הצעה לשיפור השירות בקו 480

מצב
הנושא נעול.

felixr

New member
הצעה לשיפור השירות בקו 480

הצעה לשיפור השירות בקו 480
לפני כמה ימים נסעתי בקו 480 מי-ם לת"א, בשעות אחה"צ העמוסות.
הנהג נכנס לרציף והתחיל להעלות נוסעים זמן-רב לפני שעת היציאה שלו.
אני רוצה להדגיש שאני בשום-פנים לא בא בתלונות אל הנהג, שבמקום להיות בהפסקה מעלה נוסעים.
מה שקרה הוא שכל נוסע התעכב עם התשלום, שאל שאלות, שילם בשטרות גדולים, וכו', וכך נוצר מצב שבו בשעת היציאה לא כל הנוסעים הספיקו לעלות, ולא כל המושבים באוטובוס התמלאו.
כך קורה מצב אבסורדי שבו אוטובוס משאיר נוסעים בתחנה ויוצא לדרכו, כשיש בו עוד לפחות 10 מקומות ישיבה פנויים.
המרוויחים היחידים מהמצב הם העולים במבשרת ציון, משום שהאוטובוס אינה מלא ומעלה נוסעים. (לדעתי בכלל צריך לבטל את העצירה שם, אבל זה כבר נושא אחר)

הפתרון היחיד שאני רואה הוא ביטול התשלום אצל הנהג, לפחות בשעות העומס. בשתי תחנות הקצה של הקו פועלות קופות, ואין שום סיבה לעכב את הנהג במקום לקנות כרטיס מראש.
 

אורי404

New member
פעם היה מן נוהל לשלם בתחנה המרכזית

הצעה לשיפור השירות בקו 480
לפני כמה ימים נסעתי בקו 480 מי-ם לת"א, בשעות אחה"צ העמוסות.
הנהג נכנס לרציף והתחיל להעלות נוסעים זמן-רב לפני שעת היציאה שלו.
אני רוצה להדגיש שאני בשום-פנים לא בא בתלונות אל הנהג, שבמקום להיות בהפסקה מעלה נוסעים.
מה שקרה הוא שכל נוסע התעכב עם התשלום, שאל שאלות, שילם בשטרות גדולים, וכו', וכך נוצר מצב שבו בשעת היציאה לא כל הנוסעים הספיקו לעלות, ולא כל המושבים באוטובוס התמלאו.
כך קורה מצב אבסורדי שבו אוטובוס משאיר נוסעים בתחנה ויוצא לדרכו, כשיש בו עוד לפחות 10 מקומות ישיבה פנויים.
המרוויחים היחידים מהמצב הם העולים במבשרת ציון, משום שהאוטובוס אינה מלא ומעלה נוסעים. (לדעתי בכלל צריך לבטל את העצירה שם, אבל זה כבר נושא אחר)

הפתרון היחיד שאני רואה הוא ביטול התשלום אצל הנהג, לפחות בשעות העומס. בשתי תחנות הקצה של הקו פועלות קופות, ואין שום סיבה לעכב את הנהג במקום לקנות כרטיס מראש.
פעם היה מן נוהל לשלם בתחנה המרכזית
בתחילת שנות התשעים (ואולי גם אחרי זה), היה כתוב ברציפי התחנה המרכזית "נא לשלם בקופות". מוטב, שכך זה יהיה.
גם אם יכניסו את הערך צבור לכלל מפעילי התחבורה הציבורית ובכלל האזורים, זה יהיה טוב. כמו בקו 480, שיהיה ניתן גם בו להשתמש בערך צבור, במקום התעסקות בתשלום.
 

mister K

New member
ברגע שהאוטו בתור אסור לו להשאיר נוסעים.

הצעה לשיפור השירות בקו 480
לפני כמה ימים נסעתי בקו 480 מי-ם לת"א, בשעות אחה"צ העמוסות.
הנהג נכנס לרציף והתחיל להעלות נוסעים זמן-רב לפני שעת היציאה שלו.
אני רוצה להדגיש שאני בשום-פנים לא בא בתלונות אל הנהג, שבמקום להיות בהפסקה מעלה נוסעים.
מה שקרה הוא שכל נוסע התעכב עם התשלום, שאל שאלות, שילם בשטרות גדולים, וכו', וכך נוצר מצב שבו בשעת היציאה לא כל הנוסעים הספיקו לעלות, ולא כל המושבים באוטובוס התמלאו.
כך קורה מצב אבסורדי שבו אוטובוס משאיר נוסעים בתחנה ויוצא לדרכו, כשיש בו עוד לפחות 10 מקומות ישיבה פנויים.
המרוויחים היחידים מהמצב הם העולים במבשרת ציון, משום שהאוטובוס אינה מלא ומעלה נוסעים. (לדעתי בכלל צריך לבטל את העצירה שם, אבל זה כבר נושא אחר)

הפתרון היחיד שאני רואה הוא ביטול התשלום אצל הנהג, לפחות בשעות העומס. בשתי תחנות הקצה של הקו פועלות קופות, ואין שום סיבה לעכב את הנהג במקום לקנות כרטיס מראש.
ברגע שהאוטו בתור אסור לו להשאיר נוסעים.
כל עוד יש מקומות ישיבה פנויים באוטובוס ואנשים ברציף רוצים לעלות, אסור לנהג לסגור את הדלת ולהשאיר אותם גם במחיר של יציאה באיחור.
 

felixr

New member
זה לא מה שקורה בפועל

ברגע שהאוטו בתור אסור לו להשאיר נוסעים.
כל עוד יש מקומות ישיבה פנויים באוטובוס ואנשים ברציף רוצים לעלות, אסור לנהג לסגור את הדלת ולהשאיר אותם גם במחיר של יציאה באיחור.
זה לא מה שקורה בפועל
זכור לי שנתקלתי במקרים כאלו גם בעבר.
חוץ מזה, עדיין זה לא מצב הגיוני, כי אם בשעות השיא התדירות היא כל 8 דקות, אבל לוקח 15 דק' למלא אוטובוס, אז זה כופה תדירות נמוכה כמעט פי 2 מהלו"ז...
 

mister K

New member
זה כי השיטה דפוקה

זה לא מה שקורה בפועל
זכור לי שנתקלתי במקרים כאלו גם בעבר.
חוץ מזה, עדיין זה לא מצב הגיוני, כי אם בשעות השיא התדירות היא כל 8 דקות, אבל לוקח 15 דק' למלא אוטובוס, אז זה כופה תדירות נמוכה כמעט פי 2 מהלו"ז...
זה כי השיטה דפוקה
נהג אוטובוס לא צריך למכור כרטיסים ובוודאי לא בעידן הרב קו.
הוא גם לא צריך לענות על שאלות (הרבה יותר מהותי בתוך העיר) אבל הבעיה היא שההסברה לנוסעים מזעזעת והנהג הוא היחיד שממנו אפשר לקבל מענה כלשהו.
 

felixr

New member
דווקא בקו 480 אין בעיה כזו

זה כי השיטה דפוקה
נהג אוטובוס לא צריך למכור כרטיסים ובוודאי לא בעידן הרב קו.
הוא גם לא צריך לענות על שאלות (הרבה יותר מהותי בתוך העיר) אבל הבעיה היא שההסברה לנוסעים מזעזעת והנהג הוא היחיד שממנו אפשר לקבל מענה כלשהו.
דווקא בקו 480 אין בעיה כזו
קודם כל אני כמובן מסכים עם כל מה שכתבת, ואני לא כותב כדי להתווכח איתך חלילה,
אבל בקו 480 בשתי תחנות הקצה יש קופה ומודיעין, כלומר יש מענה סביר (לכל הפחות) לנוסעים. הבעיה פתירה ע"י הפסקת מכירת כרטיסים אצל הנהג. זה לא מצריך הקמת תשתית או שינוי נהלים אחרים.
 

mister K

New member
הדבר גם מתבצע בזמן תגבורים בעיקר בחגים

דווקא בקו 480 אין בעיה כזו
קודם כל אני כמובן מסכים עם כל מה שכתבת, ואני לא כותב כדי להתווכח איתך חלילה,
אבל בקו 480 בשתי תחנות הקצה יש קופה ומודיעין, כלומר יש מענה סביר (לכל הפחות) לנוסעים. הבעיה פתירה ע"י הפסקת מכירת כרטיסים אצל הנהג. זה לא מצריך הקמת תשתית או שינוי נהלים אחרים.
הדבר גם מתבצע בזמן תגבורים בעיקר בחגים
כאשר הקו מתוגבר באמצעות מכונות של אגד היסעים ללא מכשירי כרטוס.
אבל בזמנים רגילים אפשר לקנות כרטיס אצל הנהג ורוב הנוסעים מעדיפים את האופציה הזאת.
 

נתנאל531

Well-known member
כרטיסן יעשה פלאים בקו הזה

הצעה לשיפור השירות בקו 480
לפני כמה ימים נסעתי בקו 480 מי-ם לת"א, בשעות אחה"צ העמוסות.
הנהג נכנס לרציף והתחיל להעלות נוסעים זמן-רב לפני שעת היציאה שלו.
אני רוצה להדגיש שאני בשום-פנים לא בא בתלונות אל הנהג, שבמקום להיות בהפסקה מעלה נוסעים.
מה שקרה הוא שכל נוסע התעכב עם התשלום, שאל שאלות, שילם בשטרות גדולים, וכו', וכך נוצר מצב שבו בשעת היציאה לא כל הנוסעים הספיקו לעלות, ולא כל המושבים באוטובוס התמלאו.
כך קורה מצב אבסורדי שבו אוטובוס משאיר נוסעים בתחנה ויוצא לדרכו, כשיש בו עוד לפחות 10 מקומות ישיבה פנויים.
המרוויחים היחידים מהמצב הם העולים במבשרת ציון, משום שהאוטובוס אינה מלא ומעלה נוסעים. (לדעתי בכלל צריך לבטל את העצירה שם, אבל זה כבר נושא אחר)

הפתרון היחיד שאני רואה הוא ביטול התשלום אצל הנהג, לפחות בשעות העומס. בשתי תחנות הקצה של הקו פועלות קופות, ואין שום סיבה לעכב את הנהג במקום לקנות כרטיס מראש.
כרטיסן יעשה פלאים בקו הזה
פקח / פקיד / עובד קבלן בשכר מינימום עם מכשיר תיקוף נייד שיודע להוריד ניקוב מכרטיסיה בקוד 8, ומאפשר לנוסעים בעלי כרטיסיות טעונות + חיילים לעלות מהדלת האחורית במהירות (בעוד הנוסעים ללא אמצעי התיקוף ממתינים לנהג-קופאי), יוביל להעדפה של הנוסעים לרכישת הסדרי נסיעה מראש, בשל החסכון בזמן והנוחות, במקום להמתין בתור הדחוס לנהג-קופאי. אגב, במסוף ארלוזורוב, הקופה אינה פעילה במקביל לכל שעות הפעילות של 480.

אפשר לשלב מכשיר כרטוס שלם מחוץ לאוטובוס (כמו שעושים בתקופות עמוסות בקווי 480-405), אלא שבירושלים ה'מתקף' יהיה חשוף לזיהום אוויר חמור, ובת"א לפגעי מזג האוויר.

הפתרון לטווח הארוך הוא תוספת עמלה קטנה (1-2 ש"ח) בעת קניית הסדר נסיעה בין-עירוני אצל נהג, כאשר ישנה קופה פעילה בתחנת המוצא, שבה ניתן היה לרכוש את הסדר הנסיעה.
 

itamo

New member
כמו שהיה ברכבת, שיקחו מחיר יקר יותר אצל הנהג

כרטיסן יעשה פלאים בקו הזה
פקח / פקיד / עובד קבלן בשכר מינימום עם מכשיר תיקוף נייד שיודע להוריד ניקוב מכרטיסיה בקוד 8, ומאפשר לנוסעים בעלי כרטיסיות טעונות + חיילים לעלות מהדלת האחורית במהירות (בעוד הנוסעים ללא אמצעי התיקוף ממתינים לנהג-קופאי), יוביל להעדפה של הנוסעים לרכישת הסדרי נסיעה מראש, בשל החסכון בזמן והנוחות, במקום להמתין בתור הדחוס לנהג-קופאי. אגב, במסוף ארלוזורוב, הקופה אינה פעילה במקביל לכל שעות הפעילות של 480.

אפשר לשלב מכשיר כרטוס שלם מחוץ לאוטובוס (כמו שעושים בתקופות עמוסות בקווי 480-405), אלא שבירושלים ה'מתקף' יהיה חשוף לזיהום אוויר חמור, ובת"א לפגעי מזג האוויר.

הפתרון לטווח הארוך הוא תוספת עמלה קטנה (1-2 ש"ח) בעת קניית הסדר נסיעה בין-עירוני אצל נהג, כאשר ישנה קופה פעילה בתחנת המוצא, שבה ניתן היה לרכוש את הסדר הנסיעה.
כמו שהיה ברכבת, שיקחו מחיר יקר יותר אצל הנהג
אם בתחנות המרכזיות מכירת כרטיסים אצל הנהג תהיה יקרה יותר, רוב הנוסעים יקנו כרטיסים בקופה בתחנה.

כמו שברכבת פעם היה ניתן לקנות כרטיס בזמן הנסיעה, אבל זה היה יקר יותר.
 
אני יוצא חוצץ נגד ניסוח הדברים שלך

כרטיסן יעשה פלאים בקו הזה
פקח / פקיד / עובד קבלן בשכר מינימום עם מכשיר תיקוף נייד שיודע להוריד ניקוב מכרטיסיה בקוד 8, ומאפשר לנוסעים בעלי כרטיסיות טעונות + חיילים לעלות מהדלת האחורית במהירות (בעוד הנוסעים ללא אמצעי התיקוף ממתינים לנהג-קופאי), יוביל להעדפה של הנוסעים לרכישת הסדרי נסיעה מראש, בשל החסכון בזמן והנוחות, במקום להמתין בתור הדחוס לנהג-קופאי. אגב, במסוף ארלוזורוב, הקופה אינה פעילה במקביל לכל שעות הפעילות של 480.

אפשר לשלב מכשיר כרטוס שלם מחוץ לאוטובוס (כמו שעושים בתקופות עמוסות בקווי 480-405), אלא שבירושלים ה'מתקף' יהיה חשוף לזיהום אוויר חמור, ובת"א לפגעי מזג האוויר.

הפתרון לטווח הארוך הוא תוספת עמלה קטנה (1-2 ש"ח) בעת קניית הסדר נסיעה בין-עירוני אצל נהג, כאשר ישנה קופה פעילה בתחנת המוצא, שבה ניתן היה לרכוש את הסדר הנסיעה.
אני יוצא חוצץ נגד ניסוח הדברים שלך
מכל דבריך בלט לי לעין הפתיח שלך ולא לטובה. עובד קבלן בשכר מינימום? העסקה קבלנית בעבודה קבועה היא העסקה פוגענית, דפוס שצריך להעלים כצורת העסקה מקובלת במדינת ישראל.

הרי אם אני תופס ברצינות את דבריך, אתה מצפה שזה ייעשה באופן קבוע, ואם כך מדוע צריך לשכור קבלן שיעסיק את העובדים? אין סיבה.
 

טנק2

New member
כרטיסן יעשה פלאים בכל קו...

כרטיסן יעשה פלאים בקו הזה
פקח / פקיד / עובד קבלן בשכר מינימום עם מכשיר תיקוף נייד שיודע להוריד ניקוב מכרטיסיה בקוד 8, ומאפשר לנוסעים בעלי כרטיסיות טעונות + חיילים לעלות מהדלת האחורית במהירות (בעוד הנוסעים ללא אמצעי התיקוף ממתינים לנהג-קופאי), יוביל להעדפה של הנוסעים לרכישת הסדרי נסיעה מראש, בשל החסכון בזמן והנוחות, במקום להמתין בתור הדחוס לנהג-קופאי. אגב, במסוף ארלוזורוב, הקופה אינה פעילה במקביל לכל שעות הפעילות של 480.

אפשר לשלב מכשיר כרטוס שלם מחוץ לאוטובוס (כמו שעושים בתקופות עמוסות בקווי 480-405), אלא שבירושלים ה'מתקף' יהיה חשוף לזיהום אוויר חמור, ובת"א לפגעי מזג האוויר.

הפתרון לטווח הארוך הוא תוספת עמלה קטנה (1-2 ש"ח) בעת קניית הסדר נסיעה בין-עירוני אצל נהג, כאשר ישנה קופה פעילה בתחנת המוצא, שבה ניתן היה לרכוש את הסדר הנסיעה.
כרטיסן יעשה פלאים בכל קו...
 

משה343

New member
לפחות שבתחנות המרכזיות הנהג לא יהיה קופאי...

הצעה לשיפור השירות בקו 480
לפני כמה ימים נסעתי בקו 480 מי-ם לת"א, בשעות אחה"צ העמוסות.
הנהג נכנס לרציף והתחיל להעלות נוסעים זמן-רב לפני שעת היציאה שלו.
אני רוצה להדגיש שאני בשום-פנים לא בא בתלונות אל הנהג, שבמקום להיות בהפסקה מעלה נוסעים.
מה שקרה הוא שכל נוסע התעכב עם התשלום, שאל שאלות, שילם בשטרות גדולים, וכו', וכך נוצר מצב שבו בשעת היציאה לא כל הנוסעים הספיקו לעלות, ולא כל המושבים באוטובוס התמלאו.
כך קורה מצב אבסורדי שבו אוטובוס משאיר נוסעים בתחנה ויוצא לדרכו, כשיש בו עוד לפחות 10 מקומות ישיבה פנויים.
המרוויחים היחידים מהמצב הם העולים במבשרת ציון, משום שהאוטובוס אינה מלא ומעלה נוסעים. (לדעתי בכלל צריך לבטל את העצירה שם, אבל זה כבר נושא אחר)

הפתרון היחיד שאני רואה הוא ביטול התשלום אצל הנהג, לפחות בשעות העומס. בשתי תחנות הקצה של הקו פועלות קופות, ואין שום סיבה לעכב את הנהג במקום לקנות כרטיס מראש.
לפחות שבתחנות המרכזיות הנהג לא יהיה קופאי...
שהחברות יתאמצו ויפסיקו להטיל על הנהג אחריות נוספת מתפקיד הנהג .
אין שום בעיה שבתחנות המרכזיות כל חברה תדאג שימכרו כרטיסים
ליעדי החברה, ממש כמו שאגד מוכרת כרטיסים לאילת , שתהיה קופה ושם
ימכרו כרטיסים / יטענו כרטיסי רב קו .
שהחברות יתחילו להתאמץ ולתת שרות טוב בנושא מידע , בתחנה מרכזית
לא צריך מודיעין לכל חברה , שיהיו מספר עמדות שרות לכל החברות ,
שהמודיעין יהיה בכניסה לתחנה המרכזית או לפחות שיהיה שילוט בכל כניסה
לתחנה המרכזית , למשל בב"ש יש שלוש כניסות .
שיהיה שלט גדול שיהיה רשום בו מספרי הרציפים ואיזה קווים בכל רציף
וכן שיהיה ברור ורשום בגדול איפה המודיעין ולא יתנו לאנשים שלא מכירים
להתברבר בתחנה.
לא פעם ולא פעמיים אני רואה אנשים שצריכים ירושלים או אילת מתחילים נכנסים בכניסה הראשית
פונים ימינה עד הסוף לא מוצאים חוזרים חזרה ובעצם התחנה היא בצד השני .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה