הצעה למנהלת הפורום

הצעה למנהלת הפורום

לאור סוג התכנים שמועלים בפורום כרגע, ולמעשה גם לאור מכתב הפתיחה, מה דעתך לשנות את שם הפורום מ"רשלנות רפואית" ל"רפואה ומשפט" או "דיני בריאות"?
 

roei3773

New member
למה ?

אני לא רוצה ליחס להודעה הזאת מניעים נסתרים , אבל אפשר לשאול מדוע לשנות את השם "לדיני בריאות" או ל"רפואה ומשפט" ? שאלה , האם "עפרונית מהודרת" היא רופאה במקצועה ? או קשורה באופן ישיר לרופאים/רפואה ? תודה על תשובתך .
 
ובכן

כן, עפרונית מהודרת קשורה באופן ישיר לרפואה, והיא (כלומר אני) אף הציגה את עצמה בעבר בשם מלא וקצוע לפני מנהלת הפורום, דר' כרמית טל, במסר אישי. ולגבי שם הפורום: רשלנות רפואית היא רק אחד ממגוון הנושאים המוגדרים בתחום "רפואה ומשפט". ולמעשה רוב השאלות הנשאלות בפורום זה כלל אינן קשורות לנושא הרשלנות הרפואית אלא בנושאים אחרים - בדרך כלל יחסי מטפל-מטופל. הרבה מהמקרים שמתוארים כאן בפורום מתארים התנהגות של רופאים ומטפלים שנשמעת לא תקינה, אך איננה נופלת לתוך ההגדרה המשפטית הצרה של "רשלנות רפואית". מותר לשאול אילו "מניעים נסתרים" עלו בדעתך?
 

roei3773

New member
תגובה

ובכן "עפרונית מהודרת" כנראה שלא טעיתי בניחוש הפרוע , דיברו לפני וידברו אחרי על "קשר שתיקה" שקיים בין הקולגות , על גיבוי שניתן אחד לשני , על העלמות תיקים ואו שינוי/מחיקה של פרטים חשובים בגליון המטופל , וגם .....על נסיון להסוות/להסתיר/לעדן את המונח "רשלנות רפואית", או לחילופין להקטין את השימוש בו בפרהסיה - איני יודע אם ישנה יד מכוונת או מניע נסתר בבקשתך , ואיני רוצה להחפז למסקנות חפוזות , אך ברור לי שההצעה להפיכת הפורום "רשלנות רפואית" לפורום "דיני בריאות" - מונח חיובי יותר מהקודם , ועיי מישהו המקורב למערכת , מהווה בדיוק המשך לאותם עברות קשות שהצגתי למעלה (שדרך אגב רואים אותם בסרטים כגון "הסנדק" ) ורק מצדיקה המשך מאבק הולם נחוש ואפקטיבי ברשלנות הרפואית . אני מניח שרופא שהעלים תיק רפואי יודע שהוא צפוי לעונש על פי החוק , .......ואני מניח שאלו אשר מנסים לעדן/להסתיר את המונח "רשלנות רפואית" לא יצאו פטורים ......וכמובן אין הכוונה בשום פנים אליך באופן אישי .....
יום טוב.
 
אכן מניעים נסתרים ../images/Emo11.gif

והלוואי שרק היית כמה אתה טועה בקישור מניעים אלו אליי. דוגמא למידת העניין שלי ב"קשרי שתיקה" מעין אלה תוכל לראות למשל כאן. הלוואי שהיית יודע גם, כמה תלונות נגד רופאים ומטפלים הגשתי אני בעצמי כמטופלת. את ההגדרה המשפטית של המושג "רשלנות רפואית" תוכל להביא מנהלת הפורום, שהיא כזכור לא רק רופאה אלא גם עורכת דין. אז תוכל לראות שאכן, גם בחוק, לא כל התנהגות בלתי-נאותה של רופא נחשבת רשלנות רפואית.
 

roei3773

New member
קשה להבין

אם את טוענת שישנם קשרי שתיקה מעין אלו .....מדוע ההצעה (שהולכת כנגד האידיאולוגיה שלך) להחליף את שם הפורום ל"דיני בריאות".......פתאום הצורך באוביקטיביות ודיוק ?........מוזר.......אך שוב לא אחפז למסקנות מהירות.....
 

roei3773

New member
בכל מקרה

עם כל הכבוד ,ויש כבוד , זה הולך כנגד האידיאולוגיה שלי ....... אין לי זמן ואנרגיה להכנס לוויכוחים אין סופיים , בכל מקרה הרעיון לא טוב בעניי ואני אתפלא מאוד אם יתקבל . תודה ויום טוב.
 
למעלה