הקווים הגרועים ביותר של אגד בירושלים: כל אוטובוס שלישי מבוטל

מצב
הנושא נעול.
אז מדוע הכתבה מתמקדת רק בקווים החרדים?

לאגד יש כרגיל ק"נ תירוצים
קישור לכתבה שלא מופיעה בשלמותה בקובץ למעלה - www.themarker.com/dynamo/1.3228371
--------------------------------------

כל מי שנוסע דרך קבע באוטובוסים בירושלים, יודע שתופעת הדילוגים והאיחורים הפכה מזמן לעניין מצוי ורגיל, הן במה שנקרא קווי חרדים והן בקווים הכלליים.
מחסור בנהגים הוא התירוץ הקביל היחיד מבין שלל התירוצים שאגד ודובריה מנפיקים מדי פעם כשנשמעות טענות על שירות לקוי.

לדעתי, אם אגד היתה מקבלת כסף ממשרד התחבורה על כל נסיעה ולפי ק"מ כפי שמקבלות החברות האחרות בחוזים עליהן הן חתומות, הכל היה נראה אחרת.
אז מדוע הכתבה מתמקדת רק בקווים החרדים?
 
שאלה טובה

אז מדוע הכתבה מתמקדת רק בקווים החרדים?
שאלה טובה
אולי מאינטרס מסויים של מישהו במשרד התחבורה או מי שמסר את הפרטים לכתב דה-מרקר (או אולי הכתב עצמו).

כפי שהגיבו ארגון '15 דקות', צריך לדרוש ממשרד התחבורה לפרסם מידע מלא על כלל הקווים אם קיים מידע כזה.
 
כי לחרדים יש זכויות יתר במדינה כולל בתח"ץ

שאלה טובה
אולי מאינטרס מסויים של מישהו במשרד התחבורה או מי שמסר את הפרטים לכתב דה-מרקר (או אולי הכתב עצמו).

כפי שהגיבו ארגון '15 דקות', צריך לדרוש ממשרד התחבורה לפרסם מידע מלא על כלל הקווים אם קיים מידע כזה.
כי לחרדים יש זכויות יתר במדינה כולל בתח"ץ
לא בגלל שיש בעייה עם חרדים לו תיירים או ערבים היו זוכים לעדיפות בתח"ץ היו מתקוממים גם.
ולכן סביר שקווים אלו הראשונים שיטופלו בנוגע לאיחורים והשאר יסבלו.
כמובן שאני נגד איחור בכל קו ולא אכפת לי מי הנוסעים בו.
 
מה לעשות שלפי תוצאות הבדיקה המצב הפוך

כי לחרדים יש זכויות יתר במדינה כולל בתח"ץ
לא בגלל שיש בעייה עם חרדים לו תיירים או ערבים היו זוכים לעדיפות בתח"ץ היו מתקוממים גם.
ולכן סביר שקווים אלו הראשונים שיטופלו בנוגע לאיחורים והשאר יסבלו.
כמובן שאני נגד איחור בכל קו ולא אכפת לי מי הנוסעים בו.
מה לעשות שלפי תוצאות הבדיקה המצב הפוך
ע"פ הכתבה נבדקו 28 קווים מ-9 תחנות יציאה שונות, וקווי החרדים הם המדולגים ביותר.
 
מראש בדקו רק את קווי החרדים, ולכן מצאו שם בעיות

מה לעשות שלפי תוצאות הבדיקה המצב הפוך
ע"פ הכתבה נבדקו 28 קווים מ-9 תחנות יציאה שונות, וקווי החרדים הם המדולגים ביותר.
מראש בדקו רק את קווי החרדים, ולכן מצאו שם בעיות
היו צריכים לבדוק מדגם של קווים באקראי.
ובתור נוסע בירושלים יש מספיק קווים שבטלו נסיעות שבהם פחות חרדים נוסעים אבל למי אכפת, לחרדים יש כח פוליטי ושהשאר יתקעו.
וספר זאת ללא חרדי שנוסע מירושלים לאשדוד וצריך לשלם על עוד שני אוטובוסים פנימיים.
נכון גם לנסיעות לחיפה וגוש דן. אני מחכה לחרדים שיפתחו דוכן בתחנה המרכזית להחזיר את ההפרש של נסיעות בין קווי חרדים בין עירוניים לשאר הקווים.
גזל אמרנו?
 
אז אתה מתקומם כנגד ההעדפה שמתבצעת לאחרונה בתח"צ לערבים?

כי לחרדים יש זכויות יתר במדינה כולל בתח"ץ
לא בגלל שיש בעייה עם חרדים לו תיירים או ערבים היו זוכים לעדיפות בתח"ץ היו מתקוממים גם.
ולכן סביר שקווים אלו הראשונים שיטופלו בנוגע לאיחורים והשאר יסבלו.
כמובן שאני נגד איחור בכל קו ולא אכפת לי מי הנוסעים בו.
אז אתה מתקומם כנגד ההעדפה שמתבצעת לאחרונה בתח"צ לערבים?
הנה דוגמה טרייה:
קו חדש של קווים, 774, בין טירה, טייבה וקלנסווה לבין אוניברסיטת חיפה והטכניון.
http://www.kavim-t.co.il/lines/lineDetails.aspx?lineinfo=774_n_8_0
http://www.kavim-t.co.il/schedule/lineTimes.aspx?lineinfo=774_n_8_0&monthDay=15/01/2017
http://www.kavim-t.co.il/schedule/lineTimes.aspx?lineinfo=774_n_8_0&monthDay=18/01/2017

אין אף ישוב יהודי במרכז המדינה שיש לו קו ישיר כזה לאוניברסיטת חיפה ולטכניון ועוד שפועל בכל ימי החול.
ליהודים יש קו אחד לא ישיר עם מספר חד-ספרתי של נסיעות שבועיות במוצ"ש וראשון בלבד בכיוון לחיפה (רק לטכניון ולא לאוניברסיטת חיפה) ובחמישי ושישי בלבד בכיוון לת"א, לתחנה המרכזית בת"א.
לישובים הערבים יש קו ישיר בכל ימי החול עם נסיעות שמתפרסות על פני כל היום.
קו 774 החדש מצטרף לקו מעט פחות חדש שהופעל לפני מספר חודשים: קו 796 בין זמר ובאקה אל ע'רביה לבין חיפה.
http://www.kavim-t.co.il/lines/lineDetails.aspx?lineinfo=796_h_18_0

מה זה אם לא עדיפות בתח"צ? למה קו 774 לא משרת באותה הזדמנות גם את כפר סבא, למשל? למה הוא לא מתחיל ומסתיים בצומת רעננה?
מה ההבדל בין הקווים הללו לקווים הידועים כ"קווי חרדים"?
 

aryeri

Member
להגיד שהבעייה רק בקווי חרדים זה קישקוש!

הקווים הגרועים ביותר של אגד בירושלים: כל אוטובוס שלישי מבוטל
להגיד שהבעייה רק בקווי חרדים זה קישקוש!
אני גר בירושלים וחווה על בשרי את השירות הגרוע של אגד...

קו 32 זה קו נוראי שלא קשור רק לחרדים, יש איתו הרבה בעיות בערב... אפשר לחכות לו יותר מחצי שעה בקור ובגשם. גם 31 נוראי. קווים 5 ו-50 לא חשודים כקווי חרדים והשירות בהם על הפנים מבחינת לוחות זמנים. אני מדבר איתכם על תחנת המוצא ברמת בית הכרם וכל שכן בתחנות אחרות. גם בקו 15 אני נתקל בבעיות, במיוחד בתחנה מרכזית לכיוון תלפיות. קווים 71,72 גם עושים בעיות. לומר שהבעיה זה החרדים זה ללכלך על החרדים. קו 36 הוא קו נוראי. להגיד שזה בגלל שהוא משרת חרדים זה שקר. יש הרבה פעמים שאגד סתם מדלגים על נסיעות בהרבה קווים בירושלים, ללא קשר לסוג השכונה שהם משרתים.
חוזר ואומר שהשירות בקו 32 הוא שירות מזוויע ביותר, וזה הקו שאני הכי משתמש בו. הרבה פעמים הבעיות הן מכיוון גילה, שלא נחשבת לשכונה חרדית במובן אבסולוטי, כמו אזור רחוב עזה.

אגד מדלגים על נסיעות וזה ידוע. אין להם מספיק נהגים, וזה לא מעניין אותי. תושבי בירת ישראל סובלים מאוד בשירות האוטובוסים הקלוקל של מונופול אגד, והגיע הזמן לזעזע את אגד.

ועוד לא דיברנו על מצב האוטובוסים המחפיר בקווים 31,32. צחנה וטינופת בכל פינה.
 
כל המפעילות מדלגות על נסיעות בכל המדינה. זה לא ייחודי לאגד

להגיד שהבעייה רק בקווי חרדים זה קישקוש!
אני גר בירושלים וחווה על בשרי את השירות הגרוע של אגד...

קו 32 זה קו נוראי שלא קשור רק לחרדים, יש איתו הרבה בעיות בערב... אפשר לחכות לו יותר מחצי שעה בקור ובגשם. גם 31 נוראי. קווים 5 ו-50 לא חשודים כקווי חרדים והשירות בהם על הפנים מבחינת לוחות זמנים. אני מדבר איתכם על תחנת המוצא ברמת בית הכרם וכל שכן בתחנות אחרות. גם בקו 15 אני נתקל בבעיות, במיוחד בתחנה מרכזית לכיוון תלפיות. קווים 71,72 גם עושים בעיות. לומר שהבעיה זה החרדים זה ללכלך על החרדים. קו 36 הוא קו נוראי. להגיד שזה בגלל שהוא משרת חרדים זה שקר. יש הרבה פעמים שאגד סתם מדלגים על נסיעות בהרבה קווים בירושלים, ללא קשר לסוג השכונה שהם משרתים.
חוזר ואומר שהשירות בקו 32 הוא שירות מזוויע ביותר, וזה הקו שאני הכי משתמש בו. הרבה פעמים הבעיות הן מכיוון גילה, שלא נחשבת לשכונה חרדית במובן אבסולוטי, כמו אזור רחוב עזה.

אגד מדלגים על נסיעות וזה ידוע. אין להם מספיק נהגים, וזה לא מעניין אותי. תושבי בירת ישראל סובלים מאוד בשירות האוטובוסים הקלוקל של מונופול אגד, והגיע הזמן לזעזע את אגד.

ועוד לא דיברנו על מצב האוטובוסים המחפיר בקווים 31,32. צחנה וטינופת בכל פינה.
כל המפעילות מדלגות על נסיעות בכל המדינה. זה לא ייחודי לאגד
ולא ייחודי לירושלים.
אולי בירושלים זה בא לידי ביטוי חזק יותר מכיוון שמלכתחילה יש בירושלים יותר נסיעות מאשר ברוב חלקי המדינה האחרים.
 
"השיטה" פגיעה בקווים התדירים

הקווים הגרועים ביותר של אגד בירושלים: כל אוטובוס שלישי מבוטל
"השיטה" פגיעה בקווים התדירים
זה לא סוד שיש מצוקת נהגים אמיתית ומרבית חברות התח"צ אומרות בריש גלי שבגלל המחסוק בנהגים יש להן "סידורים פתוחים", כלומר, נסיעות בלו"ז ששאף נהג לא משובץ אליהן.

הדרך שבה הסדרן (שאמון על השיבוץ בלבד) מטפל בבעיה היא על ידיה קצאת אותם סידורים פתוחים לקווים התדירים ביותר, מתוך הנחה ששם הפגיעה בציבור הנוסעים תהיה הכי פחותה, במקום אוטובוס כל 6 דקות יהיה לך אוטובוס כל 12 דקות. תיסע יותר צפוף אבל תגיע ליעדך באיחור לא גדול.
מנגד, אם תבטל נסיעות בקווים דלילים, לאנשים שיחכו בתחנה לא יהיה שום פתרון אחר.

אבל אין לנו הרבה קווים בתדירות גבוהה, וכולם כמובן מרוכזים במטרופולינים, לכן שם (ירושלים, גוש דן וחיפה) מורגשת עיקר הפגיעה עקב המחסור בנהגים.

אני רק מתאר בעיה ופתרון מיידי בשטח, כמובן שאשמח אם הבעיה פשוט לא תתקיים...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אגד תוקעת לעצמה מסמר בארון

"השיטה" פגיעה בקווים התדירים
זה לא סוד שיש מצוקת נהגים אמיתית ומרבית חברות התח"צ אומרות בריש גלי שבגלל המחסוק בנהגים יש להן "סידורים פתוחים", כלומר, נסיעות בלו"ז ששאף נהג לא משובץ אליהן.

הדרך שבה הסדרן (שאמון על השיבוץ בלבד) מטפל בבעיה היא על ידיה קצאת אותם סידורים פתוחים לקווים התדירים ביותר, מתוך הנחה ששם הפגיעה בציבור הנוסעים תהיה הכי פחותה, במקום אוטובוס כל 6 דקות יהיה לך אוטובוס כל 12 דקות. תיסע יותר צפוף אבל תגיע ליעדך באיחור לא גדול.
מנגד, אם תבטל נסיעות בקווים דלילים, לאנשים שיחכו בתחנה לא יהיה שום פתרון אחר.

אבל אין לנו הרבה קווים בתדירות גבוהה, וכולם כמובן מרוכזים במטרופולינים, לכן שם (ירושלים, גוש דן וחיפה) מורגשת עיקר הפגיעה עקב המחסור בנהגים.

אני רק מתאר בעיה ופתרון מיידי בשטח, כמובן שאשמח אם הבעיה פשוט לא תתקיים...
אגד תוקעת לעצמה מסמר בארון
אינטרסנטים בחברה החרדית כבר שנים מנסים לפגוע באגד ירושלים. זה רק נותן להם עוד תחמושת.
 
ומה אגד יכולה לעשות אחרת? מה מפעילה אחרת תעשה יותר טוב מאגד?

אגד תוקעת לעצמה מסמר בארון
אינטרסנטים בחברה החרדית כבר שנים מנסים לפגוע באגד ירושלים. זה רק נותן להם עוד תחמושת.
ומה אגד יכולה לעשות אחרת? מה מפעילה אחרת תעשה יותר טוב מאגד?
כשיש הגדרת שירות שלא תואמת את המשאבים הקיימים הבעיה היא בראש וראשונה של מגדיר השירות וזה משרד התחבורה.
אם משרד התחבורה רוצה שירות מסויים שידאג שיהיו תשומות מספיקות לקיום השירות.

גם מפעילות אחרות לא מוציאות את כל הנסיעות המוגדרות ואגד עצמה עושה את זה לא רק בירושלים.
זו בעיה ארצית ומערכתית ולכן פתרון הבעיה צריך להינתן על ידי משרד התחבורה - מפעיל העל הארצי של התח"צ במדינת ישראל.
 
כרנאה שאין ברירה

ומה אגד יכולה לעשות אחרת? מה מפעילה אחרת תעשה יותר טוב מאגד?
כשיש הגדרת שירות שלא תואמת את המשאבים הקיימים הבעיה היא בראש וראשונה של מגדיר השירות וזה משרד התחבורה.
אם משרד התחבורה רוצה שירות מסויים שידאג שיהיו תשומות מספיקות לקיום השירות.

גם מפעילות אחרות לא מוציאות את כל הנסיעות המוגדרות ואגד עצמה עושה את זה לא רק בירושלים.
זו בעיה ארצית ומערכתית ולכן פתרון הבעיה צריך להינתן על ידי משרד התחבורה - מפעיל העל הארצי של התח"צ במדינת ישראל.
כרנאה שאין ברירה
ובמקביל להמשך המאמץ להגדלת מספר הנהגים (וכל החברות עובדות על זה ממש חזק, שיהיה ברור, רק שזה לוקח זמן), צריך לפחות להפסיק להרחיב את השירות עד להתייצבות. ואולי גם קצת לדלל שירות לא יעיל.
אמינות צריכה להיות מעל הכל.
 

Bus Nerd

Active member
"עובדות על זה ממש חזק"?

כרנאה שאין ברירה
ובמקביל להמשך המאמץ להגדלת מספר הנהגים (וכל החברות עובדות על זה ממש חזק, שיהיה ברור, רק שזה לוקח זמן), צריך לפחות להפסיק להרחיב את השירות עד להתייצבות. ואולי גם קצת לדלל שירות לא יעיל.
אמינות צריכה להיות מעל הכל.
"עובדות על זה ממש חזק"?
כדי שאנשים ירצו להיות נהגי אוטובוס צריך לתת להם תנאי עבודה נאותים. לא שמעתי על חברות שהעלו משמעותית את שכר הנהגים בשנה האחרונה, או נתנה להם הטבות אחרות.
עדייין יש מסופים שבהם לנהגים אין איפה לנוח, לאכול, ולהשתמש בשירותים.
עדיין נהג צריך לנהוג בלי הפסקה אם הוא נתקע בפקק ומפספס את זמן ההפסקה שלו
וכו' וכו'.
חייבים להבין שהפתרון היחיד שיכול להיות למשבר הנהגים זה לתת להם תנאי עבודה נאותים ושכר הוגן, וכרגע נראה שאף אחד לא באמת מנסה יותר מדי.
&nbsp
הכי הרבה שראיתי חברות עושות זה מפרסמות מבצע של "לימוד נהיגה על חשבונינו", וזה ממש לא מספיק.
 
לא מדויק

"עובדות על זה ממש חזק"?
כדי שאנשים ירצו להיות נהגי אוטובוס צריך לתת להם תנאי עבודה נאותים. לא שמעתי על חברות שהעלו משמעותית את שכר הנהגים בשנה האחרונה, או נתנה להם הטבות אחרות.
עדייין יש מסופים שבהם לנהגים אין איפה לנוח, לאכול, ולהשתמש בשירותים.
עדיין נהג צריך לנהוג בלי הפסקה אם הוא נתקע בפקק ומפספס את זמן ההפסקה שלו
וכו' וכו'.
חייבים להבין שהפתרון היחיד שיכול להיות למשבר הנהגים זה לתת להם תנאי עבודה נאותים ושכר הוגן, וכרגע נראה שאף אחד לא באמת מנסה יותר מדי.
&nbsp
הכי הרבה שראיתי חברות עושות זה מפרסמות מבצע של "לימוד נהיגה על חשבונינו", וזה ממש לא מספיק.
לא מדויק
א. רק השנה שכר הנהג המינימלי עלה מ-32 ל-39, לטעמי זה עדיין לא מספיק, אבל זו התחלה טובה.
ב. אני יודע להגיד מנסיון שיש הרבה יותר דגש על תכנון שיתחיל ויסיים במסוף מסודר מפעם. גם בעבודה קצרת הטווח (הארכת קווים למסופים קיימים, או תכנון מראש שמתבסס על מסופים) וגם בעבודה ארוכת הטווח של יצירת יותר מסופים חדשים, התעקשות על מבני מנוחה לנהגים . בין היתר גם אחרי שנודע למשרד התחבורה שברכבת לא נותנים לנהגים להיכנס למזנון ולשירותים, הדבר תוקן באופן מיידי.

ברור שאפשר וצריך לעשות יותר, אבל אל תזלזל גם במאמצים של החברות להביא נהגים חדשים למערכת, להכשיר אותם ולהעבירם את כל מסע האישורים. זה נכון שהם עושים זאת בעזרת כל מיני בונוסים קטנים יחסית כדי לא לפרוץ את מסגרת השכר הרוחבית, אבל הם כן משקיעים בכך הרבה אנרגיה.
 

tenen

New member
אפשר לעשות את זה בלי לפרוץ מסגרות השכר הקיימות

לא מדויק
א. רק השנה שכר הנהג המינימלי עלה מ-32 ל-39, לטעמי זה עדיין לא מספיק, אבל זו התחלה טובה.
ב. אני יודע להגיד מנסיון שיש הרבה יותר דגש על תכנון שיתחיל ויסיים במסוף מסודר מפעם. גם בעבודה קצרת הטווח (הארכת קווים למסופים קיימים, או תכנון מראש שמתבסס על מסופים) וגם בעבודה ארוכת הטווח של יצירת יותר מסופים חדשים, התעקשות על מבני מנוחה לנהגים . בין היתר גם אחרי שנודע למשרד התחבורה שברכבת לא נותנים לנהגים להיכנס למזנון ולשירותים, הדבר תוקן באופן מיידי.

ברור שאפשר וצריך לעשות יותר, אבל אל תזלזל גם במאמצים של החברות להביא נהגים חדשים למערכת, להכשיר אותם ולהעבירם את כל מסע האישורים. זה נכון שהם עושים זאת בעזרת כל מיני בונוסים קטנים יחסית כדי לא לפרוץ את מסגרת השכר הרוחבית, אבל הם כן משקיעים בכך הרבה אנרגיה.
אפשר לעשות את זה בלי לפרוץ מסגרות השכר הקיימות
בתור התחלה אפשר להכיר בלהיות נהג אוטובוס כעבודה מועדפת והנה דרך למדינה לתגמל נהגים חדשים וצעירים בלי לפרוץ מסגרות השכר הקיימות עבור כלל העובדים.
 

tenen

New member
זה חצי נכון ובמיוחד במקרה של ירושלים

ומה אגד יכולה לעשות אחרת? מה מפעילה אחרת תעשה יותר טוב מאגד?
כשיש הגדרת שירות שלא תואמת את המשאבים הקיימים הבעיה היא בראש וראשונה של מגדיר השירות וזה משרד התחבורה.
אם משרד התחבורה רוצה שירות מסויים שידאג שיהיו תשומות מספיקות לקיום השירות.

גם מפעילות אחרות לא מוציאות את כל הנסיעות המוגדרות ואגד עצמה עושה את זה לא רק בירושלים.
זו בעיה ארצית ומערכתית ולכן פתרון הבעיה צריך להינתן על ידי משרד התחבורה - מפעיל העל הארצי של התח"צ במדינת ישראל.
זה חצי נכון ובמיוחד במקרה של ירושלים
באופן כללי בישראל חסרים נהגי אוטובוס כמו שחסרים עובדים ב 20 מקצועות אחרים.
למה? משום שיש מחסור בעובדים בישראל, ולכן גם בעבודות שמרוויחים בהן קצת יותר מגמישים את הקרטריונים כך שמי שהיה נהג פוטנציאלי מעדיף לעבוד בהן.
&nbsp
אבל למה רק חצי נכון?
משום שהאוכלוסייה החרדית היא ייחודית, היא יודעת להתארגן ולעזור לעצמה יותר טוב ממה שפקיד מדינה אי פעם ידע לעזור לה וטוב בהרבה מכל אוכלוסייה אחרת בישראל.
&nbsp
אם תיקח את השכונות החרדיות, תגיד לאוכלוסיה החרדית אתם חופשיים לעשות כרצונכם ולהקים לעצמכם תחבורה ציבורית בלי שאני בתור המדינה מתערב לכם במסלול ולא במי יושב מקדימה ומי מאחורה.
&nbsp
תוך חודשיים השכונות החרדיות בירושלים יהנו מתחבורה כזו שכולנו כאן היינו שמחים אילו החברות הקיימות היו מיישמות.
 
אף אחד לא מונע מהחרדים להקים תחבורה שיתופית

זה חצי נכון ובמיוחד במקרה של ירושלים
באופן כללי בישראל חסרים נהגי אוטובוס כמו שחסרים עובדים ב 20 מקצועות אחרים.
למה? משום שיש מחסור בעובדים בישראל, ולכן גם בעבודות שמרוויחים בהן קצת יותר מגמישים את הקרטריונים כך שמי שהיה נהג פוטנציאלי מעדיף לעבוד בהן.
&nbsp
אבל למה רק חצי נכון?
משום שהאוכלוסייה החרדית היא ייחודית, היא יודעת להתארגן ולעזור לעצמה יותר טוב ממה שפקיד מדינה אי פעם ידע לעזור לה וטוב בהרבה מכל אוכלוסייה אחרת בישראל.
&nbsp
אם תיקח את השכונות החרדיות, תגיד לאוכלוסיה החרדית אתם חופשיים לעשות כרצונכם ולהקים לעצמכם תחבורה ציבורית בלי שאני בתור המדינה מתערב לכם במסלול ולא במי יושב מקדימה ומי מאחורה.
&nbsp
תוך חודשיים השכונות החרדיות בירושלים יהנו מתחבורה כזו שכולנו כאן היינו שמחים אילו החברות הקיימות היו מיישמות.
אף אחד לא מונע מהחרדים להקים תחבורה שיתופית
אם יאפשרו לחרדים להקים תחבורה ציבורית כרצונם - נא לאפשר גם לחילונים להקים תחבורה ציבורית בשבת כרצונם.
החרדים מסכימים?
 

tenen

New member
זה לא נכון, הם עשו משהו דומה וישר סגרו להם

אף אחד לא מונע מהחרדים להקים תחבורה שיתופית
אם יאפשרו לחרדים להקים תחבורה ציבורית כרצונם - נא לאפשר גם לחילונים להקים תחבורה ציבורית בשבת כרצונם.
החרדים מסכימים?
זה לא נכון, הם עשו משהו דומה וישר סגרו להם
אמרו שאסור ללא רישיון שכמובן אף אחד לא נותן להם.
&nbsp
ובנוגע לתחבורה ציבורית בשבת.
היום חסרים לך אלפי נהגים בשביל הנסיעות הקיימות, באיזה תרחיש בדיוק אתה מצליח לגייס נהגים לשירות סדיר גם בסופי שבוע בלי לדרדר עוד יותר את החוסר הקיים? (נהג שנסע בסופש מן הסתם יום החופש שלו באמצע השבוע)
&nbsp
כל מה שהצעתי זה לתת לחרדים אוטונומיה תחבורתית כדי לסתום חור במחסור בנהגים.
החרדים ישמחו לפתור לך את החור הזה עם איזה 1000 בחורי ישיבה שכבר לא כל כך לומדים אבל גם לא כל כך עובדים משום שחשוב להם לעבוד בקהילה ולפי החוקים של הקהילה
&nbsp
אתה הצעת פשוט להגדיל את החור כי אם חלילה נותנים לחרדים משהו אז שגם יתנו לך משהו ולמי אכפת אם מה שנותנים להם עוזר לכולם ומה שאתה דורש פוגע בכולם.
&nbsp
עד כדי כך מפריע לך שחרדים ינהלו משהו שקשור בעיקר לשכונות חרדיות שאתה מעדיף מחסור חריף יותר בנהגים אבל העיקר שלא לתת להם כלום?
 
הם יכולים להקים תחבורה שיתופית שבה לא מתבצע תשלום פר נסיעה

זה לא נכון, הם עשו משהו דומה וישר סגרו להם
אמרו שאסור ללא רישיון שכמובן אף אחד לא נותן להם.
&nbsp
ובנוגע לתחבורה ציבורית בשבת.
היום חסרים לך אלפי נהגים בשביל הנסיעות הקיימות, באיזה תרחיש בדיוק אתה מצליח לגייס נהגים לשירות סדיר גם בסופי שבוע בלי לדרדר עוד יותר את החוסר הקיים? (נהג שנסע בסופש מן הסתם יום החופש שלו באמצע השבוע)
&nbsp
כל מה שהצעתי זה לתת לחרדים אוטונומיה תחבורתית כדי לסתום חור במחסור בנהגים.
החרדים ישמחו לפתור לך את החור הזה עם איזה 1000 בחורי ישיבה שכבר לא כל כך לומדים אבל גם לא כל כך עובדים משום שחשוב להם לעבוד בקהילה ולפי החוקים של הקהילה
&nbsp
אתה הצעת פשוט להגדיל את החור כי אם חלילה נותנים לחרדים משהו אז שגם יתנו לך משהו ולמי אכפת אם מה שנותנים להם עוזר לכולם ומה שאתה דורש פוגע בכולם.
&nbsp
עד כדי כך מפריע לך שחרדים ינהלו משהו שקשור בעיקר לשכונות חרדיות שאתה מעדיף מחסור חריף יותר בנהגים אבל העיקר שלא לתת להם כלום?
הם יכולים להקים תחבורה שיתופית שבה לא מתבצע תשלום פר נסיעה
אלא באמצעות התאגדות שיתופית.

לא מפריע לי שחרדים ינהלו משהו שקשור בעיקר לשכונות חרדיות בתנאי שיאפשרו לחילונים לנהל משהו שקשור בעיקר לשכונות חילוניות.
לא כתבתי לא לתת לחרדים כלום, אבל אם נותנים לחרדים אוטונומיה שיאפשרו גם לחילונים אוטונומיה.
מה ייצא או לא ייצא בפועל אצל החילונים זה עניין של החילונים, אבל אני לא מקבל מראש את הטענה שחרדים יכולים לגייס נהגים מבלי לפגוע באחרים וחילונים לא יכולים לעשות זאת.
בבקשה, אם נותנים לחרדים לנסות - שיתנו גם לחילונים.

לא חסרים נהגים שישמחו לעבוד בשבת גם מבלי לפגוע בשירות בימי חול.

שווויון אפשרויות - נותנים אפשרות לחרדים, שיתנו גם לחילונים (למשל לעיריית הרצליה שרצתה לעשות זאת).
אתה מתנגד לכך?
 

tenen

New member
אז איך יקיימו אותה בלי לגבות כסף?

הם יכולים להקים תחבורה שיתופית שבה לא מתבצע תשלום פר נסיעה
אלא באמצעות התאגדות שיתופית.

לא מפריע לי שחרדים ינהלו משהו שקשור בעיקר לשכונות חרדיות בתנאי שיאפשרו לחילונים לנהל משהו שקשור בעיקר לשכונות חילוניות.
לא כתבתי לא לתת לחרדים כלום, אבל אם נותנים לחרדים אוטונומיה שיאפשרו גם לחילונים אוטונומיה.
מה ייצא או לא ייצא בפועל אצל החילונים זה עניין של החילונים, אבל אני לא מקבל מראש את הטענה שחרדים יכולים לגייס נהגים מבלי לפגוע באחרים וחילונים לא יכולים לעשות זאת.
בבקשה, אם נותנים לחרדים לנסות - שיתנו גם לחילונים.

לא חסרים נהגים שישמחו לעבוד בשבת גם מבלי לפגוע בשירות בימי חול.

שווויון אפשרויות - נותנים אפשרות לחרדים, שיתנו גם לחילונים (למשל לעיריית הרצליה שרצתה לעשות זאת).
אתה מתנגד לכך?
אז איך יקיימו אותה בלי לגבות כסף?
אם אתה טוען שלא חסרים נהגים שישמחו לעבוד בשבת.
&nbsp
תגיד להם שחסרים אלפי נהגים לאמצע השבוע והם מוזמנים.
מה הם נהגים שלא עובדים כל השבוע ורוצים לעבוד רק סופשים?
אם תגיד לי שהם שוקלים הסבה ללהיות נהגים זה מצויין אבל יש מספיק עבודה בשבילם גם באמצע השבוע ושתסיים למלא את השורות של אמצע השבוע נדבר על סופש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה