הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן

הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן
בנת"ע מתעקשים שכל קו בא בפני עצמו ויכולות להיות שתי תחנות "משה דיין", אחת בתל־אביב והשניה בחולון, ושזה בכלל לא בעיה. גם אפשרי מבחינתם שלתחנת מעבר יהיו שני שמות, למשל "ארלוזורוב" ו־"אבן גבירול", שזה אומנם שיטת עבודה מקובלת במזרח אירופה ורוסיה, אבל היא אינה שיטה מיטבית שמקלה על הנוסע. בקו הסגול יש אפילו שתי תחנות "ויצמן", בקצוות הנגדיים שלו!

הנה ההצעה שלי לטיוב שמות התחנות הבעייתיות. השם המוצע (שלי) הוא במרכאות. אשמח לתיקונים והצעות נוספות:

תחנות מעבר:
1. "מגדל המאה": תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול) ותחנת אבן גבירול בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
2. "כיכר המושבות": תחנת אלנבי בקו האדום (ברחוב יהודה הלוי) ותחנת יהודה הלוי בקו הסגול (ברחוב אלנבי). עם זאת, מדובר במקום שמרוחק כמאה מטר מצפון לכיכר המושבות, אז אפשר לחפש שם אחר, אולי "אלנבי דרום"?
3. "גינת לוינסקי": תחנת לוינסקי בקו הירוק (בשד' הר ציון) ותחנת הר ציון בקו הסגול (ברחוב לוינסקי).

תחנות רכבת ומסופים:
4. "רכבת מרכז": תחנת ארלוזורוב בקו האדום (ליד רכבת מרכז).
5. "רכבת ההגנה": תחנת ההגנה בקו הסגול.
6. "רכבת קריית אריה": תחנת קריית אריה בקו האדום.
7. "רכבת צומת חולון": תחנת צומת חולון בקו הירוק.
8. "רכבת משה דיין": מסוף דיין בקו הירוק.
9. "תחנה מרכזית תל־אביב": תמח"ת בקו הסגול.
10. "תחנה מרכזית פתח־תקווה": נראה שכבר אומץ במקום "תחנה מרכזית" שהופיע בעבר.

תחנות עם שמות כפולים בקווים שונים:
11. "בית המהנדס": תחנת דיזנגוף בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
12. "טוסקניני": תחנת דיזנגוף בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול).
13. "מרזוק ועזר" או "חצרות יפו": תחנת סלמה בקו האדום (בשד' ירושלים).
14. "שפירא": תחנת שלמה בקו הירוק (בשד' הר ציון).
15. "כיכר העצמאות": תחנת העצמאות בקו האדום.
16. "גבעת שמואל מזרח": תחנת העצמאות בקו הסגול.
17. "גן דניאל": תחנת בר־אילן בבת ים.
18. "אוניברסיטת בר־אילן": תחנת בר אילן בקו הסגול.
19. "חוף הסלע": תחנת ז'בוטינסקי בקו האדום.
20. "רמת אילן מזרח": תחנת ז'בוטינסקי בקו הסגול.
21. "פארק קנדה": תחנת בן גוריון בקו הסגול. את בן גוריון בקו האדום מכירים כבר היטב מעבודות ההקמה, לכן רצוי להשאיר את השם הזה.
22. "רמת הדר" או "פארק רמון": תחנת בגין בקו הסגול.
23. "חולון שדרות בגין": תחנת מנחם בגין בקו הירוק.
24. "גן בר לב": תחנת משה דיין בקו הירוק.
25. "בית ברבור": תחנת משה דיין בקו הסגול.
26. "כיכר רבין": תחנת רבין בקו הירוק.
27. "רמת חן": תחנת רבין בקו הסגול.
28. "כיכר המדינה": תחנת ויצמן (תל רביב) בקו הסגול. ניתן להשאיר כוויצמן אם מחליפים את שם התחנה השניה.
29. "צומת יהוד": תחנת ויצמן (יהוד) בקו הסגול.

תחנות עם שמות מבלבלים (שמות שידועים מאוד בערים אחרות או שמות ששייכים גם למקומות אחרים):
30. "כיכר קפויה": תחנת אבן גבירול יהוד.
31. "חוף הגולשים": תחנת רוטשילד בקו האדום.
32. "נווה סביון": תחנת יגאל אלון בקו הסגול.
33. "קריית אריה מערב", "קריית הרצוג", או למצער "דרך אם המושבות": תחנת אם המושבות בפתח תקווה.
34. "אוניברסיטת תל־אביב": תחנת אוניברסיטה בקו הירוק.
 

Ccyclist

Active member
עקרונית כן, אך מספר הערות

הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן
בנת"ע מתעקשים שכל קו בא בפני עצמו ויכולות להיות שתי תחנות "משה דיין", אחת בתל־אביב והשניה בחולון, ושזה בכלל לא בעיה. גם אפשרי מבחינתם שלתחנת מעבר יהיו שני שמות, למשל "ארלוזורוב" ו־"אבן גבירול", שזה אומנם שיטת עבודה מקובלת במזרח אירופה ורוסיה, אבל היא אינה שיטה מיטבית שמקלה על הנוסע. בקו הסגול יש אפילו שתי תחנות "ויצמן", בקצוות הנגדיים שלו!

הנה ההצעה שלי לטיוב שמות התחנות הבעייתיות. השם המוצע (שלי) הוא במרכאות. אשמח לתיקונים והצעות נוספות:

תחנות מעבר:
1. "מגדל המאה": תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול) ותחנת אבן גבירול בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
2. "כיכר המושבות": תחנת אלנבי בקו האדום (ברחוב יהודה הלוי) ותחנת יהודה הלוי בקו הסגול (ברחוב אלנבי). עם זאת, מדובר במקום שמרוחק כמאה מטר מצפון לכיכר המושבות, אז אפשר לחפש שם אחר, אולי "אלנבי דרום"?
3. "גינת לוינסקי": תחנת לוינסקי בקו הירוק (בשד' הר ציון) ותחנת הר ציון בקו הסגול (ברחוב לוינסקי).

תחנות רכבת ומסופים:
4. "רכבת מרכז": תחנת ארלוזורוב בקו האדום (ליד רכבת מרכז).
5. "רכבת ההגנה": תחנת ההגנה בקו הסגול.
6. "רכבת קריית אריה": תחנת קריית אריה בקו האדום.
7. "רכבת צומת חולון": תחנת צומת חולון בקו הירוק.
8. "רכבת משה דיין": מסוף דיין בקו הירוק.
9. "תחנה מרכזית תל־אביב": תמח"ת בקו הסגול.
10. "תחנה מרכזית פתח־תקווה": נראה שכבר אומץ במקום "תחנה מרכזית" שהופיע בעבר.

תחנות עם שמות כפולים בקווים שונים:
11. "בית המהנדס": תחנת דיזנגוף בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
12. "טוסקניני": תחנת דיזנגוף בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול).
13. "מרזוק ועזר" או "חצרות יפו": תחנת סלמה בקו האדום (בשד' ירושלים).
14. "שפירא": תחנת שלמה בקו הירוק (בשד' הר ציון).
15. "כיכר העצמאות": תחנת העצמאות בקו האדום.
16. "גבעת שמואל מזרח": תחנת העצמאות בקו הסגול.
17. "גן דניאל": תחנת בר־אילן בבת ים.
18. "אוניברסיטת בר־אילן": תחנת בר אילן בקו הסגול.
19. "חוף הסלע": תחנת ז'בוטינסקי בקו האדום.
20. "רמת אילן מזרח": תחנת ז'בוטינסקי בקו הסגול.
21. "פארק קנדה": תחנת בן גוריון בקו הסגול. את בן גוריון בקו האדום מכירים כבר היטב מעבודות ההקמה, לכן רצוי להשאיר את השם הזה.
22. "רמת הדר" או "פארק רמון": תחנת בגין בקו הסגול.
23. "חולון שדרות בגין": תחנת מנחם בגין בקו הירוק.
24. "גן בר לב": תחנת משה דיין בקו הירוק.
25. "בית ברבור": תחנת משה דיין בקו הסגול.
26. "כיכר רבין": תחנת רבין בקו הירוק.
27. "רמת חן": תחנת רבין בקו הסגול.
28. "כיכר המדינה": תחנת ויצמן (תל רביב) בקו הסגול. ניתן להשאיר כוויצמן אם מחליפים את שם התחנה השניה.
29. "צומת יהוד": תחנת ויצמן (יהוד) בקו הסגול.

תחנות עם שמות מבלבלים (שמות שידועים מאוד בערים אחרות או שמות ששייכים גם למקומות אחרים):
30. "כיכר קפויה": תחנת אבן גבירול יהוד.
31. "חוף הגולשים": תחנת רוטשילד בקו האדום.
32. "נווה סביון": תחנת יגאל אלון בקו הסגול.
33. "קריית אריה מערב", "קריית הרצוג", או למצער "דרך אם המושבות": תחנת אם המושבות בפתח תקווה.
34. "אוניברסיטת תל־אביב": תחנת אוניברסיטה בקו הירוק.
עקרונית כן, אך מספר הערות
&nbsp
שיטת השמות שלך עדיין מבוססת על רחובות ולא שכונות, שהן לדעתי השם הגאוגרפי הייחודי יותר.
&nbsp
לא הייתי קורא לתחנה על שם מבנה פרטי כמו מגדל המאה. אם באיזה שלב הוא יוחלף או ששמו יתחלף תהיה בעיה בשם התחנה.
&nbsp
כיכרות הן אלמנט אידאלי לשמות תחנה כי הן מציינות הצטלבות, וכך גם צמתים.
&nbsp
בתחנות ר"י הייתי מוותר על המילה "רכבת" ומכפיף את הכל לשם התחנה של ר"י. אם יש בעייה של הנצחה יתרה יש לעודד את ר"י לשנות את השיטה לשם קצר ורלוונטי גאוגרפית, בשלב זה על תחנת הקו האדום של ת"א סבידור מרכז להקרא "ת"א סבידור מרכז" או "סבידור מרכז". (לדעתי הרק"ל תוכל שלא להשתמש במילה תל-אביב בתחנות בלב הרשת, אך רשל"צ דיין תצטרך להקרא "ראשון לציון משה דיין" עד לנקודה שר"י תאמץ שם מקוצר יותר)
&nbsp
שמות עממיים ללא שם רחוב שניתן למצוא במפות הם דבר בעייתי ביותר שעדיף לוותר עליו. יתכן שתושב גוש דן יודע איפה "חוף הגולשים" אך מי שאינו מכיר את העיר לא יוכל למצוא את המיקום במפה ללא טאב התח"צ. באותה מידה לא הייתי מציע תחנה בשם "כיכר החתולות" בירושלים למרות שלתושבי העיר ברור שזה אחד ממוקדי הפנאי הגדולים בעיר. אני יודע שיש הקבלה מסויימת לתחנות התחתית שנקראות על שם פאבים אך במקרה הלונדוני הפאבים נתנו את שמם לצמתים.
&nbsp
וכבר אמרתי בתת הדיון הקודם: יש לשאוף שלא תהיה ברשת יותר מתחנה אחת על שם כל אישיות, חשובה ככל שתהיה.
&nbsp
אני מדבר כאדם שמשתמש בתחתית של לונדון כמעט 30 שנה (ביקורים ומגורים) וניסיון של נסיעה ב11 מערכות מטרו אחרות.
&nbsp
 

alantan

New member
שמות רחובות הם שמות לגיטימיים, בטח במקרה של רחובות ידועים

עקרונית כן, אך מספר הערות
&nbsp
שיטת השמות שלך עדיין מבוססת על רחובות ולא שכונות, שהן לדעתי השם הגאוגרפי הייחודי יותר.
&nbsp
לא הייתי קורא לתחנה על שם מבנה פרטי כמו מגדל המאה. אם באיזה שלב הוא יוחלף או ששמו יתחלף תהיה בעיה בשם התחנה.
&nbsp
כיכרות הן אלמנט אידאלי לשמות תחנה כי הן מציינות הצטלבות, וכך גם צמתים.
&nbsp
בתחנות ר"י הייתי מוותר על המילה "רכבת" ומכפיף את הכל לשם התחנה של ר"י. אם יש בעייה של הנצחה יתרה יש לעודד את ר"י לשנות את השיטה לשם קצר ורלוונטי גאוגרפית, בשלב זה על תחנת הקו האדום של ת"א סבידור מרכז להקרא "ת"א סבידור מרכז" או "סבידור מרכז". (לדעתי הרק"ל תוכל שלא להשתמש במילה תל-אביב בתחנות בלב הרשת, אך רשל"צ דיין תצטרך להקרא "ראשון לציון משה דיין" עד לנקודה שר"י תאמץ שם מקוצר יותר)
&nbsp
שמות עממיים ללא שם רחוב שניתן למצוא במפות הם דבר בעייתי ביותר שעדיף לוותר עליו. יתכן שתושב גוש דן יודע איפה "חוף הגולשים" אך מי שאינו מכיר את העיר לא יוכל למצוא את המיקום במפה ללא טאב התח"צ. באותה מידה לא הייתי מציע תחנה בשם "כיכר החתולות" בירושלים למרות שלתושבי העיר ברור שזה אחד ממוקדי הפנאי הגדולים בעיר. אני יודע שיש הקבלה מסויימת לתחנות התחתית שנקראות על שם פאבים אך במקרה הלונדוני הפאבים נתנו את שמם לצמתים.
&nbsp
וכבר אמרתי בתת הדיון הקודם: יש לשאוף שלא תהיה ברשת יותר מתחנה אחת על שם כל אישיות, חשובה ככל שתהיה.
&nbsp
אני מדבר כאדם שמשתמש בתחתית של לונדון כמעט 30 שנה (ביקורים ומגורים) וניסיון של נסיעה ב11 מערכות מטרו אחרות.
&nbsp
שמות רחובות הם שמות לגיטימיים, בטח במקרה של רחובות ידועים
מאוד כמו אבן גבירול, רוטשילד, או אלנבי בתל אביב. אבל מנגד, ככל שהרחוב ארוך יותר, כך יש קושי רב יותר בהגדרת המיקום על פי שם הרחוב ויותר סיכון לכפילות בעתיד. מסכים שכיכרות, צמתים, וגם גנים הם מקורות טובים לשמות. גם במערכות כמו המערכת הניו יורקית יש שימוש רב בשמות רחובות בשמות התחנות, ואפילו בלונדון (Baker Street, Farringdon Road וכדומה).
&nbsp
לגבי מגדל המאה, נכון שזה בעייתי, אבל פחות בעייתי מהאופציות האחרות, ואין בקרבת מקום משהו יותר מתאים.
&nbsp
אני לא חושב שרצוי לוותר על המילה "תחנה" במקרים של תחנות הרכבת, בדיוק משום שהשמות של רכבת ישראל כל כך ארוכים וגרועים, אבל גם כי רבים מהן קרויות על שם רחוב או שכונה סמוכה, ואז יש כפילות עם רחוב אחר, וגם קשה יותר לזהות שמדובר בשם של תחנת רכבת ולא של השכונה או הרחוב. קריית אריה זה לא כמו Victoria או Euston שברור לכל שמדובר בתחנת רכבת.
&nbsp
אני דווקא כן חושב שראוי לאמץ שמות של מקומות כמו חוף הגולשים או חוף הסלע. גם כי מאז הקמתה בת־ים מיתגה את עצמה כעיר קיט, וגם כי הדבר הוא לחלוטין מקומי ואין כאן מקום לבלבול עם אותו שם בעיר אחרת. בנוסף, הדבר יוסיף עניין למפה, קל יותר לזכור תחנה עם שם כזה, והדבר יביא תועלת מסחרית לעיר שבה יש את התחנה.
&nbsp
בכל מקרה, אשמח לשמוע הצעות לשמות חלופיים.
&nbsp
אם פספסתי ויש יותר מתחנה אחת עם אותה אישיות או שם תחנה, נא ליידע אותי כדי שאוכל לתקן את הרשימה.
 

Ccyclist

Active member
בלונדון מדובר לרוב בשם תחנה בנקודה שהקו חוצה רחוב חשוב.

שמות רחובות הם שמות לגיטימיים, בטח במקרה של רחובות ידועים
מאוד כמו אבן גבירול, רוטשילד, או אלנבי בתל אביב. אבל מנגד, ככל שהרחוב ארוך יותר, כך יש קושי רב יותר בהגדרת המיקום על פי שם הרחוב ויותר סיכון לכפילות בעתיד. מסכים שכיכרות, צמתים, וגם גנים הם מקורות טובים לשמות. גם במערכות כמו המערכת הניו יורקית יש שימוש רב בשמות רחובות בשמות התחנות, ואפילו בלונדון (Baker Street, Farringdon Road וכדומה).
&nbsp
לגבי מגדל המאה, נכון שזה בעייתי, אבל פחות בעייתי מהאופציות האחרות, ואין בקרבת מקום משהו יותר מתאים.
&nbsp
אני לא חושב שרצוי לוותר על המילה "תחנה" במקרים של תחנות הרכבת, בדיוק משום שהשמות של רכבת ישראל כל כך ארוכים וגרועים, אבל גם כי רבים מהן קרויות על שם רחוב או שכונה סמוכה, ואז יש כפילות עם רחוב אחר, וגם קשה יותר לזהות שמדובר בשם של תחנת רכבת ולא של השכונה או הרחוב. קריית אריה זה לא כמו Victoria או Euston שברור לכל שמדובר בתחנת רכבת.
&nbsp
אני דווקא כן חושב שראוי לאמץ שמות של מקומות כמו חוף הגולשים או חוף הסלע. גם כי מאז הקמתה בת־ים מיתגה את עצמה כעיר קיט, וגם כי הדבר הוא לחלוטין מקומי ואין כאן מקום לבלבול עם אותו שם בעיר אחרת. בנוסף, הדבר יוסיף עניין למפה, קל יותר לזכור תחנה עם שם כזה, והדבר יביא תועלת מסחרית לעיר שבה יש את התחנה.
&nbsp
בכל מקרה, אשמח לשמוע הצעות לשמות חלופיים.
&nbsp
אם פספסתי ויש יותר מתחנה אחת עם אותה אישיות או שם תחנה, נא ליידע אותי כדי שאוכל לתקן את הרשימה.
בלונדון מדובר לרוב בשם תחנה בנקודה שהקו חוצה רחוב חשוב.
כשמגיעים לתחנות כמו הולוווי רוד או פינצ'לי רוד זה מובהק יותר - הקו חוצה את הרחוב ב90 מעלות מעל או מתחת לרחוב ולכן מדובר בנקודת ציון של החיתוך בין השניים.
&nbsp
TCR כמובן לא עושה זאת בהתייחס לקו הצפוני אך מדובר במוצא הדרומי של הרחוב כאשר הוא יוצא מאוקספורד סטריט צפונה. בהתייחס לקו המרכזי מדובר בחיתוך אז בצורה מסויימת זה מוכיח את הכלל גם אם לא בצורה מלאה.
&nbsp
ברחוב ארוך עדיף שלא לקרוא למספר תחנות עליו על שם הרחוב, אך במפה שיצרתי בנובמבר אני חושב שלדיזינגוף של הקו הסגול קראתי "דיזיגוף צפון" ולתחנה של קו המטרו צפון-דרום שאני קורא להעביר דרך מרכז תל אביב במקום שיהיו שני ענפים על קטע יחיד באיילון קראתי "כיכר דיזינגוף" כי זה המקום המתאים לכך בגריד. הפרדה כזו בין תחנות בנות שם רחוב או אזור דומים וודאי מוכרת מהמודל הלונדוני (פיצ'לי: מזרח, מרכז, מערב וכן מסוף האוטובוסים הנקרא "צפון").
 

alantan

New member
אכן, היה עדיף להמנע משמות רחובות שאינם בתל אביב עצמה

בלונדון מדובר לרוב בשם תחנה בנקודה שהקו חוצה רחוב חשוב.
כשמגיעים לתחנות כמו הולוווי רוד או פינצ'לי רוד זה מובהק יותר - הקו חוצה את הרחוב ב90 מעלות מעל או מתחת לרחוב ולכן מדובר בנקודת ציון של החיתוך בין השניים.
&nbsp
TCR כמובן לא עושה זאת בהתייחס לקו הצפוני אך מדובר במוצא הדרומי של הרחוב כאשר הוא יוצא מאוקספורד סטריט צפונה. בהתייחס לקו המרכזי מדובר בחיתוך אז בצורה מסויימת זה מוכיח את הכלל גם אם לא בצורה מלאה.
&nbsp
ברחוב ארוך עדיף שלא לקרוא למספר תחנות עליו על שם הרחוב, אך במפה שיצרתי בנובמבר אני חושב שלדיזינגוף של הקו הסגול קראתי "דיזיגוף צפון" ולתחנה של קו המטרו צפון-דרום שאני קורא להעביר דרך מרכז תל אביב במקום שיהיו שני ענפים על קטע יחיד באיילון קראתי "כיכר דיזינגוף" כי זה המקום המתאים לכך בגריד. הפרדה כזו בין תחנות בנות שם רחוב או אזור דומים וודאי מוכרת מהמודל הלונדוני (פיצ'לי: מזרח, מרכז, מערב וכן מסוף האוטובוסים הנקרא "צפון").
אכן, היה עדיף להמנע משמות רחובות שאינם בתל אביב עצמה
אלא אם הם מאוד ידועים כמו בן גוריון ברמת גן או יוספטל בבת ים. זאת מתוך מטרה להמנע מכפילויות ובלבולים ככל שהמערכת גדלה.
&nbsp
אני לא חושב שהשמות של כל התחנות חייבים להיות של מקומות שהם ידועים היום. למשל אם ישנה נקודת ציון מקומית כמו חוף או גינה, אפשר להשתמש בה. מי שמזמין אליו אנשים ינחה אותם לרדת בגן דניאל או בחוף הסלע. מבקרים לא יתקשו לדעת היכן לרדת רק כי לא קוראים לתחנה הבת־ימית "רוטשילד". מי שגר או עובד שם ידע ממילא שיש שם תחנה של הרכבת הקלה.
&nbsp
ובכלל, אלו שמות הרבה יותר "זכירים" מעוד בלפור או הרצל, בגלל הייחודיות שלהם.
 

Ccyclist

Active member
יוספטל זה שם טוב כי הוא ייחודי לבת ים

אכן, היה עדיף להמנע משמות רחובות שאינם בתל אביב עצמה
אלא אם הם מאוד ידועים כמו בן גוריון ברמת גן או יוספטל בבת ים. זאת מתוך מטרה להמנע מכפילויות ובלבולים ככל שהמערכת גדלה.
&nbsp
אני לא חושב שהשמות של כל התחנות חייבים להיות של מקומות שהם ידועים היום. למשל אם ישנה נקודת ציון מקומית כמו חוף או גינה, אפשר להשתמש בה. מי שמזמין אליו אנשים ינחה אותם לרדת בגן דניאל או בחוף הסלע. מבקרים לא יתקשו לדעת היכן לרדת רק כי לא קוראים לתחנה הבת־ימית "רוטשילד". מי שגר או עובד שם ידע ממילא שיש שם תחנה של הרכבת הקלה.
&nbsp
ובכלל, אלו שמות הרבה יותר "זכירים" מעוד בלפור או הרצל, בגלל הייחודיות שלהם.
יוספטל זה שם טוב כי הוא ייחודי לבת ים
לגבי גינות או פסלים - לדעתי עדיף שיהיה משהו שיופיע בכל מפה כמו שם שכונה / רחוב / כיכר. ישנן גינות רבות ששמן לא מופיע במפות גוגל. כמו כן שמות צמתים ידועים מאד בציבריות ("צומת קוקה קולה" למשל) אך יתכן שאין להם כיתוב על המפה וזה בעייתי (במפותה ה AtoZ יש שיטה לרישום שם הצומת בריבוע כחול, אך גוגל לא מאמצת זאת).
&nbsp
בכל מקרה המטרה משותפת ליצור שמות ייחודיים לכל תחנה ותחנה במטרופולין.
&nbsp
ראית את מפת "בינגו השמות" :)
 
שמות מעולים. מקווה שבנת"ע יהיה מי שיקשיב

הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן
בנת"ע מתעקשים שכל קו בא בפני עצמו ויכולות להיות שתי תחנות "משה דיין", אחת בתל־אביב והשניה בחולון, ושזה בכלל לא בעיה. גם אפשרי מבחינתם שלתחנת מעבר יהיו שני שמות, למשל "ארלוזורוב" ו־"אבן גבירול", שזה אומנם שיטת עבודה מקובלת במזרח אירופה ורוסיה, אבל היא אינה שיטה מיטבית שמקלה על הנוסע. בקו הסגול יש אפילו שתי תחנות "ויצמן", בקצוות הנגדיים שלו!

הנה ההצעה שלי לטיוב שמות התחנות הבעייתיות. השם המוצע (שלי) הוא במרכאות. אשמח לתיקונים והצעות נוספות:

תחנות מעבר:
1. "מגדל המאה": תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול) ותחנת אבן גבירול בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
2. "כיכר המושבות": תחנת אלנבי בקו האדום (ברחוב יהודה הלוי) ותחנת יהודה הלוי בקו הסגול (ברחוב אלנבי). עם זאת, מדובר במקום שמרוחק כמאה מטר מצפון לכיכר המושבות, אז אפשר לחפש שם אחר, אולי "אלנבי דרום"?
3. "גינת לוינסקי": תחנת לוינסקי בקו הירוק (בשד' הר ציון) ותחנת הר ציון בקו הסגול (ברחוב לוינסקי).

תחנות רכבת ומסופים:
4. "רכבת מרכז": תחנת ארלוזורוב בקו האדום (ליד רכבת מרכז).
5. "רכבת ההגנה": תחנת ההגנה בקו הסגול.
6. "רכבת קריית אריה": תחנת קריית אריה בקו האדום.
7. "רכבת צומת חולון": תחנת צומת חולון בקו הירוק.
8. "רכבת משה דיין": מסוף דיין בקו הירוק.
9. "תחנה מרכזית תל־אביב": תמח"ת בקו הסגול.
10. "תחנה מרכזית פתח־תקווה": נראה שכבר אומץ במקום "תחנה מרכזית" שהופיע בעבר.

תחנות עם שמות כפולים בקווים שונים:
11. "בית המהנדס": תחנת דיזנגוף בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
12. "טוסקניני": תחנת דיזנגוף בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול).
13. "מרזוק ועזר" או "חצרות יפו": תחנת סלמה בקו האדום (בשד' ירושלים).
14. "שפירא": תחנת שלמה בקו הירוק (בשד' הר ציון).
15. "כיכר העצמאות": תחנת העצמאות בקו האדום.
16. "גבעת שמואל מזרח": תחנת העצמאות בקו הסגול.
17. "גן דניאל": תחנת בר־אילן בבת ים.
18. "אוניברסיטת בר־אילן": תחנת בר אילן בקו הסגול.
19. "חוף הסלע": תחנת ז'בוטינסקי בקו האדום.
20. "רמת אילן מזרח": תחנת ז'בוטינסקי בקו הסגול.
21. "פארק קנדה": תחנת בן גוריון בקו הסגול. את בן גוריון בקו האדום מכירים כבר היטב מעבודות ההקמה, לכן רצוי להשאיר את השם הזה.
22. "רמת הדר" או "פארק רמון": תחנת בגין בקו הסגול.
23. "חולון שדרות בגין": תחנת מנחם בגין בקו הירוק.
24. "גן בר לב": תחנת משה דיין בקו הירוק.
25. "בית ברבור": תחנת משה דיין בקו הסגול.
26. "כיכר רבין": תחנת רבין בקו הירוק.
27. "רמת חן": תחנת רבין בקו הסגול.
28. "כיכר המדינה": תחנת ויצמן (תל רביב) בקו הסגול. ניתן להשאיר כוויצמן אם מחליפים את שם התחנה השניה.
29. "צומת יהוד": תחנת ויצמן (יהוד) בקו הסגול.

תחנות עם שמות מבלבלים (שמות שידועים מאוד בערים אחרות או שמות ששייכים גם למקומות אחרים):
30. "כיכר קפויה": תחנת אבן גבירול יהוד.
31. "חוף הגולשים": תחנת רוטשילד בקו האדום.
32. "נווה סביון": תחנת יגאל אלון בקו הסגול.
33. "קריית אריה מערב", "קריית הרצוג", או למצער "דרך אם המושבות": תחנת אם המושבות בפתח תקווה.
34. "אוניברסיטת תל־אביב": תחנת אוניברסיטה בקו הירוק.
שמות מעולים. מקווה שבנת"ע יהיה מי שיקשיב
 

סנוי

New member
30 - אף אחד ביהוד לא מכיר את קפויה או את אבן גבירול

הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן
בנת"ע מתעקשים שכל קו בא בפני עצמו ויכולות להיות שתי תחנות "משה דיין", אחת בתל־אביב והשניה בחולון, ושזה בכלל לא בעיה. גם אפשרי מבחינתם שלתחנת מעבר יהיו שני שמות, למשל "ארלוזורוב" ו־"אבן גבירול", שזה אומנם שיטת עבודה מקובלת במזרח אירופה ורוסיה, אבל היא אינה שיטה מיטבית שמקלה על הנוסע. בקו הסגול יש אפילו שתי תחנות "ויצמן", בקצוות הנגדיים שלו!

הנה ההצעה שלי לטיוב שמות התחנות הבעייתיות. השם המוצע (שלי) הוא במרכאות. אשמח לתיקונים והצעות נוספות:

תחנות מעבר:
1. "מגדל המאה": תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול) ותחנת אבן גבירול בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
2. "כיכר המושבות": תחנת אלנבי בקו האדום (ברחוב יהודה הלוי) ותחנת יהודה הלוי בקו הסגול (ברחוב אלנבי). עם זאת, מדובר במקום שמרוחק כמאה מטר מצפון לכיכר המושבות, אז אפשר לחפש שם אחר, אולי "אלנבי דרום"?
3. "גינת לוינסקי": תחנת לוינסקי בקו הירוק (בשד' הר ציון) ותחנת הר ציון בקו הסגול (ברחוב לוינסקי).

תחנות רכבת ומסופים:
4. "רכבת מרכז": תחנת ארלוזורוב בקו האדום (ליד רכבת מרכז).
5. "רכבת ההגנה": תחנת ההגנה בקו הסגול.
6. "רכבת קריית אריה": תחנת קריית אריה בקו האדום.
7. "רכבת צומת חולון": תחנת צומת חולון בקו הירוק.
8. "רכבת משה דיין": מסוף דיין בקו הירוק.
9. "תחנה מרכזית תל־אביב": תמח"ת בקו הסגול.
10. "תחנה מרכזית פתח־תקווה": נראה שכבר אומץ במקום "תחנה מרכזית" שהופיע בעבר.

תחנות עם שמות כפולים בקווים שונים:
11. "בית המהנדס": תחנת דיזנגוף בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
12. "טוסקניני": תחנת דיזנגוף בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול).
13. "מרזוק ועזר" או "חצרות יפו": תחנת סלמה בקו האדום (בשד' ירושלים).
14. "שפירא": תחנת שלמה בקו הירוק (בשד' הר ציון).
15. "כיכר העצמאות": תחנת העצמאות בקו האדום.
16. "גבעת שמואל מזרח": תחנת העצמאות בקו הסגול.
17. "גן דניאל": תחנת בר־אילן בבת ים.
18. "אוניברסיטת בר־אילן": תחנת בר אילן בקו הסגול.
19. "חוף הסלע": תחנת ז'בוטינסקי בקו האדום.
20. "רמת אילן מזרח": תחנת ז'בוטינסקי בקו הסגול.
21. "פארק קנדה": תחנת בן גוריון בקו הסגול. את בן גוריון בקו האדום מכירים כבר היטב מעבודות ההקמה, לכן רצוי להשאיר את השם הזה.
22. "רמת הדר" או "פארק רמון": תחנת בגין בקו הסגול.
23. "חולון שדרות בגין": תחנת מנחם בגין בקו הירוק.
24. "גן בר לב": תחנת משה דיין בקו הירוק.
25. "בית ברבור": תחנת משה דיין בקו הסגול.
26. "כיכר רבין": תחנת רבין בקו הירוק.
27. "רמת חן": תחנת רבין בקו הסגול.
28. "כיכר המדינה": תחנת ויצמן (תל רביב) בקו הסגול. ניתן להשאיר כוויצמן אם מחליפים את שם התחנה השניה.
29. "צומת יהוד": תחנת ויצמן (יהוד) בקו הסגול.

תחנות עם שמות מבלבלים (שמות שידועים מאוד בערים אחרות או שמות ששייכים גם למקומות אחרים):
30. "כיכר קפויה": תחנת אבן גבירול יהוד.
31. "חוף הגולשים": תחנת רוטשילד בקו האדום.
32. "נווה סביון": תחנת יגאל אלון בקו הסגול.
33. "קריית אריה מערב", "קריית הרצוג", או למצער "דרך אם המושבות": תחנת אם המושבות בפתח תקווה.
34. "אוניברסיטת תל־אביב": תחנת אוניברסיטה בקו הירוק.
30 - אף אחד ביהוד לא מכיר את קפויה או את אבן גבירול
אם כבר, אז יהוד רחוב הרצל או יהוד מרכז בלית ברירה
 

alantan

New member
הרצל הוא מערבה יותר ליד צומת יהוד מערב

30 - אף אחד ביהוד לא מכיר את קפויה או את אבן גבירול
אם כבר, אז יהוד רחוב הרצל או יהוד מרכז בלית ברירה
הרצל הוא מערבה יותר ליד צומת יהוד מערב
הרצל הוא בעייתי כי הרצל "המפורסם" הוא זה שבתל־אביב.
 

matrix200200

Active member
גינת לוינסקי לא נראה לי שם טוב.

הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן
בנת"ע מתעקשים שכל קו בא בפני עצמו ויכולות להיות שתי תחנות "משה דיין", אחת בתל־אביב והשניה בחולון, ושזה בכלל לא בעיה. גם אפשרי מבחינתם שלתחנת מעבר יהיו שני שמות, למשל "ארלוזורוב" ו־"אבן גבירול", שזה אומנם שיטת עבודה מקובלת במזרח אירופה ורוסיה, אבל היא אינה שיטה מיטבית שמקלה על הנוסע. בקו הסגול יש אפילו שתי תחנות "ויצמן", בקצוות הנגדיים שלו!

הנה ההצעה שלי לטיוב שמות התחנות הבעייתיות. השם המוצע (שלי) הוא במרכאות. אשמח לתיקונים והצעות נוספות:

תחנות מעבר:
1. "מגדל המאה": תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול) ותחנת אבן גבירול בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
2. "כיכר המושבות": תחנת אלנבי בקו האדום (ברחוב יהודה הלוי) ותחנת יהודה הלוי בקו הסגול (ברחוב אלנבי). עם זאת, מדובר במקום שמרוחק כמאה מטר מצפון לכיכר המושבות, אז אפשר לחפש שם אחר, אולי "אלנבי דרום"?
3. "גינת לוינסקי": תחנת לוינסקי בקו הירוק (בשד' הר ציון) ותחנת הר ציון בקו הסגול (ברחוב לוינסקי).

תחנות רכבת ומסופים:
4. "רכבת מרכז": תחנת ארלוזורוב בקו האדום (ליד רכבת מרכז).
5. "רכבת ההגנה": תחנת ההגנה בקו הסגול.
6. "רכבת קריית אריה": תחנת קריית אריה בקו האדום.
7. "רכבת צומת חולון": תחנת צומת חולון בקו הירוק.
8. "רכבת משה דיין": מסוף דיין בקו הירוק.
9. "תחנה מרכזית תל־אביב": תמח"ת בקו הסגול.
10. "תחנה מרכזית פתח־תקווה": נראה שכבר אומץ במקום "תחנה מרכזית" שהופיע בעבר.

תחנות עם שמות כפולים בקווים שונים:
11. "בית המהנדס": תחנת דיזנגוף בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
12. "טוסקניני": תחנת דיזנגוף בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול).
13. "מרזוק ועזר" או "חצרות יפו": תחנת סלמה בקו האדום (בשד' ירושלים).
14. "שפירא": תחנת שלמה בקו הירוק (בשד' הר ציון).
15. "כיכר העצמאות": תחנת העצמאות בקו האדום.
16. "גבעת שמואל מזרח": תחנת העצמאות בקו הסגול.
17. "גן דניאל": תחנת בר־אילן בבת ים.
18. "אוניברסיטת בר־אילן": תחנת בר אילן בקו הסגול.
19. "חוף הסלע": תחנת ז'בוטינסקי בקו האדום.
20. "רמת אילן מזרח": תחנת ז'בוטינסקי בקו הסגול.
21. "פארק קנדה": תחנת בן גוריון בקו הסגול. את בן גוריון בקו האדום מכירים כבר היטב מעבודות ההקמה, לכן רצוי להשאיר את השם הזה.
22. "רמת הדר" או "פארק רמון": תחנת בגין בקו הסגול.
23. "חולון שדרות בגין": תחנת מנחם בגין בקו הירוק.
24. "גן בר לב": תחנת משה דיין בקו הירוק.
25. "בית ברבור": תחנת משה דיין בקו הסגול.
26. "כיכר רבין": תחנת רבין בקו הירוק.
27. "רמת חן": תחנת רבין בקו הסגול.
28. "כיכר המדינה": תחנת ויצמן (תל רביב) בקו הסגול. ניתן להשאיר כוויצמן אם מחליפים את שם התחנה השניה.
29. "צומת יהוד": תחנת ויצמן (יהוד) בקו הסגול.

תחנות עם שמות מבלבלים (שמות שידועים מאוד בערים אחרות או שמות ששייכים גם למקומות אחרים):
30. "כיכר קפויה": תחנת אבן גבירול יהוד.
31. "חוף הגולשים": תחנת רוטשילד בקו האדום.
32. "נווה סביון": תחנת יגאל אלון בקו הסגול.
33. "קריית אריה מערב", "קריית הרצוג", או למצער "דרך אם המושבות": תחנת אם המושבות בפתח תקווה.
34. "אוניברסיטת תל־אביב": תחנת אוניברסיטה בקו הירוק.
גינת לוינסקי לא נראה לי שם טוב.
נראה לי יותר מתאים "תחנה מרכזית", או "תחנה מרכזית הישנה".
זה יותר שימושי.
 

alantan

New member
יש כבר תחנה מרכזית תל־אביב מזרחה משם בקו הסגול

גינת לוינסקי לא נראה לי שם טוב.
נראה לי יותר מתאים "תחנה מרכזית", או "תחנה מרכזית הישנה".
זה יותר שימושי.
יש כבר תחנה מרכזית תל־אביב מזרחה משם בקו הסגול
אני חושב שתחנה מרכזית, אפילו "הישנה", תגרום לבלבול יתר. אולי "לוינסקי והר ציון"? זה צירוף שאינו כמו שם שונה בכל קו.
 

matrix200200

Active member
לוינסקי, הר ציון זה סבבה.

יש כבר תחנה מרכזית תל־אביב מזרחה משם בקו הסגול
אני חושב שתחנה מרכזית, אפילו "הישנה", תגרום לבלבול יתר. אולי "לוינסקי והר ציון"? זה צירוף שאינו כמו שם שונה בכל קו.
לוינסקי, הר ציון זה סבבה.
פשוט גינת לונסקי נשמע לי סתמי מדי.
אין לגינה הזאת מספיק חשיבות בשביל להצדיק שם של תחנת רק"ל בשבילה.
הולכים לבנות שם, איזה תיאטרון ומרכז תרבות אם אני לא טועה.
אולי יהיה אפשר לקרוא את התחנה על שמו (אם הוא יהיה מוכן עד אז ויהיה מספיק משמעותי.
 

Ccyclist

Active member
לשכונה קוראים נווה שאנן

לוינסקי, הר ציון זה סבבה.
פשוט גינת לונסקי נשמע לי סתמי מדי.
אין לגינה הזאת מספיק חשיבות בשביל להצדיק שם של תחנת רק"ל בשבילה.
הולכים לבנות שם, איזה תיאטרון ומרכז תרבות אם אני לא טועה.
אולי יהיה אפשר לקרוא את התחנה על שמו (אם הוא יהיה מוכן עד אז ויהיה מספיק משמעותי.
לשכונה קוראים נווה שאנן
 

matrix200200

Active member
אם אני מבין נכון, תהיה יותר מתחנה אחת בשכונת נוו שאנן

לשכונה קוראים נווה שאנן
אם אני מבין נכון, תהיה יותר מתחנה אחת בשכונת נוו שאנן
ככה שזה לא ממש אינפורמטיבי.
זה צריך להיות או נקודת עניין משמעותית (כמו תחנה מרכזית אבל זה כבר שם שהוא תפוס), או פשוט ציון כתובת (ציון רחובות (או רחוב ראשי) שניתן לצאת אליהם ישירות מהתחנה.
אתה צודק שאכן זה מקובל לקרוא על תחנות רכבת תחתית על שם שכונה (גם במוסקווה יש המון תחנות כאלו), אבל לדעתי זה לא ממש מועיל, במיוחד לאלה שלא מכירים את העיר וצריכים לתכנן נסיעה.
 

Ccyclist

Active member
אם לתחנות האחרות יש שם ממוקד יותר יתכן שניתן להשתמש בשם זה.

אם אני מבין נכון, תהיה יותר מתחנה אחת בשכונת נוו שאנן
ככה שזה לא ממש אינפורמטיבי.
זה צריך להיות או נקודת עניין משמעותית (כמו תחנה מרכזית אבל זה כבר שם שהוא תפוס), או פשוט ציון כתובת (ציון רחובות (או רחוב ראשי) שניתן לצאת אליהם ישירות מהתחנה.
אתה צודק שאכן זה מקובל לקרוא על תחנות רכבת תחתית על שם שכונה (גם במוסקווה יש המון תחנות כאלו), אבל לדעתי זה לא ממש מועיל, במיוחד לאלה שלא מכירים את העיר וצריכים לתכנן נסיעה.
אם לתחנות האחרות יש שם ממוקד יותר יתכן שניתן להשתמש בשם זה.
ההגנה / ר"י ההגנה לא תקבל את שם השכונה, וכך גם לא התחנה המרכזית. אני זוכר שצריכה להיות תחנה בשדרות הר ציון עם שם הרחוב.

בהגיון הלונדוני שפירטתי לא קוראים לתחנה על שם רחוב האורך של המסלול אלא לפי רחוב הרוחב שחותך את המסלול ולכן אם יש שם רחוב בעל שם ייחודי אפשר להשתמש בשמו. אחרת שם השכונה רלוונטי כשם לתחנה בשכונה זו. במקרה של מספר תחנות באותה השכונה כבר הדגמתי איך השיטה הבריטית נותנת מספר שמות כיוון שמייחדים את התחנות השונות שכולן נקראות על שם השכונה, אם כי זה מקובל יותר בפרברים ופחות במרכז העיר (היוצא מן הכלל: התחנות הרבות בקנסינגטון)

המטרה חייבת להיות שמות קצרים ויחודיים ככל האפשר לכל תחנה במטרופולין ואני בטוח שכולנו, מנסיוננו, יכולים לתרום לכך.

אינני אוהב שמות הצטלבות רחובות בגלל שהם מסורבלים, בייחוד ברחובות בני שם בן שני מילים. שמות כאלו מתאימים לרשת אוטובוסית משלימה ולא לרשת המסילתית-עירונית הראשית, ונוצרו בעשורים האחרונים במקומות בהם נוספו כריזה ושילוט באוטובוסים. תחנות הרכבת, המטרו או הרק"ל הן הגורם העיקרי באזורן וכל גורם תחבורתי אחר הצמוד להן צריך להקרא על שמן.
 

מיכה831

New member
קריית אריה מערב הוא שם מוצלח מאד כי הוא מתאר בדיוק את

הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן
בנת"ע מתעקשים שכל קו בא בפני עצמו ויכולות להיות שתי תחנות "משה דיין", אחת בתל־אביב והשניה בחולון, ושזה בכלל לא בעיה. גם אפשרי מבחינתם שלתחנת מעבר יהיו שני שמות, למשל "ארלוזורוב" ו־"אבן גבירול", שזה אומנם שיטת עבודה מקובלת במזרח אירופה ורוסיה, אבל היא אינה שיטה מיטבית שמקלה על הנוסע. בקו הסגול יש אפילו שתי תחנות "ויצמן", בקצוות הנגדיים שלו!

הנה ההצעה שלי לטיוב שמות התחנות הבעייתיות. השם המוצע (שלי) הוא במרכאות. אשמח לתיקונים והצעות נוספות:

תחנות מעבר:
1. "מגדל המאה": תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול) ותחנת אבן גבירול בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
2. "כיכר המושבות": תחנת אלנבי בקו האדום (ברחוב יהודה הלוי) ותחנת יהודה הלוי בקו הסגול (ברחוב אלנבי). עם זאת, מדובר במקום שמרוחק כמאה מטר מצפון לכיכר המושבות, אז אפשר לחפש שם אחר, אולי "אלנבי דרום"?
3. "גינת לוינסקי": תחנת לוינסקי בקו הירוק (בשד' הר ציון) ותחנת הר ציון בקו הסגול (ברחוב לוינסקי).

תחנות רכבת ומסופים:
4. "רכבת מרכז": תחנת ארלוזורוב בקו האדום (ליד רכבת מרכז).
5. "רכבת ההגנה": תחנת ההגנה בקו הסגול.
6. "רכבת קריית אריה": תחנת קריית אריה בקו האדום.
7. "רכבת צומת חולון": תחנת צומת חולון בקו הירוק.
8. "רכבת משה דיין": מסוף דיין בקו הירוק.
9. "תחנה מרכזית תל־אביב": תמח"ת בקו הסגול.
10. "תחנה מרכזית פתח־תקווה": נראה שכבר אומץ במקום "תחנה מרכזית" שהופיע בעבר.

תחנות עם שמות כפולים בקווים שונים:
11. "בית המהנדס": תחנת דיזנגוף בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
12. "טוסקניני": תחנת דיזנגוף בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול).
13. "מרזוק ועזר" או "חצרות יפו": תחנת סלמה בקו האדום (בשד' ירושלים).
14. "שפירא": תחנת שלמה בקו הירוק (בשד' הר ציון).
15. "כיכר העצמאות": תחנת העצמאות בקו האדום.
16. "גבעת שמואל מזרח": תחנת העצמאות בקו הסגול.
17. "גן דניאל": תחנת בר־אילן בבת ים.
18. "אוניברסיטת בר־אילן": תחנת בר אילן בקו הסגול.
19. "חוף הסלע": תחנת ז'בוטינסקי בקו האדום.
20. "רמת אילן מזרח": תחנת ז'בוטינסקי בקו הסגול.
21. "פארק קנדה": תחנת בן גוריון בקו הסגול. את בן גוריון בקו האדום מכירים כבר היטב מעבודות ההקמה, לכן רצוי להשאיר את השם הזה.
22. "רמת הדר" או "פארק רמון": תחנת בגין בקו הסגול.
23. "חולון שדרות בגין": תחנת מנחם בגין בקו הירוק.
24. "גן בר לב": תחנת משה דיין בקו הירוק.
25. "בית ברבור": תחנת משה דיין בקו הסגול.
26. "כיכר רבין": תחנת רבין בקו הירוק.
27. "רמת חן": תחנת רבין בקו הסגול.
28. "כיכר המדינה": תחנת ויצמן (תל רביב) בקו הסגול. ניתן להשאיר כוויצמן אם מחליפים את שם התחנה השניה.
29. "צומת יהוד": תחנת ויצמן (יהוד) בקו הסגול.

תחנות עם שמות מבלבלים (שמות שידועים מאוד בערים אחרות או שמות ששייכים גם למקומות אחרים):
30. "כיכר קפויה": תחנת אבן גבירול יהוד.
31. "חוף הגולשים": תחנת רוטשילד בקו האדום.
32. "נווה סביון": תחנת יגאל אלון בקו הסגול.
33. "קריית אריה מערב", "קריית הרצוג", או למצער "דרך אם המושבות": תחנת אם המושבות בפתח תקווה.
34. "אוניברסיטת תל־אביב": תחנת אוניברסיטה בקו הירוק.
קריית אריה מערב הוא שם מוצלח מאד כי הוא מתאר בדיוק את
תפקיד התחנה. תחנת אם המושבות הוא באמת לא שם מוצלח כי הוא יבלבל עם התחנה בכיכר הרעות בשכ' אם המושבות.

התחנה הסופית של הקו הסגול בפ"ת צריכה להיקרא רבין או העצמאות או כפר גנים ג' כי היא תשרת בעיקר את תושבי כפר גנים ג' או את שאר תושבי פ"ת שיגיעו אליה בדרך העצמאות ובדרך רבין.
 
הכפילות הזאת מבלבלת ואינה מסבירה פנים.

הצעה לנת"ע: שמות התחנות במערכת הרכבת הקלה של גוש־דן
בנת"ע מתעקשים שכל קו בא בפני עצמו ויכולות להיות שתי תחנות "משה דיין", אחת בתל־אביב והשניה בחולון, ושזה בכלל לא בעיה. גם אפשרי מבחינתם שלתחנת מעבר יהיו שני שמות, למשל "ארלוזורוב" ו־"אבן גבירול", שזה אומנם שיטת עבודה מקובלת במזרח אירופה ורוסיה, אבל היא אינה שיטה מיטבית שמקלה על הנוסע. בקו הסגול יש אפילו שתי תחנות "ויצמן", בקצוות הנגדיים שלו!

הנה ההצעה שלי לטיוב שמות התחנות הבעייתיות. השם המוצע (שלי) הוא במרכאות. אשמח לתיקונים והצעות נוספות:

תחנות מעבר:
1. "מגדל המאה": תחנת ארלוזורוב בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול) ותחנת אבן גבירול בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
2. "כיכר המושבות": תחנת אלנבי בקו האדום (ברחוב יהודה הלוי) ותחנת יהודה הלוי בקו הסגול (ברחוב אלנבי). עם זאת, מדובר במקום שמרוחק כמאה מטר מצפון לכיכר המושבות, אז אפשר לחפש שם אחר, אולי "אלנבי דרום"?
3. "גינת לוינסקי": תחנת לוינסקי בקו הירוק (בשד' הר ציון) ותחנת הר ציון בקו הסגול (ברחוב לוינסקי).

תחנות רכבת ומסופים:
4. "רכבת מרכז": תחנת ארלוזורוב בקו האדום (ליד רכבת מרכז).
5. "רכבת ההגנה": תחנת ההגנה בקו הסגול.
6. "רכבת קריית אריה": תחנת קריית אריה בקו האדום.
7. "רכבת צומת חולון": תחנת צומת חולון בקו הירוק.
8. "רכבת משה דיין": מסוף דיין בקו הירוק.
9. "תחנה מרכזית תל־אביב": תמח"ת בקו הסגול.
10. "תחנה מרכזית פתח־תקווה": נראה שכבר אומץ במקום "תחנה מרכזית" שהופיע בעבר.

תחנות עם שמות כפולים בקווים שונים:
11. "בית המהנדס": תחנת דיזנגוף בקו הסגול (ברחוב ארלוזורוב).
12. "טוסקניני": תחנת דיזנגוף בקו הירוק (ברחוב אבן גבירול).
13. "מרזוק ועזר" או "חצרות יפו": תחנת סלמה בקו האדום (בשד' ירושלים).
14. "שפירא": תחנת שלמה בקו הירוק (בשד' הר ציון).
15. "כיכר העצמאות": תחנת העצמאות בקו האדום.
16. "גבעת שמואל מזרח": תחנת העצמאות בקו הסגול.
17. "גן דניאל": תחנת בר־אילן בבת ים.
18. "אוניברסיטת בר־אילן": תחנת בר אילן בקו הסגול.
19. "חוף הסלע": תחנת ז'בוטינסקי בקו האדום.
20. "רמת אילן מזרח": תחנת ז'בוטינסקי בקו הסגול.
21. "פארק קנדה": תחנת בן גוריון בקו הסגול. את בן גוריון בקו האדום מכירים כבר היטב מעבודות ההקמה, לכן רצוי להשאיר את השם הזה.
22. "רמת הדר" או "פארק רמון": תחנת בגין בקו הסגול.
23. "חולון שדרות בגין": תחנת מנחם בגין בקו הירוק.
24. "גן בר לב": תחנת משה דיין בקו הירוק.
25. "בית ברבור": תחנת משה דיין בקו הסגול.
26. "כיכר רבין": תחנת רבין בקו הירוק.
27. "רמת חן": תחנת רבין בקו הסגול.
28. "כיכר המדינה": תחנת ויצמן (תל רביב) בקו הסגול. ניתן להשאיר כוויצמן אם מחליפים את שם התחנה השניה.
29. "צומת יהוד": תחנת ויצמן (יהוד) בקו הסגול.

תחנות עם שמות מבלבלים (שמות שידועים מאוד בערים אחרות או שמות ששייכים גם למקומות אחרים):
30. "כיכר קפויה": תחנת אבן גבירול יהוד.
31. "חוף הגולשים": תחנת רוטשילד בקו האדום.
32. "נווה סביון": תחנת יגאל אלון בקו הסגול.
33. "קריית אריה מערב", "קריית הרצוג", או למצער "דרך אם המושבות": תחנת אם המושבות בפתח תקווה.
34. "אוניברסיטת תל־אביב": תחנת אוניברסיטה בקו הירוק.
הכפילות הזאת מבלבלת ואינה מסבירה פנים.
לתחנות בחולון הייתי נותן את השמות:
מנחם בגין >> קריית רבין
משה דיין >> רכבת קוממיות
לבון >> ביטוח לאומי
 

Ccyclist

Active member
ההצעות טובות למעט ביטוח לאומי כי יש לו סניפים רבים.

הכפילות הזאת מבלבלת ואינה מסבירה פנים.
לתחנות בחולון הייתי נותן את השמות:
מנחם בגין >> קריית רבין
משה דיין >> רכבת קוממיות
לבון >> ביטוח לאומי
ההצעות טובות למעט ביטוח לאומי כי יש לו סניפים רבים.
בניין הביטוח הלאומי בירושלים נמצא בסמיכות למיקום האפשרי לתחנת ירושלים שער יפו / ירושלים מגדל דוד שאותה אני מקדם בפורום כאלטרנטיבה שפוייה לתחנת ירושלים דונאלד דאק.
 

alantan

New member
תחנת משה דיין בקו הירוק היא מרחק של 1.2 ק"מ מרכבת קוממיות

הכפילות הזאת מבלבלת ואינה מסבירה פנים.
לתחנות בחולון הייתי נותן את השמות:
מנחם בגין >> קריית רבין
משה דיין >> רכבת קוממיות
לבון >> ביטוח לאומי
תחנת משה דיין בקו הירוק היא מרחק של 1.2 ק"מ מרכבת קוממיות
קריית רבין היא אפשרית, אבל גם תחנת משה דיין מתאימה לשם הזה. אפשר שמנחם בגין תהיה "קריית רבין צפון" ומשה דיין "קריית רבין דרום".
&nbsp
תודה ששמת לב ללבון שפספסתי, ושיכול לבלבל עם לבון בתל אביב. אני אוהב את "הגן הקוריאני". מי ידע שיש גן קוריאני בחולון? הנה שם ייחודי וגם מעורר סקרנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה