של רכבת תחתית, מתוכם רק 1.4 קילומטר במפלס הקרקע תוך 5 שנים בלבד ובעלות של 2 מיליארד דולר- ובארץ 22 קילומטרים שמתוכם 12 קילומטרים במפלס הקרקע יעלו במקרה הטוב 3.5 מיליארד דולר, וזמן ההקמה המשוער (לא כולל ההכנות המקדימות שהתחילו כבר בעשור הקודם) הוא 10 שנים? כל מערכת הסעת ההמונים שנת"ע מתכננת שמוסבת כולה לרכבת תחתית תעלה בקנדה לא הרבה יותר מאשר היא תעלה בישראל כמו שהיא מתוכננת כרגע.

אני חייב להודות שאם קודם חשבתי שלנת"ע יש שמץ של מושג מה הם עושים- עכשיו אני בכלל לא בטוח.
 

Rubim88

New member
רק חצי ממונהר

בהתחשב בעלויות המצב הגיוני.
החלק שהוא לגמרי לא הגיוני בכל העניין הוא העלויות של הקו האדום, שנראות חסרות כל פרופורציה למצב בקנדה. איך זה יתכן שבונקובר הקימו 19 קילומטרים של רכבת תחתית, מתוכם רק 1.4 קילומטר במפלס הקרקע תוך 5 שנים בלבד ובעלות של 2 מיליארד דולר- ובארץ 22 קילומטרים שמתוכם 12 קילומטרים במפלס הקרקע יעלו במקרה הטוב 3.5 מיליארד דולר, וזמן ההקמה המשוער (לא כולל ההכנות המקדימות שהתחילו כבר בעשור הקודם) הוא 10 שנים? כל מערכת הסעת ההמונים שנת"ע מתכננת שמוסבת כולה לרכבת תחתית תעלה בקנדה לא הרבה יותר מאשר היא תעלה בישראל כמו שהיא מתוכננת כרגע.

אני חייב להודות שאם קודם חשבתי שלנת"ע יש שמץ של מושג מה הם עושים- עכשיו אני בכלל לא בטוח.
רק חצי ממונהר
והחצי השני רובו מוגבה מעל הקרקע. בכל מקרה טווח עלויות פר ק"מ מטרו בעולם הוא מאוד גדול, הנה משהו מעניין.

לנת"ע אין באמת שמץ אלא מטרה, צריך לקוות שלכל היועצים והאנשי המקצוע שהם מעסיקים יש שמץ.
 

amit1270

New member
מתוכננת תדירות כפולה בקטע התת-קרקעי

הקו האדום ברכבת הקלה בת"א
כפי שידוע הקו האדום מוקם בתצורה של רכבת קלה שעוברת במנהרה ארוכה ולא רכבת תחתית קלאסית עם רציפים ארוכים לרכבות ארוכות ומהירות יותר.
האם העובדה שהתוואי של הרכבת מעל הקרקע לא מופרד כלל מהכבישים והמרחק בין התחנות קטן מאוד לא סותם את הגולל על אפשרות עתידית להרחבת הרציפים והפיכת הקו לקו רכבת תחתית קלאסי?
בכל המקרים שאני מכיר בהן רכבת תחתית יוצאת מהמנהרה למפלס הקרקע, הדרך שלה עדיין מופרדת לחלוטין מהכביש בין אם בדרך שקועה או בגשר עילי.
מתוכננת תדירות כפולה בקטע התת-קרקעי
רק חצי מהרכבות ייצאו מעל לקרקע (לפחות בשעות העומס). בקטע התת-קרקעי, ברווחים שבין שתי רכבות כאלה, ייסעו רכבות נוספות כך שהתדירות תהיה כפולה. יכול להיות שהרכבות הנוספות יתחילו ויסיימו את המסלול בשלוחת קריית אריה.
 
בוודארות זה מה שמתוכנן. נקווה שיקרה גם בפועל.

מתוכננת תדירות כפולה בקטע התת-קרקעי
רק חצי מהרכבות ייצאו מעל לקרקע (לפחות בשעות העומס). בקטע התת-קרקעי, ברווחים שבין שתי רכבות כאלה, ייסעו רכבות נוספות כך שהתדירות תהיה כפולה. יכול להיות שהרכבות הנוספות יתחילו ויסיימו את המסלול בשלוחת קריית אריה.
בוודארות זה מה שמתוכנן. נקווה שיקרה גם בפועל.
 

alantan

New member
תיקון אחד - לגבי המהירות וההבדלים

הקו האדום ברכבת הקלה בת"א
כפי שידוע הקו האדום מוקם בתצורה של רכבת קלה שעוברת במנהרה ארוכה ולא רכבת תחתית קלאסית עם רציפים ארוכים לרכבות ארוכות ומהירות יותר.
האם העובדה שהתוואי של הרכבת מעל הקרקע לא מופרד כלל מהכבישים והמרחק בין התחנות קטן מאוד לא סותם את הגולל על אפשרות עתידית להרחבת הרציפים והפיכת הקו לקו רכבת תחתית קלאסי?
בכל המקרים שאני מכיר בהן רכבת תחתית יוצאת מהמנהרה למפלס הקרקע, הדרך שלה עדיין מופרדת לחלוטין מהכביש בין אם בדרך שקועה או בגשר עילי.
תיקון אחד - לגבי המהירות וההבדלים
כתבת "רכבת קלה שעוברת במנהרה ארוכה ולא רכבת תחתית קלאסית עם רציפים ארוכים לרכבות ארוכות ומהירות יותר" - ובכן אין קשר בין היות הרכבת קלה למהירות.

רכבת קלה היא בעלת מהירות מקסימלית ומאפייני תאוצה בסדר גודל דומה לרכבת תחתית. ממילא רכבת תחתית טיפוסית לא עוברת את ה-60 עד 70 קמ"ש בקטעים צפופים של מרכז העיר כגון אלה המתוכננים במנהרת הקו האדום. המהירות המקסימלית של שני הסוגים היא כ-100 קמ"ש (אך תלוי בדגם).

ההבדל המהותי היא בקיבולת (שעליה כבר נכתב כאן) ובמערכת האיתות.

רכבת תחתית/מטרו מתנהלת באיתות דומה לזו שפועלת ברכבת "רגילה". כלומר, המסילה מחולקת לבלוקים כאשר כל בלוק יכול להכיר רק רכבת אחת בכל עת. יש גם שיטה של בלוקים "זזים" כדי להגדיל את קיבולת הקו.

רוב הרכבות הקלות פועלות בשיטת Line of sight, שזה אומר שהנהג פשוט נוהג, שם לב לתנועה שלפניו, ושומר ממנו מרחק. הסמינורים היחידים הם אותם רמזורים עם קו לבן מואר כדי להפריד מהולכי רגל ותנועה חוצה.

עם זאת אני מניח שבקטע התת-קרקעי הרכבת הקלה תפעל באיתות מלא, בתקווה שגם עם ATO (automatic train operation) כי לא יהיה פשוט ולדעתי גם לא בטיחותי להפעיל רכבות קלות במהירות גבוהה בתדירות של פעם ב-90 שניות ללא איתות.
 

easylivin

New member
בחלק התת-קרקעי יופעל ניהוג אוטומטי

תיקון אחד - לגבי המהירות וההבדלים
כתבת "רכבת קלה שעוברת במנהרה ארוכה ולא רכבת תחתית קלאסית עם רציפים ארוכים לרכבות ארוכות ומהירות יותר" - ובכן אין קשר בין היות הרכבת קלה למהירות.

רכבת קלה היא בעלת מהירות מקסימלית ומאפייני תאוצה בסדר גודל דומה לרכבת תחתית. ממילא רכבת תחתית טיפוסית לא עוברת את ה-60 עד 70 קמ"ש בקטעים צפופים של מרכז העיר כגון אלה המתוכננים במנהרת הקו האדום. המהירות המקסימלית של שני הסוגים היא כ-100 קמ"ש (אך תלוי בדגם).

ההבדל המהותי היא בקיבולת (שעליה כבר נכתב כאן) ובמערכת האיתות.

רכבת תחתית/מטרו מתנהלת באיתות דומה לזו שפועלת ברכבת "רגילה". כלומר, המסילה מחולקת לבלוקים כאשר כל בלוק יכול להכיר רק רכבת אחת בכל עת. יש גם שיטה של בלוקים "זזים" כדי להגדיל את קיבולת הקו.

רוב הרכבות הקלות פועלות בשיטת Line of sight, שזה אומר שהנהג פשוט נוהג, שם לב לתנועה שלפניו, ושומר ממנו מרחק. הסמינורים היחידים הם אותם רמזורים עם קו לבן מואר כדי להפריד מהולכי רגל ותנועה חוצה.

עם זאת אני מניח שבקטע התת-קרקעי הרכבת הקלה תפעל באיתות מלא, בתקווה שגם עם ATO (automatic train operation) כי לא יהיה פשוט ולדעתי גם לא בטיחותי להפעיל רכבות קלות במהירות גבוהה בתדירות של פעם ב-90 שניות ללא איתות.
בחלק התת-קרקעי יופעל ניהוג אוטומטי
על פי מסמכי המכרזים.
 
אני כבר מתחיל להאמין שהמשיח יגיע על רכבת קלה

הקו האדום ברכבת הקלה בת"א
כפי שידוע הקו האדום מוקם בתצורה של רכבת קלה שעוברת במנהרה ארוכה ולא רכבת תחתית קלאסית עם רציפים ארוכים לרכבות ארוכות ומהירות יותר.
האם העובדה שהתוואי של הרכבת מעל הקרקע לא מופרד כלל מהכבישים והמרחק בין התחנות קטן מאוד לא סותם את הגולל על אפשרות עתידית להרחבת הרציפים והפיכת הקו לקו רכבת תחתית קלאסי?
בכל המקרים שאני מכיר בהן רכבת תחתית יוצאת מהמנהרה למפלס הקרקע, הדרך שלה עדיין מופרדת לחלוטין מהכביש בין אם בדרך שקועה או בגשר עילי.
אני כבר מתחיל להאמין שהמשיח יגיע על רכבת קלה
דיון מאוד מעניין נוצר פה בשרשור רק חבל שהוא לא רלבנטי כי עובדים על הרקלת לאט מידי.
נראה שהמשיח ינהג בקו האדום בגוש דן.
חמורו פוטר :)
 

Rubim88

New member
אלכס ויז'ניצר נכנס לתפקיד יו"ר חברת

הקו האדום ברכבת הקלה בת"א
כפי שידוע הקו האדום מוקם בתצורה של רכבת קלה שעוברת במנהרה ארוכה ולא רכבת תחתית קלאסית עם רציפים ארוכים לרכבות ארוכות ומהירות יותר.
האם העובדה שהתוואי של הרכבת מעל הקרקע לא מופרד כלל מהכבישים והמרחק בין התחנות קטן מאוד לא סותם את הגולל על אפשרות עתידית להרחבת הרציפים והפיכת הקו לקו רכבת תחתית קלאסי?
בכל המקרים שאני מכיר בהן רכבת תחתית יוצאת מהמנהרה למפלס הקרקע, הדרך שלה עדיין מופרדת לחלוטין מהכביש בין אם בדרך שקועה או בגשר עילי.
אלכס ויז'ניצר נכנס לתפקיד יו"ר חברת
נ.ת.ע.

http://www.port2port.co.il/?CategoryID=364&ArticleID=80210

לדעתי תפנית מאוד חיובית בפרוייקט.
 
אם ינהג שם כפי שנהג במע"צ החדשה

אלכס ויז'ניצר נכנס לתפקיד יו"ר חברת
נ.ת.ע.

http://www.port2port.co.il/?CategoryID=364&ArticleID=80210

לדעתי תפנית מאוד חיובית בפרוייקט.
אם ינהג שם כפי שנהג במע"צ החדשה
אפשר יהיה להחזיר את תאריך פתיחת הקו האדום לעשור הנוכחי.
רק שיתמקד במשימה ולא יאפשר לכל מיני פוליטיקאים בשקל תשעים לעכב את הפרוייקט עם כל מיני המצאות חדשות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה