הצעות לקינוחים אלכוהוליים =]

inonsh1

New member
הצעות לקינוחים אלכוהוליים =]

חשבתי על זה ו..* אני לא מכיר כמעט מתכונים שיש בהם אלכוהול בריכוז גבוה אני מתכוון לאלכוהול שבא בעצמו לידי ביטוי ולא להבליט טעמים אחרים אני מכיר מתכון אחד של כדורי אלכוהול (בסיס של כדורי שוקולד עם די הרבה אלכוהול) וזהו בערך.. אז רציתי לשאול אם אתם מכירים\מכירות מתכוני עוגות \ קינוחים שמכילים אלכוהול בריכוז גבוהה? (יענו לא 2-3 כפות ברנדי בעוגה.. משהו יותר דומיננטי) תודה על התשובות :) (*חח מה לעשות שנולדתי רוסי)
 
גלידת שזיפים שחורים בברנדי גבינה ושמנת

לא ניסיתי את המתכון אבל כותבת המתכון אמינה מאד בעיניי גלידת שזיפים שחורים בברנדי גבינה ושמנת - s.t. אפשר לגלען את השזיפים לפני הבישול, אבל עדיף לבשלם עם הגלעין, התורם לטעם, ולגלען לאחר הבישול. יש להקפיד לגלען את השזיפים לפני הטחינה. המצרכים כ-30 שזיפים שחורים יבשים 1/2 כוס ברנדי 1/2 כוס שרי ברנדי או ליקר דובדבנים 1/2 כוס סוכר 2/3 כוס מים 200 גרם גבינת 9 אחוז כפית תמצית וניל קורט מלח 1 מיכל שמנת מתוקה 2 כפות אבקת סוכר להגשה - ליקר אמרטו 1. מבצעים חתך בכל שזיף. 2. יוצקים את הברנדי, השרי, הסוכר והמים על השזיפים ומבשלים כ-20 דקות. 3. מגלענים את השזיפים, אם לא גולענו מראש. 4. מעבירים לבלנדר או למעבד המזון עם נוזלי הבישול וטוחנים למחית אחידה, ובמידת האפשר חלקה. מצננים רבע שעה. 5. מערבבים עם הגבינה, הוניל והמלח ערבוב קל שהחומרים לא יתמזגו. 6. מקציפים את השמנת עם אבקת הסוכר ומקפלים לתוך התערובת. שמים בתבנית מאורכת ומקפיאים. לילה לפחות. 7. להגשה - זולפים על הגלידה ליקר אמרטו או ליקר אחר.
 
סופלה שוקולד שקוע עם שזיפים מיובשים בברנדי

גם הפעם שזיפים שחורים משחקים במתכון, שילוב מצויין עם הברנדי. לא ניסיתי אבל דיליה סמית היא קליבר סופלה שוקולד שקוע עם שזיפים מיובשים בברנדי - דיליה סמית´ החומרים ל-6-8 מנות: לסופלה: 225 גר´ שוקולד משובח (75% מוצקי קקאו) 110 גר´ חמאה 1 כף ברנדי 4 ביצים גדולות מופרדות 110 גר´ סוכר (Caster sugar) מעט אבקת סוכר לזרייה לשזיפים בברנדי: 350 גר´ שזיפים מיובשים 150 מ"ל ברנדי לרוטב שזיפים וקרם פרש: 150 מ"ל קרם פרש כלים: תבנית טבעתית מתפרקת בקוטר 20 ס"מ, משומנת ומרופדת בנייר אפייה אופן ההכנה: ראשית יש להכין את השזיפים להשריה ארוכה. לשם כך, יש לשים אותם בסיר עם 275 מ"ל מים ולהרתיח. לתת לשזיפים לרתוח במים מאוד בעדינות במשך 30 דקות. לצקת את השזיפים יחד עם נוזל הבישול לקערה ולבחוש פנימה את הברנדי כאשר הם עדיין חמים. להשאיר להצטנן, לאחר מכן לכסות את הקערה בנייר נצמד ולקרר במקרר למשך הלילה. לחמם את התנור לחום 170 מעלות. לשבור את השוקולד לקוביות ולשים בקערה חסינת חום מעל לבן מארי יחד עם החמאה. לתת למרכיבים להינמס לכמה רגעים ולהתחיל לערבב לתערובת חלקה ומבריקה. להסיר הקערה מהאש, להוסיף ברנדי ולהניח להצטנן. לקחת קערה רחבה ולשים בה את החלמונים והסוכר. להקציף אותם יחד למשך 5-6 דקות, לקצף גבוה, בהיר ויציב. ליטול 18 מהשזיפים הספוגים בברנדי, לחתוך כל אחד מהם לחצי, לגלען ולקפל לתערובת הביצים לסירוגין עם תערובת השוקולד המומס. בקערה נפרדת להקציף את החלבונים עד שיצרו גבעות רכות. לקפל אותם בעדינות לתערובת השוקולד. ליצוק את התערובת לתבנית המשומנת ולאפות את הסופלה במרכז התנור למשך כ30- דקות, עד שמרכז הסופלה מרגיש קפיצי למגע. לתת לסופלה להצטנן בתבנית (זה כיף גדול לצפות בו נופל באיטיות). לאחר הצינון להוציא את הסופלה מהתבנית ולקלף את נייר האפייה. לכסות את הסופלה ולצנן למספר שעות. להגיש את הסופלה מאובק באבקת סוכר וחתוך לחתיכות קטנות (הוא מאוד עשיר). להכנת הרוטב, לרסק יחד את השזיפים שנותרו יחד עם נוזל הבישול, להעביר לקערה ולערבב בעדינות את קרם הפרש כדי לתת אפקט שיש קל. להגיש את הרוטב בנפרד. הערות של דיליה: ניתן להמיר את הברנדי באמרטו או פורט לפי העדפתכם. ניתן להכין הסופלה 2-3 ימים לפני האכילה ולשמור בקירור. הסופלה והרוטב ניתנים להקפאה עד לחודש. הערות שלי: מאחר ולא היתה לי תבנית טבעתית בגודל הרצוי השתמשתי בתבנית חד פעמית באותו הגודל (למרות שאני שונאאאאת לעשות את זה), לאחר מכן היה קל מאוד לקלפה מן המאפה (אך דרשה זמן אפיה מעט ארוך יותר בהתאם לשוני הבידוד).
 
טראפלס שוקולד בלגי לבן וברנדי

מראה שוס אמיתי, שווה נסיון טראפלס שוקולד בלגי לבן וברנדי - קובי טוביאנו רכיבים: 340 גר´ שוקולד בלגי לבן 60 גר´ חמאה 90 מ"ל שמנת מתוקה 30 מ"ל ברנדי או ליקר תפוזים, גראפה או גרנד מרנייר תמצית שקדים שוקולד בלגי מריר קקאו הולנדי אופן הכנה: ממיסים שוקולד, מוסיפים שמנת ומערבבים היטב, מקררים ולמחרת מקציפים עד לקבלת קרם אוורירי, מוסיפים ברנדי. מזלפים בעזרת צנטר חלק, זילופים קטנים ומאורכים, מקפיאים. טובלים בשוקולד בלגי מריר ומגלגלים בקקאו.
 
מה המתכון של הכדורים האלכוהוליים שלך?

גם אני אוהבת קינוחים בדגש אלכוהולי. יש מעט מאד כי האכוהול בריכוז גבוה מונע יצוב הקינוח.
 
סורבה אשכוליות אדומות וודקה מנדרינות

שילוב קטלני, לא ניסיתי אבל "ממליגה" אין עליה במתכונים, שווה ביותר. סורבה אשכוליות אדומות וודקה מנדרינות – ממליגה חומרים: ½1 כוסות מיץ טרי מאשכוליות אדומות (ללא ה"בשר") 1 כוס מים 1 כוס סירופ סוכר (מתכון למטה) ¼ כוס וודקה מנדרינות של אבסולוט לסורבה: מערבבים היטב כל החומרים חוץ מהוודקה (מיץ אשכוליות + מים + סירופ סוכר). מקררים היטב ומכניסים למכונת גלידה. כשהגלידה מגיעה לשלב בה היא כמעט מוצקה מוסיפים את הוודקה מנדרינות וממשיכים את פעולת המכונה, עד שהתערובת מוכנה. מעבירים למקפיא. כשאין מכונת גלידה – מכניסים את כל החומרים (חוץ מהוודקה, כמו שרשום למעלה) למיכל שטוח. כשרק מתחיל לקפוא מערבבים עם מזלג ומוסיפים את הוודקה מנדרין. ממשיכים להקפיא. כשקפוא (רק החלק העליון קופא לגמרי ובתחתית יש את מרבית האלכוהול והסוכר) מוציאים, מעבירים בחתיכות לקערה גדולה ומרסקים עם בלנדר מוט עד למרקם חלק ואחיד. מעבירים בזריזות למקפיא (שלא ייהפך שוב לנוזל) ומקפיאים. המהדרין יחזרו על הפעולה. ל"גרניטה": לא משתמשים במכונת גלידה אלא מכינים ללא המכונה ולא מעבדים עם בלנדר מוט. מידי פעם, ובעיקר בהתחלה, מרסקים את החלקים שקפאו באמצעות מזלג ומערבבים את התערובת היטב. סירופ סוכר לסורבה 1 ק"ג סוכר 1 ליטר מים (4 כוסות) בסיר גדול, מרתיחים את הסוכר עם המים. מנמיכים את הלהבה עד שהבועות שנוצרו מתיישרות עם פני התמיסה. ממשיכים לבשל, על סף רתיחה, 10 דקות. מסירים מהלהבה. מצננים לפני השימוש או האחסון. כשהסירופ מתקרר, אפשר לאחסן אותו במקרר במכל מכוסה מזכוכית או בפלסטיק למשך 2-3 שבועות. מבוסס על מתכון מהספר "גלידות גורמה"
 
תותי עץ בג´לי יין וקרם וניל

איזה מתכון מהממם, תחליף את היין הלבן בברנדי או וודקה וזה יהיה לא נורמלי טוב (לדעתי) תותי עץ בג´לי יין וקרם וניל -ניג'לה (4 מנות) 4 גביעי (או כוסות) זכוכית לג´לי: תותי עץ (או פירות יער אחרים) 1.5 כוסות יין לבן קר 14 גרם אבקת ג´לטין בקערה מוליכת חום מערבבים אבקת הג´לטין עם חצי כוס יין ומניחים לרבע שעה. לאחר מכן מניחים את הקערה בבן מארי מעל אדים ומחממים עד המסה מלאה של הג´לטין. מוסיפים את יתרת היין ומערבבים היטב. מסירים מהאדים. מסדרים את התותים בכוסות ויוצקים מעליהם את תערובת היין והג´לטין. משאירים מקום בכוס לרוטב. מעבירים למקרר למספר שעות להקרשה. לקרם וניל (קרם אינגלז) : 2 כוסות (400 מ"ל) חלב מקל וניל חצוי או תמצית וניל טובה או סוכר וניל סוכר 5 חלמונים בסיר מרתיחים את החלב עם מקל הוניל (או תמצית וניל או סוכר וניל). בקערה קטנה טורפים היטב חלמונים וסוכר. כאשר החלב רותח יוצקים אותו בזרם דק לקערת החלמונים תוך כדי טריפה מתמדת. מעבירים את הנוזל חזרה לסיר ומחממים על אש קטנה תוך כדי ערבוב תמידי עד שהקרם מסמיך. יש להזהר לא להתקרב לנקודת הרתיחה שכן אז הקרם יהפוך לגרגרי. מצננים ומעבירים למקרר. הערה: אם משתמשים במקל וניל כדאי להעביר את הרוטב דרך מסננת דקה כדי להוציא את גרגרי הוניל שלא יכתימו את המנה. יוצקים לכל כוס עם הפירות והג´לטין הקרוש מהרוטב.
 

marik

New member
אגסים ביין אדום וקנמון

מבשלים אגסים קלופים (לא מקלפים את הגבעול. לקלף רק עד הצוואר ולחתוך בסיס יציב שהאגס יעמוד) ביין אדום, מתובל בכמה גרגירי פלפל שחור אנגלי, מקלות קינמון, סוכר, זסט תפוז, מים ומסמרי ציפורן. אפשר גם מקל וניל שמוסיף המון. מבשלים עד שהאגסים רכים אבל לא מידיי. כשחותכים אותם - חצי מהבשר שלהם צריך להיות צבוע בצבע היין וחצי פנימי להישאר לבנבן. ממשיכים לבשל את היין עד לצמצום לסירופ. להגשה בצלחת עמוקה, מניחים אגס במרכז הצלחת ומעליו יוצקים מהסירופ. אפשר לשים ליד - קצפת מתוקה ולפזר מעל קנמון קצת.
 

bali

New member
מנהל
יאמי! אני מפנטזת על הקינוח הזה

כבר כמה ימים. וחשבתי לשלב עם האגסים גם קרם אנגלייז. יש לי הרבה מקלות וניל שמתחננים לשימוש ראוי
 

inonsh1

New member
תודה רבה על כל המתכונים :)

אני בטוח ינסה מתכון או 2.. אני רואה שהשזיפים מככבים בקינוחים האלכוהוליים מריק בכמה מ"ל יין אדום אני צריך לבשל את האגסים? ולא הבנתי איך לקלף בדיוק את האגסים.. לקלף את כל הקליפה או רק את החלק של העליון? (מצטער.. בחיים לא יצא לי להכין ריבות או דברים בסגנון) טעים מאד, הנה המתכון של הכדורי אלכוהול (שהם גם לא מכילים הרבה אלכוהול אבל הוא מורגש די חזק) : כדורי אלכוהול המצרכים : 2 כוסות פירורי ביסקויט טחונים דק 1 כוס אבקת סוכר קורט מלח 1 כוס שברי אגוזים רבע כוס רום או ברנדי קצת אבקת סוכר לקישוט אופן ההכנה : מערבבים את כל החומרים היבשים מתחילים לשפוך את האלכוהול לקערה ומערבבים ביד כשמרגישים שהעיסה כבר מספיק רטובה כדי להחזיק צורה של כדור, מפסיקים להוסיף את הנוזל אפילו אם טרם נגמרה רבע הכוס מאידך, אם עדיין התערובת פירורית ולא מתאחדת (הכל תלוי בסוג הביסקויטים ומידת ספיגת הנוזל) מוסיפים עוד טיפת אלכוהול מכדררים לכדורים קטנים, מגלגלים בצלוחית עם אבקת סוכר שומרים בקופסה ל-12 שעות לפני שמגישים קרדיט לאתר - http://www.matkonim.net/cookies/alcoholballs.html תודה על התשובות :)
 
למעלה