הקוים 19 ו-19א בחיפה - חוסר עקביות

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
הקוים 19 ו-19א בחיפה - חוסר עקביות

הקוים 19 ו-19א בחיפה - חוסר עקביות
בעת הכנת המפה של קוי תח"צ בחיפה, עם עזרתו האדיבה והרבה של איליה, נמסר לי המידע הבא: קו 19 נוסע מהדר לטכניון (בשני הכיוונים). בערב הקו מוארך, ונוסע מאגד להדר ומשם ממשיך לטכניון, וכך גם בכיוון ההפוך, אלא מה: - בכיוון טכניון-הדר-אגד, השילוט הוא 19א - בכיוון אגד-הדר-טכניון, השילוט הוא 19 שנינו (איליה ואני) חושבים שמצב זה הוא קצת אבסורדי (יש דבר כזה "קצת" אבסורדי?). אומנם, לא ממש איכפת למי שעומד ומחכה בהדר לקו הנוסע לטכניון האם מדובר ב-19 אמיתי (שמתחיל בהדר) או 19א בבגדי 19 (שבעצם הגיע מאגד), אבל זה גורם לבעיות הבאות: - יותר מסובך לצייר את זה במפה: איך לאפיין באופן שונה את ה-19א שמשולט כ-19, ורק בכיוון אחד. - הדבר יכול לגרום לבילבול. שהרי הנוסע מאגד עשוי להניח שזהו מסלולו הרגיל של קו 19, גם בכיוון ההפוך. ביום אחר, הוא עשוי לעלות על קו 19 בטכניון, ולגלות שהוא אינו נוסע מעבר להדר. ד"ר אביתר רייטר חביבי - האם גם בעניין זה עלינו לדבר עם דני גולדשמידט? או שיש דרך אחרת. אנא גלה לנו באיזה אופן נוכל לתקן זאת במהרה בימינו.
 
אתם מכינים מפה של קווי חיפה?

הקוים 19 ו-19א בחיפה - חוסר עקביות
בעת הכנת המפה של קוי תח"צ בחיפה, עם עזרתו האדיבה והרבה של איליה, נמסר לי המידע הבא: קו 19 נוסע מהדר לטכניון (בשני הכיוונים). בערב הקו מוארך, ונוסע מאגד להדר ומשם ממשיך לטכניון, וכך גם בכיוון ההפוך, אלא מה: - בכיוון טכניון-הדר-אגד, השילוט הוא 19א - בכיוון אגד-הדר-טכניון, השילוט הוא 19 שנינו (איליה ואני) חושבים שמצב זה הוא קצת אבסורדי (יש דבר כזה "קצת" אבסורדי?). אומנם, לא ממש איכפת למי שעומד ומחכה בהדר לקו הנוסע לטכניון האם מדובר ב-19 אמיתי (שמתחיל בהדר) או 19א בבגדי 19 (שבעצם הגיע מאגד), אבל זה גורם לבעיות הבאות: - יותר מסובך לצייר את זה במפה: איך לאפיין באופן שונה את ה-19א שמשולט כ-19, ורק בכיוון אחד. - הדבר יכול לגרום לבילבול. שהרי הנוסע מאגד עשוי להניח שזהו מסלולו הרגיל של קו 19, גם בכיוון ההפוך. ביום אחר, הוא עשוי לעלות על קו 19 בטכניון, ולגלות שהוא אינו נוסע מעבר להדר. ד"ר אביתר רייטר חביבי - האם גם בעניין זה עלינו לדבר עם דני גולדשמידט? או שיש דרך אחרת. אנא גלה לנו באיזה אופן נוכל לתקן זאת במהרה בימינו.
אתם מכינים מפה של קווי חיפה?
האם זו יוזמה שלכם ובשבילכם או במסגרת מסויימת? האם המפה תופץ? בקשר לעניין הנ"ל: -נכון, זה לא חכם במיוחד. פתרון אופטימלי הוא לתת מספרים שונים במספר לשתי החלופות. בדיוק כמו שב"דן" החליפו את כל המספרים עם ה-א'. -בעקרון אין בעיה לציין זאת במפה. אפשר לציין את קו 19 א' לכל אורכו כמי שנוסע תנועה חד-סיטרית, עם חץ בכיוון המתאים. ואם יש לכם סימון מיוחד ליעד שאינו גם מוצא, אז לשים אותו במרכזית בת-גלים עבור 19 א'.
 

alantan

New member
הבעיה היא לא בקו 19א

אתם מכינים מפה של קווי חיפה?
האם זו יוזמה שלכם ובשבילכם או במסגרת מסויימת? האם המפה תופץ? בקשר לעניין הנ"ל: -נכון, זה לא חכם במיוחד. פתרון אופטימלי הוא לתת מספרים שונים במספר לשתי החלופות. בדיוק כמו שב"דן" החליפו את כל המספרים עם ה-א'. -בעקרון אין בעיה לציין זאת במפה. אפשר לציין את קו 19 א' לכל אורכו כמי שנוסע תנועה חד-סיטרית, עם חץ בכיוון המתאים. ואם יש לכם סימון מיוחד ליעד שאינו גם מוצא, אז לשים אותו במרכזית בת-גלים עבור 19 א'.
הבעיה היא לא בקו 19א
- הבעיה היא שבערב, קו 19 מאגד לטכניון נוסע בלי הסיומת א', למרות שמסלולו מגיע עד לבת גלים, בדיוק כמו ה-19א בכיוון ההפוך. לכן צריך לסמן שלוש גירסאות של הקו במקום שתיים: 1) קו 19 (רגיל), דו-כיווני הדר-טכניון 2) קו 19א (ערב), כיוון אחד טכניון-הדר-ת"מ 3) קו 19 (ערב), כיוון אחד ת"מ-הדר-טכניון - למה לא 19א גם?!?!?! - בקשר ליוזמה, אם תרד לדף 2 או 3, תוכל לראות התכתבות בנושא - אני מכין מפה פשוט בתור תחביב... אני מקווה שיום אחד אולי יוכלו לתלות אותה על התחנות בחיפה, אבל עוד חזון למועד! בינתיים אני מקבל המון מידע על מסלולי קווים בחיפה מאיליה.
 

mister K

New member
19א

הקוים 19 ו-19א בחיפה - חוסר עקביות
בעת הכנת המפה של קוי תח"צ בחיפה, עם עזרתו האדיבה והרבה של איליה, נמסר לי המידע הבא: קו 19 נוסע מהדר לטכניון (בשני הכיוונים). בערב הקו מוארך, ונוסע מאגד להדר ומשם ממשיך לטכניון, וכך גם בכיוון ההפוך, אלא מה: - בכיוון טכניון-הדר-אגד, השילוט הוא 19א - בכיוון אגד-הדר-טכניון, השילוט הוא 19 שנינו (איליה ואני) חושבים שמצב זה הוא קצת אבסורדי (יש דבר כזה "קצת" אבסורדי?). אומנם, לא ממש איכפת למי שעומד ומחכה בהדר לקו הנוסע לטכניון האם מדובר ב-19 אמיתי (שמתחיל בהדר) או 19א בבגדי 19 (שבעצם הגיע מאגד), אבל זה גורם לבעיות הבאות: - יותר מסובך לצייר את זה במפה: איך לאפיין באופן שונה את ה-19א שמשולט כ-19, ורק בכיוון אחד. - הדבר יכול לגרום לבילבול. שהרי הנוסע מאגד עשוי להניח שזהו מסלולו הרגיל של קו 19, גם בכיוון ההפוך. ביום אחר, הוא עשוי לעלות על קו 19 בטכניון, ולגלות שהוא אינו נוסע מעבר להדר. ד"ר אביתר רייטר חביבי - האם גם בעניין זה עלינו לדבר עם דני גולדשמידט? או שיש דרך אחרת. אנא גלה לנו באיזה אופן נוכל לתקן זאת במהרה בימינו.
19א
לדעתי חבל להסתבך ואפשר פשוט למספר את כל החלופה לאגד בשני הכיוונים ב-19א. סימון כזה לא יכול להטעות אף אחד. ושאלה: האם המפה תכלול גם את קווי הקריות?
 

alantan

New member
אתה צודק - אבל אז יתבעו אותי...

19א
לדעתי חבל להסתבך ואפשר פשוט למספר את כל החלופה לאגד בשני הכיוונים ב-19א. סימון כזה לא יכול להטעות אף אחד. ושאלה: האם המפה תכלול גם את קווי הקריות?
אתה צודק - אבל אז יתבעו אותי...
מחוסר שטח, לא נראה לי שיכנסו קווי הקריות, במיוחד מכיוון שהם כבר לא יוצאים מהדר (זה גם פותר כמה בעיות שטח במפה של חיפה עצמה). אני חושב שיש מקום למפה נפרדת המפרטת את הקווים הפרבריים לכיוון צפון-מזרח, מזרח ודרום-מזרח, ופשוט לציין במפה הזו שממרכזית המפרץ יוצאים הקווים הבאים וכו'. אשמח לעשות את המפה השניה כשאסיים את זו (או שמישהו אחר מוכן להרים את הכפפה)?
 

כברימן

New member
הסבר להגיון (?) של אגד

הקוים 19 ו-19א בחיפה - חוסר עקביות
בעת הכנת המפה של קוי תח"צ בחיפה, עם עזרתו האדיבה והרבה של איליה, נמסר לי המידע הבא: קו 19 נוסע מהדר לטכניון (בשני הכיוונים). בערב הקו מוארך, ונוסע מאגד להדר ומשם ממשיך לטכניון, וכך גם בכיוון ההפוך, אלא מה: - בכיוון טכניון-הדר-אגד, השילוט הוא 19א - בכיוון אגד-הדר-טכניון, השילוט הוא 19 שנינו (איליה ואני) חושבים שמצב זה הוא קצת אבסורדי (יש דבר כזה "קצת" אבסורדי?). אומנם, לא ממש איכפת למי שעומד ומחכה בהדר לקו הנוסע לטכניון האם מדובר ב-19 אמיתי (שמתחיל בהדר) או 19א בבגדי 19 (שבעצם הגיע מאגד), אבל זה גורם לבעיות הבאות: - יותר מסובך לצייר את זה במפה: איך לאפיין באופן שונה את ה-19א שמשולט כ-19, ורק בכיוון אחד. - הדבר יכול לגרום לבילבול. שהרי הנוסע מאגד עשוי להניח שזהו מסלולו הרגיל של קו 19, גם בכיוון ההפוך. ביום אחר, הוא עשוי לעלות על קו 19 בטכניון, ולגלות שהוא אינו נוסע מעבר להדר. ד"ר אביתר רייטר חביבי - האם גם בעניין זה עלינו לדבר עם דני גולדשמידט? או שיש דרך אחרת. אנא גלה לנו באיזה אופן נוכל לתקן זאת במהרה בימינו.
הסבר להגיון (?) של אגד
אגב, כל הקטע של סימון "א" בכיוון אחד אבל לא בכיוון השני קיים גם בהרבה קווים בירושלים. אז ככה: כשיש קו רגיל X הנוסע במסלול א-ב-ג-ד ובכיוון ההפוך ד-ג-ב-א אז אין בעיה. כשיש תוספת למסלול בשעות השיא בחלק מהקו (או במקרה הזה הארכת המסלול בערב), אז יש תסבוך. באגד החליטו שסימון הקו המקורי יורא על היעד המקורי, (ד בכיוון הראשון ו-א בכיוון השני). אם יש תוספת בחלק השני של הקו (נגיד בין ג ל-ד), אז בכיוון הראשון התוספת תיקרא עדיין X כי היעד הסופי לא השתנה, אך בכיוון השני היא תיקרא Xא מפני שהיעד השתנה. לכן, בקו 19 הרגיל היעדים הם הדר והטכניון, ובקו 19 בערב היעד הוא עדיין הטכניון, אך כשהיעד הסופי משתנה (בת גלים) קוראים לקו 19א. אני מקווה שההסבר הזה יעזור לך אלן!
 

alantan

New member
תודה על ההסבר, אבל...

הסבר להגיון (?) של אגד
אגב, כל הקטע של סימון "א" בכיוון אחד אבל לא בכיוון השני קיים גם בהרבה קווים בירושלים. אז ככה: כשיש קו רגיל X הנוסע במסלול א-ב-ג-ד ובכיוון ההפוך ד-ג-ב-א אז אין בעיה. כשיש תוספת למסלול בשעות השיא בחלק מהקו (או במקרה הזה הארכת המסלול בערב), אז יש תסבוך. באגד החליטו שסימון הקו המקורי יורא על היעד המקורי, (ד בכיוון הראשון ו-א בכיוון השני). אם יש תוספת בחלק השני של הקו (נגיד בין ג ל-ד), אז בכיוון הראשון התוספת תיקרא עדיין X כי היעד הסופי לא השתנה, אך בכיוון השני היא תיקרא Xא מפני שהיעד השתנה. לכן, בקו 19 הרגיל היעדים הם הדר והטכניון, ובקו 19 בערב היעד הוא עדיין הטכניון, אך כשהיעד הסופי משתנה (בת גלים) קוראים לקו 19א. אני מקווה שההסבר הזה יעזור לך אלן!
תודה על ההסבר, אבל...
עד כמה שידוע לי, המטרה הראשית של מספר הקו אינו לעזור לסידור העבודה או כל מטרה טכנית אחרת של מפעיל תחבורה זה או אחר (בלי לזלזל באגד, חלילה). בשביל זה יש מספר קו פנימי לכל חלופה וכיוון. המטרה של מספר הקו היא לעזור לנוסע להבין את מסלול הקו לכל אורכו, ובעולם מושלם, סיומת צריכה לסמן חלופה. יעד הקו הוא רק מאפיין אחד של המסלול. לכן (לטעמי) ההגיון של אגד לוקה בחסר. לא יתכן שהנוסע המצוי יצטרך לנתח כל קו באופן מתמטי על מנת להבין מתי יש סיומת א' ומתי אין. כמו שאומרים Kiss: (Keep It Simple, Stupid). דרך אגב, אני לא מבין בכלל למה אגד צריך להחליט על מספור קווים. אומנם הקווים הוקמו באופן היסטורי ע"י אגד, אבל הזכיון לכל קו (ואף לכל נסיעה בכל שעה משעות היום) ניתן על-ידי משרד התחבורה. לכן מן הראוי שמשרד התחבורה יקבע את המספור באופן אחיד והגיוני.
 

צחקן

New member
צודק

תודה על ההסבר, אבל...
עד כמה שידוע לי, המטרה הראשית של מספר הקו אינו לעזור לסידור העבודה או כל מטרה טכנית אחרת של מפעיל תחבורה זה או אחר (בלי לזלזל באגד, חלילה). בשביל זה יש מספר קו פנימי לכל חלופה וכיוון. המטרה של מספר הקו היא לעזור לנוסע להבין את מסלול הקו לכל אורכו, ובעולם מושלם, סיומת צריכה לסמן חלופה. יעד הקו הוא רק מאפיין אחד של המסלול. לכן (לטעמי) ההגיון של אגד לוקה בחסר. לא יתכן שהנוסע המצוי יצטרך לנתח כל קו באופן מתמטי על מנת להבין מתי יש סיומת א' ומתי אין. כמו שאומרים Kiss: (Keep It Simple, Stupid). דרך אגב, אני לא מבין בכלל למה אגד צריך להחליט על מספור קווים. אומנם הקווים הוקמו באופן היסטורי ע"י אגד, אבל הזכיון לכל קו (ואף לכל נסיעה בכל שעה משעות היום) ניתן על-ידי משרד התחבורה. לכן מן הראוי שמשרד התחבורה יקבע את המספור באופן אחיד והגיוני.
צודק
ב"ה יש לי רעיון לכל אזור - ספרה. קו ב"ב - י-ם מס' 14 (בהנחה שאזור 1 זה אזור ת"א ואזור 4 זה אזור ירושלים)
 

alantan

New member
הטענה שלי לא הייתה לגבי תכנית

צודק
ב"ה יש לי רעיון לכל אזור - ספרה. קו ב"ב - י-ם מס' 14 (בהנחה שאזור 1 זה אזור ת"א ואזור 4 זה אזור ירושלים)
הטענה שלי לא הייתה לגבי תכנית
המספור הכללית של אגד שנראית לי דווקא כאחת הטובות וההגיוניות ביותר בעולם. הטענה הייתה לגבי קו ספציפי שהחלופות שלו אינן מסומנות באופן אחיד. לגבי הצעתך, היא די דומה למה שיש היום (חוץ מקווי דן). בכל אופן, גם אם ישתמשו בשלוש ספרות (כלומר 41X או 14X), זה לא יספיק - יש יותר מדי קווים (יותר מ-10) עבור כל הקומבינציות של 1 ו-4!
 

כברימן

New member
הלוואי והיו משנים את שיטת המספור

תודה על ההסבר, אבל...
עד כמה שידוע לי, המטרה הראשית של מספר הקו אינו לעזור לסידור העבודה או כל מטרה טכנית אחרת של מפעיל תחבורה זה או אחר (בלי לזלזל באגד, חלילה). בשביל זה יש מספר קו פנימי לכל חלופה וכיוון. המטרה של מספר הקו היא לעזור לנוסע להבין את מסלול הקו לכל אורכו, ובעולם מושלם, סיומת צריכה לסמן חלופה. יעד הקו הוא רק מאפיין אחד של המסלול. לכן (לטעמי) ההגיון של אגד לוקה בחסר. לא יתכן שהנוסע המצוי יצטרך לנתח כל קו באופן מתמטי על מנת להבין מתי יש סיומת א' ומתי אין. כמו שאומרים Kiss: (Keep It Simple, Stupid). דרך אגב, אני לא מבין בכלל למה אגד צריך להחליט על מספור קווים. אומנם הקווים הוקמו באופן היסטורי ע"י אגד, אבל הזכיון לכל קו (ואף לכל נסיעה בכל שעה משעות היום) ניתן על-ידי משרד התחבורה. לכן מן הראוי שמשרד התחבורה יקבע את המספור באופן אחיד והגיוני.
הלוואי והיו משנים את שיטת המספור
אבל לדעתי זה לא יקרה. מבנה המיספור של אגד הוא מיושן והפך למסורבל יותר ויותר עם השנים. אני כבר הכנתי מספר לא קטן של הצעות לאיחוד שיטות המספור של כל קווי האוטובוס האזוריים והבינעירוניים בישראל לעבודות, וגם בתור תחביב. בנוגע למספורים העירוניים של אגד, הרי עד לא מזמן היית יכול לזהות אוטובוס אך ורק ע"י מספר הקו המוצג על חזיתו. לפי ההגיון הזה, באגד החליטו שמספר הקו+תוספת אות תציג את היעד הסופי של האוטובוס בנוסף למסלולו. בערים כמו סאן-פרנסיסקו לאוטובוסים יש שני שלטים: אחד עם מספר ו"שם" הקו, והשני עם היעד הסופי. לדוגמה: השלט הראשון מראה California ואת הספרה 1, והשלט השני מימינו מראה את היעד Richmond.
 

alantan

New member
מה מיושן בשיטה הקיימת (לפחות בקוים

הלוואי והיו משנים את שיטת המספור
אבל לדעתי זה לא יקרה. מבנה המיספור של אגד הוא מיושן והפך למסורבל יותר ויותר עם השנים. אני כבר הכנתי מספר לא קטן של הצעות לאיחוד שיטות המספור של כל קווי האוטובוס האזוריים והבינעירוניים בישראל לעבודות, וגם בתור תחביב. בנוגע למספורים העירוניים של אגד, הרי עד לא מזמן היית יכול לזהות אוטובוס אך ורק ע"י מספר הקו המוצג על חזיתו. לפי ההגיון הזה, באגד החליטו שמספר הקו+תוספת אות תציג את היעד הסופי של האוטובוס בנוסף למסלולו. בערים כמו סאן-פרנסיסקו לאוטובוסים יש שני שלטים: אחד עם מספר ו"שם" הקו, והשני עם היעד הסופי. לדוגמה: השלט הראשון מראה California ואת הספרה 1, והשלט השני מימינו מראה את היעד Richmond.
מה מיושן בשיטה הקיימת (לפחות בקוים
הבינעירוניים)? היא די לוגית. היעד הסופי של שתי חלופות יכול להיות זהה - פשוט לחלופה מסויימת יש מהלך שונה בחלק קטן מהמסלול. לפי ההגיון של אגד, לחלופות אלה אין סימון שונה. אם אתה רוצה דוגמאות לשיטות יותר גרועות מישראל, אזי הסתכל על לונדון. אומנם השילוט שם נפלא (מקדימה ובד"כ על הצד של הרכב יש את היעד ונקודות עיקריות במסלול), אבל המספר חסר כל הגיון. היית מאמין שבזמנו, הבסיס למספור העירוני בעיר של 9-10 מליון אנשים היה לפי סוג הרכב, ולא איזור פעילותו או איפיונו של הקו?! לפיכך, קבעו החכמים שקווים בין 1 ל-199 יהיו אלה המופעלים בד"כ ע"י ציוד דו-קומתי, ומספרים מ-200 והלאה יהיו אלה המפועלים ע"י ציוד חד-קומתי! מה איכפת לנוסע לונדוני המחכה בגשם עם המטריה שלו איזה ציוד צפוי להגיע? אבל דבר אחד לטובתם - רוב החלופות מסומנות באות המתאימה, גם אם היעד זהה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה