הצעה לתחנת רכבת חדשה

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
הצעה לתחנת רכבת חדשה
מה דעתכם על ההצעה לתחנת הרכבת "יסודות" במפגש של מסילת בית שמש עם כביש 3 ובסמוך ליישוב יסודות זה עלה לי בעקבות נסיעה היום ברכבת לבית שמש וחזרה, המרחק בין בית שמש לרמלה גדול מאד והתוואי אינו מהיר ולא מתוכנן להשתדרג מדי בשנים הקרובות, דבר שמאפשר הוספת תחנה בלי להטריד מדי את הנוסעים מבית שמש. הרכבת לבית שמש וממנה ריקה כמעט לחלוטין בשעות השפל (עדות ראיה), בשעות השיא היא מלאה אבל אני מניח שלא מפוצצת כמו הקווים הראשיים של רכבת ישראל, ולכן יש מקום לעוד נוסעים בתחנת ביניים. אני מדבר על תחנה כפרית, פשוטה, ליישובי האזור הרבים, עם מגרש חניה גדול שניתן להקים מהר יחסית ושיאפשר לנצל טוב יותר את קו ת"א-לוד-רמלה-בית שמש ללא תוספת מסילות או רכבות יקרה. (התחנה יקרה יחסית, אני יודע אבל יחסית להשקעות האחרות היא לא יקרה). אני מכיר את התוכניות לתחנת כפר מנחם הסמוכה, על קו ב"ש ת"א, לשיטתי זה לא סותר אלא משלים. (סביר שמספר המשתמשים יהיה דומה למספר מקומות החניה ולכן עוד תחנה משמעה עוד מקומות חניה), כאשר העורף היישובי של התחנות ברובו שונה באופן מהותי. תחנת יסודות תהיה טובה בהרבה ליישובים המקיפים את צומת נחשון בעוד תחנת כפר מנחם תשרת יותר את היישובים הקרובים לצומת ראם. מה דעתכם?
 
הצעה לתחנת רכבת חדשה
מה דעתכם על ההצעה לתחנת הרכבת "יסודות" במפגש של מסילת בית שמש עם כביש 3 ובסמוך ליישוב יסודות זה עלה לי בעקבות נסיעה היום ברכבת לבית שמש וחזרה, המרחק בין בית שמש לרמלה גדול מאד והתוואי אינו מהיר ולא מתוכנן להשתדרג מדי בשנים הקרובות, דבר שמאפשר הוספת תחנה בלי להטריד מדי את הנוסעים מבית שמש. הרכבת לבית שמש וממנה ריקה כמעט לחלוטין בשעות השפל (עדות ראיה), בשעות השיא היא מלאה אבל אני מניח שלא מפוצצת כמו הקווים הראשיים של רכבת ישראל, ולכן יש מקום לעוד נוסעים בתחנת ביניים. אני מדבר על תחנה כפרית, פשוטה, ליישובי האזור הרבים, עם מגרש חניה גדול שניתן להקים מהר יחסית ושיאפשר לנצל טוב יותר את קו ת"א-לוד-רמלה-בית שמש ללא תוספת מסילות או רכבות יקרה. (התחנה יקרה יחסית, אני יודע אבל יחסית להשקעות האחרות היא לא יקרה). אני מכיר את התוכניות לתחנת כפר מנחם הסמוכה, על קו ב"ש ת"א, לשיטתי זה לא סותר אלא משלים. (סביר שמספר המשתמשים יהיה דומה למספר מקומות החניה ולכן עוד תחנה משמעה עוד מקומות חניה), כאשר העורף היישובי של התחנות ברובו שונה באופן מהותי. תחנת יסודות תהיה טובה בהרבה ליישובים המקיפים את צומת נחשון בעוד תחנת כפר מנחם תשרת יותר את היישובים הקרובים לצומת ראם. מה דעתכם?
לא נראה לי....
ביסודות- 482 תושבים. במקרה שלוקחים בחשבון את כל המקומות הקטנים האחרים הנמצאים במרחק נסיעה סביר - משמר דוד, טל שחר, וחולדה - יש כ-1944 תושבים. לא נראה לי כדאיי......
 

easylivin

New member
לא נראה לי....
ביסודות- 482 תושבים. במקרה שלוקחים בחשבון את כל המקומות הקטנים האחרים הנמצאים במרחק נסיעה סביר - משמר דוד, טל שחר, וחולדה - יש כ-1944 תושבים. לא נראה לי כדאיי......
וגם, ממילא תוכננת עוד תחנה נוספת באזור,
שהיא אפילו קרובה יותר ליסודות - וזוהי תחנת "מזכרת בתיה". (אם כי בכל זאת על המסילה לבאר שבע ולא לבית שמש). צעד שכן ישפר לדעתי את השירות ויעלה את מספר הנוסעים בקו, הוא הכפלת קטע לוד-נען עם אופצייה להכפלה וחישמול של קטע נען-בית שמש בעתיד.
 

amirv

New member
וגם, ממילא תוכננת עוד תחנה נוספת באזור,
שהיא אפילו קרובה יותר ליסודות - וזוהי תחנת "מזכרת בתיה". (אם כי בכל זאת על המסילה לבאר שבע ולא לבית שמש). צעד שכן ישפר לדעתי את השירות ויעלה את מספר הנוסעים בקו, הוא הכפלת קטע לוד-נען עם אופצייה להכפלה וחישמול של קטע נען-בית שמש בעתיד.
לא הכרתי את תחנת מזכרת בתיה
אתה יכול לפרט, אני מכיר רק את ההדמיות של תחנת כפר מנחם ולא מכיר עוד תוכניות על קו ב"ש-ת"א כמובן שאם מתוכננת תחנה כזו ההצעה שלי בטלה ומבוטלת
 

easylivin

New member
לא הכרתי את תחנת מזכרת בתיה
אתה יכול לפרט, אני מכיר רק את ההדמיות של תחנת כפר מנחם ולא מכיר עוד תוכניות על קו ב"ש-ת"א כמובן שאם מתוכננת תחנה כזו ההצעה שלי בטלה ומבוטלת
מדובר עדיין על תכנית עקרונית בלבד...
תחנה זו הוזכרה מספר פעמים בתקשורת. מהסתכלות על המפה נראה שיש רציונל מסויים מאחוריה - המרחקים בין התחנות במסילה לב"ש עדיין גדולים מאוד עבור מסילה פרברית עתידית, שאף תחושמל עוד בשלב א' של תכנית החישמול. במיוחד אם קיימות אי-אלו תכניות להרחבת שכונות המגורים במזכרת בתיה, אז אדרבא שיש הצדקה מסויימת לתחנה זו. על תכנון לתחנת "יסודות" לעומת זאת, טרם שמעתי. סביר להניח שבאמת מדובר על רעיון מקורי שלך שלא הועלה עדיין.
 

easylivin

New member
לא הכרתי את תחנת מזכרת בתיה
אתה יכול לפרט, אני מכיר רק את ההדמיות של תחנת כפר מנחם ולא מכיר עוד תוכניות על קו ב"ש-ת"א כמובן שאם מתוכננת תחנה כזו ההצעה שלי בטלה ומבוטלת
מצורף קישור לכתבה טרייה יחסית:
מזכרת בתיה: השר הגיע, מתי תגיע הרכבת? - גלעד מורג, mynet 27/12/09
 

FDA

New member
לא הכרתי את תחנת מזכרת בתיה
אתה יכול לפרט, אני מכיר רק את ההדמיות של תחנת כפר מנחם ולא מכיר עוד תוכניות על קו ב"ש-ת"א כמובן שאם מתוכננת תחנה כזו ההצעה שלי בטלה ומבוטלת
בעיתונים המקומיים ברחובות
כמו"גל גפן" כותבים על זה ,ואפילו השבוע הוזכרה שוב התחנה במזכרת בתיה
 
לא נראה לי....
ביסודות- 482 תושבים. במקרה שלוקחים בחשבון את כל המקומות הקטנים האחרים הנמצאים במרחק נסיעה סביר - משמר דוד, טל שחר, וחולדה - יש כ-1944 תושבים. לא נראה לי כדאיי......
יסודות מוזכרת כאתר אפשרי לעיר חרדית
אמנם יעברו עוד עשר שנים לפחות לפני שיתחילו לדבר על האופציה הזו ברצינות (קודם רוצים למצות את הפוטנציאל של חריש וכסיף), אבל אם אכן תוקם עיר כזו (כ-50,000 תושבים למיטב זכרוני) תחנת רכבת תהיה מתקבלת על הדעת. מה גם שהמסילה כבר קיימת (שלא כמו בכסיף וחריש). כך או כך, לפני שתהיה שם עיר לא נראה לי שיש על מה לדבר.
 

amithi1

New member
יסודות מוזכרת כאתר אפשרי לעיר חרדית
אמנם יעברו עוד עשר שנים לפחות לפני שיתחילו לדבר על האופציה הזו ברצינות (קודם רוצים למצות את הפוטנציאל של חריש וכסיף), אבל אם אכן תוקם עיר כזו (כ-50,000 תושבים למיטב זכרוני) תחנת רכבת תהיה מתקבלת על הדעת. מה גם שהמסילה כבר קיימת (שלא כמו בכסיף וחריש). כך או כך, לפני שתהיה שם עיר לא נראה לי שיש על מה לדבר.
אפשר יהיה לעשות קו רכבת מהדרין
בין בית שמש ויסודות...
 
אפשר יהיה לעשות קו רכבת מהדרין
בין בית שמש ויסודות...
נתת לי רעיון לקו
בית-שמש, יסודות, רמלה, לוד, כפר-חב"ד, ומשם אולי להמשיך לתחנת בני-ברק (שלא ממש "קורצת" לעיר עצמה). עוד אפשרות: בית-שמש, יסודות, רמלה, לוד, על המסילה המזרחית לאלעד (תחנה חדשה) ולאייל (עוד אתר מוצע לעיר חרדית), ואולי משם עד חריש. השאלה היא האם המגזר החרדי יוכל להשתחרר מהנוהג של אוטובוס מדלת לדלת לטובת האפשרות של אוטובוס עירוני + רכבת + אוטובוס עירוני.
 

amirv

New member
נתת לי רעיון לקו
בית-שמש, יסודות, רמלה, לוד, כפר-חב"ד, ומשם אולי להמשיך לתחנת בני-ברק (שלא ממש "קורצת" לעיר עצמה). עוד אפשרות: בית-שמש, יסודות, רמלה, לוד, על המסילה המזרחית לאלעד (תחנה חדשה) ולאייל (עוד אתר מוצע לעיר חרדית), ואולי משם עד חריש. השאלה היא האם המגזר החרדי יוכל להשתחרר מהנוהג של אוטובוס מדלת לדלת לטובת האפשרות של אוטובוס עירוני + רכבת + אוטובוס עירוני.
אוכלוסיה חרדית ברכבת
היום זה לא סוד שאין הרבה נוסעים חרדיים ברכבת, מסיבה מאד פשוטה והגיונית, הרכבת לא מגיעה לירושלים ולא מגיעה למרכז בני ברק, כך שהיא לא נותנת מענה לחלק הארי של הנוסעים החרדיים הפוטנציאליים מתי זה ישתנה? התחנה בירושלים תגדיל את כמות הנוסעים החרדיים ברכבת, להערכתי בעיקר אלה שמגיעים מצפון לתל אביב (קרי הקהילות הגדולות יחסית שבנתניה ובחיפה ואולי גם קריית אתא ורכסים) צריך לזכור שיש להם קישור די נוח ויותר זול באוטובוסים ולכן לא תהיה הסתערות, אבל תמיד יש את אלה שיעדיפו את הנוחות ברכבת על פני אוטובוסים. את השימוש המסיבי של החרדים נראה בעיקר בשלושת הרגלים ובימים טובים אחרים שמרכזם ירושלים. מתי נראה נראה המון נוסעים חרדיים ברכבת? להערכתי רק כשתהיה מסילה במרכז כביש 4 עם תחנה צומדה לגשר גבעת שמואל, שתאפשר לפתוח קו רכבת בית שמש בני ברק, ירושלים בני ברק ואשדוד בני ברק. זה יקרה עוד המוווון זמן.
 

בועז ל

New member
הצעה לתחנת רכבת חדשה
מה דעתכם על ההצעה לתחנת הרכבת "יסודות" במפגש של מסילת בית שמש עם כביש 3 ובסמוך ליישוב יסודות זה עלה לי בעקבות נסיעה היום ברכבת לבית שמש וחזרה, המרחק בין בית שמש לרמלה גדול מאד והתוואי אינו מהיר ולא מתוכנן להשתדרג מדי בשנים הקרובות, דבר שמאפשר הוספת תחנה בלי להטריד מדי את הנוסעים מבית שמש. הרכבת לבית שמש וממנה ריקה כמעט לחלוטין בשעות השפל (עדות ראיה), בשעות השיא היא מלאה אבל אני מניח שלא מפוצצת כמו הקווים הראשיים של רכבת ישראל, ולכן יש מקום לעוד נוסעים בתחנת ביניים. אני מדבר על תחנה כפרית, פשוטה, ליישובי האזור הרבים, עם מגרש חניה גדול שניתן להקים מהר יחסית ושיאפשר לנצל טוב יותר את קו ת"א-לוד-רמלה-בית שמש ללא תוספת מסילות או רכבות יקרה. (התחנה יקרה יחסית, אני יודע אבל יחסית להשקעות האחרות היא לא יקרה). אני מכיר את התוכניות לתחנת כפר מנחם הסמוכה, על קו ב"ש ת"א, לשיטתי זה לא סותר אלא משלים. (סביר שמספר המשתמשים יהיה דומה למספר מקומות החניה ולכן עוד תחנה משמעה עוד מקומות חניה), כאשר העורף היישובי של התחנות ברובו שונה באופן מהותי. תחנת יסודות תהיה טובה בהרבה ליישובים המקיפים את צומת נחשון בעוד תחנת כפר מנחם תשרת יותר את היישובים הקרובים לצומת ראם. מה דעתכם?
אני בעד הרעיון ומציע את שיקומה של תחנת שורק
המנדטורית, שאף היא סמוכה לישובי הסביבה וצומת נחשון. מתחנת שורק ניתן לדווש באופניים היישר לשבילי עפר מקסימים שבסביבה. לכן, הקמת תחנה כזו תצריך לדעתי מתן אפשרות להעלאת אופניים לרכבת.
 

amirv

New member
אני בעד הרעיון ומציע את שיקומה של תחנת שורק
המנדטורית, שאף היא סמוכה לישובי הסביבה וצומת נחשון. מתחנת שורק ניתן לדווש באופניים היישר לשבילי עפר מקסימים שבסביבה. לכן, הקמת תחנה כזו תצריך לדעתי מתן אפשרות להעלאת אופניים לרכבת.
שאלה לבועז
האם ניתן להעלות אופניים לרכבת של הקו הישן לירושלים בתחנת בית שמש. אם כן זה קלאסי למטיילי אופניים עצלנים כמוני שאוהבים רק ירידות...
 

בועז ל

New member
שאלה לבועז
האם ניתן להעלות אופניים לרכבת של הקו הישן לירושלים בתחנת בית שמש. אם כן זה קלאסי למטיילי אופניים עצלנים כמוני שאוהבים רק ירידות...
לצערנו המשותף, עדיין לא.
כידוע לך, כל הרכבות בקו ת"א- בית שמש-י-ם הנן IC3. הפילוט עליו הצהירה הרכבת להעלאת אופניים טרם החל, מה גם שהוא מתוכנן להתבצע רק ברכבות קומתיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה