הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה

מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה

הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה
מבט אחד לאורך כל שלושת הערים האלה מראה שיש להן דפוס דומה:ציר מלא תחבורה ציבורית במרכז, וציר גדוש כלי רכב (בלבד-כמעט) בצפונן.
ציר ויצמן לעומת ציר בן יהודה בכפר סבא, ציר אחוזה לעומת ציר ויצמן ברעננה, וציר סוקולוב+ויצמן+הרב קוק (איפה שקו 501,29,39-ועוד-נוסעים)לעומת ציר הבריגדה+ז'בוטינסקי/איילון דרום/כביש 2 דרום.
חשיבות ציר זה כמובן תגדל עם פתיחת השכונות החדשות בצפון מערב כפ"ס, נווה זמר ונאות עוזי ברעננה, וסגירת שדה התעופה בהרצליה ובניה של שכונות מגורים במקום.
אם היו נותנים לי לבחור את המקום שבו יעבור קו הBRT בין שני הצירים הללו, הייתי בלי כל ספק בוחר בציר זה (עם כניסה קטנה לאזוה"ת התע"ש בכפ"ס, וקישור תדיר לאזוה"ת ליד נווה ימין).

לכן, רציתי להעביר קו מרכזי באזור הזה. הקו הוא כמובן 49, שהראתי כבר במפה הקודמת. אולם הקו עשוי להיות עמוס במיוחד, ולכן הוספתי בתכנון שלי שני קווים שיעבדו לצידו בכ"ס והרצליה, לצד הגברת קו 8 הרענני והוספת כיוון הפוך לצורך שיפור שירות לדרום העיר וכן שיפור השירות בויצמן. (אפשרות אחרת הייתה להגביר את קו 16, או להשתמש בקו 13 (קווי 11 ו13 שהוצגו קודם החליפו מספרים ביניהם) כספק שירות לויצמן מזרח).
בנוסף, קו 9 לרכבת הרצליה יתוגבר ויפעל גם בשעות מאוחרות ומוקדמות יותר (מ5:30 בבוקר ועד ל22:00)

הקווים החדשים:
[URL]http://www.transitmix.net/map/37894[/URL]
  • 19-מסוף לב הפארק לחוף השרון, הרצליה:
?מסלול: מסוף לב הפארק, רחוב דרך הפארק (ניתן להעביר גם דרך רחוב ויצמן+דרך ירושלים) רחוב הבריגדה היהודית (טעות עריכה-חלק מהקווים עושים מעין סיבוב קטן ברחוב הצפצפות-הם היו אמורים להמשיך על הבריגדה, אך המערכת לא נתנה לי לשנות שגיאה זו משום מה) רחוב ז'בוטינסקי (גם עם פתיחת איילון דרום, הקו לא ייכנס לציר הזה אלא ימשיך בז'בוטינסקי לצורך השירות לפארק הרצליה ו7 הכוכבים) רחוב שבעת הכוכבים, מחלף הסירה, המשכית, מדינת היהודים, רחוב רמת ים, חוף השרון.
תיתכן העברת הקו לארנה בחלק מהשעות ושימוש במסלול הקיים כחלופה, עם הגברת השעות של חלופה זו בימי הקיץ.

  • ?12<b>-ממסוף קפלן כפר סבא למרינה הרצליה</b>
<b>?</b>החלופה הקיימת של קו 12 ממסוף קפלן תועבר לציר 49, ותיכנס דרך כפר שמריהו למלונות, ומשם למרינה (כמו 29).
מסלול החלופה:מסלול קו 49 עד לז'בוטינסקי (הרצליה), רחוב המעפילים, קרן היסוד, חוף השרון, רמת ים, זבולון, מרינה הרצליה.
תדירות:מעט גבוהה מהתדירות הקיימת, אך קו זה ימשיך לפעול בבוקר בלבד, אך גם מכיוון הרצליה.
תדירות קו זה (או קו 19) תוגבר בקיץ ע"מ לשרת את חופי הים.

  • 447 ממסוף התדהר לתל אביב יפו
?חלופת בוקר ואח"צ של קו 347, שתשרת את תושבי נווה זמר (בשאר המסלול התנועה של שני הקווים תהיה, כמובן, דרך הבריגדה-שם הם חופפים) בנוסף, בת"א תהיה כניסה לרחוב אבן גבירול, לאזור של כיכר מילנו (אפשרות נוספת-להכניס את הקו לארלוזורוב, ומשם לפנות לאבן גבירול) משם המשך על אבן גבירול, וכניסה לרחוב יהודה הלוי. משם כניסה לת"מחת כמו 347.
 

טל 2010

New member
תודה, שרשור מבורך- חייבים עוד קוים לשכונה הירוקה/ממנה ומסביב

הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה
מבט אחד לאורך כל שלושת הערים האלה מראה שיש להן דפוס דומה:ציר מלא תחבורה ציבורית במרכז, וציר גדוש כלי רכב (בלבד-כמעט) בצפונן.
ציר ויצמן לעומת ציר בן יהודה בכפר סבא, ציר אחוזה לעומת ציר ויצמן ברעננה, וציר סוקולוב+ויצמן+הרב קוק (איפה שקו 501,29,39-ועוד-נוסעים)לעומת ציר הבריגדה+ז'בוטינסקי/איילון דרום/כביש 2 דרום.
חשיבות ציר זה כמובן תגדל עם פתיחת השכונות החדשות בצפון מערב כפ"ס, נווה זמר ונאות עוזי ברעננה, וסגירת שדה התעופה בהרצליה ובניה של שכונות מגורים במקום.
אם היו נותנים לי לבחור את המקום שבו יעבור קו הBRT בין שני הצירים הללו, הייתי בלי כל ספק בוחר בציר זה (עם כניסה קטנה לאזוה"ת התע"ש בכפ"ס, וקישור תדיר לאזוה"ת ליד נווה ימין).

לכן, רציתי להעביר קו מרכזי באזור הזה. הקו הוא כמובן 49, שהראתי כבר במפה הקודמת. אולם הקו עשוי להיות עמוס במיוחד, ולכן הוספתי בתכנון שלי שני קווים שיעבדו לצידו בכ"ס והרצליה, לצד הגברת קו 8 הרענני והוספת כיוון הפוך לצורך שיפור שירות לדרום העיר וכן שיפור השירות בויצמן. (אפשרות אחרת הייתה להגביר את קו 16, או להשתמש בקו 13 (קווי 11 ו13 שהוצגו קודם החליפו מספרים ביניהם) כספק שירות לויצמן מזרח).
בנוסף, קו 9 לרכבת הרצליה יתוגבר ויפעל גם בשעות מאוחרות ומוקדמות יותר (מ5:30 בבוקר ועד ל22:00)

הקווים החדשים:
[URL]http://www.transitmix.net/map/37894[/URL]
  • 19-מסוף לב הפארק לחוף השרון, הרצליה:
?מסלול: מסוף לב הפארק, רחוב דרך הפארק (ניתן להעביר גם דרך רחוב ויצמן+דרך ירושלים) רחוב הבריגדה היהודית (טעות עריכה-חלק מהקווים עושים מעין סיבוב קטן ברחוב הצפצפות-הם היו אמורים להמשיך על הבריגדה, אך המערכת לא נתנה לי לשנות שגיאה זו משום מה) רחוב ז'בוטינסקי (גם עם פתיחת איילון דרום, הקו לא ייכנס לציר הזה אלא ימשיך בז'בוטינסקי לצורך השירות לפארק הרצליה ו7 הכוכבים) רחוב שבעת הכוכבים, מחלף הסירה, המשכית, מדינת היהודים, רחוב רמת ים, חוף השרון.
תיתכן העברת הקו לארנה בחלק מהשעות ושימוש במסלול הקיים כחלופה, עם הגברת השעות של חלופה זו בימי הקיץ.

  • ?12<b>-ממסוף קפלן כפר סבא למרינה הרצליה</b>
<b>?</b>החלופה הקיימת של קו 12 ממסוף קפלן תועבר לציר 49, ותיכנס דרך כפר שמריהו למלונות, ומשם למרינה (כמו 29).
מסלול החלופה:מסלול קו 49 עד לז'בוטינסקי (הרצליה), רחוב המעפילים, קרן היסוד, חוף השרון, רמת ים, זבולון, מרינה הרצליה.
תדירות:מעט גבוהה מהתדירות הקיימת, אך קו זה ימשיך לפעול בבוקר בלבד, אך גם מכיוון הרצליה.
תדירות קו זה (או קו 19) תוגבר בקיץ ע"מ לשרת את חופי הים.

  • 447 ממסוף התדהר לתל אביב יפו
?חלופת בוקר ואח"צ של קו 347, שתשרת את תושבי נווה זמר (בשאר המסלול התנועה של שני הקווים תהיה, כמובן, דרך הבריגדה-שם הם חופפים) בנוסף, בת"א תהיה כניסה לרחוב אבן גבירול, לאזור של כיכר מילנו (אפשרות נוספת-להכניס את הקו לארלוזורוב, ומשם לפנות לאבן גבירול) משם המשך על אבן גבירול, וכניסה לרחוב יהודה הלוי. משם כניסה לת"מחת כמו 347.
תודה, שרשור מבורך- חייבים עוד קוים לשכונה הירוקה/ממנה ומסביב
זה מועבר לגורם כלשהו במשרד התחבורה בסופו של דבר?
לגבי כפר סבא, כפי שציינתי בשרשור המקביל, חייבים קו נוסף שיסתובב בין השכונה הירוקה, צומת רעננה מרכז, ויגיע עד לתחנת הרכבת סוקולוב.
אולי אפשר שימשיך דרך כביש 531 ישר לשם ויחזור דרך ויצמן, צריך איכשהו לתגבר כי קו 8 בלבד ממש לא אפקטיבי, וגם לא ה"קוים" החד פעמיים שרק ב7:30 מגיעים, לא.
עוד דבר, מכיוון שיש מסוף ברחוב התעש, רצוי שיהיה עוד קו או 2 שיסעו לאורך כל בן יהודה, ויעברו יותר בצומת עליה בדרך לאזור של אזור התעשייה רעננה צפון וקניון רננים, המצב כרגע הוא גם כן לא ממש הגיוני, אוטובוס אחד במהלך השעות הקריטיות של הבוקר וזהו,
על קו 29 ושאר המאספים באזור עוד לא דיברתי, המצב איום ונורא.
התירוץ של "עוד מעט עושים BRT אז גם ככה אין מה להשקיע בזה" זה לא לעניין.
אודה להתייחסותכם, הנושא הזה חשוב.
 

טנק2

New member
לכן הוספתי את קו 49

תודה, שרשור מבורך- חייבים עוד קוים לשכונה הירוקה/ממנה ומסביב
זה מועבר לגורם כלשהו במשרד התחבורה בסופו של דבר?
לגבי כפר סבא, כפי שציינתי בשרשור המקביל, חייבים קו נוסף שיסתובב בין השכונה הירוקה, צומת רעננה מרכז, ויגיע עד לתחנת הרכבת סוקולוב.
אולי אפשר שימשיך דרך כביש 531 ישר לשם ויחזור דרך ויצמן, צריך איכשהו לתגבר כי קו 8 בלבד ממש לא אפקטיבי, וגם לא ה"קוים" החד פעמיים שרק ב7:30 מגיעים, לא.
עוד דבר, מכיוון שיש מסוף ברחוב התעש, רצוי שיהיה עוד קו או 2 שיסעו לאורך כל בן יהודה, ויעברו יותר בצומת עליה בדרך לאזור של אזור התעשייה רעננה צפון וקניון רננים, המצב כרגע הוא גם כן לא ממש הגיוני, אוטובוס אחד במהלך השעות הקריטיות של הבוקר וזהו,
על קו 29 ושאר המאספים באזור עוד לא דיברתי, המצב איום ונורא.
התירוץ של "עוד מעט עושים BRT אז גם ככה אין מה להשקיע בזה" זה לא לעניין.
אודה להתייחסותכם, הנושא הזה חשוב.
לכן הוספתי את קו 49
שיסע לאורך המסלול הזה. למרות תדירותו הגבוהה שהצבתי, חששתי שהוא יהיה מפוצץ בכל זאת, וזה היה טריגר רציני להוספת קווים 11,19, תגבור קווים 9+8/16 ברעננה, והוספת קו 39 אקספרס שיעבור בציר של 49 (ולא, לא כהעברת תשומות, הוספת נסיעות, למרות ש39 היום לא יעיל בעליל)
כמובן שלקו כמו 11 יש מעמד בפני עצמו-מעבר יעיל מאחוזה ומצפון כפ"ס לאזור התעשייה התע"ש, שהוא מוקד חשוב לא פחות.
 

טל 2010

New member
תוכל להרחיב?

לכן הוספתי את קו 49
שיסע לאורך המסלול הזה. למרות תדירותו הגבוהה שהצבתי, חששתי שהוא יהיה מפוצץ בכל זאת, וזה היה טריגר רציני להוספת קווים 11,19, תגבור קווים 9+8/16 ברעננה, והוספת קו 39 אקספרס שיעבור בציר של 49 (ולא, לא כהעברת תשומות, הוספת נסיעות, למרות ש39 היום לא יעיל בעליל)
כמובן שלקו כמו 11 יש מעמד בפני עצמו-מעבר יעיל מאחוזה ומצפון כפ"ס לאזור התעשייה התע"ש, שהוא מוקד חשוב לא פחות.
תוכל להרחיב?
איפה כתבת על המסלול המלא שלו?
 

טנק2

New member
בהודעה הקודמת שפרסמתי

תוכל להרחיב?
איפה כתבת על המסלול המלא שלו?
בהודעה הקודמת שפרסמתי
הוא מופיע גם במפה הזאת, בצבע טורקיז. אם תלחץ עליו, תוכל לראות את מסלולו המלא.
מסלול: ת"מ כפר סבא, בן יהודה (עוד לא החלטתי דרך איזה רחוב להכניס אותו לבן יהודה, חשבתי דרך כצנלסון אבל צריך להזיז אותו יותר מזרחה), מחלף רעננה צפון, רחוב ויצמן-רעננה, רחוב דרך ירושלים, הבריגדה-הרצליה, איילון דרום (לאחר שייפתח, כרגע דרך ז'בוטינסקי), תחנה ביציאה מאיילון דרום-קרוב ככל האפשר לגשר לתחנת הרכבת, מחלף הסירה, רחוב משכית, אאוטלט הרצליה-רחוב מדינת היהודים, וינגייט (הרצליה), אבא אבן והמשך למרינה הרצליה.
תדירות שנעה רוב שעות היום מ10 דקות לרבע שעה, בערב מעט פחות.
כמובן שלצד הקו הזה פועלים/בתכנון מספר קווים:
10 ו11 (בתכנון שלי) בכפר סבא, 8,6,16 ברעננה, 19,9 בהרצליה.
ישנם גם קווים שיהיו חלופת אקספרס על בסיס הקו הנדון-12 המחודש, וחלופת אקספרס ל49 שתקרא 39 (בין שני הקווים, כזכור, אין כלל חפיפה למעט קטעים קצרים בבית לוינשטיין (במקרה כזה יראו הנוסעים בתחנה מהיכן הוא בא, אין יותר מדי בעיה בחפיפת המספור, ואפשר גם לשים אותם בשתי תחנות שונות). בשלב מאוחר יותר יעברו כל הנסיעות של קו 39 לקו 29 (גם כיום יש חלופה ל29 שפועלת במסלול דומה-ומסתיימת במסוף התע"ש) והמספר 39 ייוחד לקו האקספרס שיעבור בציר49.
 

טל 2010

New member
זה יעזור אבל לא מספיק

בהודעה הקודמת שפרסמתי
הוא מופיע גם במפה הזאת, בצבע טורקיז. אם תלחץ עליו, תוכל לראות את מסלולו המלא.
מסלול: ת"מ כפר סבא, בן יהודה (עוד לא החלטתי דרך איזה רחוב להכניס אותו לבן יהודה, חשבתי דרך כצנלסון אבל צריך להזיז אותו יותר מזרחה), מחלף רעננה צפון, רחוב ויצמן-רעננה, רחוב דרך ירושלים, הבריגדה-הרצליה, איילון דרום (לאחר שייפתח, כרגע דרך ז'בוטינסקי), תחנה ביציאה מאיילון דרום-קרוב ככל האפשר לגשר לתחנת הרכבת, מחלף הסירה, רחוב משכית, אאוטלט הרצליה-רחוב מדינת היהודים, וינגייט (הרצליה), אבא אבן והמשך למרינה הרצליה.
תדירות שנעה רוב שעות היום מ10 דקות לרבע שעה, בערב מעט פחות.
כמובן שלצד הקו הזה פועלים/בתכנון מספר קווים:
10 ו11 (בתכנון שלי) בכפר סבא, 8,6,16 ברעננה, 19,9 בהרצליה.
ישנם גם קווים שיהיו חלופת אקספרס על בסיס הקו הנדון-12 המחודש, וחלופת אקספרס ל49 שתקרא 39 (בין שני הקווים, כזכור, אין כלל חפיפה למעט קטעים קצרים בבית לוינשטיין (במקרה כזה יראו הנוסעים בתחנה מהיכן הוא בא, אין יותר מדי בעיה בחפיפת המספור, ואפשר גם לשים אותם בשתי תחנות שונות). בשלב מאוחר יותר יעברו כל הנסיעות של קו 39 לקו 29 (גם כיום יש חלופה ל29 שפועלת במסלול דומה-ומסתיימת במסוף התע"ש) והמספר 39 ייוחד לקו האקספרס שיעבור בציר49.
זה יעזור אבל לא מספיק
חייב תגבור, צריך עוד קו כמו 8 פשוט שנוסע דרך צומת רעננה עד לתחנת רכבת סוקולוב וחוזר מויצמן, או- אפילו לא תזיק נסיעה נגיד על רח' כצנלסון ואז יציאה לבן יהודה.
אין עוד קו כזה בכפר סבא.
 

טנק2

New member
עוד לא הגעתי לזה...


זה יעזור אבל לא מספיק
חייב תגבור, צריך עוד קו כמו 8 פשוט שנוסע דרך צומת רעננה עד לתחנת רכבת סוקולוב וחוזר מויצמן, או- אפילו לא תזיק נסיעה נגיד על רח' כצנלסון ואז יציאה לבן יהודה.
אין עוד קו כזה בכפר סבא.
עוד לא הגעתי לזה...

התחלתי בקווים בתוך רעננה, המשכתי בקווים בין ערי השרון, ועכשיו אני עובר למערכים פנימיים בתוך כפר סבא והרצליה. (אני עוד לא מכיר אותם כל כך טוב, אז אני צריך לעבור על הקיים לפני בניית מערך חדש. כ"ס זה גם המערך עם הכי הרבה קווים, הז יקח לי קצת זמן לבנות מפה. ועכשיו-למחקר
 
רעיונות טובים מאוד, בעיקר תגבור לים

הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה
מבט אחד לאורך כל שלושת הערים האלה מראה שיש להן דפוס דומה:ציר מלא תחבורה ציבורית במרכז, וציר גדוש כלי רכב (בלבד-כמעט) בצפונן.
ציר ויצמן לעומת ציר בן יהודה בכפר סבא, ציר אחוזה לעומת ציר ויצמן ברעננה, וציר סוקולוב+ויצמן+הרב קוק (איפה שקו 501,29,39-ועוד-נוסעים)לעומת ציר הבריגדה+ז'בוטינסקי/איילון דרום/כביש 2 דרום.
חשיבות ציר זה כמובן תגדל עם פתיחת השכונות החדשות בצפון מערב כפ"ס, נווה זמר ונאות עוזי ברעננה, וסגירת שדה התעופה בהרצליה ובניה של שכונות מגורים במקום.
אם היו נותנים לי לבחור את המקום שבו יעבור קו הBRT בין שני הצירים הללו, הייתי בלי כל ספק בוחר בציר זה (עם כניסה קטנה לאזוה"ת התע"ש בכפ"ס, וקישור תדיר לאזוה"ת ליד נווה ימין).

לכן, רציתי להעביר קו מרכזי באזור הזה. הקו הוא כמובן 49, שהראתי כבר במפה הקודמת. אולם הקו עשוי להיות עמוס במיוחד, ולכן הוספתי בתכנון שלי שני קווים שיעבדו לצידו בכ"ס והרצליה, לצד הגברת קו 8 הרענני והוספת כיוון הפוך לצורך שיפור שירות לדרום העיר וכן שיפור השירות בויצמן. (אפשרות אחרת הייתה להגביר את קו 16, או להשתמש בקו 13 (קווי 11 ו13 שהוצגו קודם החליפו מספרים ביניהם) כספק שירות לויצמן מזרח).
בנוסף, קו 9 לרכבת הרצליה יתוגבר ויפעל גם בשעות מאוחרות ומוקדמות יותר (מ5:30 בבוקר ועד ל22:00)

הקווים החדשים:
[URL]http://www.transitmix.net/map/37894[/URL]
  • 19-מסוף לב הפארק לחוף השרון, הרצליה:
?מסלול: מסוף לב הפארק, רחוב דרך הפארק (ניתן להעביר גם דרך רחוב ויצמן+דרך ירושלים) רחוב הבריגדה היהודית (טעות עריכה-חלק מהקווים עושים מעין סיבוב קטן ברחוב הצפצפות-הם היו אמורים להמשיך על הבריגדה, אך המערכת לא נתנה לי לשנות שגיאה זו משום מה) רחוב ז'בוטינסקי (גם עם פתיחת איילון דרום, הקו לא ייכנס לציר הזה אלא ימשיך בז'בוטינסקי לצורך השירות לפארק הרצליה ו7 הכוכבים) רחוב שבעת הכוכבים, מחלף הסירה, המשכית, מדינת היהודים, רחוב רמת ים, חוף השרון.
תיתכן העברת הקו לארנה בחלק מהשעות ושימוש במסלול הקיים כחלופה, עם הגברת השעות של חלופה זו בימי הקיץ.

  • ?12<b>-ממסוף קפלן כפר סבא למרינה הרצליה</b>
<b>?</b>החלופה הקיימת של קו 12 ממסוף קפלן תועבר לציר 49, ותיכנס דרך כפר שמריהו למלונות, ומשם למרינה (כמו 29).
מסלול החלופה:מסלול קו 49 עד לז'בוטינסקי (הרצליה), רחוב המעפילים, קרן היסוד, חוף השרון, רמת ים, זבולון, מרינה הרצליה.
תדירות:מעט גבוהה מהתדירות הקיימת, אך קו זה ימשיך לפעול בבוקר בלבד, אך גם מכיוון הרצליה.
תדירות קו זה (או קו 19) תוגבר בקיץ ע"מ לשרת את חופי הים.

  • 447 ממסוף התדהר לתל אביב יפו
?חלופת בוקר ואח"צ של קו 347, שתשרת את תושבי נווה זמר (בשאר המסלול התנועה של שני הקווים תהיה, כמובן, דרך הבריגדה-שם הם חופפים) בנוסף, בת"א תהיה כניסה לרחוב אבן גבירול, לאזור של כיכר מילנו (אפשרות נוספת-להכניס את הקו לארלוזורוב, ומשם לפנות לאבן גבירול) משם המשך על אבן גבירול, וכניסה לרחוב יהודה הלוי. משם כניסה לת"מחת כמו 347.
רעיונות טובים מאוד, בעיקר תגבור לים
 

טנק2

New member
זה דווקא אחד החלקים החלשים במערך

רעיונות טובים מאוד, בעיקר תגבור לים
זה דווקא אחד החלקים החלשים במערך
רק קווים 12,19 מגיעים לשם. בשאר הזמן חייבים להחליף מ49 ל29 בכניסה לאיילון דרום או באזוה"ת (ולצאת לכיוון ההפוך)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה