הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה
הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה
מבט אחד לאורך כל שלושת הערים האלה מראה שיש להן דפוס דומה:ציר מלא תחבורה ציבורית במרכז, וציר גדוש כלי רכב (בלבד-כמעט) בצפונן.
ציר ויצמן לעומת ציר בן יהודה בכפר סבא, ציר אחוזה לעומת ציר ויצמן ברעננה, וציר סוקולוב+ויצמן+הרב קוק (איפה שקו 501,29,39-ועוד-נוסעים)לעומת ציר הבריגדה+ז'בוטינסקי/איילון דרום/כביש 2 דרום.
חשיבות ציר זה כמובן תגדל עם פתיחת השכונות החדשות בצפון מערב כפ"ס, נווה זמר ונאות עוזי ברעננה, וסגירת שדה התעופה בהרצליה ובניה של שכונות מגורים במקום.
אם היו נותנים לי לבחור את המקום שבו יעבור קו הBRT בין שני הצירים הללו, הייתי בלי כל ספק בוחר בציר זה (עם כניסה קטנה לאזוה"ת התע"ש בכפ"ס, וקישור תדיר לאזוה"ת ליד נווה ימין).
לכן, רציתי להעביר קו מרכזי באזור הזה. הקו הוא כמובן 49, שהראתי כבר במפה הקודמת. אולם הקו עשוי להיות עמוס במיוחד, ולכן הוספתי בתכנון שלי שני קווים שיעבדו לצידו בכ"ס והרצליה, לצד הגברת קו 8 הרענני והוספת כיוון הפוך לצורך שיפור שירות לדרום העיר וכן שיפור השירות בויצמן. (אפשרות אחרת הייתה להגביר את קו 16, או להשתמש בקו 13 (קווי 11 ו13 שהוצגו קודם החליפו מספרים ביניהם) כספק שירות לויצמן מזרח).
בנוסף, קו 9 לרכבת הרצליה יתוגבר ויפעל גם בשעות מאוחרות ומוקדמות יותר (מ5:30 בבוקר ועד ל22:00)
הקווים החדשים:
[URL]http://www.transitmix.net/map/37894[/URL]
תיתכן העברת הקו לארנה בחלק מהשעות ושימוש במסלול הקיים כחלופה, עם הגברת השעות של חלופה זו בימי הקיץ.
מסלול החלופה:מסלול קו 49 עד לז'בוטינסקי (הרצליה), רחוב המעפילים, קרן היסוד, חוף השרון, רמת ים, זבולון, מרינה הרצליה.
תדירות:מעט גבוהה מהתדירות הקיימת, אך קו זה ימשיך לפעול בבוקר בלבד, אך גם מכיוון הרצליה.
תדירות קו זה (או קו 19) תוגבר בקיץ ע"מ לשרת את חופי הים.
הצעה לקווים חדשים-ציר כ"ס רעננה הרצליה
מבט אחד לאורך כל שלושת הערים האלה מראה שיש להן דפוס דומה:ציר מלא תחבורה ציבורית במרכז, וציר גדוש כלי רכב (בלבד-כמעט) בצפונן.
ציר ויצמן לעומת ציר בן יהודה בכפר סבא, ציר אחוזה לעומת ציר ויצמן ברעננה, וציר סוקולוב+ויצמן+הרב קוק (איפה שקו 501,29,39-ועוד-נוסעים)לעומת ציר הבריגדה+ז'בוטינסקי/איילון דרום/כביש 2 דרום.
חשיבות ציר זה כמובן תגדל עם פתיחת השכונות החדשות בצפון מערב כפ"ס, נווה זמר ונאות עוזי ברעננה, וסגירת שדה התעופה בהרצליה ובניה של שכונות מגורים במקום.
אם היו נותנים לי לבחור את המקום שבו יעבור קו הBRT בין שני הצירים הללו, הייתי בלי כל ספק בוחר בציר זה (עם כניסה קטנה לאזוה"ת התע"ש בכפ"ס, וקישור תדיר לאזוה"ת ליד נווה ימין).
לכן, רציתי להעביר קו מרכזי באזור הזה. הקו הוא כמובן 49, שהראתי כבר במפה הקודמת. אולם הקו עשוי להיות עמוס במיוחד, ולכן הוספתי בתכנון שלי שני קווים שיעבדו לצידו בכ"ס והרצליה, לצד הגברת קו 8 הרענני והוספת כיוון הפוך לצורך שיפור שירות לדרום העיר וכן שיפור השירות בויצמן. (אפשרות אחרת הייתה להגביר את קו 16, או להשתמש בקו 13 (קווי 11 ו13 שהוצגו קודם החליפו מספרים ביניהם) כספק שירות לויצמן מזרח).
בנוסף, קו 9 לרכבת הרצליה יתוגבר ויפעל גם בשעות מאוחרות ומוקדמות יותר (מ5:30 בבוקר ועד ל22:00)
הקווים החדשים:
[URL]http://www.transitmix.net/map/37894[/URL]
- 19-מסוף לב הפארק לחוף השרון, הרצליה:
תיתכן העברת הקו לארנה בחלק מהשעות ושימוש במסלול הקיים כחלופה, עם הגברת השעות של חלופה זו בימי הקיץ.
- ?12<b>-ממסוף קפלן כפר סבא למרינה הרצליה</b>
מסלול החלופה:מסלול קו 49 עד לז'בוטינסקי (הרצליה), רחוב המעפילים, קרן היסוד, חוף השרון, רמת ים, זבולון, מרינה הרצליה.
תדירות:מעט גבוהה מהתדירות הקיימת, אך קו זה ימשיך לפעול בבוקר בלבד, אך גם מכיוון הרצליה.
תדירות קו זה (או קו 19) תוגבר בקיץ ע"מ לשרת את חופי הים.
- 447 ממסוף התדהר לתל אביב יפו