הצעה לפרויקט: ביטול מעקף בן שמן בכביש מספר 1
הצעה לפרויקט: ביטול מעקף בן שמן בכביש מספר 1
אשמח למחשבותכם על ההצעה כפי שמצורפת בקובץ -
מדובר על קיצור של כ-1.5 ק"מ בכביש 1 בו נוסעות מאות אלפי מכוניות ביום - ועל כן חסכון שעשוי להגיע לעשרות או אפילו מאות מיליוני שקלים בשנה אם מחשיבים חסכון בדלק, פחת לרכב וחלקים, זמן עבודה וכו' - הן לרכבים פרטים והן לאוטובוסים (מדובר על תוואי סמוך ומקביל לתוואי הרכבת הנוכחי).
התוכנית היא בעצם לאפשר מעבר בקו ישר בין מחלף דניאל לאזור שבין מחלף לוד למחלף בן גוריון (או להשתלב במחלף לוד). עם זאת, כביש 1 "הישן" לא יהרס כי ממנו יהיה ניתן להשתלב לכבישים המתחברים אליו במחלף בן שמן ומחלף לוד (קרי, כביש 6, 40 ו-443), ותהיה השתלבות נתיבים בין החלק החדש לכביש הישן - כך שלא יצטרכו להקים מחלפים חדשים במאות מיליונים במקום מחלף בן שמן הגדול. כלומר שמי שירצה לנסוע לכביש 6, יירד לכביש 1 ה"ישן" וממנו ימשיך לכביש 6 באופן חלק מבלי להפריע לתנועה.
אמנם הפרויקט לא יהיה זול, אך להערכתי תוך כעשור הוא יוכל להחזיר את ההשקעה בו - ולאחר מכן יהיה רווח נקי לאזרחים.
מה אתם חושבים?
הצעה לפרויקט: ביטול מעקף בן שמן בכביש מספר 1
אשמח למחשבותכם על ההצעה כפי שמצורפת בקובץ -
מדובר על קיצור של כ-1.5 ק"מ בכביש 1 בו נוסעות מאות אלפי מכוניות ביום - ועל כן חסכון שעשוי להגיע לעשרות או אפילו מאות מיליוני שקלים בשנה אם מחשיבים חסכון בדלק, פחת לרכב וחלקים, זמן עבודה וכו' - הן לרכבים פרטים והן לאוטובוסים (מדובר על תוואי סמוך ומקביל לתוואי הרכבת הנוכחי).
התוכנית היא בעצם לאפשר מעבר בקו ישר בין מחלף דניאל לאזור שבין מחלף לוד למחלף בן גוריון (או להשתלב במחלף לוד). עם זאת, כביש 1 "הישן" לא יהרס כי ממנו יהיה ניתן להשתלב לכבישים המתחברים אליו במחלף בן שמן ומחלף לוד (קרי, כביש 6, 40 ו-443), ותהיה השתלבות נתיבים בין החלק החדש לכביש הישן - כך שלא יצטרכו להקים מחלפים חדשים במאות מיליונים במקום מחלף בן שמן הגדול. כלומר שמי שירצה לנסוע לכביש 6, יירד לכביש 1 ה"ישן" וממנו ימשיך לכביש 6 באופן חלק מבלי להפריע לתנועה.
אמנם הפרויקט לא יהיה זול, אך להערכתי תוך כעשור הוא יוכל להחזיר את ההשקעה בו - ולאחר מכן יהיה רווח נקי לאזרחים.
מה אתם חושבים?
