איציק11100
New member
הצעה שלי לייעול 641/921/1/51/50/571/561/551
הצעה שלי לייעול 641/921/1/51/50/571/561/551
הבעיות כיום:
1) קו 641 וקו 921 יחד עם חלופות בוקר וערב של 551,561,571 נוסעים "סתם" את כל ז'בוטינסקי ועוד ממשיכים למנחם בגין ולמסגר, בעוד שחלקם (921 בעיקר) אמורים להיות מהירים, לחלקם האחר (641,921) קשה לדעת מתי לחכות כאשר התדירות שלהם היא בינונית ומפני שיש להם מסלול ארוך מתחנה מרכזית ת"א ועד תחנה מרכזית פ"ת, קשה לדעת מתי לחכות להם, ובגלל נהגים מהירים ואיטיים עלולים להגיע שני 641 בהפרש של 10 דקות, ולאחר מכן או לפני כן המתנה של 50 דקות!
2) רשמית 641 וחלופות הבוקר והלילה של אגד נהנים מסובסידיה, אך חלק מהנהגים לא עוצרים, ובעיקר ציבור הנוסעים לא מודעים לאפשרות לנסוע בהם, ולכן הם רלבנטיים לחלק קטן של הנוסעים בציר ז'בוטינסקי, וזה בזבוז. כנ"ל לגבי יצרת פקק בתחנות.
3) קו 1 אמור להיות הקו שמכין לרכבת הקלה, אך הוא לא נוסע באורלוב, אלא דרך השוק, ושם לא אמורה להיות הרכב הקלה.
4) קו 1 עם המפרקיות שלו יוצר פקק בשוק. בתחנת המציבה לעיתים מגיעים 3 מפרקיות של קו 1 בשעות אחהצ-ערב, יחד עם עוד אוטובוסים פנימיים של קווים, ומכיוון שהאוטובוסים לא יכולים להיכנס למציבה, הם יוצרים פקק עוד לפני הכיכר, וגם אלה שרוצים לפנות ימינה לרוטשילד לא יכולים, והפקק מתחיל בשל כך מז'בוטינסקי/יצחק שדה!!! ועד המציבה.
5) בשל סיבה 4, החליטו להוציא את 50,51,150,251 יחד עם 76 (קישור לקרית אונו, גני תקווה, אור יהודה- מספיק לראות כמה אנשים מבוגרים מ-3 יישובים אלה בימים חמישי וערב ושישי עולים עם עגלות מלאות ירקות מהשוק, ועכשיו נאלצים ללכת ברגל לתחנה), יחד עם 79 (קישור לאלעד), יחד עם קו 6 מהשוק! צריך להיות ההפך- הוצאת קו 1 מהשוק (כדברי ארגוני הסוחרים: "מי מגיע מבת ים לשוק פ"ת). לעומת זאת נוסעים רבים מבקעת אונו, אלעד צריכים להגיע לשוק!
6) עומס קיצוני יותר מפעם אפילו על קו 51 בקטע תחנה מרכזית ת"א-המסגר-עזריאלי. ניסיון מצד דן להביא לשם את קו 472 לא ממש פותר את העומס הזה, שנוצר עקב צמצום קו 51 (בשעות אחה"צ-ערב העמוסות התדירות שלו היא 15-20 דקות בלבד!)
7) קו 50 נוסע בתל אביב במקביל לקו 1 - דרך מנחן בגין, וזו כפילות.
8) בשל הוצאת 50,150 מהשוק- המסלול שלהם במרכז פ"ת נהיה מסורבל, ארוך ולא הגיוני בכלל.
9) הלו"ז של קו 1 יחד עם 51 נקבע בשעות הבוקר המוקדמות, הלילה ומוצ"ש במשותף. למשל קו 51 הראשון מוקדם בבוקר לפני קו 1. אבל ברגע שהוציאו את קו 51 מהתחנות העמוסות שלו, במסלול החדש שלו הוא לא משרת בבוקר את האנשים הקבועים שהיו מחכים לו וממלאים אותו בנסיעה הראשונה. אלה נאלצים לחכות עוד רבע שעה לקו 1, ולאחר לעבודה. בלילה ובמוצש המצב יותר חמור, כאשר קו 1 עם הלו"ז שלו (ללא קו 51) לא מספק את הסחורה.
10) המפרקיות של קו 1 גורמות לבעית חוסר מקום בתחנה מרכזית פ"ת. לנהגים (לא של קו 1) אין איפה לחנות. קו 49 אוסף בתחנה לא ידועה, לפעמים עם אוטובוס הפוך (כי אין לו איך להגיע לפוזיציה של התחנה שלו). קו 51,66 אוספים מחוץ לתחנה, ואנשים עדיין מחפשים אותם בתוך התחנה.
11) נחזור לקווי השרון- בתחנת צומת סגולה (לכיוון פ"ת-ת"א) מחכים בשעות אחה"צ-ערב המוני אנשים (הרבה מהם גם עובדים זרים) שצריכים להגיע לפרדס כץ או לדרום ת"א. עקב המסלול הארוך של 921,641 זמן ההמתנה אליהם עלול להיות רב מאוד, ואז מגיעים שניים ביחד.
ועכשיו הפתרון:
-כל קווי השרון יסיימו את מסלולם בתחנה מרכזית פ"ת. 921, 641, 551,561,571 !! ניתן אולי להתחיל את 571 למשל במסוף הקניון הגדול כשיהיה קיים. השארת קו 821 במסלול הנוכחי.
- קו 1 ייסע כמו הרכבת הקלה, דרך אורלוב (וכך יהפוך למהיר יותר, ירגיל את הציבור למסלול הרכבת הקלה, יפצה על הקטע החסר ש-641 כבר לא יעבור בו, והכי חשוב לא סתום את תחנת המציבה ואת השוק!)
- כל הקווים שהוסטו מהשוק יחזרו למסלולם המקורי. סוף סוף תושבי גני תקווה, אלעד, קרית אונו יוכלו לחזור לשוק בצורה נוחה.
- המסלול המסורבל של קווים 50,150 יחזור להיות מהיר בפ"ת. קו 50 יחזור להיות תגבור לקו 25 העמוס.
- את קו 50 יש להוציא ממנחם בגין, שם יש את קו 1 ואת מוניות 51, והגיע הזמן כבר להעביר אותו ליגאל אלון (לכל האזור של יגאל אלון, יד אליהו, היכל נוקיה אין שום קו מז'בוטינסקי).
- קו 1 לא יסתיים בתחנה מרכזית פ"ת, שגם אותה הוא מפוצץ, אלא ימשיך עד צומת סגולה, שם יפנה שמאלה לרחוב גליס, ושם באמת לא חסר מקום למסוף. העובדים בסגולה, שאינם גרים בפ"ת, יוכלו סוף סוף להגיע לתוך אזור התעשייה. שינוי זה לא יאריך את זמן הקו, בעיקר לא בשעות השיא, כאשר הוא ייסע באורלוב ובספיר- הריקים תמיד ללא פקקים, לעומת הברון הירש והשוק הפקוקים.
- קו 51 יקבל תוספת נסיעות (אך לא כמו ימי השיא שלו בעבר) ויחזור לשוק פ"ת, וסוף סוף יהיה מענה ראוי מתחנה מרכזית תא לפ"ת (במקום המצב הנוכחי שכבר בתחנה המרכזית בת"א אין מקום לשבת), קו 51 יחזור לעצור במסגר (יהיה מקום) והטוב ביותר- קו 51 שלא נוסע במפרקיות לא יסתום את המציבה ואת השוק.
מה דעתם?
הצעה שלי לייעול 641/921/1/51/50/571/561/551
הבעיות כיום:
1) קו 641 וקו 921 יחד עם חלופות בוקר וערב של 551,561,571 נוסעים "סתם" את כל ז'בוטינסקי ועוד ממשיכים למנחם בגין ולמסגר, בעוד שחלקם (921 בעיקר) אמורים להיות מהירים, לחלקם האחר (641,921) קשה לדעת מתי לחכות כאשר התדירות שלהם היא בינונית ומפני שיש להם מסלול ארוך מתחנה מרכזית ת"א ועד תחנה מרכזית פ"ת, קשה לדעת מתי לחכות להם, ובגלל נהגים מהירים ואיטיים עלולים להגיע שני 641 בהפרש של 10 דקות, ולאחר מכן או לפני כן המתנה של 50 דקות!
2) רשמית 641 וחלופות הבוקר והלילה של אגד נהנים מסובסידיה, אך חלק מהנהגים לא עוצרים, ובעיקר ציבור הנוסעים לא מודעים לאפשרות לנסוע בהם, ולכן הם רלבנטיים לחלק קטן של הנוסעים בציר ז'בוטינסקי, וזה בזבוז. כנ"ל לגבי יצרת פקק בתחנות.
3) קו 1 אמור להיות הקו שמכין לרכבת הקלה, אך הוא לא נוסע באורלוב, אלא דרך השוק, ושם לא אמורה להיות הרכב הקלה.
4) קו 1 עם המפרקיות שלו יוצר פקק בשוק. בתחנת המציבה לעיתים מגיעים 3 מפרקיות של קו 1 בשעות אחהצ-ערב, יחד עם עוד אוטובוסים פנימיים של קווים, ומכיוון שהאוטובוסים לא יכולים להיכנס למציבה, הם יוצרים פקק עוד לפני הכיכר, וגם אלה שרוצים לפנות ימינה לרוטשילד לא יכולים, והפקק מתחיל בשל כך מז'בוטינסקי/יצחק שדה!!! ועד המציבה.
5) בשל סיבה 4, החליטו להוציא את 50,51,150,251 יחד עם 76 (קישור לקרית אונו, גני תקווה, אור יהודה- מספיק לראות כמה אנשים מבוגרים מ-3 יישובים אלה בימים חמישי וערב ושישי עולים עם עגלות מלאות ירקות מהשוק, ועכשיו נאלצים ללכת ברגל לתחנה), יחד עם 79 (קישור לאלעד), יחד עם קו 6 מהשוק! צריך להיות ההפך- הוצאת קו 1 מהשוק (כדברי ארגוני הסוחרים: "מי מגיע מבת ים לשוק פ"ת). לעומת זאת נוסעים רבים מבקעת אונו, אלעד צריכים להגיע לשוק!
6) עומס קיצוני יותר מפעם אפילו על קו 51 בקטע תחנה מרכזית ת"א-המסגר-עזריאלי. ניסיון מצד דן להביא לשם את קו 472 לא ממש פותר את העומס הזה, שנוצר עקב צמצום קו 51 (בשעות אחה"צ-ערב העמוסות התדירות שלו היא 15-20 דקות בלבד!)
7) קו 50 נוסע בתל אביב במקביל לקו 1 - דרך מנחן בגין, וזו כפילות.
8) בשל הוצאת 50,150 מהשוק- המסלול שלהם במרכז פ"ת נהיה מסורבל, ארוך ולא הגיוני בכלל.
9) הלו"ז של קו 1 יחד עם 51 נקבע בשעות הבוקר המוקדמות, הלילה ומוצ"ש במשותף. למשל קו 51 הראשון מוקדם בבוקר לפני קו 1. אבל ברגע שהוציאו את קו 51 מהתחנות העמוסות שלו, במסלול החדש שלו הוא לא משרת בבוקר את האנשים הקבועים שהיו מחכים לו וממלאים אותו בנסיעה הראשונה. אלה נאלצים לחכות עוד רבע שעה לקו 1, ולאחר לעבודה. בלילה ובמוצש המצב יותר חמור, כאשר קו 1 עם הלו"ז שלו (ללא קו 51) לא מספק את הסחורה.
10) המפרקיות של קו 1 גורמות לבעית חוסר מקום בתחנה מרכזית פ"ת. לנהגים (לא של קו 1) אין איפה לחנות. קו 49 אוסף בתחנה לא ידועה, לפעמים עם אוטובוס הפוך (כי אין לו איך להגיע לפוזיציה של התחנה שלו). קו 51,66 אוספים מחוץ לתחנה, ואנשים עדיין מחפשים אותם בתוך התחנה.
11) נחזור לקווי השרון- בתחנת צומת סגולה (לכיוון פ"ת-ת"א) מחכים בשעות אחה"צ-ערב המוני אנשים (הרבה מהם גם עובדים זרים) שצריכים להגיע לפרדס כץ או לדרום ת"א. עקב המסלול הארוך של 921,641 זמן ההמתנה אליהם עלול להיות רב מאוד, ואז מגיעים שניים ביחד.
ועכשיו הפתרון:
-כל קווי השרון יסיימו את מסלולם בתחנה מרכזית פ"ת. 921, 641, 551,561,571 !! ניתן אולי להתחיל את 571 למשל במסוף הקניון הגדול כשיהיה קיים. השארת קו 821 במסלול הנוכחי.
- קו 1 ייסע כמו הרכבת הקלה, דרך אורלוב (וכך יהפוך למהיר יותר, ירגיל את הציבור למסלול הרכבת הקלה, יפצה על הקטע החסר ש-641 כבר לא יעבור בו, והכי חשוב לא סתום את תחנת המציבה ואת השוק!)
- כל הקווים שהוסטו מהשוק יחזרו למסלולם המקורי. סוף סוף תושבי גני תקווה, אלעד, קרית אונו יוכלו לחזור לשוק בצורה נוחה.
- המסלול המסורבל של קווים 50,150 יחזור להיות מהיר בפ"ת. קו 50 יחזור להיות תגבור לקו 25 העמוס.
- את קו 50 יש להוציא ממנחם בגין, שם יש את קו 1 ואת מוניות 51, והגיע הזמן כבר להעביר אותו ליגאל אלון (לכל האזור של יגאל אלון, יד אליהו, היכל נוקיה אין שום קו מז'בוטינסקי).
- קו 1 לא יסתיים בתחנה מרכזית פ"ת, שגם אותה הוא מפוצץ, אלא ימשיך עד צומת סגולה, שם יפנה שמאלה לרחוב גליס, ושם באמת לא חסר מקום למסוף. העובדים בסגולה, שאינם גרים בפ"ת, יוכלו סוף סוף להגיע לתוך אזור התעשייה. שינוי זה לא יאריך את זמן הקו, בעיקר לא בשעות השיא, כאשר הוא ייסע באורלוב ובספיר- הריקים תמיד ללא פקקים, לעומת הברון הירש והשוק הפקוקים.
- קו 51 יקבל תוספת נסיעות (אך לא כמו ימי השיא שלו בעבר) ויחזור לשוק פ"ת, וסוף סוף יהיה מענה ראוי מתחנה מרכזית תא לפ"ת (במקום המצב הנוכחי שכבר בתחנה המרכזית בת"א אין מקום לשבת), קו 51 יחזור לעצור במסגר (יהיה מקום) והטוב ביותר- קו 51 שלא נוסע במפרקיות לא יסתום את המציבה ואת השוק.
מה דעתם?