הקווים הגרועים ביותר של אגד בירושלים: כל אוטובוס שלישי מבוטל

מצב
הנושא נעול.
כפי ששבוס מתקיימת

אז איך יקיימו אותה בלי לגבות כסף?
אם אתה טוען שלא חסרים נהגים שישמחו לעבוד בשבת.
&nbsp
תגיד להם שחסרים אלפי נהגים לאמצע השבוע והם מוזמנים.
מה הם נהגים שלא עובדים כל השבוע ורוצים לעבוד רק סופשים?
אם תגיד לי שהם שוקלים הסבה ללהיות נהגים זה מצויין אבל יש מספיק עבודה בשבילם גם באמצע השבוע ושתסיים למלא את השורות של אמצע השבוע נדבר על סופש.
כפי ששבוס מתקיימת
אם את החילונים שרוצים תחבורה ציבורית בשבת דוחקים לתחבורה שיתופית, אז לחרדים שרוצים שירות טוב יותר בימי חול לא מגיעה פריווילגיה של תחבורה ציבורית אוטונומית. שיקימו תחבורה שיתופית.

ומה זה לסיים למלא את השורות של אמצע השבוע? מתי מגיע גבול מילוי השורות הללו?
מי קבע שלפתור את בעיות התח"צ של החרדים בירושלים יותר דחוף מלפתור את בעיות התח"צ של החילונים בשבת?
למה יותר דחוף לעלות מרמה 7 לרמה 10 מאשר מרמה 0 לרמה 4?
 

tenen

New member
התשובה הזו היא סוג של בדיחה?

כפי ששבוס מתקיימת
אם את החילונים שרוצים תחבורה ציבורית בשבת דוחקים לתחבורה שיתופית, אז לחרדים שרוצים שירות טוב יותר בימי חול לא מגיעה פריווילגיה של תחבורה ציבורית אוטונומית. שיקימו תחבורה שיתופית.

ומה זה לסיים למלא את השורות של אמצע השבוע? מתי מגיע גבול מילוי השורות הללו?
מי קבע שלפתור את בעיות התח"צ של החרדים בירושלים יותר דחוף מלפתור את בעיות התח"צ של החילונים בשבת?
למה יותר דחוף לעלות מרמה 7 לרמה 10 מאשר מרמה 0 לרמה 4?
התשובה הזו היא סוג של בדיחה?
כמה אוטובוסים רצים במהלך שישי בערב?
אוטובוס אחד שעושה הלוך וחזור במסלול אחד שההלוך חזור שלו הוא שעה ומשמש בעיקר בתור שאטל ממעלה אדומים למרכז העיר?
&nbsp
אתה מבין את את ההבדל בהיקף בין השבוס שהוא בפועל שאטל של נהג אחד ממעלה אדומים דרך מרכז העיר לבין לרתום אלפי נהגים לעבודה בסופש ובכך להוציא אותם מעבודה למשך יום באמצע השבוע?
&nbsp
ואני לא אמרתי שלפתור בעיות התח"צ של החרדים דחוף יותר מלפתור בעיות התח"צ של החילונים.
הפתרון שלי טוב גם לחרדים וגם לחילונים, אם מחר חרדים יקחו את האוטונומיה עם 1000 נהגים זה ישחרר עוד 1000 נהגים חילונים לנהוג בערים ובשכונות של החילונים וכולם הרוויחו.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אז אם תחבורה שיתופית אינה פתרון, שלא יתייחסו אליה כפתרון

התשובה הזו היא סוג של בדיחה?
כמה אוטובוסים רצים במהלך שישי בערב?
אוטובוס אחד שעושה הלוך וחזור במסלול אחד שההלוך חזור שלו הוא שעה ומשמש בעיקר בתור שאטל ממעלה אדומים למרכז העיר?
&nbsp
אתה מבין את את ההבדל בהיקף בין השבוס שהוא בפועל שאטל של נהג אחד ממעלה אדומים דרך מרכז העיר לבין לרתום אלפי נהגים לעבודה בסופש ובכך להוציא אותם מעבודה למשך יום באמצע השבוע?
&nbsp
ואני לא אמרתי שלפתור בעיות התח"צ של החרדים דחוף יותר מלפתור בעיות התח"צ של החילונים.
הפתרון שלי טוב גם לחרדים וגם לחילונים, אם מחר חרדים יקחו את האוטונומיה עם 1000 נהגים זה ישחרר עוד 1000 נהגים חילונים לנהוג בערים ובשכונות של החילונים וכולם הרוויחו.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אז אם תחבורה שיתופית אינה פתרון, שלא יתייחסו אליה כפתרון
עבור תחבורה בשבת.
הבדיחה היא בדיחה, הן כשמדובר בצרכי החרדים והן כשמדובר בצרכי החילונים.

ואם הפתרון שלך הוא גם לחילונים, אז שיאפשרו אוטונומיה גם לחילונים.

מדוע אתה מתנגד לאפשרות אוטונומיה לכולם ודורש אוטונומיה רק לחרדים?
מהחשש שתתקיים כאן איזושהי תחבורה ציבורית בשבת?

מה שאתה מציע בעצם זה שהמדינה תאפשר לחרדים לפעול ככל העולה על רוחם ואילו לכל השאר תכתיב מה יהיה (ולעיתים תכתיב לשאר את מה שהחרדים עצמם רוצים שהמדינה תכתיב להם, כמו למשל אי קיום תחבורה ציבורית בשבת).

זו אפליה, שאם תתרחש, דינה להגיע לבג"צ.
 

tenen

New member
משום שאחד מהם משמעותו לחרב את המערכת

אז אם תחבורה שיתופית אינה פתרון, שלא יתייחסו אליה כפתרון
עבור תחבורה בשבת.
הבדיחה היא בדיחה, הן כשמדובר בצרכי החרדים והן כשמדובר בצרכי החילונים.

ואם הפתרון שלך הוא גם לחילונים, אז שיאפשרו אוטונומיה גם לחילונים.

מדוע אתה מתנגד לאפשרות אוטונומיה לכולם ודורש אוטונומיה רק לחרדים?
מהחשש שתתקיים כאן איזושהי תחבורה ציבורית בשבת?

מה שאתה מציע בעצם זה שהמדינה תאפשר לחרדים לפעול ככל העולה על רוחם ואילו לכל השאר תכתיב מה יהיה (ולעיתים תכתיב לשאר את מה שהחרדים עצמם רוצים שהמדינה תכתיב להם, כמו למשל אי קיום תחבורה ציבורית בשבת).

זו אפליה, שאם תתרחש, דינה להגיע לבג"צ.
משום שאחד מהם משמעותו לחרב את המערכת
אם היום יש תמימות דעים שחסרים אלפי נהגים במהלך השבוע והדבר פוגע משמעותית בשירות.
ומה שאני מציע מוסיף נהגים ולא מוסיף לדרישה.
ומה שאתה מציע מוסיף דרישה לעוד נהגים ללא עוד נהגים.
אז אחד גורם נזק והשני לא.
&nbsp
אם תראה לי מהיכן אתה הולך להביא את הנהגים לסופש שלא על חשבון הנהגים מאמצע השבוע זה יתרום הרבה לדיון.
כרגע אתה רק אומר "שוויון", "בגץ", "אפליה" ו "גם לחילונים מגיע"
ולא מתייחס לחוסר בנהגים ואומר מהיכן תביא אותם.
&nbsp
אני התייחסתי לחוסר בנהגים, אמרתי איך מה שאני מציע עוזר לבעיה ולא מחריף אותה, ואני אשמח אם תוכל להתייחס למחסור בנהגים שצפוי להחריף עם ההצעה שלך לאוטובוסים בסופש ולא רק להגיד 3 מילים שלא פותרות את הבעיה.
&nbsp
 
לא חסרים ערבים שישמחו לעבוד כנהגים גם בשבת

משום שאחד מהם משמעותו לחרב את המערכת
אם היום יש תמימות דעים שחסרים אלפי נהגים במהלך השבוע והדבר פוגע משמעותית בשירות.
ומה שאני מציע מוסיף נהגים ולא מוסיף לדרישה.
ומה שאתה מציע מוסיף דרישה לעוד נהגים ללא עוד נהגים.
אז אחד גורם נזק והשני לא.
&nbsp
אם תראה לי מהיכן אתה הולך להביא את הנהגים לסופש שלא על חשבון הנהגים מאמצע השבוע זה יתרום הרבה לדיון.
כרגע אתה רק אומר "שוויון", "בגץ", "אפליה" ו "גם לחילונים מגיע"
ולא מתייחס לחוסר בנהגים ואומר מהיכן תביא אותם.
&nbsp
אני התייחסתי לחוסר בנהגים, אמרתי איך מה שאני מציע עוזר לבעיה ולא מחריף אותה, ואני אשמח אם תוכל להתייחס למחסור בנהגים שצפוי להחריף עם ההצעה שלך לאוטובוסים בסופש ולא רק להגיד 3 מילים שלא פותרות את הבעיה.
&nbsp
לא חסרים ערבים שישמחו לעבוד כנהגים גם בשבת
ומצטער אבל אני כופר בהנחה שלך שאוטונומיה לחילונים בהכרח "תחרב את המערכת" ואוטונומיה לחרדים בהכרח תשפר את המערכת.

אתה הרי כתבת שהחרדים יודעים לנהל מערכת ולדאוג לעצמם ואילו החילונים לא, אז אם החילונים לא יודעים, מהיכן החשש שלך שמתן אפשרות לחילונים לקיים תח"צ אוטונומי תחרב את המערכת?

בכנות, אם בעיית החוסר בנהגים תיפתר, כן תהיה בעד אוטונומיה לחילונים ותח"צ בשבת?
או שמילוי צרכי ציבור באמצעות אוטונומיה מתאים רק לחרדים והשאר חייבים להתיישר לפי הוראות המדינה שמוכתבות בין השאר על ידי מפלגות חרדיות?

אתה רוצה את תנאי החרדים בתחבורה לחרדים ואת תנאי החרדים בתחבורה לאחרים.
ואני מבקש שאם נותנים לחרדים אוטונומיה, שימשכו את ידיהם ולא יתערבו בתחבורה הציבורית לאחרים.

אם חילונים יוכיחו שאפשר לקיים תחבורה ציבורית בשבת מבלי לפגוע בשירות בימי חול, אז מה הבעיה שלך עם זה?
אתה מראש רוצה למנוע מהם אפילו את האפשרות להוכיח זאת.
 

tenen

New member
והיכן הם עובדים היום?

לא חסרים ערבים שישמחו לעבוד כנהגים גם בשבת
ומצטער אבל אני כופר בהנחה שלך שאוטונומיה לחילונים בהכרח "תחרב את המערכת" ואוטונומיה לחרדים בהכרח תשפר את המערכת.

אתה הרי כתבת שהחרדים יודעים לנהל מערכת ולדאוג לעצמם ואילו החילונים לא, אז אם החילונים לא יודעים, מהיכן החשש שלך שמתן אפשרות לחילונים לקיים תח"צ אוטונומי תחרב את המערכת?

בכנות, אם בעיית החוסר בנהגים תיפתר, כן תהיה בעד אוטונומיה לחילונים ותח"צ בשבת?
או שמילוי צרכי ציבור באמצעות אוטונומיה מתאים רק לחרדים והשאר חייבים להתיישר לפי הוראות המדינה שמוכתבות בין השאר על ידי מפלגות חרדיות?

אתה רוצה את תנאי החרדים בתחבורה לחרדים ואת תנאי החרדים בתחבורה לאחרים.
ואני מבקש שאם נותנים לחרדים אוטונומיה, שימשכו את ידיהם ולא יתערבו בתחבורה הציבורית לאחרים.

אם חילונים יוכיחו שאפשר לקיים תחבורה ציבורית בשבת מבלי לפגוע בשירות בימי חול, אז מה הבעיה שלך עם זה?
אתה מראש רוצה למנוע מהם אפילו את האפשרות להוכיח זאת.
והיכן הם עובדים היום?
אתה מבין שאם אתה לוקח מישהו שהוא נהג אוטובוס באמצע השבוע והוא הולך להיות נהג בסוף שבוע אז הוא כבר לא נהג במשרה מלאה באמצע השבוע?
&nbsp
אם חילונים יוכיחו שהם יכולים לקיים תחבורה ציבורית בשבת בלי לפגוע בתחבורה הציבורית של אמצע השבוע זה הרבה פחות יפריע לי.
&nbsp
אני לא רוצה למנוע את האפשרות שלהם להוכיח, אני רוצה לשמוע קודם במילים מהיכן יגיעו העובדים לזה ועד עכשיו למרות שהחלפנו כאן הרבה הודעות לא שמעתי ממך מהיכן העובדים האלו יגיעו ועל חשבון מה.
 
הם יגיעו על חשבון מוניות השירות, על חשבון חברות ההסעה

והיכן הם עובדים היום?
אתה מבין שאם אתה לוקח מישהו שהוא נהג אוטובוס באמצע השבוע והוא הולך להיות נהג בסוף שבוע אז הוא כבר לא נהג במשרה מלאה באמצע השבוע?
&nbsp
אם חילונים יוכיחו שהם יכולים לקיים תחבורה ציבורית בשבת בלי לפגוע בתחבורה הציבורית של אמצע השבוע זה הרבה פחות יפריע לי.
&nbsp
אני לא רוצה למנוע את האפשרות שלהם להוכיח, אני רוצה לשמוע קודם במילים מהיכן יגיעו העובדים לזה ועד עכשיו למרות שהחלפנו כאן הרבה הודעות לא שמעתי ממך מהיכן העובדים האלו יגיעו ועל חשבון מה.
הם יגיעו על חשבון מוניות השירות, על חשבון חברות ההסעה
הפרטיות וגם יצטרפו נהגים חדשים.
קח למשל את כל נהגי מוניות השירות שעובדים בשבת שיכולים להצטרף למערך התחבורה הציבורית כנהגי אוטובוסים ומיניבוסים הן בימי חול והן בשבתות.
אם הייתה קיימת תחבורה ציבורית בשבת לא היה צריך "לבזבז" נהגים על מוניות שירות וזה היה עוזר גם לתחבורה הציבורית בימי חול.
 
אגב, לא השבת על השאלה מדוע אותם בחורי ישיבות לשעבר

משום שאחד מהם משמעותו לחרב את המערכת
אם היום יש תמימות דעים שחסרים אלפי נהגים במהלך השבוע והדבר פוגע משמעותית בשירות.
ומה שאני מציע מוסיף נהגים ולא מוסיף לדרישה.
ומה שאתה מציע מוסיף דרישה לעוד נהגים ללא עוד נהגים.
אז אחד גורם נזק והשני לא.
&nbsp
אם תראה לי מהיכן אתה הולך להביא את הנהגים לסופש שלא על חשבון הנהגים מאמצע השבוע זה יתרום הרבה לדיון.
כרגע אתה רק אומר "שוויון", "בגץ", "אפליה" ו "גם לחילונים מגיע"
ולא מתייחס לחוסר בנהגים ואומר מהיכן תביא אותם.
&nbsp
אני התייחסתי לחוסר בנהגים, אמרתי איך מה שאני מציע עוזר לבעיה ולא מחריף אותה, ואני אשמח אם תוכל להתייחס למחסור בנהגים שצפוי להחריף עם ההצעה שלך לאוטובוסים בסופש ולא רק להגיד 3 מילים שלא פותרות את הבעיה.
&nbsp
אגב, לא השבת על השאלה מדוע אותם בחורי ישיבות לשעבר
שיכולים להציל את התחבורה הציבורית אם רק תהיה אוטונומיה לחרדים, לא יכולים לעשות זאת במסגרת התחבורה הציבורית הקיימת.
הם כן יכולים לנהוג בקו X תחת אוטונומיה ולא יכולים לעשות זאת תחת משרד התחבורה?
מצטער, לא קונה את זה...
 

tenen

New member
לא אמרתי שהם לא יכולים לעבוד במסגרת הקיימת

אגב, לא השבת על השאלה מדוע אותם בחורי ישיבות לשעבר
שיכולים להציל את התחבורה הציבורית אם רק תהיה אוטונומיה לחרדים, לא יכולים לעשות זאת במסגרת התחבורה הציבורית הקיימת.
הם כן יכולים לנהוג בקו X תחת אוטונומיה ולא יכולים לעשות זאת תחת משרד התחבורה?
מצטער, לא קונה את זה...
לא אמרתי שהם לא יכולים לעבוד במסגרת הקיימת
אבל עובדתית הם לא עובדים בקיימת ואני מציע אלטרנטיבה שתעודד אותם להיכנס לתפקיד.
אם יש לך הצעות איך לעשות את זה במסגרת הקיימת אתה מוזמן לשלוח למשרד התחבורה / אגד ואני בטוח שהם ישמחו לבצע אם אלו יהיו ראליות.
&nbsp
&nbsp
 
ואגב, לא חסרות דוגמאות המראות שתחבורה ייעודית מוגברת לחרדים

זה לא נכון, הם עשו משהו דומה וישר סגרו להם
אמרו שאסור ללא רישיון שכמובן אף אחד לא נותן להם.
&nbsp
ובנוגע לתחבורה ציבורית בשבת.
היום חסרים לך אלפי נהגים בשביל הנסיעות הקיימות, באיזה תרחיש בדיוק אתה מצליח לגייס נהגים לשירות סדיר גם בסופי שבוע בלי לדרדר עוד יותר את החוסר הקיים? (נהג שנסע בסופש מן הסתם יום החופש שלו באמצע השבוע)
&nbsp
כל מה שהצעתי זה לתת לחרדים אוטונומיה תחבורתית כדי לסתום חור במחסור בנהגים.
החרדים ישמחו לפתור לך את החור הזה עם איזה 1000 בחורי ישיבה שכבר לא כל כך לומדים אבל גם לא כל כך עובדים משום שחשוב להם לעבוד בקהילה ולפי החוקים של הקהילה
&nbsp
אתה הצעת פשוט להגדיל את החור כי אם חלילה נותנים לחרדים משהו אז שגם יתנו לך משהו ולמי אכפת אם מה שנותנים להם עוזר לכולם ומה שאתה דורש פוגע בכולם.
&nbsp
עד כדי כך מפריע לך שחרדים ינהלו משהו שקשור בעיקר לשכונות חרדיות שאתה מעדיף מחסור חריף יותר בנהגים אבל העיקר שלא לתת להם כלום?
ואגב, לא חסרות דוגמאות המראות שתחבורה ייעודית מוגברת לחרדים
כן באה על חשבון שאר הנוסעים. למשל בימי בין הזמנים ול"ג בעומר. היכן כל בחורי הישיבות לשעבר שאתה כתבת עליהם בזמנים הללו, שיש צורך לצמצם את השירות לכלל הציבור לצורך תגבור השירות לחרדים?
 

tenen

New member
מי בדיוק יכשיר 1000 נהגים בשביל לנהוג 3 פעמים בשנה?

ואגב, לא חסרות דוגמאות המראות שתחבורה ייעודית מוגברת לחרדים
כן באה על חשבון שאר הנוסעים. למשל בימי בין הזמנים ול"ג בעומר. היכן כל בחורי הישיבות לשעבר שאתה כתבת עליהם בזמנים הללו, שיש צורך לצמצם את השירות לכלל הציבור לצורך תגבור השירות לחרדים?
מי בדיוק יכשיר 1000 נהגים בשביל לנהוג 3 פעמים בשנה?
אתה יודע שזה לא עובד כך, אף אחד לא ילך לעבור או לממן הכשרה בשביל פעמיים שלוש בשנה, זה פשוט לא פרקטי.
ברגע שאתה הופך את זה למקצוע זה כבר פרקטי.
 
ומדוע הם לא יכולים לעבוד כל השנה?

מי בדיוק יכשיר 1000 נהגים בשביל לנהוג 3 פעמים בשנה?
אתה יודע שזה לא עובד כך, אף אחד לא ילך לעבור או לממן הכשרה בשביל פעמיים שלוש בשנה, זה פשוט לא פרקטי.
ברגע שאתה הופך את זה למקצוע זה כבר פרקטי.
ומדוע הם לא יכולים לעבוד כל השנה?
כי הם רוצים לעבוד בתנאים הסטריליים שלהם?
אז זו כבר לא תחבורה ציבורית.
שיוכשרו לעבודה כל השנה ויעבדו בקווים המשרתים את החרדים במסגרת הקיימת.
למה צריך להקים מסגרת אוטונומית?

אם מאפשרים מסגרת אוטונומית, צריך לאפשר זאת לכולם. לחרדים, לתושבי יהודה ושומרון, לחילונים, לערבים וכו'.
 

tenen

New member
אז בוא נחרב את כלל המערכת למען השוויון?

ומדוע הם לא יכולים לעבוד כל השנה?
כי הם רוצים לעבוד בתנאים הסטריליים שלהם?
אז זו כבר לא תחבורה ציבורית.
שיוכשרו לעבודה כל השנה ויעבדו בקווים המשרתים את החרדים במסגרת הקיימת.
למה צריך להקים מסגרת אוטונומית?

אם מאפשרים מסגרת אוטונומית, צריך לאפשר זאת לכולם. לחרדים, לתושבי יהודה ושומרון, לחילונים, לערבים וכו'.
אז בוא נחרב את כלל המערכת למען השוויון?
אני מציע מסגרת אוטונומית לחרדים פשוט משום שהם יודעים מסוגלים ויכולים לנהל מסגרת כזו בדיוק כמו שהם עושים לפעוטונים.
&nbsp
פעוטון חרדי עולה בערך שליש מחילוני פשוט משום שחרדים יודעים להתארגן ולארגן לעצמם ברגע שאתה נותן להם חופש לעשות את זה ולמרות שאין שום חוק שמונע מחילונים לעשות את זה 3 פעמים בשנה חילונים בוכים על המחירים במקום לדאוג לעצמם כמו שעושים החרדים בתחום.
 
"נחרב את כל המערכת" זו הנחה שלך, לא מילים שלי

אז בוא נחרב את כלל המערכת למען השוויון?
אני מציע מסגרת אוטונומית לחרדים פשוט משום שהם יודעים מסוגלים ויכולים לנהל מסגרת כזו בדיוק כמו שהם עושים לפעוטונים.
&nbsp
פעוטון חרדי עולה בערך שליש מחילוני פשוט משום שחרדים יודעים להתארגן ולארגן לעצמם ברגע שאתה נותן להם חופש לעשות את זה ולמרות שאין שום חוק שמונע מחילונים לעשות את זה 3 פעמים בשנה חילונים בוכים על המחירים במקום לדאוג לעצמם כמו שעושים החרדים בתחום.
"נחרב את כל המערכת" זו הנחה שלך, לא מילים שלי
אני כופר בהנחה הזו שלך.

ושוב, מה יקרה בפועל זה עניין של כל ציבור בפני עצמו. אבל אם נותנים אפשרות לאוטונמיה - צריך לתת אותה לכולם. אם בפועל החרדים יממשו את האוטונומיה והחילונים לא זו בעיה של החילונים. אבל אם המדינה תאפשר אוטונומיה בתח"צ לחרדים ולא תאפשר אותה לאחרים - זו אפליה שדינה להתבטל.
ואין ספק שיהיו בקשר לכך פניות לבג"צ.
 
הפתרון החוקי צריך להיות אחיד לכולם

"נחרב את כל המערכת" זו הנחה שלך, לא מילים שלי
אני כופר בהנחה הזו שלך.

ושוב, מה יקרה בפועל זה עניין של כל ציבור בפני עצמו. אבל אם נותנים אפשרות לאוטונמיה - צריך לתת אותה לכולם. אם בפועל החרדים יממשו את האוטונומיה והחילונים לא זו בעיה של החילונים. אבל אם המדינה תאפשר אוטונומיה בתח"צ לחרדים ולא תאפשר אותה לאחרים - זו אפליה שדינה להתבטל.
ואין ספק שיהיו בקשר לכך פניות לבג"צ.
הפתרון החוקי צריך להיות אחיד לכולם
עבור מי שהתחבורה הציבורית לא עונה על צרכיו, יש אפשרות לייצר תחבורה שיתופית.

החוק מאפשר הזמנת אוטובוס פרטי. התשלום על האוטובוס צריך להיות בעת ההזמנה, בעוד הנוסעים עולים בלי לשלם. זה ההבדל בין הסעה פרטית לבין תחבורה ציבורית.
איך הנוסעים כן ישלמו? אצל החרדים הם משלמים למי שמארגן את הנסיעה במקומות מוסכמים (לדוגמה בבית הכנסת), אצל החילונים שבוס ונוע תנוע הלכו למודל של תשלום דמי מנוי שנתיים ותשלום דרך אפליקציה וכרטיס אשראי פר כל נסיעה. מה שאסור הוא לשלם "על האוטובוס".

החרדים מפעילים שירות כזה במגוון מקומות, לדוגמה פועל שירות כזה בין בית שמש לבית החולים שערי צדק בירושלים.

אצל החילוניים הכלי הזה לא מפותח מספיק, שבוס ונוע תנוע התניעו תהליך יפה, אבל אין להם מספיק נוסעים כדי לגדול, וחבל. פה החילונים יכולים הלאשים רק את עצמם.
 
ברשותך סיפור קטן

אגד תוקעת לעצמה מסמר בארון
אינטרסנטים בחברה החרדית כבר שנים מנסים לפגוע באגד ירושלים. זה רק נותן להם עוד תחמושת.
ברשותך סיפור קטן
כשביקרתי בביתר עילית ב-2005, במסגרת כתיבת המכרז להחלפת המפעילה הפרטית "ביתר תור" שפעלה בעיר מהיווסדה (93) במכרז מודרני, סיפרו לי ראש העיר דאז (יצחק פינדרוס) וסגנו (מאיר רובינשטיין, היום ראש העיר) למה בכלל פעלה בעיר חברה פרטית.

מרבית תושבי ביתר עילית, אז והיום, הם יוצאי ירושלים. וכולם זכרו את אגד לרעה מילדותם. צפיפות, איחורים, דילוגים על נסיעות, ואם כל זה נשמע מוכר מאתמול זה היה כך גם בשנות ה-80 וה-90.
לכן הם החליטו, בגיבוי שקט של משרד התחבורה (שב-1993 עדיין היה בעיקר חותמת גומי של אגד לכל מה שאגד עשתה על דעת עצמה), לצאת למכרז פרטי של עירייה לשירותי תחבורה ציבורית. המדד העיקרי היה מספר האוטובוסים האורגני של המפעיל כדי שיוכלו לתת שירות גם בסופ"ש וכך זכתה הורן את לייבוביץ' שהיתה בזמנו אחת מהמסיעים הפרטיים הגדולים. כך נולדה ביתר-תור.
הסידור הזה עבד נפלא בערך עד שנת 2,000, כשביתר עילית נהייתה גדולה מדי על ביתר תור והם התחילו לפשל בשירות. עד שב-2005, כבר אחרי כמה מכרזים מוצלחים "מוסדרים" באזורים אחרים בארץ ביקשו בעירייה להחליף אותם במכרז תחרותי.

למה אני מספר את הסיפור הזה. רק כדי להגיד שהעבר לא ורוד, ושאגד ירושלים נתנה שירות בעייתי גם לפני שניים ושלושה עשורים (ואולי עוד לפני).

אנ אישית לא ירושלמי וגדלתי על חברת דן, אבל השירות שקיבלתי מאגד בזמן שהייתי חייל בעזה וסטודנט בבאר שבע היה מתחת לכל ביקורת, כשהם הוחלפו במטרופולין (בזמן לימודי), הורגש מיידית שיפור משמעותי.

וגם, החברה העירונית באר שבע היתה בושה וחרפה לפני שהוחלפה במטרודן. שביתות היו דבר כמעט קבוע והאוטובוסים היו טרנטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה