ירושלים איננה דוגמא טובה לנושא הצפות.
בסופו של דבר, בערים עם טופוגרפיה הררית בעיות הצפה קורות פחות בגלל הניקוז הטופוגרפי.
מרבית כתבות ותקלות ההצפות מתרחשות במישור החוף, שם ניקוז אחד שסתום וכל הרחוב מוצף
הוא לא הזכיר את ירושלים בגלל ענייני טופוגרפיה או רקורד של התמודדות עם הצפות, אלא כדי להסביר איך ייראה המצב הסופי של המסילה.
אפשר לראות כשהולכים בשדרות ירושלים ביפו שכל כמה מטרים יש פתח ניקוז במסילה. פתחי הניקוז האלו הם בערך בגובה של הפסים, בגובה של שכבת הבטון העליונה של המסילה שתהיה בין הפסים. עוד לא הגיעו לשלב הזה, ופתחי הניקוז הקיימים פשוט גבוהים יותר מהשכבה התחתונה ואז הם לא יכלו לנקז. בסוף העבודות זו תהיה הרבה פחות בעיה.
מזכיר לכולם שנת"ע ניקו והרחיבו את מנהרת הניקוז שמתחת לשדרות ירושלים עוד לפני שהתחילו להניח מסילות. סביר להניח שמצב הניקוז אחרי סיום עבודות הרכבת הקלה יהיה טוב בהרבה ממצב הניקוז לפני תחילת העבודות האלו.