הצעה לכניסה למבשרת מירושלים

מצב
הנושא נעול.

sheyeh

New member
הצעה לכניסה למבשרת מירושלים

הצעה לכניסה למבשרת מירושלים
שדרוג כביש 1 יפגע קשות בתחבורה הציבורית הבינעירונית ממבשרת ציון.
מצורף קישור להצעה לכניסה נוספת למבשרת ציון מכביש 1 מכיוון ירושלים. כניסה זו תאפשר לאוטובוסים בינעירוניים שבאים מירושלים להמשיך בהסדר הקיים של איסוף נוסעים ממחלף הראל.
ההצעה הועברה ע"י המועצה המקומית מבשרת ציון לנתיבי ישראל.
 

XrayCharlie

New member
אני לא רואה שינויים לאחר שהעבודות התחילו

הצעה לכניסה למבשרת מירושלים
שדרוג כביש 1 יפגע קשות בתחבורה הציבורית הבינעירונית ממבשרת ציון.
מצורף קישור להצעה לכניסה נוספת למבשרת ציון מכביש 1 מכיוון ירושלים. כניסה זו תאפשר לאוטובוסים בינעירוניים שבאים מירושלים להמשיך בהסדר הקיים של איסוף נוסעים ממחלף הראל.
ההצעה הועברה ע"י המועצה המקומית מבשרת ציון לנתיבי ישראל.
אני לא רואה שינויים לאחר שהעבודות התחילו
בלי שום קשר, בהצעה שלו יש "חולשה" עיקרית: יציאה מהכביש המהיר בנתיב שמאלי (וזאת בעיה בטיחותית כי מדובר בנתיב האטה).
למרות מה שהוא אומר, אין דבר כזה בישראל.
הדוגמא הראשונה שלו: "מאיילון צפון (כביש 1) לחולון (כביש 20)".
כאן הוא התבלבל לגמרי. ע"פ המפה המצורפת שלו הוא בכלל מתכוון לאיילון דרום (שזה כביש 20) ולכן זה בסדר שהכביש ממשיך בנתיב השמאלי לחולון (שזה עדיין כביש 20). מי שרוצה לכיוון ירושלים הוא זה שיוצא מהכביש (מכביש 20 לכיוון כביש 1) והוא עושה את זה בצד ימין.

הדוגמא השנייה שלו: "השתלבות כביש 6 וכביש 1".
כביש 6 הוא זה שנחשב לכביש הראשי. כמו שנסיעה "ישר" במחלף מאחז ותות מעלה את התנועה לכביש 6 (מי שרוצה להמשיך על כבישים 40 בדרום ו-70 בצפון צריך למשוך ימינה ו-"לצאת" מהכביש), כך גם ההשתלבות הזאת.

דוגמא שלישית: "הנתיב המהיר".
מדובר כאן בהוספת נתיב בלבד בכלל ומהיר בפרט ולכן גם דוגמא זאת לא טובה / נכונה.

אין בישראל יציאה בצד שמאל.
 
דווקא יש יציאה בצד שמאל, אבל מדובר במקרה

אני לא רואה שינויים לאחר שהעבודות התחילו
בלי שום קשר, בהצעה שלו יש "חולשה" עיקרית: יציאה מהכביש המהיר בנתיב שמאלי (וזאת בעיה בטיחותית כי מדובר בנתיב האטה).
למרות מה שהוא אומר, אין דבר כזה בישראל.
הדוגמא הראשונה שלו: "מאיילון צפון (כביש 1) לחולון (כביש 20)".
כאן הוא התבלבל לגמרי. ע"פ המפה המצורפת שלו הוא בכלל מתכוון לאיילון דרום (שזה כביש 20) ולכן זה בסדר שהכביש ממשיך בנתיב השמאלי לחולון (שזה עדיין כביש 20). מי שרוצה לכיוון ירושלים הוא זה שיוצא מהכביש (מכביש 20 לכיוון כביש 1) והוא עושה את זה בצד ימין.

הדוגמא השנייה שלו: "השתלבות כביש 6 וכביש 1".
כביש 6 הוא זה שנחשב לכביש הראשי. כמו שנסיעה "ישר" במחלף מאחז ותות מעלה את התנועה לכביש 6 (מי שרוצה להמשיך על כבישים 40 בדרום ו-70 בצפון צריך למשוך ימינה ו-"לצאת" מהכביש), כך גם ההשתלבות הזאת.

דוגמא שלישית: "הנתיב המהיר".
מדובר כאן בהוספת נתיב בלבד בכלל ומהיר בפרט ולכן גם דוגמא זאת לא טובה / נכונה.

אין בישראל יציאה בצד שמאל.
דווקא יש יציאה בצד שמאל, אבל מדובר במקרה
מיוחד.
בקצה המערבי של כביש 471 הכביש מתפצל ליציאה לכוון דרום ואלוף שדה בצד ימין וליציאה לכוון צפון בצד שמאל ועיקר התנועה נוסעת דווקא בצד ימין (לכוון אלוף שדה), באותו מחלף כאשר בוחרים את היציאה הימנית יש פיצול נוסף כאשר רוב התנועה ממשיכה גם בפיצול הזה בצד ימין (לכוון אלוף שדה) ובצד שמאל יש נתיב השתלבות לכביש 4 לכוון דרום.
במיוחד ההתפצלות השניה מהווה דוגמה לפיצול שמאלי לתנועה המשנית.
 

XrayCharlie

New member
כמות תנועה לא הופכת דרך לראשית או משנית

דווקא יש יציאה בצד שמאל, אבל מדובר במקרה
מיוחד.
בקצה המערבי של כביש 471 הכביש מתפצל ליציאה לכוון דרום ואלוף שדה בצד ימין וליציאה לכוון צפון בצד שמאל ועיקר התנועה נוסעת דווקא בצד ימין (לכוון אלוף שדה), באותו מחלף כאשר בוחרים את היציאה הימנית יש פיצול נוסף כאשר רוב התנועה ממשיכה גם בפיצול הזה בצד ימין (לכוון אלוף שדה) ובצד שמאל יש נתיב השתלבות לכביש 4 לכוון דרום.
במיוחד ההתפצלות השניה מהווה דוגמה לפיצול שמאלי לתנועה המשנית.
כמות תנועה לא הופכת דרך לראשית או משנית
קודם כל שים לב שהתנועה מכיוון כללי האוניברסיטה (מהגשר) משתלבת בכביש 471 מימין לשני הכיוונים (צפון ודרום).

לגבי ההתפצלות השניה, מה שאתה מחשיב כתנועה מישנית, זאת תנועה מצד ימין שמשתלבת בכביש הראשי (4). ככה זה צריך להיות.
 
קודם אתה כתבת שאין יציאה בצד שמאל

כמות תנועה לא הופכת דרך לראשית או משנית
קודם כל שים לב שהתנועה מכיוון כללי האוניברסיטה (מהגשר) משתלבת בכביש 471 מימין לשני הכיוונים (צפון ודרום).

לגבי ההתפצלות השניה, מה שאתה מחשיב כתנועה מישנית, זאת תנועה מצד ימין שמשתלבת בכביש הראשי (4). ככה זה צריך להיות.
קודם אתה כתבת שאין יציאה בצד שמאל
לא התייחסת לכניסה. כעת אתה כותב על "השתלבות", כלומר על כניסה.
הכניסה היא בצד ימין. אבל במחלף בר אילן יש יציאות בצד שמאל.
ההשתלבות לכביש 4 היא בהחלט יציאה מהכביש הראשי שממשיך מ-471 לכיוון אלוף שדה (ומספר הנתיבים מעיד על כך, כמו גם ההשתלבות מכיוון כביש 4 לכיוון אלוף שדה שהיא מימין לכביש הראשי שהוא מ-471 לכיוון אלוף שדה) וזו יציאה בצד שמאל. זה שמדובר ביציאה שהיא נתיב השתלבות לכביש ראשי אחר (4) לא משנה את העובדה הזו.
 

yairp4

Member
אכן, הצעה לא ממש מוצלחת

אני לא רואה שינויים לאחר שהעבודות התחילו
בלי שום קשר, בהצעה שלו יש "חולשה" עיקרית: יציאה מהכביש המהיר בנתיב שמאלי (וזאת בעיה בטיחותית כי מדובר בנתיב האטה).
למרות מה שהוא אומר, אין דבר כזה בישראל.
הדוגמא הראשונה שלו: "מאיילון צפון (כביש 1) לחולון (כביש 20)".
כאן הוא התבלבל לגמרי. ע"פ המפה המצורפת שלו הוא בכלל מתכוון לאיילון דרום (שזה כביש 20) ולכן זה בסדר שהכביש ממשיך בנתיב השמאלי לחולון (שזה עדיין כביש 20). מי שרוצה לכיוון ירושלים הוא זה שיוצא מהכביש (מכביש 20 לכיוון כביש 1) והוא עושה את זה בצד ימין.

הדוגמא השנייה שלו: "השתלבות כביש 6 וכביש 1".
כביש 6 הוא זה שנחשב לכביש הראשי. כמו שנסיעה "ישר" במחלף מאחז ותות מעלה את התנועה לכביש 6 (מי שרוצה להמשיך על כבישים 40 בדרום ו-70 בצפון צריך למשוך ימינה ו-"לצאת" מהכביש), כך גם ההשתלבות הזאת.

דוגמא שלישית: "הנתיב המהיר".
מדובר כאן בהוספת נתיב בלבד בכלל ומהיר בפרט ולכן גם דוגמא זאת לא טובה / נכונה.

אין בישראל יציאה בצד שמאל.
אכן, הצעה לא ממש מוצלחת
היא אמנם תמנע חיתוכים בין הנכנסים ממוצא ליוצאים להראל, אבל היציאות השמאליות האלה מאוד מסוכנות. בארצות הברית, המשמשת כדוגמא ע"י המציעים, היציאות האלה הן תוצאה של תכנון מיושן משנות החמישים והשישים ובהרבה מקרים הן נחשבות לבכייה לדורות.
 

yudyud51

New member
המקרה של מבשרת ציון מעניין

הצעה לכניסה למבשרת מירושלים
שדרוג כביש 1 יפגע קשות בתחבורה הציבורית הבינעירונית ממבשרת ציון.
מצורף קישור להצעה לכניסה נוספת למבשרת ציון מכביש 1 מכיוון ירושלים. כניסה זו תאפשר לאוטובוסים בינעירוניים שבאים מירושלים להמשיך בהסדר הקיים של איסוף נוסעים ממחלף הראל.
ההצעה הועברה ע"י המועצה המקומית מבשרת ציון לנתיבי ישראל.
המקרה של מבשרת ציון מעניין
(כן, זו עיר, קטנה, 40 אלף, אבל לא יותר קטנה מגבעת שמואל למשל)
יש לעיר הזאת גם תחבורה ציבורית סדירה בתדירות מאד גבוהה מהשכונות המרכזיות לירושלים, וגם יש לעיר תחנה מרכזית שכל קווי ירושלים לכל הארץ שזה עשרות עשרות קווים עוצרים בה, (אגב ת.מ. הראל הוקמה אחרי מאבקים קשים של העירייה מול כץ)
 

דןמור

New member
המחלף החדש מאד פוגע במבשרת

המקרה של מבשרת ציון מעניין
(כן, זו עיר, קטנה, 40 אלף, אבל לא יותר קטנה מגבעת שמואל למשל)
יש לעיר הזאת גם תחבורה ציבורית סדירה בתדירות מאד גבוהה מהשכונות המרכזיות לירושלים, וגם יש לעיר תחנה מרכזית שכל קווי ירושלים לכל הארץ שזה עשרות עשרות קווים עוצרים בה, (אגב ת.מ. הראל הוקמה אחרי מאבקים קשים של העירייה מול כץ)
המחלף החדש מאד פוגע במבשרת
ההגעה מירושלים למבשרת תהיה מאד מעיקה וארוכה בשל הנסיעה המיותרת כמעט עד אבו גוש וחזרה.

וכמובן מבחינת תחבורה ציבורית מבשרת מאד תפגע, כי נראה שאוטובוסים לא יעצרו במבשרת או יעצרו באופן מאד חלקי בדרך לתל אביב...
 

amit1270

New member
יציאה שמאלית היא בעייתית מאוד, אלא אם כן...

הצעה לכניסה למבשרת מירושלים
שדרוג כביש 1 יפגע קשות בתחבורה הציבורית הבינעירונית ממבשרת ציון.
מצורף קישור להצעה לכניסה נוספת למבשרת ציון מכביש 1 מכיוון ירושלים. כניסה זו תאפשר לאוטובוסים בינעירוניים שבאים מירושלים להמשיך בהסדר הקיים של איסוף נוסעים ממחלף הראל.
ההצעה הועברה ע"י המועצה המקומית מבשרת ציון לנתיבי ישראל.
יציאה שמאלית היא בעייתית מאוד, אלא אם כן...
הנתיב השמאלי יהיה לתח"צ בלבד, בסגנון הנתיב המהיר בכניסה לת"א. אם הבנתי נכון, יש כוונה לייעד לפחות בחלק מהתוואי נתיב לתחבורה ציבורית. הפתרון שהצעת יכול להתאים בדיוק לזה: נת"צ שמאלי מופרד משאר התנועה עם פנייה שמאלה למבשרת. ייעוד המעבר לתח"צ הוא "שתי ציפורים במכה":
1. ביטול הארכת מסלולי האוטובוס דרך מבשרת
2. העדפה מובהקת לתח"צ, כשמשתמשי הרכב הפרטי ייאלצו לעשות את הדרך הארוכה יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה