הצפה -רכבת קלה בת ים

יום חורף שד' העצמאות פינת הרצל.
נחל קטן נוצר על גבי המסילה.
זרימות חלשות מאלה מסומנות במפה כקו כחול.
צילמתי וידאו, אך לא ניתן להעלות.
איך תיסע שם רכבת?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יום חורף שד' העצמאות פינת הרצל.
נחל קטן נוצר על גבי המסילה.
זרימות חלשות מאלה מסומנות במפה כקו כחול.
צילמתי וידאו, אך לא ניתן להעלות.
איך תיסע שם רכבת?
יש להעלות ל-YouTube או כל מיזם סרטונים אחר שנתמך על ידי אפשרות הוספת מדיה בסרגל עורך ההודעה
 
יש להעלות ל-YouTube או כל מיזם סרטונים אחר שנתמך על ידי אפשרות הוספת מדיה בסרגל עורך ההודעה
מכיוון שמעולם לא העליתי דבר ליוטיוב (אין לי חתול), הוספתי צילום מסך מן הסרטון.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20201121-205912_Gallery.jpg
    Screenshot_20201121-205912_Gallery.jpg
    KB 621.3 · צפיות: 44

אבח"י

Well-known member
מכיוון שמעולם לא העליתי דבר ליוטיוב (אין לי חתול), הוספתי צילום מסך מן הסרטון.
ראיתי שם בפינה פתח ניקוז.
אני חושב, או מקווה לפחות, שהמהנדסים שתכננו את הקווים בבת ים, אך לא רק, יודעים על גשם, הצפות וכו'
 

עופר פ7

New member
מכיוון שמעולם לא העליתי דבר ליוטיוב (אין לי חתול), הוספתי צילום מסך מן הסרטון.
זה מה שקורה כשמסתכלים על חצי עבודה וישר קופצים.
תהיה עוד יציקה כך שהמסילות תהיננה שקועות במפלס הרחוב. כרגע הן מוגבהות 20 ס"מ אם לא יותר מעל המפלס. תראו את הגימור בירושליים או שיש כבר בקו הזה בבת ים או בפתח תקוה.
 

קו 415

Active member
זה מה שקורה כשמסתכלים על חצי עבודה וישר קופצים.
תהיה עוד יציקה כך שהמסילות תהיננה שקועות במפלס הרחוב. כרגע הן מוגבהות 20 ס"מ אם לא יותר מעל המפלס. תראו את הגימור בירושליים או שיש כבר בקו הזה בבת ים או בפתח תקוה.
ירושלים איננה דוגמא טובה לנושא הצפות.
בסופו של דבר, בערים עם טופוגרפיה הררית בעיות הצפה קורות פחות בגלל הניקוז הטופוגרפי.
מרבית כתבות ותקלות ההצפות מתרחשות במישור החוף, שם ניקוז אחד שסתום וכל הרחוב מוצף
 

Bus Nerd

Active member
ירושלים איננה דוגמא טובה לנושא הצפות.
בסופו של דבר, בערים עם טופוגרפיה הררית בעיות הצפה קורות פחות בגלל הניקוז הטופוגרפי.
מרבית כתבות ותקלות ההצפות מתרחשות במישור החוף, שם ניקוז אחד שסתום וכל הרחוב מוצף
הוא לא הזכיר את ירושלים בגלל ענייני טופוגרפיה או רקורד של התמודדות עם הצפות, אלא כדי להסביר איך ייראה המצב הסופי של המסילה.

אפשר לראות כשהולכים בשדרות ירושלים ביפו שכל כמה מטרים יש פתח ניקוז במסילה. פתחי הניקוז האלו הם בערך בגובה של הפסים, בגובה של שכבת הבטון העליונה של המסילה שתהיה בין הפסים. עוד לא הגיעו לשלב הזה, ופתחי הניקוז הקיימים פשוט גבוהים יותר מהשכבה התחתונה ואז הם לא יכלו לנקז. בסוף העבודות זו תהיה הרבה פחות בעיה.

מזכיר לכולם שנת"ע ניקו והרחיבו את מנהרת הניקוז שמתחת לשדרות ירושלים עוד לפני שהתחילו להניח מסילות. סביר להניח שמצב הניקוז אחרי סיום עבודות הרכבת הקלה יהיה טוב בהרבה ממצב הניקוז לפני תחילת העבודות האלו.
 
למעלה